Magazie marfa din statiile de pe linia Craiova Calafat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

pres_mihai

Active Member
Trenulist
16 Iunie 2010
149
3
46
Craiova
LOCATION
Craiova
Salutari!

Continui cu pasiunea mea pentru cladirile si lucrarile de arta feroviara de acum mai bine de 100 de ani. In ideea construirii unui ansamblu de cladiri reprezentative pentru perioada respectiva si din zona natala, am ales sa reprezint la scara HO magaziile de marfa si rampele care se gasesc aproape fara exceptie in statiile liniei Craiova-Calafat.
O discutie ampla asupra acestor magazii s-a facut la sectiunea planuri acum cateva saptamani, nu fac altceva decat sa dau link catre aceasta:
Dimensiuni si planuri magazie marfa

Planurile dupa care lucrez sunt acestea:
planuri_magazie_final.png


Am observat ca particularitatea acestor magazii de pe linia Calafatului este faptul ca sunt construite pe piloni din caramida zidita, avand la capete drugi de beton ca element de rezistenta, cu toate ca proiectul initial asa cum se regaseste in alte zone ale tarii, este pe piloni de lemn. Am ales sa reprezint magazia statiei Salcuta, pentru ca are o rampa mai deosebita, fiind realizata in intregime din zid de piatra, si nu din beton sau lemn. O imagine exemplificativa:
Salcuta%20Hm-007.jpg

(imagine postata pe site-ul transport-in-comun.ro)

Am inceput lucrul cu fundatia, realizata din extrudat de 20 taiat si slefuit la dimensiunea dorita:
image.jpg


Baza e din placaj de 3 mm, am imitat zidurile laterale din piatra cu ajutorul unor placi de plastic de la Auhagen:
image.jpg


Rampa de incarcare am realizat-o cu ajutorul unui chit peste care am aplicat nisip cernut fin:
image.jpg


image.jpg

image.jpg


Scarile sunt realizate din placaj, apoi peste intreaga portiune a rampei din dreptul magaziei am dat cu chit apoi gips amestecat cu culoare pentru a imita betonul.
Am trecut la realizarea pilonilor si structurii de lemn ce sustine intreaga magazie:
image.jpg

image.jpg

image.jpg


Podeaua este realizata din lemn de balsa, pe care am imitat scandurile apoi am dat cu bait ordinar cu culoare stejar (asa zic ei, mie mi se pare cam inchis la culoare). La peretii magaziei nu voi folosi asa ceva, voi incerca sa imit galben ocru cum cred ca erau original vopsite magaziile.
image.jpg


Zidul de piatra a capatat si el o culoare gri-galben-verzuie, asa cum am mai vazut prin statiile astea ca se prezinta culoarea pietrei. De noua, piatra era probabil galbuie, dar nu m-am indurat sa ii dau o tenta mai veche:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Bag seama ca o sa iasa o ditamai constructia, ocupa mult spatiu dar nu m-am indurat sa ciuntesc din rampa de dragul impactului vizual.
M-am apucat si de peretii laterali ai constructiei, o sa revin cand am ce fotografia.
 
Imi place ce vad, cu mare interes astept continuarea!

Fiind sora cu magazia de la Podari ( si restul magaziilor de pe linia Calafatului), o poti folsi in voie impreuna cu statia Podari. Nu vad bine in poza lui Catalin ( de la subiectul cu statia Podari) daca rampa magaziei (Podari) este din piatra sau beton, desi pare beton. Din piatra au fost de la inceput toate, probabil mai tarziu, unele dintre ele au fost consolidate cu beton.

Acum, dupa ce ai vopsit pietrele de la Auhagen, te trag de maneca si te indemn sa le reproduci direct in polistiren ( le trasezi cu creionul) la proiectele viitoare. :)

Spor in continuare!
 
La Podari e din beton, cum e cea de la Merisani pe care ai facut-o tu. Am vazut cum ai facut zidul la magazia de la Merisani dar am zis ca mi-e mai usor cu plasticele de la Auhagen. Am inceput sa iubesc plasticele lor, se lucreaza super. Am luat d exemplu un carton imitatie caramida de la noch si m-am speriat. Parca erau bca-uri caramizile alea. Tot Auhagen e mai bun.
 
Salutari din nou!

Am continuat lucrul la peretii cladirii. I-am realizat din lemn de balsa de 1mm si din baghete de pin de diverse dimensiuni:
image.jpg

image.jpg

image.jpg


A urmat vopsirea cu bait si cu pigment galben ocru. Am incercat sa imit vopseaua roasa de trecerea anilor pe scandurile magaziei apoi am asamblat cei patru pereti laolalta:
image.jpg

image.jpg

image.jpg


Dupa cu se vede, literatura sotiei a avut o contributie decisiva la punerea in opera a peretilor :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Urmeaza realizarea acoperisului din baghete si acelasi lemn de balsa. Ma gandesc sa las o parte din acoperis lipsa, sa se vada partea interioara a magaziei, cu detaliile de la capriori si sa creez in acelasi timp o scena de genul "reparatii la acoperis". Usile le-am montat cam neatent, au iesit cam stramb, dar sunt sigur ca si in cazul real nu se deschideau ele tocmai perfect.
Va urma..
 
Lucrarea este finalizata. Asa cum spuneam, am realizat o scena gen reparatii la acoperisul magaziei pentru a se putea vedea detalii interioare. Am realizat si cateva elemente de decor, sacii din lut, lazi, materiale de constructie, figurine, pentru a anima putin scena.

Las imaginile sa vorbeasca:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg