Gara Suceava Burdujeni

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
31 mai 2012 – Activitate Feroviar㒠Suceava Burdujeni<i></i>

Sfârşitul facultă’ţii pe care abia am terminat-o mi-a permis s㒠poposesc pentru câteva zile acasă’, în localitatea natală’. Și aşa a vrut Dumnezeu şi s-au aşezat lucrurile, c㒠acum 4 ani când am început facultatea, tată’l meu suporta consecinţele crizei şi ră’mânea fă’r㒠loc de muncă’, îns㒠în prezent se stră’duieşte s㒠îşi îndeplineasc㒠sarcinile de zi cu zi ca şi mecanic de locomotiv㒠în Suceava. <i></i>

07:20<i></i>
Și uite aşa, ora 7 dimineaţa, atunci când soarele are deja la activ câţiva zeci de centimetri deasupra orizontului, m㒠gă’seam şi eu în Gara Suceava Burdujeni. Lipsit de perspicacitatea de a face poze cum fă’ceam odinioară’, totuşi am cutezat din când în când s㒠îndrept obiectivul că’tre o locomotivă’, că’tre un tren…

Ce mai vorbe, ce mai înţelesuri, pe linia 5 a Gă’rii staţiona un tren al GFR cu containere puse pe vagoane Rgs. Locomotivele (că’ci erau 2, una de tracţiune propriu-zis㒠şi una diesel-electric㒠aflat㒠la capă’tul trenului, nelegat㒠la acesta) erau 40-0469-3 şi 60-1501-0. Aceasta din urm㒠avea un sticker amplasat fă’r㒠a se încadra într-un vreun fel estetic pe laterala locomotivei cu mesajul: ”Made in Romania”.

Locomotiva de tracţiune a trenului GFR cu containere<i></i>
40-0469-3%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg


O diesel-electric㒠de la GFR, stând la pânda trenului cu containere<i></i>
60-1501-0%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg



Pe linia 1 dedicat㒠trenurilor de că’lă’tori staţiona locomotiva electric㒠40-0855-3. Lâng㒠aceasta, un vagon de că’lă’tori clasă’, probabil care avea s㒠ia drumul Dorneştiului.

Aşteptând noi ordine, EA-855 aştepta tă’cut㒠lâng㒠Gara Burdujeni<i></i>
40-0855-3%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg



Nu mai trece mult şi înainte de 7:30 soseşte pe linia 3 Trenul Regio 5442, Suceava Nord – Bacă’u. Avea la tracţiune pe locomotiva 40-0546-8, trenul fiind compus din dou㒠vagoane etajate.

Un tren într-o gară’… ce poate fi mai FeRoviaR de atât?! <i></i>
40-0546-8%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg



07:30<i></i>

Pă’ră’sesc pentru puţin timp zona peroanelor Gă’rii Suceava Burdujeni şi ajung la capă’tul Y al staţiei Suceava. Aici m㒠întâlnesc cu dou㒠locomotive care aparţin de GFR: electrica 40-0640-5 şi diesel-electrica 60-1501-0, pe care am amintit-o mai devreme.

Dou㒠locomotive ale GFR la o şuet㒠la marginea staţiei<i></i>
40-0640-5%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg



07:40<i></i>

Dup㒠ce le-am salutat cu câteva click-uri de declanşator, paşii mei se încă’pă’ţânau să’-şi gă’seasc㒠că’rare că’tre… ”mini-triajul” Suceava, mai exact liniile 13, 14, 15, 16, 17 şi 18. Un semnal de ieşire tră’deaz㒠printr-o plă’cuţ㒠c㒠aici existau în total 20 de linii. în ultimii doi ani, aceast㒠zon㒠a fost în construcţie, din cele 8 linii existente aici, s-au construit de la 0 doar 6. Patru dintre ele au fir de contact, dou㒠dintre ele nu. De aceea v㒠redau în fotografiile ce urmeaz㒠câteva cadre din zonă’.

Cap Y linii de manevr㒠Staţia Suceava Burdujeni<i></i>
IMG_4415%20600px.jpg


Dou㒠locomotive diesel-hidraulice în curtea Remat Suceava<i></i>
IMG_4417%20600px.jpg


IMG_4420%20600px.jpg


IMG_4422%20600px.jpg


Boghiu Y25 al unui vagon de marf㒠tip platform㒠cu ţepuşe mari Rgs<i></i>
IMG_4425%20600px.jpg


Macara electric㒠dedicat㒠transbordă’rii containerelor de pe calea ferat㒠pe autotrenuri<i></i>
IMG_4431%20600px.jpg


Vedere că’tre cele şase linii proaspă’t reconstruite din capul X al staţiei Suceava<i></i>
IMG_4432%20600px.jpg



07:50<i></i>

Dup㒠ce am traversat de la Nord la Sud cele şase linii dedicate manevrelor trenurilor de marfă’, auzeam o locomotiv㒠diesel-electric㒠060-DA care intra pe linia 4 din Gara Suceava. Avea în spate un tren cu 30-35 de vagoane Rgs încă’rcate cu scândură’. Gabaritul mă’surat de la coroana şinei şi pân㒠la ultima scândur㒠încă’rcat㒠pe acele vagoane cu siguranţ㒠c㒠nu dep㒺ea 4800 de metri, dar nu mai ţin minte s㒠fi vă’zut pân㒠acum asemenea încă’rcă’turi. Pe lateralele acesteia erau inscripţionate cu litere de-o şchioap㒠AL-AZZEH şi MADE IN ROMANIA. Probabil c㒠acest mă’rfar a fost încă’rcat la Dorneşti la fabrica Egger şi adus pân㒠în Suceava de locomotiva diesel-electric㒠60-1054-0. De aici, locomotiva a lă’sat garnitura şi s-a retras în Triajul Suceava.

CFR Marf㒠cu un tren de cherestea ”Made in Romania” <i></i>
60-1054-0%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg


60-1054-0%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20-2-%20600px.jpg



08:00<i></i>

Prima or㒠deja a trecut, iar Trenul InterRegio 1838, Timişoara Nord – Iaşi, pleca din Gara Suceava Burdujeni. Acesta avea în compunerea sa un vagon cuşetă’, un vagon de dormit, 4 vagoane de clasa a II-a şi un vagon de clasa I. Gara Burdujeni, maiestuoas㒠de mai mult de o sut㒠de ani, oferea ocrotire şi loc de popas pentru că’lă’torii care veneau dinspre Ardeal sau pentru că’lă’torii care doreau s㒠ajung㒠la Iaşi.

Trenul IR 1838, Timişoara Nord – Iaşi<i></i>
40-0666-4%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg



Din direcţia Vereşti sosea în Suceava trenul de zi, Iaşi – Timişoara Nord. Aşadar, InterRegio 1833, compus din cinci vagoane (din care patru de clasa a II-a şi unul de clasa I), se prezenta cu o compunere omogenă’.

Trenul IR 1833, Iaşi – Timişoara Nord<i></i>
40-0820-7%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg



Facem pauz㒠cu repriza de ”documentare” despre trenurile de că’lă’tori, mi-au mai ră’mas câteva referiri de fă’cut la trenul de marf㒠de pe linia 4. Locomotiva electric㒠40-0779-5 avea s㒠se cupleze la trenul de Rgs-uri încă’rcate cu cherestea ”Made in Romania”. Timp de o or㒠i se face proba frânei şi apoi pleca în direcţia Adjud şi mai departe că’tre Portul Constanţa (probabil).

40-0779-5%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg


40-0779-5%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px%20-2-.jpg


vagon%20Rgs%20600px.jpg



08:20<i></i>

Trenul InterRegio 1652, Suceava Nord – Bucureşti Nord încheie scurta relatare despre dimineaţa zilei de 31 mai 2012 din Gara Suceava Burdujeni. Cu obişnuita compunere de vagoane 21-76, 89-87 şi 10-76, trenul era tractat de locomotiva 41-0001-2.
41-0001-2%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Suceava%20Burdujeni%20600px.jpg



11:30<i></i>

La finalul ”dimineţii”, apare de dup㒠vegetaţia specific㒠de la calea ferat㒠românească’, locomotiva diesel-hidraulic㒠86-0082-7. Aceasta tracta câteva cisterne dedicate descă’rcă’rii în cadrul staţiei Petrom Suceava.

86-0082-7%20-%3D-%2031.05.2012%20-%20Gara%20Burdujeni%20600px.jpg



Și uite aşa, îmi iau ră’mas bun de la Gara Suceava Burdujeni, un loc în care mereu este câte ceva de vă’zut, de auzit, de simţit. Chiar şi odat㒠cu trecerea timpului, sentimentul de apartenenţ㒠a unui pasionat feroviar faţ㒠de un loc drag din copilă’rie/adolescenţă’/tinereţe este acelaşi. Pân㒠la data viitoare, toate cele bune v㒠doresc şi v㒠mulţumesc pentru atenţia acordată’!<i></i>
 
buna,

frumos reportaj, am inceput sa ma obisnuiesc cu "serialul" tau din Suceava - asa putem observa evolutia materialului rulant si a compunerilor in timp.

pe cand un reportaj similar in Itcani? ;-)

inca o intrebare, putin off-topic: de ce depou apartine acum 41 0001? pe "vremea mea" era Brasov sau BC...
 
Mulţumesc frumos pentru apreciere! Orice localitate care este apropiat㒠de fiecare pasionat dintre noi... reprezint㒠locul ”de baştină’”, reprezint㒠locul la care dac㒠se întoarce, se simte bine...

Nu ştiu de ce depou aparţine... :( Pe când la Iţcani... dup㒠5 iulie.
 
001 actuala nu, cea de pana in 1990 era ;-)

interesant ca la CFR nu se vorbeste ca in alte parti (ÖBB, DB AG) de "reparatie capitala cu cutie noua".
de exemplu, 1044 092, 1044 117 la ÖBB care au fost accidentate grav au fost reconstruite primind o cutie integral noua, insa in acte nu se vorbeste de "1044 092 II" cu data de fabricatie 1990 ci mai departe de cea livrata in 1978, desi la reconstructie s-au folosit subansamble noi in mare proportie.

din cate stiu, la actuala 41 0001 tot asa a fost, s-au luat multe de pe 41 0001 accidentata insa CFR vorbeste de o masina noua produsa in 1991.
 
Gara Burdujeni, una din perlele feroviare ale Bucovinei<i></i>

Gara C.F.R. Burdujeni din Suceava, pe care o ştim cu toţii, a devenit o necesitate odat㒠cu pă’trunderea reţelei de că’i ferate în Moldova, fiindc㒠gara veche, construit㒠din bârne, nu mai corespundea.

http://www.crainou.ro/?module=displaystory&story_id=52543&format=html
 
In capatul dinspre Veresti (capatul X - sper ca nu am gresit)al frumoasei gari din Burdujeni, daca te uiti cu atentie, se mai gasesc urmele vechilor constructii adiacente garii. De pe pasajul rutier ce traverseaza magistrala 500 se poate vedea o fosta remiza de locomotive:

latura dinspre strada si partea dinspre gara
 
Excelenta descoperire... o remiza in perfecta stare, chiar daca nu mai este legata de calea ferata. Mi-as dori sa ramana macar in starea asta toate cladirile feroviare din Romania.

Off topic: Cosmin, iata ca ai inca o sursa de inspiratie la Suceava!
 
Ei ...da !

in sfarsit.... am cerut pe toate forumurile sa pozeze cineva vechea remiza de la Suceava, constructie modulara similara cu cea de la Jiblea si de prin alte locuri.
Moldova ramane izvorul multor lucruri pastrate, comori nestiute.
Semafor, stimate forumist si pasionat de cai ferate, multumesc din suflet !
 
Multumesc pentru aprecieri si ma bucur ca am postat in sfarsit pe forumul unde oamenii sunt interesati de asemenea "obiective".
 
schita castelului de apa:



pentru cei interesati de acest subiect, putem discuta pe forum.

Cosmin, nu stiu sa-ti raspund din memorie, dar pot sa-ti spun ca destul de multe. Daca cineva este interesat de un "inventar" putem sa-l facem.
 
Castelul de apa merita un colt aparte (precum si cel de pacura).Le am pe lista. :)

Un inventar nu ar strica nimanui :roll: , mai ales ca au fost remize cu 3, 5 locuri (remiza de la Barbosi avea cel putin 9? locuri)
La Raul Vadului, pe Valea Oltului este o remiza de 3 locuri.Unde au mai fost astfel de remize?
La Jiblea, Dorohoi, Suceava,Ciulnita,remize cu 5 locuri...cea de la Pitesti cate locuri avea?tot 5?
 
Priviti va rog intr-o postare de pe alt forum cu gara Dorohoi , remiza de aici este aproape identica cu cea de la Burdujeni. E si fotografiata amanuntit numai buna pentru modelat.

http://www.forumtrenuri.com/t2420-dorohoi117210
 
sunt remize construite dupa acelasi proiect.cea de la Suceava are ceva diferente la ancadramente, in rest este la fel cu Jible si Dorohoi.Diferenta intre Jiblea si Dorohoi o constituie anexa intre remiza si atelier, acolo unde la Jiblea este un culoar acoperit.
 
091_001.jpg

sursa - http://www.delcampe.net/page/item/id,199028091,var,Romania--Bucovina--Suceava--Gara-Burdujeni,language,E.html