Garile standard ale MAV

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am mai facut intre timp "cercetari" si am gasit-o reprezentata pe o harta (pare-se din 1945). Pe aceasta harta sint trecute si cantoanele "cu acte in regula", active in momentul acela (C295, C296, C297), cantoane care exista si astazi. C297 e chiar actuala cladire din statia Timisu de Jos. E posibil deci ca pina in acel moment cladirea sa isi fi pierdut destinatia initiala.

harta_1945.jpg


Doamna cu care am discutat spunea ca tot terenul dintre casa si actualul canton C296 ar fi apartinul fratilor Czell; iar harta pare sa confirme existenta unui teren cu livada exact pe locul indicat. Toate astea sint argumente impotriva originii feroviare a casei, singurul contra-argument fiind aspectul ei.

Sursa imaginii: http://www.oldmapsonline.org/bbox=25.508234,45.508348,25.732767,45.622278&q=&datefrom=1000&dateto=2010

Pentru mine a fost o bucurie nespusa si nesperata sa intilnesc oameni carora le pasa de istoria casei in care locuiesc. Se intimpla atit de rar...
 
Termopanele pot foarte bine sa copieze ferestrele originale. Din pacate nu am la indemana nicio imagine de pe aici cu ferestrele termopan, imitand la perfectie originalele. Desigur, o astfel de fereastra costa ceva mai mult, per total se aduna ceva creitari...insa efectul este garantat.

Scuze de off-topic. :)
 
Cea mai buna imitatie am vazut-o la un liceu din Tg. Secuiesc:

dsc07873.jpg


Originalul nu mai exista dar era probabil foarte asemanator cu asta:

dsc07881.jpg
 
Ca sa nu deschid alt topic, o sa postez aici.
Incer c sa aduc in atentie o gara uitata, ba chiar eu pot sa spun ca nu stiam de ea desi e in ,,zona mea de influenta". In plan am o deplasare in zona in incercarea de a poza.

Statia Jimbolia Noua, in prezent locuinta. Partea interesanta e ca liniile au rezista multa vreme.S-a aflat pe linia Jimbolia-Pardani-Iasa Tomici(Modos)

Dupa stabilirea granitelor si schimbul de teritorii linia a fost taiata de granita in multe zone, asa incit gara nu a amai avut nici o folosinta.

Ne aflam in Jimbolia unde vedem 2 linii de tren, este posibil sa fi fost folosite in anii socialismului ca linii de descarcare, nu sriu

https://www.google.com/maps/embed?p...eight="450" frameborder="0" style="border:0"

O luam spre sud paralel cu o cale ferata

https://goo.gl/maps/1RQAuWZ4frD2

si ajungem la drumul national care vine de la Timisoara

https://goo.gl/maps/Zph43aLEust

La orizont vedem 2 cladiri

https://goo.gl/maps/ES8beAqt2S12

ne mutam in alta pozitie google si vedem cladirile mai de aproape

https://goo.gl/maps/aZ7JqPiKi5N2

Apoi ajungem in fata garii. Ma rog in fata de catre oras a garii Jimbolia Noua

https://goo.gl/maps/fmNirsH2uMB2

cu putina imaginatie putem vedea si cealalata cladire feroviara

https://goo.gl/maps/b3QCofBZgtw

apoi ne mutam la capatul spre Radoievo si spre Checea a liniei

https://goo.gl/maps/cUE5GDGcbbB2

Pina o sa ajung eu in zona pentru poze, vedem citeva poze ale garii pe un site maghiar.

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=uzom

o poza a garii mai gasim si intr-o vedere maghiara, ba chiar si un vagon in gara

http://helytortenet.com/zsombolya-1908-vasutallomas-regi-kepeslap

Gara a deservit si linia ingusta Jimbolia- Zrenjanin(Nagy Becsikerek adica Becicherecul Mare)

schita liniilor se vede tot aici pe un site maghiar

http://www.museum-digital.de/hu/portal/singleimage.php?objektnum=25938&imagenr=35903

Aici o poza din Zrenjanin Cheiul Begheiului, pun poza pentru ca e un vagon care seamana cu astea despre care se discuta la locomotiva Calugareni(off topic privind Jimbolia Noua)Totusi se pare ca la cheiul Begheului era gara sau gari si de ingusta si de normala dupa pozele de aici http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=nbeg

file.php

O alta gara MAV care nu mai are trafic este Lipova.
 
Anul asta am reusit sa ajung cu un tovaras cu masina la Jimbolia sa cautam cealalta gara a orasului.
fosta linie din gara actuala la cealalta se mai ghiceste in teren.




Cind am ajuns in zona cladirilor, am patit ca in poezie ,,capraru vechi ii iese-n prag". Ma rog nu chiar asa, au iesit o gramada de locatari de acolo sa ne intrebe de sanatate si pe cine cautam.Nu s-a mai pus problema pozatului.
Am motivat ca noi cautam moara care e linga gara si GPS-ul ne-a adus pe acolo( in zona fiind si strada Garii).
Asadar am pozat pe furis din mersul masinii. O expeditie nereusita.

 
  • Like
Reacții: Radu161
Salut! Îmi cer scuze ca nu va scriu ceva legat strict de subiect. As vrea sa întreb pe cei cunoscători următorul lucru. Ce vagon ar fi cel mai Bun în următoarea garnitura la h0: am doua vagoane de clasa 2 ava 200 albastre. Întrebarea e un vagon MU albastru cu gri/ un vagon de dormit ava 200 versiunea albastra sau un t2s roșu sau albastru cu gri ? Mersi anticipat de răspuns! Apropo: fain subiect :aplauze:
 
@dantm
Sa traiti!
Ce anume va intereseaza de acest subiect? De loc, sunt din acest oras si am sa incerc sa obtin cateva informatii, imagini din teren. Nu va pot promite o data anume, doar ca incerc sa fac tot posibilul.