Bucuresti Nord

Discutii generale si prezentari, despre garile din Romania
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 548
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Bucuresti Nord

Mesaj de ICRA » Joi Dec 04, 2014 9:47 pm

Deschid acest topic pentru a aduna ceva material istoric despre Gara Bucuresti Nord.
In cautarile mele pe net nu am gasit nici un releveu, plan sau desen al garii.
As vrea sa stiu daca exista documentatie despre gara, vreau sa fac un model 3D al garii (perioada care ma intereseaza 1930-1940).

Multumesc pentru viitoarele comentarii.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Dec 05, 2014 4:25 am

Buna,

1930-1940 inseamna mai multe Gari de Nord bucurestene diferite, intrucat in acest deceniu complexul a fost de mai multe ori transformat radical. Atunci s-a amenajat piata din locul fostelor Ateliere CFR (de partea cealalta a careia se va ridica Palatul CFR, ulterior Ministerul Transporturilor), atunci s-a maltratat fata de la 1870 a cladirii si au fost eliminate cele doua turnuri vechi, atunci s-a construit actualul turn cu ceas si actuala colonada, atunci s-a refacut complet d.p.d.v. functional gara cu peroanele si liniile existente si azi.

Gara din 1930 nu mai are nimic de-a face optic si functional cu cea din 1940.

Exista planuri si schite de proiect din anii 1920-1930 pe diferite bloguri cu caracter istoric despre Bucuresti, insa nu le gasesc prin telefon. O cautare cu cuvintele cheie potrivite ar trebui sa ajute.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Dec 05, 2014 10:40 am

ICRA, in sublinierea celor scrise de HR, vezi aici:

[Link Removed for Guests]

Pentru evolutia Garii de Nord Bucuresti, recomand din nou lucrarea "Constructii pentru transporturi in Romania", aparuta in 1981 si care are un intreg capitol dedicat statiei cu principalele etape de evolutie din momentul in care se numea Targoviste pana astazi.

Perioada aleasa de tine este cea mai complexa in istoria ei. Citeste articolul din link si te lamuresti. Ma mira afirmatia ca nu ai gasit nimic pe internet. De la planurile cadastrale ale Bucurestiului din 1911 si pana la multe PUZ-uri, toate sunt gratuit disponibile pe internet, inclusiv pe sit-urile primariilor de sector. Ca si pasionat de istoria Bucurestiului iti stau la dispozitie cu detalii despre istoria Garii de Nord, dar mai intai lamureste-te tu ce perioada te intereseaza.
Ultima oară modificat Vin Dec 05, 2014 10:59 am de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Dec 05, 2014 10:53 am

Completez si eu, in Revista Cailor Ferate nr 11 din 1959 gasesti un articol intitulat "Evolutia Garii de Nord din Bucuresti. Sunt planuri de la 1882; 1893; 1899; 1910;1928 si 1950.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 548
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Vin Dec 05, 2014 11:57 pm

Mutumesc Horia, Catalin, Florin.
Sa restrang putin 1936-1940. Ma documentez si revin.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 548
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Dum Dec 07, 2014 7:31 pm

Am gasit pe net urmatorul plan care ma ajuta cred pentru aprenta la sol.
Imagine
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Lun Dec 08, 2014 10:04 am

CRed ca este o soluţie bun, faţ㒠de haosul de acum.
Ceea ce vad, c㒠omit în continuare, lipsa unei parcari mai generoase. Sunt mulţi navetişti care şi-ar lă’sa maşina la gara, etc...
Pe la alţii, lâng㒠fiecare gar㒠este şi un spaţiu de parcare generos.
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Dec 08, 2014 11:08 am

ICRA,

Interesant demers si e bine ca te-ai hotarat. Gara la 1940 este cea pe care o stim si noi astazi, cu ceva mici "ajustari" pe care ti le descriu mai jos cu mentiunea ca le scriu din memorie si daca ceva imi scapa, o sa mai adaug la subiect:

1. pe frontonul "la coloane" era efigia regala (se vede in multe poze), disparuta evident astazi, undeva deasupra scrisului "gara de Nord". Acum acolo e roata inaripata. Se vede aici:

Imagine
vei si configuratia initiala a trotuarului.

2. corpul unde sunt casele de bilete clasa 1 avea forma veche a acoperisului. Acest corp a fost aproape complet distrus la bombardamentul din 1944 si acum este refacut cu un acoperis simplificat. Uite-l aici dupa ce a primit in plin cateva bombe:

Imagine

3. inca exista linia oficiala care mergea pe vechiul amplasament al liniilor garii pana in zona "la coloane" trecand prin fata actualului Mc si a salonului oficial. Am mai scris pe forum si exista o imagine postata de Gam3 (Florin) cu linia respectiva.

PS: cred ca am pe undeva o schita cu gara asa cum era dupa marea transformare din anii '30. Nu promit dar parca am pe acasa una. Nu te grabi, mai da-mi ragaz sa ajung la biblioteca personala care din motive fara legatura cu trenurile e plecata in pribegie.
All aboard !
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Dec 09, 2014 10:51 am

up-date:

gara la sfarsitul anilor '30.

[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 548
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Mar Dec 09, 2014 11:03 pm

Perfect, multumesc Catalin.

Am gasit [Link Removed for Guests] ceva date.

Inca mai caut niste desene care cel putin sa imi arate cote pentru fatade.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Iul 16, 2015 12:29 pm

1927, vedere aeriana:

Imagine


fosta gara regala Cotroceni (a nu se confunda cu actuala), linia care cobora dealul pana la Gara de Nord (parte din racordul Gara de Nord-Filaret) se distinge si podul peste Dambovita de la Grozavesti:

Imagine

sursa: [Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 548
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Dum Iul 19, 2015 9:44 pm

Mare esti domnule Catalin! 8)

Si o fotografie Iosif Berman:
Imagine

Sursa e mare pe fotografie de parca e facuta de ziarul in cauza.
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 179
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de AlexD » Mie Oct 12, 2016 1:46 pm

Luni dimineata pe la 11 am vazut tras pe una dintre liniile din Bucuresti Nord A un tren de marfa compus din cateva vagoane platforma si cateva cisterna. E vreun motiv pentru care se folosesc liniile de calatori pentru gararea unor trenuri de marfa?
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de Gam3 » Mie Oct 12, 2016 3:36 pm

Au fost sau se duceau la Atelierele CFR Grivita pentru revizie. Accesul se face prin Bucuresti Nord.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2790
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de catalin » Lun Noi 07, 2016 2:05 pm

putin timp dupa inaugurare cu piateta dinspre oras inca in lucru.

Imagine
Andreas Daniel Reiser,
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Garile din Romania”