Gara din Ploiesti, inainte de bombardament, imagini 1939

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A doua gara Ploiesti Sud aici intr-un cliseu Fotofilm Cluj (probabil cel mai bine realizate ilustrate-foto care au circulat in Romania la sfarsitul anilor '30):


 
Mda, noroc ca au daramat-o bombardamentele ca daca nu o vedeam cu decoratiile acoperite cu polistiren si tamplaria refacuta cu profile din aluminiu eloxat alb turcesti :(
 
E un mit urban Dorin. Doar aripa de nord, cea din dreptul trasurilor, a fost distrusa de bombe. Dupa curatarea terenului gara a mai functionat 11 ani (din memorie) dupa care a fost construita actuala cladire pe amplasamentul acesteia, prin demolarea succesiva a corpurilor ramase intregi.

Aceiasi soarta a avut-o gara Predeal veche in 1916 cand a pierdut o parte din aripa de nord. A functionat cu restul corpurilor, bine-mersi, inca ceva decenii.

La Ploiesti nu s-a mai vrut pastrarea ei, intrand in amplul program de modernizare si consolidare a statiilor de la mijlocul anilor '50.
 
Am inteles, multumesc frumos Catalin! Din pacate, vad ca istoria din 1955 se repeta periodic si victimele sunt de fiecare data aceleasi, cladiri frumoase (Ploiesti, Focsani, Pitesti, Constanta -gara noua, slutita de "eurogara prostiei" etc) care ar fi meritat sa fie pastrate daca bizonii de la CFR ar fi inteles ce valoare au.
 
De pe http://muzeuvirtualploiesti.ro/

garaploiesti.jpg
 
Multumesc Cosmin,

rar mai apar imagini necunoscute din epoca 1 ! Daca disting bine e masina 99 ('Slobozia" construita 1869) undeva la inceputul activitatii ei. Nu are montat inca nisiparul ...
Pacat ca nu avem o rezolutie mai buna a imaginii, disting niste uniforme interesante pe peron...Comparativ cu imaginea din 1872 iedera a crescut bine, e chiar mai bogata decat arata in imaginea din 1877 (gara aranjata cu steaguri pregatita pentru vizita Tarul Rusiei Alexandru al II-lea in 25 mai 1877) dar a disparut semaforul de peron...
 
Poate o vorba la stapanul blogului rezolva problema rezolutiei.
Masina este interesanta, imi place aspectul simplu, insa de efect mi se par ornamentele din lemn ale cladirii ( la acoperis). La scara ar fi ceva demn de admirat ...
 
Soră cu ce a postat Cătălin mai sus:
31775990763_d6fec525a3_z.jpg

Fotograf Franz Duschek 1878, sosirea țarului
 
Foarte fain, uite, nu stiam imaginea asta !
Se vede si o placa. Dupa diametrul intuit si pozitie, cu siguranta una destinata vagoanelor. Depoul de locomotive era in partea opusa.
 
Ce tun ?
Este parghia de actionare a placii, aceasta fiind manuala. Era o prajina de lemn de care se opinteau doi oameni si impingeau placa, sistem folosit mult si bine peste tot in lume.