Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Gara din Ploiesti, inainte de bombardament, imagini 1939

Discutii generale si prezentari, despre garile din Romania
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Apr 07, 2014 2:07 pm

Prima cladire de calatori a Ploiestiului, anterioara celei ce apare in primul post de aici. Tot pe actualul amplasament al garii de Sud, aici ornata festiv in asteptarea unui cap incoronat...

[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Mar Iul 21, 2015 12:35 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Apr 07, 2014 3:28 pm

Imagine

Iata si cea de-a doua imagine cu vechea gara din Ploesti, din cele doua existente :D! Dupa cum se poate lesne observa, gara este o cladire tip standard a concesiunii Strousberg; au fost mai multe cladiri de gari de calatori, toate pe tipicul acesta, dintre care ultima supravietuitoare a fost amarata de gara din Pitesti, daramata de curand pentru a face loc unei noi capodopere a soci... aaa... capitalismului biruitor. Stransi uniti in jurul partidului, a secretarului sau general, juram sa facem si sa dregem, neabatut...etc etc. :twisted:
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Apr 08, 2014 10:32 pm

Dorin, sper ca ai o copie mai buna decat cea de mai sus care pare scapata in apa. Poza originala contine detalii minunate. Daca ai nevoie de o varianta mai buna a imaginii, iti trimit.

mai ramane de scris ca poza este datata 1872.
All aboard !
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Apr 08, 2014 10:44 pm

Catalin zici ca ai o poza mai buna, poti te rog sa faci un crop cu acea cladire din planul indepartat din dreapta pozei ?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5027
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Apr 08, 2014 11:04 pm

Proiecte nerealizate privind Gara de Sud:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Iul 21, 2015 12:44 pm

A doua gara Ploiesti Sud aici intr-un cliseu Fotofilm Cluj (probabil cel mai bine realizate ilustrate-foto care au circulat in Romania la sfarsitul anilor '30):


[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Iul 21, 2015 2:44 pm

Mda, noroc ca au daramat-o bombardamentele ca daca nu o vedeam cu decoratiile acoperite cu polistiren si tamplaria refacuta cu profile din aluminiu eloxat alb turcesti :(
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Iul 21, 2015 3:44 pm

E un mit urban Dorin. Doar aripa de nord, cea din dreptul trasurilor, a fost distrusa de bombe. Dupa curatarea terenului gara a mai functionat 11 ani (din memorie) dupa care a fost construita actuala cladire pe amplasamentul acesteia, prin demolarea succesiva a corpurilor ramase intregi.

Aceiasi soarta a avut-o gara Predeal veche in 1916 cand a pierdut o parte din aripa de nord. A functionat cu restul corpurilor, bine-mersi, inca ceva decenii.

La Ploiesti nu s-a mai vrut pastrarea ei, intrand in amplul program de modernizare si consolidare a statiilor de la mijlocul anilor '50.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Iul 21, 2015 4:46 pm

Am inteles, multumesc frumos Catalin! Din pacate, vad ca istoria din 1955 se repeta periodic si victimele sunt de fiecare data aceleasi, cladiri frumoase (Ploiesti, Focsani, Pitesti, Constanta -gara noua, slutita de "eurogara prostiei" etc) care ar fi meritat sa fie pastrate daca bizonii de la CFR ar fi inteles ce valoare au.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Mai 16, 2016 12:28 am

De pe [Link Removed for Guests]

Imagine
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Gara din Ploiesti, inainte de bombardament, imagini 1939

Mesaj de catalin » Lun Mai 16, 2016 11:36 am

Multumesc Cosmin,

rar mai apar imagini necunoscute din epoca 1 ! Daca disting bine e masina 99 ('Slobozia" construita 1869) undeva la inceputul activitatii ei. Nu are montat inca nisiparul ...
Pacat ca nu avem o rezolutie mai buna a imaginii, disting niste uniforme interesante pe peron...Comparativ cu imaginea din 1872 iedera a crescut bine, e chiar mai bogata decat arata in imaginea din 1877 (gara aranjata cu steaguri pregatita pentru vizita Tarul Rusiei Alexandru al II-lea in 25 mai 1877) dar a disparut semaforul de peron...
All aboard !
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Mai 17, 2016 12:23 am

Poate o vorba la stapanul blogului rezolva problema rezolutiei.
Masina este interesanta, imi place aspectul simplu, insa de efect mi se par ornamentele din lemn ale cladirii ( la acoperis). La scara ar fi ceva demn de admirat ...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Gara din Ploiesti, inainte de bombardament, imagini 1939

Mesaj de catalin » Vin Mai 05, 2017 10:54 am

Imagine

Imagine

sursa: muzeuvirtualploiesti
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 578
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Gara din Ploiesti, inainte de bombardament, imagini 1939

Mesaj de ICRA » Lun Mai 08, 2017 1:10 am

Soră cu ce a postat Cătălin mai sus:
Imagine
Fotograf Franz Duschek 1878, sosirea țarului
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Gara din Ploiesti, inainte de bombardament, imagini 1939

Mesaj de catalin » Lun Mai 08, 2017 10:47 am

Foarte fain, uite, nu stiam imaginea asta !
Se vede si o placa. Dupa diametrul intuit si pozitie, cu siguranta una destinata vagoanelor. Depoul de locomotive era in partea opusa.
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Garile din Romania”