Gara Praid

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
am fost cateva zile la Praid si cu aceasta ocazie nu puteam sa nu dau o tura prin gara.
Gara din localitate pot spune ca este una frumoasa, conservata destul de bine dupa atatia ani de vicisitudini. Este utilizata de operatorul privat Regiotrans. Mie imi creeaza impresia de calm, impresie care a fost conturata in ziua respectiva de soarele puternic de vara, imaginea detasata cu care operatorii feroviari pregateau o garnitura de Tarnaveni prin verificarea sabotilor de frana si a instalatiei de aer comprimat si trageau perdelele din automotorul care astepta la linia 2, si definitivata (imaginea in cauza) de traficul mic de persoane.

Este o gara cu linii infundate, care insa mai are in componenta si cateva instalatii destul de interesante. Astfel exista o mica remiza, lipida de o cladire folosita pentru locuit cred de catre peronalul feroviar. Aceasta se gaseste de altfel langa drumul de acces catre o parcare mare si instalatia de incarcare a sarii in vagoane. Mai am remarcat o groapa, sau mai bine izs un canal de vizitare, dar mai ales o instalatie interesanta, care nu stiu ce este, probabil un fel de instalatie de ridicare. Daca sunt cunoscatori care stiu despre ce este vorba sau care au trecut pe acolo poate ofera informatii suplimentare.

Tot in acea zona mai era o instalatie feroviara, insa aceasta nu am fotografiat-o fiind complet ascunsa de arbori, arbusti, buruieni, deci imaginile nu ar fi fost edificatoare.

Ceea ce este insa foarte interesant la aceasta gara este faptul ca se poate reproduce pe o macheta cu tematica romaneasca, deoarece contine cam toate elementele care intereseaza in modelismul feroviar: gara si liniile de acces, mica remiza cu acareturile din zona si canalul de vizitare, liniile de marfa care intra in complexul de exploatare a sarii, unde se incarca vagoanele de marfa, zona de relief respectiv dealurile extrem de pitoresti din partea opusa.

Astfel desi era foarte cald afara, eu fiind insa un iubitor al caldurii, am tras cateva cadre la vreao 36 grade, mai ales ca am putut remarca o lokomotiva de manevra pentru vagoanele de marfa, precum si un automotor regiotrans garat care nu se grabea niciunde, la fel ca si mine.


















 
Iata si un filmulet cu demarajul unui automotor de Tarnaveni.

http://www.youtube.com/watch?v=Qv6Zu79t6VE
 
stageexp a spus:
Mai am remarcat o groapa, sau mai bine izs un canal de vizitare, dar mai ales o instalatie interesanta, care nu stiu ce este, probabil un fel de instalatie de ridicare. Daca sunt cunoscatori care stiu despre ce este vorba sau care au trecut pe acolo poate ofera informatii suplimentare.

Daca te referi la instalatia care apare si in pozele tale, pot zice ca ai intuit oarecum corect rolul ei. Intradevar e o veche instalatie de ridicare a carbunelui, mai binecunoscuta sub titulatura de "elevator de carbune". Cu ajutorul ei se incarcau tenderele locomotivelor cu abur.
Cat despre acea groapa, dupa cum arata e un fost canal de revizie.
 
Multumesc pentru raspuns, banuiam ceva in sensul acesta dar mi se parea putin probabil sa mai fi supravietuit asa ceva in zona.