Statia Leorda

Discutii generale si prezentari, despre garile din Romania
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4926
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Statia Leorda

Mesaj de Gam3 » Mie Dec 31, 2014 3:22 pm

Linia Leorda-Dorohoi a fost inaugurata la 3 / 15 decembrie 1888. Linia a fost incadrata ca linie cu caracter local si s-a realizat cu ecartament normal in loc de ecartament ingust cum erau prevederile. Conform dosalului cazier intocmit in anul 1949 statia Leorda avea remiza pentru locomotive, ateliere anexa, castel pentru apa, canal pentru revizie si curatat zgura. In urma operatiunilor militare din 1944 au fost placa turnanta a fost bombardata de germani si nu a mai putut fi reparata la Atelierele Pascaniu unde a fost dusa si casata. Dupa anul 1960 terenul fostului depou de locomotive a fost dezafectat complet dandu-i-se alte utilizari.

Aici am gasit o rampa pentru incarcat animale in vagoane in stare buna. Ma mir ca nu a fost distrusa asa cum s-a intamplat cu altele.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

R 5571-2 Botosani-Suceava si semnalul dinspre Botosani
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

Coloana hidraulica pentru alintare cu apa
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

Statia vazuta de la bariera, trenul e Regio 5564 Suceava-Botosani

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

Regio 5564 Suceava-Botosani in Leorda spre Botosani. Linia din stanga e pentru Dorohoi.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

Spre Botosani/Dorohoi

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

Magazia si rampa pentru animale

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr

Semnalele spre Veresti

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] by [Link Removed for Guests], on Flickr
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Dec 31, 2014 3:41 pm

Super-poze, merci frumos Florine! Nu numai rampa de incarcare animale este pastrata integral, lucru rar, dar se pastreaza si inchiderea laterala a peronului, o "specialitate" romaneasca din epoca I-a rar intalnita azi! Foarte faina cladirea... se incumeta cineva la un model?
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Dec 31, 2014 4:01 pm

In sfarsit inca unul care sa umble liniile moldave. Au ramas inca pe acolo multe bijuterii. Credeam ca nu mai intereseaza pe nimeni. Pozeaza garile foste LCI din toate unghiurile posibile ca au ramas pana la noi aproape neschimbate si cine stie cat o sa mai reziste...

La multi ani in ajun de An Nou !
All aboard !
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 687
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Lun Ian 05, 2015 2:12 pm

Multumesc, Gam3 pentru aceste imagini.
E gara copilariei mele construita de compania LCJE in 1871.Intre 1961 si 1975 treceam pe aici de cel putin doua ori pe an venind de la Pascani in vacanta la Bunica (am scris cu litera mare pentru ca e singura pe care am cunoscut-o).
Au fost ani cand exista tren direct Pascani -Dorohoi, cu inconvenientul ca pleca din Pascani in jurul orei 3,30 noaptea.
Gara am mai zarit-o anul trecut din goana masinii. Arata jalnic. Acel brau mozaicat cu motive nationale adaugat deasupra parterului,cred ca s-a facut la o renovare din anii 70 , acele patratele ceramice multicolore se foloseau la placarea cismelelor cu apa de baut din majoritatea garilor.Tot de aici m-am "indragostit "de semafoarele mecanice.
Cred ca a existat si o revizie de vagoane pe aceasi parte cu gara, pe directia Dorohoi, pana in bariera. Imi amintesc ca inainte de plecarea trenurilor lacatusii de revizie "ciocaneau" rotile trenurilor.
Rampa pentru incarcat animale se construise deoarece in apropiere intre liniile care merg la Botosani si Dorohoi exista un GOSTAT renumit in zona, pentru cresterea porcilor. Constructia mai este si acum.
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Lun Ian 05, 2015 3:14 pm

Frumoase poze, si ma bucur ca pe acolo s-a trezit careva mai cu cap sa puna un ldh la un tren cu 2 vagoane, nu ditamai locomotiva electrica la 2-3 vagoane cum am vazut prin bucuresti (cred ca am vazut si mega trenul din locomotiva electrica plus UN vagon :-P)

La multi ani!
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Ian 05, 2015 5:54 pm

Ce rol are constructia din ultimele poze ? Arata ca un fel de rampe.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1825
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Ian 05, 2015 6:41 pm

Da sint 2 rampe. Astea vad ca au si ceva incaperi sub ele, la Jibou era o ,,curte".

Nu le-am vazut folosite. Erau niste vagoane tip G cu etaj si cu scindurile distantate pentru transportul animalelor. La asta se foloseau rampele.
Avatar utilizator
cfr_cj
Mesaje: 71
Membru din: Joi Feb 17, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de cfr_cj » Lun Ian 05, 2015 7:43 pm

In imaginea de mai jos, pe vagon se disting doua usi de acces pt cele doua nivele ale vagonului ("supraetajare"):

[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Lun Ian 05, 2015 10:26 pm de către cfr_cj, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4926
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Ian 05, 2015 8:38 pm

Salut,

iata un vagon CFR pentru transport animale mici din seria EF 816xxx. Acesta nu are lada fixa pentru transport purcei mici.

Imagine
Oradea 31.7.1969 foto Detlef Schikorr

Revin maine cu un scan al vagonului care are respectiva lada.
Am identificat 3 tipuri de astfel de vagoane la CFR.

Semafor, ma interesez sa vad daca la Leorda a fost revizie de calatori. Totusi nu cred ca avea revizie. Din schitele statiei nu rezulta asa ceva.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1825
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Ian 05, 2015 9:16 pm

Man, alea sint vagoanele. :x

E posibil sa nu fi fost revizie poate doar un post sau partida de manevra daca era trafic si mai era uneori si rebrusare.

Ma uit la cladire si ma intreb daca nu intra umezeala la aia care stau la etaj. Sau nu sta nimeni?

Vad acolo un container, cladirea e cumva in refactie?

trenurile alea cred ca sint formate din grupele de Timisoara si Bucuresti pentru Botosani.Probabil le prepoarta pe la Suceava pentru pregatire.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4926
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Ian 05, 2015 9:34 pm

Si au mai fost un tip de vagoane, mai lungi. Parca am vazut si din ala pe net. Oricum, in genul asta au fost:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Cu cabina de franar si cu acoperisul peste cabina.
Nu pot pune poza pe forum.

In cladire nu mai sta nimeni. Containerul e pentru casa de bilete si biroul de miscare.

Vagoanele sunt de la grupele de Timisoara si Bucuresti. Nici nu se obosesc sa schimbe rutele.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4926
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Ian 08, 2015 6:16 pm

Vagon CFR pentru transport animale mici
[Link Removed for Guests]

Lada
[Link Removed for Guests]

Si varianta fara lada
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4926
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Feb 06, 2015 1:55 pm

Am gasit si poza unde apare celalalt tip de vagon.

[Link Removed for Guests]

Nu mai stiu de unde am salvat poza, sursa internet.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Garile din Romania”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat