Viaduct CFR Raul Vadului

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

MonteCristo

Well-Known Member
Trenulist
28 Septembrie 2011
483
60
39
timisoara
facebook.com
YAHOO
darkshadowvl
LOCATION
timisoara
In cele ce urmeaza as dori sa va prezint un proiect care a inceput ca o joaca, de a testa ce se poate face cu tehnologia de taiere la laser si nicidecum ca un proiect serios. Am fost inspirat de podurile laser cut de la NOCH si am zis: hai sa vedem si un pod cfr cum ar arata.

67020-2.jpg

(imaginea de mai sus si toate drepturile apartin trains addicted :D)

Avand in vedere ca in copilarie am circulat foarte mult cu trenul pe ruta Ramnicu Valcea - Sibiu - Timisoara, am ales podul de la Raul Vadului.
Rau20Vadului2011_zps2nktut1q73dd4a0ed3b7a09f.jpg
Raul20Vadului201_zpsmkzn5koy.jpg


Nu am gasit foarte multe poze cu podul de la Raul Vadului dar aveam mult mai multe cu podul CFR in curba de la Proieni si sunt destul de asemanatoare ca si structura. Asa ca m-am apucat de desenat.

20171020_231750_zpsjr355byi.jpg


M-am apucat si am studiat fiecare grinda si le-am desenat individual in ceva programel free de pe net "solverspace". Intre timp am cautat pe net firme care sa taie lemn de balsa de laser pentru ca in acest punct aveam de gand sa fac podul din lemn. Am gasit o singura firma care putea taia lemn dar aveau fasii de lemn de la 4mm grosime in sus. Mie imi trebuiau mult mai subtiri dar am zis ca pentru a vedea gabaritul si detaliile cum arata live fac acest compromis si le-am taiat. Cam asta a iesit

20180114_221830_zpsd9xgv2i5.jpg


Au fost criminal de aliniat grinzile fiidca le-am facut individual si nu aveam nici un punct de referinta fata de care sa fac alinierea. Asa ca neparalelismul era la ordinea zilei. Detaliile aratau bine eram multumit de grinzile verticale cum aratau, imi imaginam pe cele orizontale cum ar arata la 0.5mm grosime. Am constatat ca sectiunea transversala prin pod era patrata ceea ce e gresit (Podul de la proieni e mai lat pentru ca este in curba, cel de la Raul Vadului este drept). Intre timp am inceput sa discut si cu Dragos Sogard(caruia i-am scos cateva fire de par albe cred) care m-a convins sa renunt la ideea de a-l face din lemn si sa fac podul din carton. Am reproiectat toate grinzile, le-am optimizat ca sa am puncte de prindere si ghidaj si am ajuns la urmatorul design, mult mai ingust si in plus erau si grinzile suport pentru calea ferata.

20180114_221813_zps8za3scq2.jpg


In acest punct am zis ca proiectul e realizabil. Am facut o mica socoteala. Ar urma sa aiba 72 de cm. Ups. Masina de taiat la laser cred ca avea o masa de maxim 30 de cm deci nici o sansa sa fac grinzile orizontale care merg pe lungimea podului dintr-o bucata. Pana la urma le-am spart in 4 segmente. Oare va rezista sa treaca macar un vagon peste el? Vom vedea. Am proiectat pana la urma toate grinzile care mai erau de proiectat, suportii de linie. suportii de pasarela pietonala si ceea ce a iesit va prezint mai jos

20180111_220136_zpsm4yqn1dc.jpg


20180111_223634_zpsz2migj3t.jpg


20180111_224338_zpshkssxmv5.jpg


20180111_231936_zpsexucxl4b.jpg


20180112_000533_zpshxx6dnjn.jpg


20180112_000546_zpsymlfnemi.jpg


20180112_010814_zpsyrtulub2.jpg


20180112_011050_zpsifvcm0dm.jpg


Podul nu este nici pe departe gata. Mai am de montat aproape 200 de elemente, asa ca va urma :)
 
Minunat !
O observație totusi...cred ca pentru rezistența podului e recomandat sa înlocuiești Coca-Cola cu ceva mai serios...recomandat cel puțin o bere... :fluierat:
 
Binenteles ca a iesit bine ! Nici nu ma asteptam altfel ! La faza cu perii albi sunt total de acord dar promit ca te iert cu prima ocazie cand imi dai o bere rece !

Astept sa vad diagonalele montate si sa te vad cum il testezi la greutate . Mult spor ! :D
 
@Big Boy : pai incercam rezistenta cu valori mici. Doza aia are 330ml ...

@Dragos : cand vii la Timisoara si ne vedem fi sigur ca ai o bere, daca rezista podul :))))))
 
Am mai gasit un pic de timp si am mai montat niste grinzi

Pod_zpspgstux1q.jpg


Intre timp m-am decis sa fac si partea de zidarie si eventual cantonul care era la intrarea pe pod in partea sudica. As avea nevoie daca are cineva documentatie cu dimensiunile (si aproximative) ale partii de piatra si eventual ceva cote sau imagini ale cantonului chiar si abandonat cum este el astazi sa le posteze ca si comentariu.

rampaPiatra_zpsbuvhayqn.jpg


O alta problema cu care va rog sa ma ajutati sunt metode de a crea partea de piatra a podului cu cele 7 arce. Eu nu am mai facut niciodata asa ceva deci as aprecia orice sfat in legatura cu acest pas este binevenita. Ideea de final al acestui proiect pana la urma este un modul ( de fapt cred ca vor fi doua avand in vedere dimensiunile ) dar sa o luam usor usor. Va multumesc anticipat
 
Pentru canton, vezi aici:

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=73&t=9800&hilit=canton+dublu&start=15

Cat despre pod, as putea sa iti indic subiectul meu cu Viaductul de la Valea Fetii sau Podul din Pasul Surduc...nu stiu insa daca metoda mea este pe placul tau.

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=129&t=12338

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=72&t=7288