Salutari!
Continui cu pasiunea mea pentru cladirile si lucrarile de arta feroviara de acum mai bine de 100 de ani. In ideea construirii unui ansamblu de cladiri reprezentative pentru perioada respectiva si din zona natala, am ales sa reprezint la scara HO magaziile de marfa si rampele care se gasesc aproape fara exceptie in statiile liniei Craiova-Calafat.
O discutie ampla asupra acestor magazii s-a facut la sectiunea planuri acum cateva saptamani, nu fac altceva decat sa dau link catre aceasta:
Dimensiuni si planuri magazie marfa
Planurile dupa care lucrez sunt acestea:
Am observat ca particularitatea acestor magazii de pe linia Calafatului este faptul ca sunt construite pe piloni din caramida zidita, avand la capete drugi de beton ca element de rezistenta, cu toate ca proiectul initial asa cum se regaseste in alte zone ale tarii, este pe piloni de lemn. Am ales sa reprezint magazia statiei Salcuta, pentru ca are o rampa mai deosebita, fiind realizata in intregime din zid de piatra, si nu din beton sau lemn. O imagine exemplificativa:
(imagine postata pe site-ul transport-in-comun.ro)
Am inceput lucrul cu fundatia, realizata din extrudat de 20 taiat si slefuit la dimensiunea dorita:
Baza e din placaj de 3 mm, am imitat zidurile laterale din piatra cu ajutorul unor placi de plastic de la Auhagen:
Rampa de incarcare am realizat-o cu ajutorul unui chit peste care am aplicat nisip cernut fin:
Scarile sunt realizate din placaj, apoi peste intreaga portiune a rampei din dreptul magaziei am dat cu chit apoi gips amestecat cu culoare pentru a imita betonul.
Am trecut la realizarea pilonilor si structurii de lemn ce sustine intreaga magazie:
Podeaua este realizata din lemn de balsa, pe care am imitat scandurile apoi am dat cu bait ordinar cu culoare stejar (asa zic ei, mie mi se pare cam inchis la culoare). La peretii magaziei nu voi folosi asa ceva, voi incerca sa imit galben ocru cum cred ca erau original vopsite magaziile.
Zidul de piatra a capatat si el o culoare gri-galben-verzuie, asa cum am mai vazut prin statiile astea ca se prezinta culoarea pietrei. De noua, piatra era probabil galbuie, dar nu m-am indurat sa ii dau o tenta mai veche:
Bag seama ca o sa iasa o ditamai constructia, ocupa mult spatiu dar nu m-am indurat sa ciuntesc din rampa de dragul impactului vizual.
M-am apucat si de peretii laterali ai constructiei, o sa revin cand am ce fotografia.
Continui cu pasiunea mea pentru cladirile si lucrarile de arta feroviara de acum mai bine de 100 de ani. In ideea construirii unui ansamblu de cladiri reprezentative pentru perioada respectiva si din zona natala, am ales sa reprezint la scara HO magaziile de marfa si rampele care se gasesc aproape fara exceptie in statiile liniei Craiova-Calafat.
O discutie ampla asupra acestor magazii s-a facut la sectiunea planuri acum cateva saptamani, nu fac altceva decat sa dau link catre aceasta:
Dimensiuni si planuri magazie marfa
Planurile dupa care lucrez sunt acestea:
Am observat ca particularitatea acestor magazii de pe linia Calafatului este faptul ca sunt construite pe piloni din caramida zidita, avand la capete drugi de beton ca element de rezistenta, cu toate ca proiectul initial asa cum se regaseste in alte zone ale tarii, este pe piloni de lemn. Am ales sa reprezint magazia statiei Salcuta, pentru ca are o rampa mai deosebita, fiind realizata in intregime din zid de piatra, si nu din beton sau lemn. O imagine exemplificativa:
(imagine postata pe site-ul transport-in-comun.ro)
Am inceput lucrul cu fundatia, realizata din extrudat de 20 taiat si slefuit la dimensiunea dorita:
Baza e din placaj de 3 mm, am imitat zidurile laterale din piatra cu ajutorul unor placi de plastic de la Auhagen:
Rampa de incarcare am realizat-o cu ajutorul unui chit peste care am aplicat nisip cernut fin:
Scarile sunt realizate din placaj, apoi peste intreaga portiune a rampei din dreptul magaziei am dat cu chit apoi gips amestecat cu culoare pentru a imita betonul.
Am trecut la realizarea pilonilor si structurii de lemn ce sustine intreaga magazie:
Podeaua este realizata din lemn de balsa, pe care am imitat scandurile apoi am dat cu bait ordinar cu culoare stejar (asa zic ei, mie mi se pare cam inchis la culoare). La peretii magaziei nu voi folosi asa ceva, voi incerca sa imit galben ocru cum cred ca erau original vopsite magaziile.
Zidul de piatra a capatat si el o culoare gri-galben-verzuie, asa cum am mai vazut prin statiile astea ca se prezinta culoarea pietrei. De noua, piatra era probabil galbuie, dar nu m-am indurat sa ii dau o tenta mai veche:
Bag seama ca o sa iasa o ditamai constructia, ocupa mult spatiu dar nu m-am indurat sa ciuntesc din rampa de dragul impactului vizual.
M-am apucat si de peretii laterali ai constructiei, o sa revin cand am ce fotografia.