Cladire halta Lipanesti

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

NapierDeltic

Active Member
Trenulist
18 Decembrie 2007
142
1
Deva, Hunedoara
LOCATION
Deva, Hunedoara
Uite ca am reusit sa ma pornesc pe un proiect de mult copt in spuza. E vorba de cladirea statiei de la Lipanesti.
De ce Lipanesti? Pentru ca se gasesc planurile pe net, pregatite la scara 1:87 de Dorel ( pe car eu nu pot, macar in forul interior, sa il apelez altfel decat LDH) pe http://modelism-feroviar.blogspot.com/2008/06/planuri-cladiri-statii-cf.html ,pentru ca pe langa planuri se gasesc si niscai poze - material documentar, si nu in ultimul rand pentru ca am visat de mult la cladirea asta!
Materiale folosite: In principal polistiren extrudat pentru parchet -5mm grosime (pereti de cladire), hartie, carton, lemn (lingurite de la McDonalds, care asteptau o utilizare).
Ca auxiliare; aracet pentru parchet laminat, vopsele acrilice pentru zugraveli, chit de spaclu rapid - pentru lucrari de reparatii (presupus a avea la baza tot acrilice:)
Scule; pe langa foarfeci, o trusa de "bisturie"?, cuttere, creion, echer......
Personal sunt indragostit de metoda clasica, manufacturiera, care gaseste utilitate celor mai neinsemnate materiale si pe care o si recomand in special incepatorilor, care - daca nu au posibilitati financiare - au, sper, dorinta de a realiza ceva; lucru care de multe ori compenseaza cu prisosinta ! Pentru Brancusi la urma urmei au fost de ajuns lemnul si piatra(uneori metalul, ceara) brute....ca materiale!
Primul pas a fost tiparirea planurilor si decuparea "sabloanelor" pentru pereti. A urmat taierea polistirenului la dimensiuni potrivite pentru peretii exteriori.



Timpul e destul de zgarcit cu subsemnatul.
In masura in care e posibil "Va urma!"
 
Multumesc, Cosmin.
Pai m-a apucat ambitul, ca mi-ai luat de sub nas castelul de apa :p (cam de multisor, e drept...)
Oricum, visez la un Lipanesti complet!
Toate cele bune!
 
Multumesc Dorel, chiar de doua ori, avand in vedere calitatea de "parinte spiritual" al curentei initiative.
Pentru poze te caut in particoler. :cafea:

Lucrul merge incet... Chitul rapid nu e chiar asa rapid, are nevoie de cateva ore pentru a se usca complet - in special unde e dat in straturi groase sau unde e ferit de aer.
Polistirenul e destul de moale, se deformeaza, se taseaza la manipulari repetate, de aceea am recurs la solutii de intarire destul de laborioase.
Peretii au fost realizati in buna traditie a gipscartonului. Pe fetele "protoperetilor" am intins cate un strat subtire de chit dupa am lipit cate o foaie de hartie. Una din ele e chiar sablonul, dupa care am decupat conturul exterior si golurile. Dupa decupare a urmat gletuirea. Gletul a iesit destul de grosolan (parca vad privirile critice), dar scopul a fost sa ramana destul material pe muchii, pentru ca dupa finisaj acestea sa ramana drepte, fara stirbituri.


In paralel am mers cu modulul-fundatie al cladirii, realizat din 3 foi suprapuse de polistiren; lipirea si materialul de umplutura - chitul de spaclu in care am amestecat si ceva culoare, ca sa nu am doar o pojghita colorata. Vreau sa evit simptomul neplacut al statuetelor de ipsos vopsite, care atunci cand se ciobesc, dedesubt se vede albul ghipsului :D
In grosimea fundatiei am putut taia si treptele care duc la subsol -asa, de farmec..
Fundatia adusa in stadiul asta, am inceput realizarea dusumelei, din lemn de??? o fi fag? - linguritele de cafea/ inghetata mai sus pomenite. La constructia dusumelei am tinut cont de grosimea zidurilor, care vor calca pe langa ea. Dupa care am trecut la vopsire urmata de un weathering instant -mai cu degetul, indepartand vopseaua proaspata, mai cu smirghelul.


Si iata ca in momentul asta s-a aratat un mahar de sus, intr-o decapotabila rosie, sa vada cum mai merg lucrarile si - cine stie - sa adune capital in vederea unei potentiale cariere politice... :D . Dar muncitorii nu-i dau atentie, ei muncesc asa cum stiu, incet si bine, in spiritul traditiei de pe la noi....


Peretii vor fi finalizati individual, inclusiv vopsirea, pentru usurinta lucrului, dar din cand in cand fac si o verificare a potrivirii ansamblului, mai ales cand se lasa cu sedinte foto!


La buna vedere!
 
Poate ca era bine sa faci putina gravura la pardoseala sa dai impresia de dusumea desi, cel putin din fotografii, pare a fi fost parchet asezat in casete, patru lamele pentru formarea unui patrulater si la mijloc lamele dispuse perpendicular pe peretii cu goluri.
Nu se vede prea bine in fotografii, am sa-l cert pe Lupul Alb :D , dar mie asa mi se pare.

Spoor!
 
Dusumeaua e din scandura, ca parchetul momentan nu era pe stoc :D
Fie zis, cred ca era destul de greu sa scot un caroiaj drept. Ca la pusul faiantei -fara cruciulite - daca iti fuge un rand, pe urma toate o iau anapoda.
Asa ca am mers pe varianta batanei dusumele...
De vazut, mai de aproape - in pozele mai clare - se vede:


:cafea:
 
Dupa finisarea peretilor, li s-au dat cateva straturi de vopsea lavabila diluata, cu o pensula moale. Prin asta am obtinut o suprafata "naturela" concomitent cu acoperirea porilor mici, ca si a unor alte marunte defecte (cele mai mari nu m-au stresat -ele intrand la weathering :D )

Dusumeaua proaspat "uzata" am protejat-o cu hartie si banda adeziva, dupa care am trecut la "ridicarea" peretilor exteriori. Pe acestia i-am lipit cu multifunctionalul aracet iar rosturile le-am acoperit cu chitul de spaclu. Dupa o ultima finisare, am mai dat un strat de lavabila si cu asta cladirea a inceput sa capete volum.
Intre timp maharul a dat de belea cu ceva afaceri nu foarte curate si avand o scadenta pe care nu o putea refuza :mrgreen: , a vandut masina inginerului sef de santier la pret de chilipir. Nu va mai spun acum de bucuria lui nea Gica - sefu'- care pana acu fluiera melodia cu "Vitezomanul Gica"; da o fluiera cam a paguba. Ca atare si-a pus echipa sa zbarnaie, de ridica zidurile intr-o luna cat altii intr-un an. Da seara, dupa lucru, mai mergea cu trupa la terasa si dadea cate o bere; om de treaba nea Gica.... :lautar:
Si nu s-au ridicat bine zidurile ca au si inceput sa-si faca aparitia trenurile de persoane (pana se termina cladirea beletele se dau intr-un chiosc de PFL).



Pe langa lucrarile suspomenite au mai avut loc retusuri ale "sistematizarii" din jurul cladirii, incercand sa o apropie incet-incet de varianta finala.

Later edit: Dorel, multumesc pentru poze (adica nea Gica iti multumeste). Se vede ca solidaritatea intre constructori nu-i vorba goala!

Cele bune!
 
Chit de spaclu, vopsea lavabila, zugraveli ...
Nenea! Pai tu chiar construiesti

Ma mir ca nu ai facut caramizi 1/87 si sa faci o adevarata zidarie :D

Cine stie ce surprize ne mai prezinti privind miniaturizarea.

Bag seama ca lucrarea dateaza din primii ani ai constructiei liniei Ploiesti - Valenii de Munte, altufel nu se ezplica capatul de linie, desi, dupa masina inginerului sef de santier si, daca vaz bine, a locomotivei nu prea.

Spoor!
 
pana acum,toate bune...da´ de LDM-ul ala de ce nu ai mai povestit nimic?
deschide si mataluta un topic detaliat despre constructia lui,asa cum a facut alin,si asa ne procopsim cu 2 indrumare de construit... :|
daca vrei,bineinteles... :p
 
LDH a spus:
Chit de spaclu, vopsea lavabila, zugraveli ...
Nenea! Pai tu chiar construiesti

Ma mir ca nu ai facut caramizi 1/87 si sa faci o adevarata zidarie :D

Cine stie ce surprize ne mai prezinti privind miniaturizarea.

Bag seama ca lucrarea dateaza din primii ani ai constructiei liniei Ploiesti - Valenii de Munte, altufel nu se ezplica capatul de linie, desi, dupa masina inginerului sef de santier si, daca vaz bine, a locomotivei nu prea.

Spoor!

Nee, capatul de linie e doar la prima, care se opreste in fata magaziei TF. Principala e linia 2, da n-are cum sa se vada ca pozele le fac eu din tren :D . Locomotiva da, cred, localizarea istorica exacta - ca perioada...
cosmin78 a spus:
pana acum,toate bune...da´ de LDM-ul ala de ce nu ai mai povestit nimic?
deschide si mataluta un topic detaliat despre constructia lui,asa cum a facut alin,si asa ne procopsim cu 2 indrumare de construit... :|
daca vrei,bineinteles... :p

Eh, Cosmin, ma dai de rusine...Locomotiva asta-i o Lima, nicidecum un Napier :D . E drept ca a intrat in patrimoniu tocmai pentru furt de tehnologie....LDM-ul asteapta inca inspiratia divina (vre-o muza, poate :D ); da nu-l las, insa ma stradui pe moment sa nu fug dupa 2 iepuri.

:cafea:
 
NapierDeltic a spus:
Nee, capatul de linie e doar la prima, care se opreste in fata magaziei TF. Principala e linia 2, da n-are cum sa se vada ca pozele le fac eu din tren :D . Locomotiva da, cred, localizarea istorica exacta - ca perioada...

:cafea:

Hm, pai la documentatiune scrie altuceva.

Linia I este principala si "trage" la peronul cladirii statiei.

Linia trei este la o rampa, exact vis a vis de cladirea statiei.

Bun, sunt permise "licente" asa ca faci cum crezi ca este bine.
 
:D "Licenta" asta-i numai pentru sedinta foto; podul CF nefiind terminat, trenul risca sa se duca in hau.
P.S. Si podul face parte din poveste, dar haul e cat se poate de real....

:cafea:
 
Urmatorul pas au fost peretii interiori (compartimentarea) realizati in aceeasi tehnologie asupra careia nu mai insist.
Un alt punct pe ordinea de zi l-a constituit braul anti-jeg (si anti-altele) din PFL melaminat. Aici terbuia putin experimentat, si rezultatul a fost - cred eu - multumitor. Realizat in Xcel (sau, in fine, in versiunea sa free - nu spui a cui e ca fac reclama!). In orice caz, prin inserarea unei poze cu textura lemnului si repetarea ei la infinit :D , printare pe carton subtire si compact (gen carte de vizita) si lacuirea ulterioara, am obtinut friza pe care o voiam.



P.S. Ca am mai vorbit si-n alte locuri despre asta....ochiul te fura.
Si pe mine ca si pe altii!
Dar putem contracara totul prin diverse metode, din care macar 2 au fost subliniate pe-aici.
1. O sedinta foto nu e doar de de haiul lumii, te ajuta sa vezi minusurile si plusurile realizarii.
2. un program grafic - chiar si "banalul" Xcel, cu facilitatile lui(!!!), te ajuta sa intri in atmosfera scarii la care lucrezi,; referinta fara de care uneori risti s-o iei razna. Si daca nu ai Xcel pui mana pe hartie, creion si liniar (calculator!??). Ai putea sa constati, simplu, ca lucrurile nu stau chiar asa cum crezi.
La fel am patit eu cu melaminatul si nu-mi pare rau de cele 2-3 calcule!
 
Eh, si odata terminati peretii interiori, m-am apucat de ghiseul de bilete, element pe care-l consider reprezentativ pentru intreaga cladire:



Dar asta in "Va urma"!
 
Da, Dorelule :D , cu ordinea fireasca lambriuri-ghiseu ai dreptate, da eu ardeam de nerabdare sa vad daca-mi iese ghiseul ; daca nu iesea, trageam perdelele si incuiam usile si nu-mi mai pasa de interior :wink:

Deci, am inceput lucrul la ghiseu. primul lucru a fost rama golului, urmata de dulapiorul vanzatorului/toarei de bilete, cu sertarele cu ....bani :D

 
A urmat fereastra ghiseului. Imi pare rau ca, cu mintea de-acuma :D as fi menajat mai mult geamul; asa, curatandu-l pe contur de adeziv, l-am cam zgariat :?
Pe scurt, partea centrala a fost "geamul" din folie transparenta, de dimensiunea golului, pe care am lipit - in oglinda -pe ambele parti, tamplaria ramei. Dupa care am ajustat-o sa intre cat mai bine in conturul din zid: