Lucrarile lui Elie Radu pe machetele noastre

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.293
988
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Daca nu as fi batut linia Calafatului in copilarie,poate nu m-as fi indragostit de stilul arhitectural al ing. Elie Radu ,regasit in multe cladiri CFR.
Am avut la mana documentatia unei mgazii de marfuri, cea de la Merisani, (multam fromos LDH!) si i-am pus gand rau :p

Iata ce a iesit:

 
bravo cosmine, tine-o tot asa!

cred ca daca mai continua mult ma veti convinge sa va fac kituri decupate cu laserul de elemente din caramida rosie de Ciurea pentru cladiri CFR! ;)
 
O noua premiera, zic eu, in materie de modelism, desi unii, poate, vor spune ca nu este modelism feroviar deoarece prin asta intelegem modificarea modelelor de material rulant CF sau constructia lor de la zero.

Probabil ca, daca numaram caramizile, asa este dar atunci cand cineva incearca si, mai ales, reuseste sa transpuna la scara 1:87 o lucrare a lui Elie Radu restul nu mai conteaza.

A inceput cu Castelul de apa de la Lipanesti, continua cu Merisani, magazia CFR, adica lucrarea de fata, si a promis alte constructii CFR.

Desi nu prea pomeneste pe nicaieri de sculele si dispozitivele folosite este clar ca sunt cele comune in modelism fapt care face si mai valoroasa lucrarea.

Cum a ajuns la final este o "istorie" de mai mult de o luna cu desene, masuratori, analize comparative, alegerea materialelor si, mai ales, multa munca in prelucraea lor.
Daca a reusit sau nu va las pe voi sa apreciati.

Descrierea pas cu pas a lucrarii, o adevarata lectie de modelism pentru incepatori si nu numai, daca aveti timp si rabdare va asteapta AICI

Vizionare placuta!
 
FELICITARI!!! Am transmis si in particular, o fac si public :)
O lucrare deosebita, ai un mare simt modelistic.
Apreciez faptul ca tu chiar le muncesti, esti pretentios si asta ajuta la un BUN rezultat.
Asteptam noi lucrari de la tine pentru ca avem de invatat.
SPOR la modelit!
:aplauze:
 
@Horia

ce iti trebuie mai mult decat cladirile in sine ca sa te convingi? spor la treaba! :)

@LDH

sunt scule obisnuite in modelism

Va multumesc si va invit sa faceti la fel, nu este prea greu...
 
Fara cuvinte Cosmin.
Bravo !
Acum ai magazia, astept sa vad ce gara vei aseza vis-a-vis de ea, dupa grupa de 4 linii, asa cum a asezat si Elie Radu.
Ai doua alternative: fie gara cu turn (vezi modelul Merisani) fie cea cu corp central si aripi laterale simetrice (vezi Segarcea, Bailesti, Moinesti, Pucioasa etc....). Adica cea de aici:
http://liniavinului.uv.ro/html/din_alt_veac.html
 
multam catalin.

de fapt am 5 linii ...si spatiul alocat garii pe diorama este mic,de la traversa sinei si
pana la marginea blatului am 155 mm :( ...asa imi trebuie daca am vrut curbe largi.
Trebuie sa optez pentru o gara care sa intre in spatiul ala.Podari este o gara mica,insa are mai mult de 4 linii si este aceeasi gara de la Salcuta,gara copilariei mele,
unde am pierdut trenul acum 11 ani,numarand pietrele de la colturi.
Ar merge si Segarcea,Portaresti,Bailesti etc.. insa nu stiu latimea lor...
La modelul cu turn, Merisain sau Golenti,Calafat sau Jiblea visez decat,insa iarasi cred
ca latimea nu imi permite si modul de executie la aceste cladiri este foaarte,foarte
complicat,deoarece fara acele detalii vizuale nu are rost sa construiesc o asa gara.
 
Cosmin,
ai depus efortul de a face aceasta magazie, cred ca trebuie sa respecti relitatea si sa pui vis-a-vis de magazia asta minunata, o gara care exista in realitate dincolo de acele 5 linii.

Garile Segarcea, Portaresti, Bailesti, etc... au 41 / 9.5 m (scara 1/1).
 
am sa ma documentez mai bine,altfel nu se poate si am sa aleg unde din aceste gari.insa pana la gara,mai am de facut,chiar daca gara pe care am s-o aleg nu a avut
remiza circulara,fara ea nu se poate.turnul de apa de la lipanesti isi va avea si el locul
langa constructiile lui Elie Radu,desi nu are nimic de a face...sau cine stie,in timp am
sa fac alt turn de apa,cel de la Segarce/Jiblea, o adevara provocare.
 
Vezi numai ca cel de la Jiblea este rezultata directa a suprainaltarii ulterioare a celui original, proiectat de Elie Radu si oamenii lui. Originalul arata ca cel din poza din link (cel de la Curtea de Arges). Daca te hotarasti sa-l faci pe cel original, gandit de Elie Radu, anunta. Poate gasesc ceva sa-ti fie de ajutor.
 
Buna Catalin,

I-ai dat bine linkul si sunt sigur ca ochii i-au cazut si pe elevatorul de carbuni.

Nu ar fi rau ca avem dimensiuni.

Legat de pozitionarea statiei, indiferent ce cladire, instalatii si anexe primeste eu i-am propus sa o faca ca pe o statie de capat precum Calafatul.
Nu trebuie neaparat sa fie o statie de parcurs mai ales ca si-a stabilit traseul machetei.

In fond este un crampei de CFR pe o macheta si asta este cel mai important lucru.
 
linkul l-am tot parcurs si elevatorul l-am vazut demult.pe undeva catalin a postat si
o schita cotata,nu mai stiu pe unde,cred ca este acelasi elevator.

cladiri care urmeaza a fi facute sunt destule...remiza, turn de pacura, wc-ul,gara,o
eventuala locuinta a personalului CFR..
 
Salut ! Foarte frumoasa lucrarea si foarte apropiata de realitate. Personal cred ca s-ar merita realiza ceva mai mare si aici ma refer la Gara Merisani, Depozitul de materiale de constructii de linga, podul peste Arges ( de fapt cele doua poduri , unul cfr si celalalt rutier ) si in incheiere cantonul de la intersectia dintre calea ferata si drumul rutier. Daca te tenteaza spune-mi si le fac poze pt ca trec cam de doua ori pe luna prin zona. Poate nu am citit eu atent : peretii de caramida rosie sunt din plastic sau din carton ?
 
@Doda

depozitul pe care l-ai vazut mai inainte este chiar depozitul de la merisani.
daca poti pune fotografii este foarte bine,chiar te rugam,astfel poate si ceilalti se pot
inspira

P.S. peretii sunt imitatie de caramida de la Vollmer,material plastic