Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-15 decembrie 2018, forumul poate sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Semnal de manevra "pitic"

Moderator: rrzxxx

Avatar utilizator
anghelson
Mesaje: 161
Membru din: Joi Dec 18, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Semnal de manevra "pitic"

Mesaj de anghelson » Joi Feb 16, 2012 6:44 pm

Am deschis acest topic cu dorinta de a va provoca la o discutie legata de absenta modelelor la scara ale acestui semnal luminos. Am observat si eu in timp cateva realizari singulare, dar mai toate s-au oprit la etapa de "incercare" si de aceea nu le includ in categoria modelelor finite.
Mai intai as vrea sa va prezint cateva fotografii ale modelelor reale. Fac de la bun inceput precizarea ca una din fotografii nu imi apartine mie, ci utilizatorului "cortexedge". Eu am facut un mic crop si am aplicat o corectie de culoare pe original. Am identificat pana acum doua modele principale de semnale de tip "pitic": unul rotunjit (probabil model mai vechi) si unul rectangular (probabil model mai nou). Iata imaginile:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Din cate am observat eu, dintre cele doua modele de semnale "pitice", modelul rotunjit este mult mai des folosit in triaje (cel putin in zona de sud a tarii). Asa ca am decis sa reproduc si ma voi referi in continuare numai la modelul rotunjit. Dar nici acest model nu pare a fi complet standardizat. Apar variatii atat la forma si dimensiunea sepcii (parasolarului) cat si a postamentului si amplasarii cutiei de conexiuni.
Eu am ales sa realizez la scara HO urmatorul model real:
[Link Removed for Guests]
Acesta se gaseste in gara Baneasa in Bucuresti in capatul dinspre Constanta. Modelul are o sapca scurta, ceea ce cred eu ca va avantaja vizibilitatea sa pe diorama.
Desenul la scara va releva imediat de ce nu avem modele HO ale semnalului (nici nu mai vorbesc de scarile si mai mici). Semnalul este minuscul (am figurat in linie punctata modelul mai lung de sapca pe care l-am intalnit in practica). Pentru comparatie, am adaugat inca o imagine cu semnalele de manevra normal si pitic alaturate. Desenele sunt la scara.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Sigur, date fiind dimensiunile, am putea sa ne explicam de ce nu sunt multi modelisti care sa reproduca acest semnal. Ce parere aveti, acesta este motivul? Sau mai sunt si altele, poate chiar lipsa de interes. Exista o utilitate reala a semnalului pe diorame?
Sorin Anghel
Sa vorbim despre trenuri. Scara 1/87 mai precis.
Avatar utilizator
zolaadi
Mesaje: 150
Membru din: Lun Dec 27, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de zolaadi » Vin Feb 17, 2012 12:03 am

Nu prea am mai vazut astfel de semnale pe liniile de cale ferata.Sau or fi unde nu le-am vazut eu.Chiar ma gandeam la un moment dat de ce nu mai sunt si de ce nu le reproduce nimeni pe diorame.
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Vin Feb 17, 2012 2:23 am

Exista aproape in orice gara, si se pun in locuri speciale. Cel mai adesea le vedem daca "vine" o linie industriala in acea gara. Pentru mai multe detalii despre pozitionare, se gaseste pe forum instructia de semnalizare...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
teo_magdici
Mesaje: 215
Membru din: Joi Sep 24, 2009 12:00 am
Localitate: Onesti, Romania
Contact:

Mesaj de teo_magdici » Vin Feb 17, 2012 5:08 pm

S㒠nu uită’m de aceste dou㒠fişiere: [Local Link Removed for Guests] şi [Local Link Removed for Guests], foarte utile pentru construcţia semnalelor. Le-am gă’sit mulţumit㒠Google Chrome managerului acestuia de marcaje, putându-le recupera de pe vechiul calulator stricat. Sper s㒠nu se piard㒠de pe forum, dar dac㒠tragedia se va petrece, s㒠le aib㒠mă’car cineva salvate pe calculator. :-)
6 - 4! Ca la teatru!
Avatar utilizator
anghelson
Mesaje: 161
Membru din: Joi Dec 18, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de anghelson » Vin Feb 17, 2012 5:41 pm

@teo-magdici: eu am verificat cu atentie dimensiunile din fisierele din cele 2 linkuri si pot sa spun ca sunt in general corecte si pentru semnalele din Romania. Daca tinem seama de tolerantele mai mari, uzuale in industria autohtona, as putea spune ca dimensiunile sunt chiar corecte, cel putin ca medie. Cred ca dupa al doilea razboi mondial, tarile CAER au avut un fel de standard comun in semnalizarile feroviare. Cei ce stiu mai multa istorie feroviara, ne-ar putea confirma daca asa a fost.
Sorin Anghel
Sa vorbim despre trenuri. Scara 1/87 mai precis.
Avatar utilizator
anghelson
Mesaje: 161
Membru din: Joi Dec 18, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de anghelson » Vin Noi 28, 2014 9:31 pm

A trecut mult timp de cand am deschis acest topic. Desi am realizat intre timp cateva variante de semnale pitice, nu le-am prezentat aici pentru ca le-am considerat inca versiuni intermediare. Azi pot sa va prezint cateva poze cu varianta finala a semnalului de manevra pitic.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Placutele M1 ...M4 figurate la stanga monedei se pot lipi pe postamentul semnalului dupa dorinta.
Trebuie sa recunosc faptul ca pentru mine a fost un model greu de realizat, mai ales datorita dimensiunilor sale diminutive.

O seara buna,
Sorin Anghel
Sa vorbim despre trenuri. Scara 1/87 mai precis.
Scrie răspuns

Înapoi la “Instalatii si anexe ”