Poze garile Obor si Basarab

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Radu161 a spus:
Actuala Gara Cotroceni este cea despre care spui tu. Banuiala mea e ca gara Militara din lista lui Horia este aceasta. In perioada interbelica in apropierea ei se aflau Pirotehnia Armatei si alte unitati de depozitare si productie ale armatei.
Statia Cotroceni veche (din lista lui Horia) e cea aflata vis-a-vis de statuia de la piata Leu. Cladirea are o copertina si e folosita ca intrare in curtea palatului Cotroceni.

Halta Militari era in dreptul pasarelei pietonale de la Atelierele Grivita. Avea acces atat din Giulesti cat si din Grivita (prin spatele remizei de locomotive), motiv pentru care o sa o gasesti in ghiduri fie pe prelungirea Giulesti fie pe prelungirea Grivita. Nu a avut niciodata cladire destinata calatorilor si nu are nici o legatura cu actuala gara Cotroceni.
 
salut toti membrii acestui forum .deoarece am intrat mai tarziu reiau unele probleme la care pot adauga cate ceva.

Gara Cotroceni in anul 1970 1974 se afla exact in spatele liceului Tudor Vladimirescu actual pe bdul Iuliu Maniu . in aceea perioada era gara de calatori si marfa .Avea (si acum mai are legatura cu calea ferata ce trece bdul Ho si Min actual Brasov intre Apaca si foasta fabrica de masini electice (in prezent Afi Cotroceni).calea ferata trecea prin spatele liceului ,avea o curba la dreapta si trecea la nivel BD Armata Poporului schimbat acum in Iului Maniu. calea ferata trecea pe langa blocul cu 2 etaje ce este situat vis a vis de liceu. prin 1984(nu stiu exact ) cale ferata a fost introdusa pe sub bulevard si alimenta Semanatoarea si Uzina 9 mai.
exista si acum sina paralele cu bulevardul prin curtea Politehnicii,pana la Apaca.aceasta uzina( 9mai) a fost demolata acum este teren viran.Pe dealul care cobaoara de la bulevard in incinta Politehnicii s-a aflat Pirotehnia armatei in (statia de la Apaca sensul de merc catre Pitesti actual Vodafone)desfiintata cand s-au inceput lucarile la complexul Politehnica(-in 1971?). Tunelul de iesire de la gara Cotroceni la Semanatoarea este si azi intr-o paragina totala vezi harta pe Google strada Fabricii.De la gara Cotoceni linia mergea paralel cu bd Iului Maniu intre cart Militari si drumul Taberii.pana la centura trecand pe la Prefabricate militari ( se construia mult atunci)

In ceea ce priveste gara de la Palatul Cotroceni in piata Leul a ramas o parte din costructie acum fiind poatra de acces secundar in palat iar acoperisul peronului si coloanele lui au luat drumul fierului vechi.In 1970 in gara s-a deschis o superba cofetarie). Copertina actuala (vezi imaginile prezentate de colegi )nu are nici o legatura cu ce a fost al garii.IN acelas timp linia care trecea prin spatele Apaca(FCTB)fabrica de tricotaje Bucurestimergea pe langa actualul Trafic Greu alimentand Vulcan si inox( catre sudul capitalei).
 
Buna 231.

multumim pentru completari. Corecte precizarile tale.
Rog mult, impartaseste-ne informatiile tale despre gara Dealul Spirii (sau Spirei cum apare in scrierile mai vechi). Pana astazi nu am identificat ce fel de constructii ocupau incinta statiei din care astazi se mai vede doar rampa de marfa. Din planurile cadastrale vechi se vede pozitia exacta a cladirii de calatori insa orice informatie in plus e binevenita.
 
buna !
Imi pare rau dar nu am date despre gara dealul spirii.
Stiu cert ca in Dealul spirii vis a vis de hotel Mariot (piata Puisor) s-a aflat Muzeul militar central mutat langa spitalul militar cand s-a acoperot si stadionul Republicii devenind parcare ptr casa Poporului.
Doresc sa mai adoug ca structura cladirii (actuala intrare la palatul cotroceni) a fost modificata initial ajungea cu acoperisul de peron pana la breteaua actuala de circulatie cu sageata de dreapta (vezi imaginea de mai sus)
va doresc o zi buna!
 
Singurele urme de cale ferata care trecea prin curtea Politehnicii, au ramas doar cele de la trecerea la nivel de la cele doua intrari dinspre bulevardul Iuliu Maniu (fost Armata Poporului ) intre blocuri acum exista un parc frumos amenajat.

Singurele urme de cale ferata care trecea prin pasajul Lujerul, au ramas doar cele de la trecerea la nivel cu calea ferata de pe strada Apeductului. La iesirea din pasaj era un macaz de unde se facea ramificatie catre Semanatoarea si depoul Metrorex. In prezent peste locul fostei bifurcatii s-a contruit un bloc imens (sunt curios daca este legal construit pe acel spatiu)

In rest ambele linii au disparut complet cu tot cu traverse , probabil ca a mai ramas podul peste drumul de acces in depoul Metrorex (nu s-a putut fura asa usor) .
 
O imagine EXTRAORDINARA pe care o datoram prietenului nostru Serban Lacriteanu. Gara Cotroceni in perioada "cofetarie", imagine luata in 7 august 1974 din celalat colt al intersectiei, acolo unde se afla bazinul de apa.

Scriu cu majuscule pentru ca este singura imagine pe care o cunosc cu gara Citroceni in forma veche:



PS: undeva in arhiva Pragher exista cateva imagini de la un eveniment nefericit al casei regale, cadre luate la peronul garii. Nu reusesc sa dau de ele (e adevarat nici prea mult timp sa caut nu am avut).

Poate cineva are totusi si o imagine din Dealul Spirii. Ca sa nu generam confuzii: gara se afla pe actualul TRafic Greu la intersectia cu 13 Sept. Si nu, nu era actuala cladire a Finantelor Publice, asa cum se trambiteaza pe un alt forum. Era in stanga cladirii (cum te uiti dinspre zona Prosper) unde acum e o parcare si cateva cladiri anonime.