Gari uzinale

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AlexD

Well-Known Member
Trenulist
3 Martie 2012
259
97
Brasov
LOCATION
Brasov
Deschid un topic pentru toate aceste tipuri gari din Romania.

Incep cu gara de la actuala Uzina Dacia, gasita in monografia fabricii din 1972 (probabil azi nu mai exista):

In 1952 se intemeiaza uzina sub numele "Uzina de piese auto Vasile Tudose" Colibasi. Vasile Tudose fiind cica "erou utecist din ilegalitate nascut in satul Pitigaia, comuna Stalpeni, mort la 4 aprilie 1944 in timpul bombardamentului din Bucuresti".

In 1957, pentru ca muncitorii faceau pe jos 4 km de la gara Mioveni la uzina, s-a constuit racordul de cale ferata si gara uzinala (probabil a purtat numele uzinei?). In monografie se dau doua fotografii, circa 1960, eu le am doar in varianta proasta a scanarii de pe net:

Gara_Uzinala.jpg
Spre_ONoua_Zi_De_Munca1960.jpg


In afara de gara Steagul Rosu din Brasov - dar care nu a avut trafic de calatori - si (parca) gara uzinei de tevi din Roman, mai erau si altele? N-as include in aceasta categorie si punctele de oprire in linie curenta, care deserveau fabrici, dar si acestea ar merita o lista a lor.
 
A mai fost Antestatia Solventul

https://www.youtube.com/watch?v=JWfZtfqYN3c

https://goo.gl/maps/m7MAjmupFe62

A mai fost statia Astra la autocamione Brasov insa peste linii,,s-a prabusit " un viaduct. Erau undeva poze dar nu le mai gasesc.
 
AlexD post_id=165762 time=1522910009 user_id=1969 a spus:
Deschid un topic pentru toate aceste tipuri gari din Romania.

Incep cu gara de la actuala Uzina Dacia, gasita in monografia fabricii din 1972 (probabil azi nu mai exista):

In 1952 se intemeiaza uzina sub numele "Uzina de piese auto Vasile Tudose" Colibasi. Vasile Tudose fiind cica "erou utecist din ilegalitate nascut in satul Pitigaia, comuna Stalpeni, mort la 4 aprilie 1944 in timpul bombardamentului din Bucuresti".

In 1957, pentru ca muncitorii faceau pe jos 4 km de la gara Mioveni la uzina, s-a constuit racordul de cale ferata si gara uzinala (probabil a purtat numele uzinei?). In monografie se dau doua fotografii, circa 1960, eu le am doar in varianta proasta a scanarii de pe net:

Gara_Uzinala.jpg
Spre_ONoua_Zi_De_Munca1960.jpg


In afara de gara Steagul Rosu din Brasov - dar care nu a avut trafic de calatori - si (parca) gara uzinei de tevi din Roman, mai erau si altele? N-as include in aceasta categorie si punctele de oprire in linie curenta, care deserveau fabrici, dar si acestea ar merita o lista a lor.

Cursele din 1962(date luate din livret; în mers au apărut abia târziu):

C 1361: Goleşti(6:28) - Ciumeşti(6:56-6:57) - Vasile Tudose(7:08)
C 1364: Vasile Tudose(7:39) - Ciumeşti(7:52-7:53) - Goleşti(8:22)
C 1363: Goleşti(14:37) - Ciumeşti(15:04-15:10) - Vasile Tudose(15:21)
C 1366: Vasile Tudose(16:21) - Ciumeşti(16:34-16:35) - Goleşti(17:07)
C 1365: Goleşti(18:00) - Ciumeşti(18:26-18:27) - Vasile Tudose(18:38)
C 1368: Vasile Tudose(19:00) - Ciumeşti(19:13-19:14) - Goleşti(19:42)
C 1367: Goleşti(22:46) - Ciumeşti(23:13-23:14) - Vasile Tudose(23:25)
C 1362: Vasile Tudose(0:30) - Ciumeşti(0:43-0:44) - Goleşti(1:14)

compunerea: L.A. 50.100 + 13 Bm(Goleşti)
 
Superb articolul felicitări!
Ce nu îmi place e "cică", acum asta este, propagandă propagandă dar a intrat în istorie.
Mă gândesc doar la Malaxa cu siguranță avea o gară de genul ăsta.
 
Gara Titan Sud a fost construita pentru uzina Malaxa. Nu stiu cum a aratat cladirea statiei in anii '30...sau daca exista o cladire, fie ea si temporara insa Titan Sud atunci s-a nascut. Era si punctul de legatura dintre uzina si reteaua CFR, locul unde intrau in retea noile vehicule construite la Malaxa si care plecau in probe sau erau livrate CFR. Una din garile care a vazut cam toate tipurile de locomotive/ automotoare :)

pentru studiul liniilor din Bucurestiul mai vechi sau mai recent va recomand: fostulbucuresti.github.io
 
Nu cred că biroul de arhitectură Creangă nu fi oferit o soluție completă în asemănarea uzinelor vestice (aici mă refer la Ford).
Am o poză cu un automotor lângă un peron deschis din cartea Omul și opera H. Creangă, o să o postez cât de curând, cred că e din albumul uzinei.
 
Cel putin in prezent Bucuresti Cotroceni intra la uzinale?
De asemnea Catusa si Malina tot industriale sint.
 
Buna intrebare cu Cotroceniul...evident cel actual nu cel Regal. Depinde cum definiti gara uzinala. Ca daca in aceasta categorie pui si Cotroceniul atunci trebuie sa pui si Dealul Spirii si cam toate garile de pe centura veche a orasului...inclusiv cele de pe Baneasa-Obor prin Lacul Tei...
Nu stiu ce sa zic, personal nu as pune Cotroceniul acolo, ea fiind la origine o gara pe centura orasului si deservind vechile unitati militare, partial existente inca in zona.
 
Asemenea gări au fost înfiinţate în zona marilor fabrici şi combinate: Reşiţa, Hunedoara, Călan, Cugir, Oltchim Rm. Vâlcea (Govora), Fieni,Bicaz, Borzeşti, Cugir, Craiova (Cernele), Tr. Severin, Galaţi, Midia şi multe altele.
O imagine cu vechea gară care deservea uzinele din Reşiţa:

gara Flacara

Gara Reşiţa-Uzine, rebotezată de comunişti „Flacăra”, a fost demolată în 1974 pentru construirea Blooming-ului. Se situa cam în dreptul Universalului vechi, pe malul Bârzavei, fiind staţia unde se terminau cursele feroviare (pe atunci actuala Gară Reşiţa Sud se numea Reşiţa Română).

Sursa: https://istoriabanatului.wordpress.com/tag/resita/
 
dantm post_id=165831 time=1523428049 user_id=472 a spus:
A mai fost statia Astra la autocamione Brasov insa peste linii,,s-a prabusit " un viaduct. Erau undeva poze dar nu le mai gasesc.
Am facut niste poze la cladirile vechii gari uzinale Astra (fosta Steagul Rosu de la construire in 1960 pana in 1990). Alaturi de gara originala, acum locuinta, prin anii 70-80 s-a mai construit o cladire noua, care pare parasita. Pe locul liniilor acum se gaseste un fel de ocolitoare care duce de nicaieri niciunde. (se poate vedea din satelit despre ce e vorba).

Pe locul fostelor linii:


Cladirea veche:



Cladirea noua:





Din cate stiu, nu a avut trafic de calatori (linia venea din triaj, unde nu cred ca locuiau muncitori la Steagul Rosu). In continuare, dupa fabrica de camioane, linia mai ajungea la Metrom si la fabrica de ciment, pe locul fostului tramvai cu abur brasovean, desfiintat in anul construirii acestei gari. Daca si gara Temelia a fabricii de ciment a mai supravietuit o vreme ca gara uzinala, asta numai cei care dau de un livret din anii 60-70 ar putea spune (pe vremea tramvaiului acolo erau tinute cheile racordurilor industriale de la fabricile din zona)
 
Cred ca au fost ceva gari si pe linia care pleaca din Bicaz spe cariera de pitra pentru fabrica de ciment. Dar nu stiu daca acuma nu sint locuinte deci n-ar intra la gari industriale.

multe gari industriale nu pot fi pozate de noi,,calatorii" deoarece nu sint apropiate de liniile de calatori.

De exemplu Romcim sau cum se numeste statia fabricii de ciment din Medgidia.
 
Alta gara uzinala. Foarte interesant ca a fost electrificata. Ce simplu e sa dezafectezi.

http://www.cfr.ro/files/exproprieri/curticikm614/2017/Decizie%20de%20Expropriere%20nr.%204353%20-%20UAT%20Lipova.pdf