Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Statii de cale ferata CFR

Discutii generale si prezentari, despre garile din Romania
Scrie răspuns
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Mar Ian 26, 2010 11:08 pm

Voi incerca si eu, multumesc pentru nr. fondului documentar.
Telul este ca toate aceste minunate cladiri vechi sa stea la noi pe raft/diorama in H0 sau N sau..., nu?
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Lun Mar 01, 2010 10:08 pm

Bun㒠seara,
Din nefericire, programul nu mi-a permis studierea arhivelor naţionale aşa cum îmi propusesem. în ultima vreme, la sfârşitul să’ptă’mânii, mi-am petrecut vremea pe lâng㒠liniile ferate ale Bucureştiului
V㒠reţin atenţia cu o clă’dire de staţie deosebit de frumoasă’, din punctul meu de vedere. Frunză’neşti, Ilfov. Că’ră’mid㒠aparent㒠, construcţie din primul deceniu al secolului trecut:
[Link Removed for Guests]
(vedere dinspre stradă’, mai exact opus vederii dinspre linii, c㒠stradaa..)
[Link Removed for Guests]
(vedere dinspre linii capat Y spre X)
[Link Removed for Guests]
(P 8062 Olteniţa-Titan Sud cu 15 min. întârziere, asta dup㒠ceasul camerei mele, în orice caz...)
[Link Removed for Guests]
(planul staţiei, din surs㒠oficială’)
Toate drepturile rezervate; reproducerea permis㒠doar cu autorizaţia scris㒠a autorului. Toate fotografiile aparţin autorului, în afar㒠de cele unde se menţioneaz㒠sursa.
Mulţumesc pentru atenţie,
Mihai Popa-Dragomir
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Mar 02, 2010 8:35 am

Excelente poze, multumesc frumos la randul meu Mihai!

Stiam statia (din poze) ea face parte dintr-o serie de cladiri din etapa tarzie a perioadei "Elie Radu" sau chiar DUPA terminarea etapei Elie Radu, caracterizata, dupa cum vezi, prin arce in plin cintru la toate deschiderile.

Exista mai multe gari in acest stil: vezi spre exemplu garile din Galbinasi, Budesti, Curcani etc.

Un exemplu particular al acestei serii este gara din statia Targusor, Dobrogea. Planul este varianta "in oglinda" a statiei prezentate de tine, dar spre deosebire de seria sus mentionata, Targusor-Dobrogea este realizata din materialul local, piatra din zona Cheile Dobrogei. Am postat o poza facuta de mine anul trecut aici pe forum, dar nu mai stiu pe unde este . :grin:
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Mar Mar 02, 2010 2:35 pm

Revin cu ceva detalii:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Mi s-a pă’rut extrem de interesant㒠sigla CFR art-deco din interior. Este o reprezentare standard a epocii?
[Link Removed for Guests]
De asemenea structura de lemn a depozitului este interesantă’. Oare este contemporan㒠cu clă’direa staţiei?

Toate drepturile rezervate; reproducerea permis㒠doar cu autorizaţia scris㒠a autorului. Toate fotografiile aparţin autorului, în afar㒠de cele unde se menţioneaz㒠sursa.

Mulţumesc pentru atenţie,
Mihai Popa-Dragomir
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mar Mar 02, 2010 3:31 pm

victorian scrie:Un exemplu particular al acestei serii este gara din statia Targusor, Dobrogea. Planul este varianta "in oglinda" a statiei prezentate de tine, dar spre deosebire de seria sus mentionata, Targusor-Dobrogea este realizata din materialul local, piatra din zona Cheile Dobrogei.
Târguşor Dobrogea, 29.12.2009, din trenul P 8651 (Constanţa - Tulcea) (scuzaţi calitatea, era dimineaţ㒠şi nu se luminase corespunză’tor).

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Mar Mar 02, 2010 4:07 pm

Superba clă’direa, aceeaşi construcţie se gă’seşte şi la Nicolae Bă’lcescu, Jud. Constanţa, lâng㒠Mihail Kogă’lniceanu, cu alt㒠stereotomie a zidă’riei de piatr㒠(sau poate o fi placare? ) şi din nefericire canibalizat㒠cu vopsea peste piatr㒠naturală’, c㒠aşa-i românu', iubitor de frumos...
Ultima oară modificat Mar Mar 02, 2010 6:59 pm de către misha, modificat 1 dată în total.
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Mar 02, 2010 6:07 pm

Nu, nu cred ca e placare, e chiar zidarie de piatra.

Ministerul lucrarilor publice si CFR-ul foloseau pentru aceste cladiri de exceptie cateva echipe de pietrari italieni care au venit la sfarsitul secolului al XIX-lea in Romania si s-au stabilit aici (exista, din cate stiu, chiar un sat intemeiat de pietrarii italieni undeva prin mijlocul Olteniei) si care au realizat cateva lucrari de exceptie, cum ar fi picioare de pod, pereti de sprijin (tot ei au realizat si peretele de sprijin al falezei Cazinoului de la Constanta) sau o serie de alte cladiri cu zidarie de piatra pe tot cuprinsul Regatului.

Dr 2005, multumesc de pozele cu Targusor Dobrogea... constat ca turnul de apa a fost intre timp jefuit complet de acoperisul pe care-l avea. Cand am pozat eu cladirile arata cam asa:

Imagine


Pe langa cladirea garii si turnul de apa, pe partea opusa exista si o magazie de marfa extrem de interesanta care acum arata asa:
Imagine

Desigur, acoperisul din beton nu este original, este o adaugire mai recenta, de prin anii '60-70. Dar restul e autentic, si foarte frumos... Cine se incumeta la o modelare? :grin:
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Mar Mar 02, 2010 7:07 pm

Uau! Tot ecranul plin de arhitectur㒠feroviar㒠din că’ră’mid㒠aparentă’! Mulţumesc Dorin.
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1859
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Mar 03, 2010 7:59 am

Pe linia Tulcea-Medgidia am facut si eu citeva poze.
Atunci le-am pus pe railwayfan.

Poate unii dintre voi le-au vazut deja, daca nu aici e linkul

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Mie Mar 03, 2010 1:34 pm

Frumoase poze... cred c㒠ar trebui refă’cut traseul s㒠vedem ce a mai ră’mas.
Ultima oară modificat Dum Mar 07, 2010 1:26 am de către misha, modificat 1 dată în total.
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1859
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Mar 03, 2010 2:00 pm

Ar trebui dar mai sint trenuri ? :grin:
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Mie Mar 03, 2010 2:07 pm

mai sunt, mai sunt...
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
Dr2005
Mesaje: 1369
Membru din: Dum Mai 04, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Contact:

Mesaj de Dr2005 » Mie Mar 03, 2010 7:34 pm

2 perechi / zi + 1 de tramvaie (Desiro). Dar pentru a vedea ceva se impune cazarea in Constanta si plecarea cu P 8651 si intoarcerea ... Dumnezeu cu mila, ca trenul de intoarcere e la 16, iar in Tulcea nu ai ce face 6 ore jumate (v-o spun din experienta).
phnegativ
Mesaje: 4
Membru din: Lun Mai 30, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Trasu de o zi, Buc - Tulcea cu personalul.

Mesaj de phnegativ » Mar Mai 31, 2011 1:59 pm

Nu, nu iti trebuie cazare in C-ta! Te duci pana la Buzau cu 753, parca, de Botosani, apoi cu Suceava - C-ta pana la Medgidia sau, daca e sezon , cu cel de noapte din Nord. Cobori la Medgidia (timp suficient de pozat gara, depou si cafea) si apoi te uiti cum vine 8651 de la Cta si schimba masina. Dupa care, la drum si cat mai mult spatiu pe disk! Iar la Tl mai nou, ai un muzeu al Deltei (cu cinema 3D, acvariu, etc) unde poti petrece vreo 2-3 ore bune! Apoi iei barca de pe faleza, traversezi Dunarea si te duci pe malul celalat intr-un cartier (T. Vladimirescu) uitat de lume (si de primar) si admiri de pe celalat mal Tulcea in marimea ei (vedere panoramica, inclusiv cu colinele). Si stai la plaja/umbra/pescuit pe malul apei cu bere rece langa tine - 2 lei sticla, magazin tip "satesc"! Bilet de trecere = bilet de autobuz local; 1.5 lei/traversare. Salupa apartine regiei locale de transport. CU putina bafta, ai timp sa prinzi ceva ocazie sau un asa zis microbuz (Ww; 8 locuri, anii 70) pana al Ceatalchioi sa admiri bifurcare bratului Chilia de (inca) Bratul Tulcea! Sau, daca nu, te duci pana in varful colinei la nu stiu ce monument amplasat acolo de cativa ani si, daca ai obiectiv bun, veji juma' de Delta pana aproape de Sulina! SI inpoi la tren! Iar de la Medgidia ai leg la 1821 spre Capitala! Dar mai sigur inapoi cu tramvaiul Desiro, asa ai numai 10 min in Medgidia city! Si daca ratezi , tre' sa fugi la C-ta la ultimul autocar de 21.15!
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Sâm Oct 15, 2011 11:03 pm

Bun㒠seara,
Revin la gă’rile de pe Bucureşti-Olteniţa cu noută’ţi:
Staţia Gă’lbinaşi:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Gara în sine nu are "componenta" industral㒠de la Frunză’neşti, dar în rest se regă’seşte aceeaşi dispunere a clă’dirilor gă’rii.
Clă’direa principal㒠a staţiei este identic㒠cu cea de la Frunză’neşti (Fundeni).
Am marea rugă’minte s㒠postaţi informaţii despre clă’dirile (WC, anexe etc.) staţiilor de acest tip. Pe aceeaşi linie, la câţiva km. spre Bucureşti era halta Cucuieţi, clă’dire demolat㒠în întregime. Ar fi interesant de ştiut cum ară’ta o halt㒠din seria Frunză’neşti-Gă’lbinaşi.
V㒠mulţumesc pentru atenţie,
Mihai
Scrie răspuns

Înapoi la “Garile din Romania”