IMPORTANT: Cine are activa galeria lokomotiv si e afectat de mizeria de la Photobucket, il pot ajuta sa si recupereze automat toate pozele in galeria lokomotiv. PM to crystyv .

Bucuresti Nord

Discutii generale si prezentari, despre garile din Romania
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de ICRA » Lun Noi 07, 2016 9:04 pm

Genial, bravo. Daca mai ai sa mai postezi, sa nu le tii doar pentru tine :-D .
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de catalin » Lun Noi 07, 2016 9:25 pm

Eu zic ca e mai bine sa intrebi daca te intereseaza ceva. Nu suporta photobucketul cate am stras pana acum si oricum n-as avea timpul sa scanez/postez....
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de ICRA » Lun Noi 07, 2016 9:41 pm

catalin scrie:Eu zic ca e mai bine sa intrebi daca te intereseaza ceva. Nu suporta photobucketul cate am stras pana acum si oricum n-as avea timpul sa scanez/postez....
Da, din interiorul garii interbelic sau mai inainte ai?
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de catalin » Lun Noi 07, 2016 10:07 pm

Dar de ce nu mergi sa o vezi chiar tu ?
Saloanele oficiale, alea de sub cele doua turnulete, sunt deschise uneori si publicului larg. Sunt fostele saloane regale, doar linia oficiala, cea de care am mai povestit, nu mai e. Cea care ajungea pana la coloane... restul incaperilor, exceptand celebrul fast-food sunt cam neschimbate de la consolidarea din anii '30. Da nu ai multe de vazut... pereti simpli, inalti, in alb. Planurile originale ale cladirii le gasesti la Arhivele Statului. Nu stiu din memorie ce fila si dosar, dar le am notate undeva. Ma refer la cladirea initiala, cea din poza....

Frema initiala de deasupra liniilor 1 si 2 de atunci ( aia care apare in poza cu locomotiva B1 postata de Alex la subiectul cu Calugareniul) e tot acolo, pilonii originali tot aia sunt.... cam ce vezi in poza de mai sus, exceptand turnuletele refacute, exista si azi. Doar sa faci diferenta intre corpurile vechi si cele construite dupa. Dar nu e greu, la o atenta examinare chiar din exterior, din piateta garii.

Daca faci Calugareniul poti alege intre macheta garii Filaret ( am povestit cu Victorian despre la un subiect dedicat, acum ceva ani) sau Gara de Nord, pardon Targoviste, ca sa integrezi locomotiva intr-un spatiu adecvat. Sau Comana...daca ne lamurim cum arata initial...

Later edit: schitele cladirii in forma originala le gasesti la Arhivele Statului, fondul MLP, dosar 10/1870. Fila 9 este chiar fatada din poza.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de ICRA » Dum Ian 08, 2017 1:02 am

Din ce perioadă este această fotografie?
Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de catalin » Dum Ian 08, 2017 12:20 pm

Inca erau toate liniile sub frema centrala deci clar inainte de renovarea din anii '30. Imaginea, scanata de fapt din lucrarea "Constructii pentru transporturi in Romania" este reprodusa foarte prost. Nu pot sa vad hainele celor de pe peron sau vagoanele de pe linia spre Ateliere, sa-ti pot aproxima mult mai exact anul.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de ICRA » Dum Ian 08, 2017 8:57 pm

Mulțumesc Cătălin, mă gândeam că este holul mare de acces la peroane, păcat de calitatea fotografie.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de catalin » Dum Ian 08, 2017 9:05 pm

Ca sa fim lamuriti: in spatele fotografului este zona " la coloane ". In dreapta este aripa veche unde acum sunt saloanele oficiale si care are in capat mcdonalds.
Poza e luata unde acum e constructia usoara care gazduieste "bafaje de mana", informatii CFR. In stanga e aripa Pani Pat cum era cunoscuta pe vremea mea. Adica aripa Dinicu Golescu. Vagoanele care se vad sunt pe linia ce trecea pe langa aripa Dinicu Golescu pana la Atelierele Centrale ( acum parcul si amplasamentul Ministerului Transporturilor).

Daca ma eliberez cumva o sa fac un anunt pe forum sa va invit pe toti cei interesati la un tur al garii. Sa va rezervati vreo 2 ore, sa nu ma grabesc a povesti.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de ICRA » Dum Ian 08, 2017 9:10 pm

Trebuie să spun că suna interesant și că sunt interesat? :lol: M-ar ajuta foarte mult pentru viitoarea machetă a gării (pentru început forma originală) pe care o am in plan.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1763
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de dantm » Lun Ian 09, 2017 9:22 pm

catalin scrie:

Daca ma eliberez cumva o sa fac un anunt pe forum sa va invit pe toti cei interesati la un tur al garii. Sa va rezervati vreo 2 ore, sa nu ma grabesc a povesti.

Si astialalti rasfirati prin tara ce facem? ca stiu eu ca s-a redeschis restaurantul garei, mincaruri alese, bauturi si licheruri fine, comisionarii, voiajorii si militarii au reducere, deci dupa turul garii o sa beti o bere la restaurantul garei.

Daca eu nu ajung la timp acuma cu electrica fata de abur?
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de catalin » Lun Ian 09, 2017 10:15 pm

Moncher, ptr tine fac un live pe telefon. Parol.

Ce restaurantul garei de Nord ?

Facui rost de un menu si niste retete de la restaurantul lui Gherea din Ploiesci. Ala de are acum placa pe cladirea garei.....

Gherea nu restaurantul...

Locanta buna, unde venea si nenea Iancu dupa ce fuse falit cu carciuna din Buzeu, sa manance din blid de lut o "fasole albă făcăluită cu puţină boia de ardei roşu pe ea”...

Deh, suflet boem si mana larga musiu Caragiale...

Da ce ciolan afumat facea ovreul...!

Uiti de gare, frigul din tren si fumul din monoclu adunat din Banat pana aici. Da nu de la ciolan, de la ulcica de vin rosu de Valea. Aia Calugareasca.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de ICRA » Sâm Feb 04, 2017 1:08 pm

Vizita Împăratului Franz Josef la București 1896 fotograf Ion Spirescu - sursa Academia Română.
Imagine

Lechner R. același subiect și sursă.
Imagine
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 405
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de ICRA » Mie Mai 17, 2017 1:52 am

Imagine
Parte a planului sectorului verde de Dimitrie Papazoglu 1871.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de catalin » Joi Iun 15, 2017 12:06 pm

21 septembrie 1932 in dreptul saloanelor oficiale pe vremea cand linia speciala inca exista in gara. Un tren special remorcat de Pacific (trenul venea din Polonia) si o vizita foarte interesanta ! Pe peron generalul Douglas MacArthur, la vremea respectiva sef de stat major...nu trebuie sa va spun eu cine a ajuns omul...

Imagine
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5288
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Bucuresti Nord

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Iun 15, 2017 2:10 pm

Nu trebuie spus cine a ajuns ulterior ci cine era la vremea aceea. Pe atunci era cel mai controversat ofiter al armatei americane si cel mai urat de presa de peste ocean, dupa ce ordonase sa se traga cu munitie de razboi in multime la o demonstratie muncitoreasca pe cand avea gradul de colonel.

Abia dupa Filipine si faimosul "I will return" din 1942 si reintoarcerea efectiva din 1944 presa americana l-a facut din inamic, amic si incet, incet s-a creeat legenda. Pana la razboiul din Coreea, cand a devenit din nou inamic in ochii aceleiasi prese si s-au scos la iveala murdariile vechi de 30 de ani cu trasul in multime.

Sic transit gloria mundi...
toate cele bune,
HR
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Garile din Romania”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat