Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Statii de cale ferata CFR

Discutii generale si prezentari, despre garile din Romania
Scrie răspuns
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Vin Mai 04, 2012 2:09 pm

@Pantiru:
Salut,
E destul de greu de crezut c㒠vei putea gă’si aceste informaţii. Pentru schema liniilor poţi încerca la gară’, la biroul de mişcare. Eu am avut o experienţ㒠foarte plă’cut㒠la Pantelimon, cu şeful de gar㒠de acolo, care a fost foarte okay şi nu a avut nimic împotriv㒠s㒠fac poze şi s㒠mă’sor clă’direa staţiei. Acum... cum ţi-o fi norocul... Dac㒠oamenii sunt okay poţi cere permisiunea s㒠faci un releveu la clă’diri (staţie, anexe). Google Earth te ajută’, aşa cum ţi-a spus şi Victorian, dar nu-ţi bag㒠în traistă’... Ce vreau s㒠zic este c㒠dac㒠vei micşora la scar㒠un nod feroviar de genul acela, vei ajunge la concluzia c㒠nu ai suficient spaţiu. Aşa c㒠îţi recomand s㒠faci o scalare selectiv㒠a respectivelor poze de pe GE.
toate cele bune!
Mihai
flor
Mesaje: 129
Membru din: Mie Aug 25, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de flor » Lun Iun 11, 2012 6:53 pm

Poate stiti despre articol
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Iun 12, 2012 11:16 am

[Link Removed for Guests]

Un scurt articol despre arhitectura statiilor feroviare CFR unde apar cateva nume interesante, plus o imagine inedita (pentru mine) cu gara Giurgiu-Ramadan. Merita citit!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
flor
Mesaje: 129
Membru din: Mie Aug 25, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de flor » Mar Iun 12, 2012 11:17 pm

:-P [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Mie Iun 13, 2012 8:33 am

Apoi şi arhitecţii sunt aleşi dup㒠aportul lor în numerar la primari.

Sunt sigur c㒠un arhitect serios putea interga clă’direa veche, cu peroane, cu copertine într-o structur㒠modernă’.

Da s㒠gândească’, s㒠conceapă’, e greu (în afar㒠de copii). Când gândeşte buldozerul e uşor de proiectat.

Aştept s㒠vă’d ce soluţie iuropean㒠adă’pt㒠pentru Gara de Nord, sau cea din Cluj, Arad sau de pe oriunde.
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Iun 13, 2012 11:13 am

La cum sunt pastrate cladirile garilor in Romania nu ma mira sa le darame. S-ar putea face multe cu o astfel de cladire, vezi gara Sighisoara cat de bine s-a putut reconditiona, vezi gara Sibiu cat de frumos s-a reconditionat... se poate dar nu exista vointa.

La noi cultura este zero, toti sa gandesc ca la o lume a viitorului cu cladiri din metal si termopane ... cu arhitecturi de ultima generatie care nu reprezinta nimic.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Iun 13, 2012 11:51 am

Demolarea garii din Pitesti a fost stopata ca urmare a interventiei societatii civile. Cladirea va fi integrata in noul complex, fara demolarea ei.
Subiectul este discutat o pagina mai in urma, la acelasi subiect. Articolul din link e vechi (martie).

Victorian, atentie la articolul recomandat de tine. Este o compilatie de texte, mare parte din ele din lucrarea "realizari pentru transporturi" editata 1981. Contine informatii partial corecte datorita desprinderii din context. Un exemplu: vezi povestea cu liniile din Gara de Nord.

Referitor la gara Ramadan, vezi si aici:

[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Iun 13, 2012 12:43 pm

Mie mi s-a parut ca vad acolo si termeni din lucrarule lui R. Bellu.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Iun 13, 2012 2:55 pm

@ Catalin:

Multumesc frumos de vestea buna! Sunt chiar bucuros sa aud ca s-a decis in ultimul moment salvarea garii din Pitesti. Poate o fi contribuit cu ceva si articolul de site-ul greatnews, care a fost mai apoi preluat de mai multe ziare locale din Pitesti si o fi condus si el un pic la acest deznodamant fericit. Macar deocamdata. Daca vechea cladire nu este integrata unui ansamblu functional, ci lasata pur si simplu de izbeliste, o sa se deterioreze pana la un punct in care nu se va mai putea face nimic cu ea.

In privinta articolului respectiv, ai perfecta dreptate, multi dintre bloggerii, nu numai din Romania, ci de oriunde, fac uneori o peltea in care printre informatii serioase si bine verificate amesteca amatorism si intelegere gresita a lucrurilor. Asa ca lucrurile trebuie mereu luate "cum grano salis" vorba stramosilor nostri latini.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
floo
Mesaje: 126
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj/Oradea
Contact:

Mesaj de floo » Mie Iun 13, 2012 7:07 pm

Salve!
Stoparea demolă’rii gă’rii din Piteşti e o veste bună’, totuşi din pă’cate nimeni nu poate garanta în ţara asta pentru valorile din patrimoniul construit – a se vedea mutilă’rile suferite de multe clă’diri care figureaz㒠fain-frumos pe Lista monumentelor istorice (actualizat㒠în 2010)... Cu ocazia asta mi-am amintit de o bijuterie de gar㒠pe care am avut ocazia s-o vă’d anul trecut, şi despre care s-a mai scris aici pe forum: Pucioasa, batjocorit㒠în ultimul hal cu ocazia Planului Naţional de Termopanizare. Dac㒠o clă’dire considerat㒠monument istoric (cod LMI DB-II-m-B-17665) e tratat㒠în halul respectiv, la nivel de bud㒠publică’, la ce s㒠ne aşteptă’m pentru clă’dirile care nu-s pe listă’?? Oricum, la noi se poate „rezolva” orice în acest sens, vezi „ctitoriile” din zona Buzeşti-Berzei din Bucureşti...
Mai mult noroc au avut totuşi clă’dirile monument şi ansamblurile protejate din Cluj, unde cel puţin deocamdată’, este - dup㒠unii – un fel de „dictatură’”, un regim destul de strict cam înjurat de marea majoritate, dar care a dat rezultate pozitive în cea mai mare parte. Gara Cluj (cod LMI CJ-II-m-B-07345) a fost restaurat㒠bine, s-a fă’cut şi releveul tîmplă’riei – executat㒠din lemn stratificat, finisat cum trebuie, mers pîn㒠în detalii ale profilaturii tîmplă’riei (denticuli şi tot tacîmul) – bravo! Din p.d.v. urbanistic, în cazul Clujului n-am nicio team㒠c㒠vor fi probleme legate de „înghiţirea” nefast㒠a ansamblului gă’rii (se pot vedea studiile fă’cute de Planwerk pentru zonă’, care au devenit un reper important pentru tot ce urmează’). Åži staţia Oradea (pe LMI este întreg ansamblul staţiei: cod BH-II-a-B-01033) arat㒠bine, chiar dac㒠tîmplă’ria a fost „simplificată’”, îns㒠se vede c㒠toate intervenţiile s-au fă’cut cu respectarea echilibrului estetic original al clă’dirii (m㒠rog, cu excepţia casetei luminoase cu denumirea staţiei, o nefericit㒠soluţie anti-design conform dulcelui stil autohton, şi nu mai spun nimic despre, ca s㒠nu fiu foarte ră’u; dar asta nu a ţinut de proiectul de arhitectură’).
Mai sînt şi alte exemple cu plus, dar din pă’cate, aproape c㒠nu se observ㒠de mormanul de soluţii mizerabile fă’tate de mintea unor beneficiari+arhitecţi (da, şi arhitecţi, şi mai ales arhitecţi, din pă’cate) formaţi cultural/spiritual pe vremea odiosului... O „iepoc㒠mă’reaţă’” care a [de-]format pe cei care decid astă’zi, actuala tagm㒠a marilor „dezvoltatori”. Atunci s-a învă’ţat furatul – s㒠fim serioşi – şi acum se aplic㒠cu succes în dezvoltarea „europeană’”. Celebra ordine de la CFR „din timpul comunismului” a fost probabil o reminiscenţ㒠a adevă’ratei ordini de dinainte de ciuma roşie. Ordine care s-a diluat din ce în ce mai mult dup㒠1947, chiar dac㒠aceast㒠aparenţ㒠a fost oarecum menţinut㒠artificial pîn㒠în 1989. Dup-aia, cu ajutorul binevoitor al ACELORAÅžI PERSONAJE din sistemul anterior, totul a explodat şi am ajuns la ceea ce se vede (sau nu se mai vede) azi...
Degeaba ai legislaţie care s㒠protejeze valorile de patrimoniu, dac㒠cei care ar trebui s㒠o aplice sînt de la bun început formaţi într-un alt sistem de valori, incompatibil cu – hai s㒠zicem aşa – fişa postului.
Totuşi, m㒠bucur c㒠avem colegi care încearc㒠s㒠susţină’, pe cît se poate, valorile astea (şi valorile, se ştie, nu sînt numai clă’dirile de pe Lista monumentelor istorice, ci tot ceea ce are însemnă’tate pentru istoria/cultura noastră’).
Åži da, - revenind la presupusa demolare a gă’rii, barbarie care acum nu mai e de actualitate dar vor urma cu siguranţ㒠cazuri similare – da, se poate face arhitectur㒠contemporan㒠fă’r㒠s㒠distrugi casele vechi numai pentru motivul că’-s vechi – se pot pune în valoare şi altfel, dac㒠e cazul, se pot integra la nevoie în ansambluri noi (nu m-ar supă’ra chiar deloc s㒠vă’d vreo chestie de inspiraţie extraterestr㒠care învă’luie prietenos „jegul de vechitură’” din vreun secol trecut), şi în plus, exist㒠de mult㒠vreme conceptul de reconversie funcţională’. Pe la alţii, foarte apropiaţi de noi (numai geografic din pă’cate), se gă’sesc întotdeauna soluţii bune, rezultate ale unor concursuri, ce-i drept. Deocamdat㒠ai noştri prefer㒠s㒠planteze neapă’rat, în acelaşi loc, betono-sticlo-fieră’tanii jenante, cu titlu de „moderne”, de cele mai multe ori scumpe - nu mai conteaz㒠c㒠despre funcţionalitate nu poate fi vorba, eventual funcţiunea principal㒠ar fi s㒠ia ochii unora, ă’ia care trebuie ... „Prietenii” ştiu de ce...
Florian
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5027
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Noi 21, 2012 11:13 pm

Gara Predeal 1905

Imagine

sursa [Link Removed for Guests]

Gara Curtea de Arges - 1903

Imagine

[Link Removed for Guests]

Gara Craiova linia Pitesti - Craiova 1873-1875
Imagine

[Link Removed for Guests]

Gara Slatina linia Pitesti - Craiova 1873-1875
Imagine

[Link Removed for Guests][/url]

Plus alte gari:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Noi 22, 2012 7:41 am

imaginile de mai sus sunt copiate fara sa se indice sursa de la situl CENAFER.
Aici sunt pozele scanate, la o rezolutie mult mai mare:

[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5027
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Ian 09, 2013 9:25 am

Piata garii Ghimes - imagine de pe o carte postala circulata in anul 1930.

Imagine


Locomotive in gara Ghimes - fotografie din anii Primului Razboi Mondial.

Imagine
sursa - facebook - Calator prin garile de odinioara
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 186
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de AlexD » Joi Feb 07, 2013 10:09 pm

Ce inseamna si care e diferenta/rangul intre HC, HCV, HM si H?

Ca sa continui topicul Ghimes, iata o poza din colectia personala cu podul de cale ferata aruncat in aer de catre austro-ungarii in retragere in 1916 (stiu ca nu e gara, dar era potrivit subiectul):
Imagine
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Feb 07, 2013 10:43 pm

Hc- halta curenta
Hm-halta de miscare
H-halta...la Hcv nu stiu ce este v-ul ala.

Cam asa le stiu, insa daca este gresit , rog sa ma corecteze cine stie mai bine.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Garile din Romania”