MSTS - simulatorul meu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
MSTS - simulatorul meu

Pentru ca am prins tare drag de simulator, pentru ca vreau sa fac Diorama de la Slobozia in mediul virtual, ma bate gandul sa fac un pupitru de comanda simplu cu manetele corespunzatoare ca sa nu imi mai prind urechile in taste.
 
Am inceput operatiunea "pupitrul"


Intentia mea este de a face un pupitru simplu, ce contine comenzile de baza, sensul de mers, acceleratia, frana garnitura si frana loko, goarna, usile la pasageri, frana de urgenta, restul fiind in continuare accesibile de pe tastatura. Aceasta va functiona in paralel cu micul pupitru.
DETALII si imagini
 
Salutare!



Am terminat prima faza. A rezultat un pupitru comodod si usor de manevrat care se tine pe masa in apropierea tastaturii.
Pupitrul se va numi "Adaptor pentru tastatura". Acesta functioneaza perfect dupa test-drive-ul facut astazi. El contine un numar de 19 butoane specifice urmatoarelor comenzi:

1. Pantograf (sus-jos)
2. Ventilatie (on-off)
3. Lumini (on-uff)
4. Nisipar (on-off)

5. Sens de mers (inainte-neutru-inapoi)
6. Schimbator de viteze (inainte-inapoi)
7. Acceleratie
8. Deceleratie
9. Frana tren (relaxare-actionare)
10. Frana locomotiva (relaxare-actionare)
11. Franare de urgenta
12. Actionare macaz
13. Goarna
14. Clopot
15. Acces pasageri

Butoanele sunt grupate intr-o forma usor de recunoscut si de actionat chiar si pe intuneric.
Pupitrul este functional pentru locomotivele Electrice, Diesel si pentru Automotoare dar poate fi completat cu comenzile pentru Aburoase

Mai multe detalii si imagini
 
Salut,
o initiativa interesanta as putea spune.
In comertul vestic se gasesc pupitre de comanda pentru acest joc, de-a gata, dar evident pe bani multi.

Este mai educativ si mai folositor sa realizezi home made asa ceva.
As veni cu o provocare, care sa depaseasca stadiul de tastatura. Jocul original contine in pachet o schema de comanda, adica tastele utilizate si functiie lor, schema care se poate aplica pe o tastatura folosita in joc. Mult mai interesant, dar si mai greu de realizat, este implementarea functiilor cu pricina astfel incat sa se dispuna de controlere adevarate si nu de taste :D .

Ma voi gandi si eu la aceasta problema. ca o solutie "pe genunchi" vad utilizarea unui buton rotativ mare, care se poate adapta la o maneta de control, care sa calce pe taste dispuse circular, intr-un sens si apoi in celalat, pentru a creste respectiv descreste viteza. Contactul se poate eventual realiza sub forma unui cioc din plastic asemenator butonului de control al vitezei (partea de schimbare a sensului deci a alimentarii) realizat de piko.

Oricum bafta in continuare.
 
Asa este. M-am gandit la extensia aplicatiei. Pentru inceput mi-am propus realizarea unui pupitru simplu, comercial, ce contine comenzile de tastatura dar in formatul cat mai apropiat de bordul unei locomotive. In etapa urmatoare voi imbunatati acest pupitru adaugand diverse aplicatii ca in real. De pilda adaugarea unui releu de protectie pentru miscare la electrice si diesel astfel inact sa nu treaca de treapta 3 fara ventilatie pornita. Etc...
Deocamdata sa vad proiectul finalizat si operational complet. Din pacate azi nu pot lucra caci nu ma simt deloc bine. Maine insa, cu ajutorul lui Dumnezu, voi continua.
 
28 august 2009

Am terminat si incasetarea placii de comanda. Pupitrul este gata si complet functional. El se conecteaza simplu doar introducand mufa in locasul pentru tastaura din spatele calculatorului, ca o tastatura obisnuita. Pupitrul este verificat si testat in joc si functioneaza la parametru pentru locomotivele diese, electrice si mecanice (automotoare).



Iata si un mic filmulet cu testul facut la foc automat numai pentru prezentarea finala, in caseta... Prima varianta a adaptorului, cea de mai jos, va suferi si ea ceva modificari. Voi pune butoane la fel ca la acesta, si il voi oferi spre vanzare.

http://www.youtube.com/watch?v=CRvalrub7NA
 
Fireste ca nu pot sta linistit, ca omu', sa ma joc si eu cu trenuletele pe diorama sau sa aplic pe simulator. Odata ce termin ceva, realizez cat de multe am ratat si cate puteam sa fac, asa ca de la capat. Sunt multumit de rezultatul variantei 2. Prima era prea complicata si o mica eroare sau o atingere paralela in tastatura si pupitru putea duce la arderea placi de baza a pisicului.
Pupitrul in varianta 2 este sigur si chiar provoaca dependenta. Insa pentru mine nu este suficient. Vreau mai mult de la el.
Am gandit o serie de imbunatatiri care sa apropie mai mult jucatorul din fata pisicului, de habitatul unei locomotive. In acest sens vreau sa implementez in pupitrul deja facut, mai multe functii si gadgeturi.
In primul rand un selector strategic pentru varianta de conducere. Electric, diesel, mecanic.
Apoi i functie de fiecare, mici adaptatari. La electrice si diesel dependenta de ventilatie pentru controler la mers peste treapta 3, schimbatorul de viteze compact la mecanice, controler graduat la toate...

Mai multe detalii si imagini
 
Trei activitati pentru ruta Timisoara

Prins de vraja simulatorului am inceput sa creez ceva activitati. Pentru inceput am folosit ruta TIMISOARA, pentru care am creat trei activitati care folosesc aceleasi patchuri. In fapt, jucatorul poate alege sa conduca unul din cele trei trenuri principale din activitatea unei zile pe tronsonul Cluj-Oradea.

Accelerat Cluj-Oradea
Naveta Huedin-Oradea Est
Personalul Oradea-Cluj

Astept recomandarile si sugestiile voastre, criticile si indrumarile voastre!Inainte de orice, va reamintesc ca acestea sunt primele mele tentative duse la final.
 
Activitate pentru testare Siemens CTV

Noua locomotiva Siemens CTV, a intrat in probe pe ruta Romania 1. Aceasta prima cursa se desfasoara pe traseul Sighisoara Marfa, Brasov, Bucuresti-Triaj. Garnitura este compusa din 10 vagoane Habis goale cu care trebuie sa treci muntii in conditiile respectarii stricte a orarului. In conditii de trafic de la miezul zilei, monstrul trebuie tinut bine in frau pe pantele vertiginoase. La primul test cu 14 vagoane goale, in conditii de restrictionare, noul Siemens nu a putut urca fara impingator asa ca cei din conducerea companiei au decis efectuarea unui alt test cu mai putine vagoane.
 
Continui seria de activitati pe aceasta ruta, activitati bazate pe testarea locomotivei Siemens CTV. In aceasta noua activitate, trebuie condus un tren cu 12 vagoane Zeis Azo, din triajul Bucuresti, pana la gara de marfa din Tg. Mureş. Un tren destul de greu si care nu este usor de tinut in frau pe pantele de la Predeal, Busteni. Mai facem astazi teste si probabil ca maine cel tarziu, activitatea va fi disponibila pe site.

Pe drum ne intalnim cu trenurile pe care le-ati cunoscut deja in prima activitate din aceasta ruta, inclusiv cu prima Siemens care fuge spre Bucuresti cu vagoanele Habis dupa ea si cu care ne salutam politicos.
 
Activitati pentru ruta Romania 1

Continui sirul de activitati create de mine cu un nou set pentru ruta Romania 1 cu doua activitati.Cea pe care o propun azi, se impleteste cu cele doua pentru testarea locomotivelor Siemens CTV. Trenul pleaca din Sibiu la miezul zilei. Db182La Brasov trebuie sa faci manevre de decuplare si de trecere in capatul opus al trenului pentru a schimba sensul de mers. Traficul este intens dar trenul tau are prioritate. Incearca sa ajungi la timp in fiecare statie. Vei intalni numeroase trenuri printre care si un Taurus aflat in testare pe ruta Bucuresti-Brasov. Locomotiva Taurus poate fi luata de pe situl The-train.de
 
Cu Taurus prin Romania – activitate ruta România 1

Acceleratul Bucuresti-Brasov-Sighisoara

Taurus in testare pe ruta Romania 1. Noua locomotiva Taurus trebuie tinuta bine in frau pe pantele montane. Trafic destul de aglomerat intr-o zi de duminica insorita. Db182Pe drum intalnesti si un tren bulgaresc tractat de un LDE 060 BDZ. Vei conduce cu placere o locomotiva frumoasa, puternica, cu o cabina prietenoasa, cu un bord excelent realizat de colegii germani de pe situl The-train.de.

In aceasta activitate am compilat concisturi de pe toate siturile romanesti de MSTS, precum si de pe situl german mentionat mai sus. Vagoane frumoase realizate de creatori romani si bulgari, tractate de o locomotiva realizata de pasionatii de MSTS din Germania, intr-o incercare timida de a realiza o uniune intre fanii MSTS. La urma urmei, dincolo de rivalitati frivole, conteaza numai frumusetea simulatorului si placerea conducerii uni tren din fata monitorului. La mine aceasta placere se dubleaza prin utilizarea pupitrului de comanda pe care l-am perfectionat adaugand toate butoanele necesare manevrarii complete a unei locomotive in paralel cu tastaura, care este permanent cuplata pe port USB in timp de pupitrul este conectat pe PS2.

Daca respecti orarul vei avea parte de numeroase surprize. Intersectari cu trenuri interesante…

 
foarte frumos.
din pacate eu am o problema , am multe erori si nu merg doar cateva rute.
ma intreb daca poate cineva sa scoata tot jocul cu rute si mat. rulant romanesc pe un cd si sa-i dai numai instal :D
 
Ma alatur si eu acestei opinii.
Daca se respecta procedura de instalare data pe forumul de specialitate, pana la instalarea activitatilor sunt vizibile doar doua rute. Erorile de material rulant sunt minime.

Dupa instalarea activitatilor, se vor vedea in joc toate rutele, dar apar foarte multe erori, practic tot materialul rulant romanesc nu mai este vizibil.
In joc se pot rula toate rutele in versiunea de explorare, dar foarte putine activitati sunt functionale, aceasta dupa ce se trece de toate erorile de start privind materialul rulant romanesc.

Un simplu cd addon nu cred ca se poate realiza, volumul de informatie este mare. ori se poate face un DVD (sau mai multe), ori se poate scrie un tutorial ca lumea. Plecand de la jocul original, cu instalarea tuturor componentelor addon conform cu tutorialul, materialul rulant romanesc functioneaza cu multe buguri.