Statii de cale ferata CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Gara Barlad

inainte

http://forum.b-o.ro/attachment.php?attachmentid=349&d=1135602064

dupa

http://forum.b-o.ro/attachment.php?attachmentid=288&d=1135538043

A doua fotografie probabil este facuta la sfarsitul anilor '80 caci inca nu se vede multitudinea de chioscuri din tabla.
 
Aia e gara din Focsani???
Arata super! Ar putea fi oriunde in Europa civilizata. Si piata din fata garii arata super-civilizat.
Bravo lor!
 
Alex_Stoicia a spus:
...Ar putea fi oriunde in Europa civilizata. Si piata din fata garii arata super-civilizat.
Bravo lor!


parerea mea...arata a supercultura de piatra-beton,unde spatiile verzi
sunt inexistente,iar acolo unde au mai ramas,sunt nimicite fara milain
numele civilizatiei...Se pare ca Romania nu face exceptiede la aceasta
tendinta europeana "occidentala"...de a construi mult,prost pentru a arata
celor de Bruxel ca merita transele de milioane de euro...
 
Salut,

Coninuam cu Galati

http://www.stirilocale.ro/_files/Image/galerie/thumbnails/original/imaginivechi_6778_20.png

Si un articol despre Gara de Nord
http://train-sim.ro/forum/viewtopic.php?t=1092
 
Multumesc, Catalin!

Si, in continuarea imaginilor despre gara Predeal, aici:

http://www.kieselbach.hu/cgi-bin/kieselbach.cgi?MENUID=HIREK&HIRID=2023&KATID=1&ARCHIV=&SHOWPICS=T&ATFROM=41

Cateva imagini cutremuratoare ale aceleiasi gari in anul 1916, partial distrusa in timpul primului razboi mondial.

Revenind la topicul nostru, cateva imagini ale unei gari tipice din Austro-Ungaria sfarsitului de secol XIX. Va rog sa remarcati cladirea anexa invecinata cladirii principale a garii. Impreuna cu gara ar putea sa devina o prezenta interesanta pe o diorama cu subiect ardelenesc!

Imagine de ansamblu a garii Aiud:

b35d85cijb51c5iyi.jpg


Detaliu al cladirii principale. Remarcati inscriptia trilingva!

b35d8utbo1r7wj5mi.jpg


Partea dreapta a cladirii adiacenta garii, posibila sala de sortare a coletelor sau a postei:

b35d9mfzjc6f3624a.jpg


Partea stanga a cladirii si, in continuare, magazia de marfuri:

b35da5zsabnqv6sze.jpg


In speranta ca v-am trezit interesul, spor la "modelit" si o zi buna!
 
Dorin,
Tu ma provoci cu pozele astea.
La un moment dat ma gandeam sa fac o lista sa vad daca a mai ramas o gara din Romania nepozata in colectie personala. N-am avut timp sa termin inventarul. Te intorc in Regat si uite o poza cu o gara foarte frumoasa (dupa criteriile mele) dar uitata de multi. Un loc ideal de pozat trenuri (pentru cei ce plang de mama focului ca nu pot poza trenuri), si pentru ca e ... aproape parasita.


later edit: intr-un Modelism mai vechi era un articol foarte interesant despre cum poti construi cu mijloace modeste o macheta a acestei gari.
 
Gara Iasi

"Gara Iasi, construita in anul 1870, a fost distrusa in timpul celui de Al Doilea Razboi Mondial, fiind apoi refacuta in stil rusesc in 1945. 43 de ani mai tarziu, au inceput lucrarile de restaurare, conduse de arhitectul Nicolae Munteanu"

http://www.campfire.ro/wp-content/gallery/gara-iasi-vederi-vechi/003.JPG

http://www.campfire.ro/wp-content/gallery/gara-iasi-vederi-vechi/007.JPG

http://www.campfire.ro/wp-content/gallery/gara-iasi-vederi-vechi/004.JPG

http://www.campfire.ro/wp-content/gallery/gara-iasi-vederi-vechi/005.jpg

http://www.campfire.ro/wp-content/gallery/gara-iasi-vederi-vechi/006.jpg

http://www.campfire.ro/wp-content/gallery/gara-iasi-vederi-vechi/001.jpg

In 2008 gara e tot in proces de restaurare. Eu unul nu am sa pozez schele si sticla. Cand va fi gata corpul central care nu e acoperit de sticla am sa pun poze.
 
Buna Florin,

Gara a fost puternic bombardata dar cladirea statiei a scapat. Cladirea nu a fost refacuta niciodata in stilul stalinist al anilor '50 si inca mai are si astazi, in 2008, aspectul de palat venetian de care amintea Alecsandri.
Sa nu te supere corectura mea, tu doar ai citat.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1700
aici gasiti cate ceva despre istoria acestei minunate cladiri.
 
Nu ma supar, nu am de ce. Asa cum zici eu am citat de pe site-ul unde sunt cartile postale puse.
 
tot la capitolu gari bombardate doua gari din arad

gara gara poze mai vechi



poze mai noi



intrarile in gara (din pacate lipseste ce dinspre deva




si prima gara de tren electric din estul europei
evident bombardata in al II razboi m.


 
Din cate am citit eu, cladirea garii motorului electric(cunoscuta ca si "Sageata Verde") nu a fost bombardata, ci aruncata in aer cu cateva zile inaintea unei vizite a lui Ceausescu la Arad. Insa nu sunt tocmai sigur de acest lucru(mi se pare mai plauzibila varianta cu bombardatul :) ). Oricum multumesc pentru cea de-a 2a poza, pe care nu o aveam inca in colectie :D
 
si pozele cu gara din avion erau in colectie:D

linga gara electrica in podgoria se afla lacul iar pe lac/llinga unde e actuala parcare a casei sindicatelor era o super vila care scrie pe net nu stiu unde (caut acuma) ca a fost bombardata ...fiind foarte aproape de cladirea garii electrice exvident ca au mers la pachet .
Corect gara electrica a functionat cred pana in alnii 60 (tyco stie mai bine istoria sagetii verzi) si probabil reconstruita dupa razboi in anii 60 a fost daramata dar mai este capatul de linie din ghioroc care e in stare buna si se poate vedea si astazi


(normal era frumos sa multumim celor care au facut pozele vechi dar chiar nu cunoastem numele acestora )
 
Bunicul meu a ajuns in Arad in anii '50. Pe atunci "Sageata" inca mai avea punctul terminal la Podgoria, existand si vechea statie (probabil a fost reconstruita dupa razboi :?: ). De aceea si acuma batranii spun la Podgoria - Gara electrica. Ar fi chiar interesant de aflat adevarul despre aceasta statie.