Indicatoare folosite în stații CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

wittman40

Well-Known Member
24 Ianuarie 2011
379
2
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Deschid acest topic, ca s㒠cer ajutor în legă’ture cu indicatoarele care sunt expuse în staţiile CFR pentru că’lă’tori, atenţionă’ri sau alte indicatoare cum ar fi de exemplu sala de aşteptare sau bilete, etc. Deci fiindc㒠mulţi ne chinuim s㒠facem diorame tipice româneşti, am dori s㒠le detailă’m corespunză’tor. Pentru acest lucru am rugă’mintea cine are drum în staţii şi poate s㒠ne pozeze diferite indicatoare s㒠ne ajute, rog s㒠fie poze din poziţie cât mai drepte din profil.


Mulţumiri!
 
Iata citeva exemple de indicatoare cu numele statiilor. Pentru inceput caracterele "contemporane":

dsc01621.jpg


Cele din epoca Ceausescu (sau poate si putin mai vechi):

dsc01708.jpg


In interbelic parerea mea e ca au fost folosite astfel de caractere:

dsc01828.jpg


Am vazut unele similare la Ploiesti Vest si Prahova (M1000).

Mergind si mai departe in timp, gasim alte tipuri de scriere. De data asta caracterele folosite pe diferitele sectii din regat sint aparent asemanatoare dar la o privire mai atenta apar diferente semnificative:

dsc01903.jpg


dsc02881.jpg


dsc02884.jpg


saratuica.jpg


Am fotografiat fiecare litera din aceasta tablita pentru a o reproduce in format vectorial. Nu am apucat sa o fac asa ca daca aveti timp va pun la dispozitie materialul:

dsc01730.jpg


dsc01731.jpg


dsc01732.jpg


dsc01733.jpg


dsc01734.jpg


dsc01735.jpg


dsc01736.jpg


dsc01737.jpg


dsc01738.jpg


dsc01739.jpg


Alte tablite, alte gari, alte epoci:

dsc01666.jpg


dsc01668.jpg


dsc01700.jpg


dsc01699.jpg


dsc01716.jpg


dsc01776.jpg


dsc05074.jpg


dsc05233.jpg


peris.jpg
 
PS: cum se face sa apare imaginile drept iconite? Nu am reusit sa gasesc. Daca deranjeaza, rog un moderator sa editeze mesajul. Merci
 
salut tozlovanuvlad

cele mai vechi placi sunt cele cu chenar (cum este cea de la Cornet). Acestea sunt practic la fel de vechi ca si cladirea in sine. In perioada respectiva placile indicatoare ale salilor de asteptare, telegraf si "seful statiunei" erau cu chenar. regula nu a fost respectata peste tot , ca asa-i la noi...Idem caracterul folosit pe placi.
singura constanta o reprezinta caracterele albe pe fond albastru.
Primele care au fost schimbate in timp au fost cele cu "seful statiunei" (astazi mai stiu una doar la Grajduri) cu ..." seful statiei" pe toata perioada anilor '30 si '50.

"Caprele" indicatorul de statie (Brosteni-exemplu) au aparut pe la noi in preajma primului razboi mondial si s-au generalizat dupa 1920.
 
Salut Catalin

Mai este sectia Letcani - Dorohoi pe care avem placute cu chenar, ea cred ca e cea mai veche dintre toate. Evident si acolo avem un set complet diferit de caractere si, mai interesant, placile sint albe si scrisul caramiziu.
Mi-am propus sa reproduc intregul alfabet, din fiecare dintre aceste grupuri. Aproape am reusit cu unul din ele (cele de pe Videle - Giurgiu), imi mai lipseste numai litera "S". Exista litera in numele statiei Stanesti dar cind am fost sa ii fac poze era de serviciu un IDM foarte vigilent...
Placutele cu chenar se gasesc asadar pe urmatoarele sectii:

1. Letcani - Dorohoi
2. Vilcea - Sibiu (pina la Podu Olt)
3. Ploiesti - Slobozia
4. Videle - Giurgiu
5. Bucuresti - Oltenita

Cred ca au fost si pe Cainari-Revaca, in Basarabia. Vazusem o poza cu noua - pe atunci - gara Revaca si avea indicator din asta. Plus felinarul de peron clasic, cum mai vezi acum la Ceamurlia si Cornet.

Indicatoarele tip capra de care spuneai au avut dintotdeauna acest tipar sau erau si in varianta cu chenar?
 
Nu, dar am cu altele care cred ca sint facute dupa acelasi proiect: Ialomita si Ciorani. Sint fotografiate din tren, nu am coborit sa le cercetez mai indeaproape.
 
Buna,

interesanta observatia referitoare la Letcani-Dorohoi !
Confirm si observatia ta referitoare la Revaca. Stiu poza pentru ca o am in colectie si eu sunt cel care a postat-o, dar nu mai stiu daca aici sau pe Railwayfan....

Daca imi aduc aminte pe unde e o postez din nou aici....

Ca o observatie personala, imi place enorm vechea practica de a "scrie in piatra" vechile denumiri ale statiilor din Vechiul Regat. Tradeaza traditie si continuitate...
La asa ceva ma refer:

a_DSCF1430.jpg


referitor la intrearea ta am un singur raspuns momentan: nu spun ca nu au existat, spun (scriu) ca eu nu am vazut nicio placuta de acest fel cu chenar. Am vazut una singura cu chenar intr-o imagine din ww1 luata de armata germana dar care era colorata si puternic modificata manual. Experienta imi spune sa nu ma raportez in mod obligatoriu la asa ceva.
 




Grajduri



http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/Iasi%20-%20Vaslui%202012/P8200239.jpg~original
 
Placuta cu numele "Grajduri" pare sa fie cea originara, din doua bucati si cu chenar. De tipul asta de tablita nu stiam, cu chenar simplificat si fara rozeta. Off, o sa am de munca nu gluma.
Nu ar trebui sa fie pe undeva prin arhivele CFR niste schite cu cote si coduri de culori pentru astea?
Bratul felinarului a fost si el demontat de pe cladirea veche si instalat pe cea noua. Am mai vazut cazuri, de exemplu la Corlatesti (Ploiesti - Urziceni).

Uite cam am reusit sa reproduc doua din placutele de pe Giurgiu- Videle:

draganesti.png


videle.png


In mod bizar numai statiile din judetul Giurgiu mai au vechile tablite, celorlalte (Videle, Radulesti, Tarnavele si Draganesti) le-au fost inlocuite.

"S"- ul nu e din filmul asta, e imprumutat din "vocabularul" Ploiesti - Slobozia. Nu e foarte evidenta diferenta dar promit ca o sa corectez dupa ce mai fac o plimbare pina la Stanesti.
 
a....era sa uitam de sistemul implementat de armata germana in ww1 si care a supravietuit in multe locuri in toata perioada interbelica. Din motive inca nedeplin intelese de mine (probabil pentru o vizibilitate mai mare pentru mecanicii germani neobisnuiti cu reteaua) s-au montat niste placi gigant :

a_gara_1918.jpg


crop:



sau au vopsit numele statiei direct pe frema de lemn:

1517382_1595500347340937_1394392448487883756_n.jpg


colectia Florin Cicos.
 
pres_mihai a spus:
Ce font se foloseste la aceste tablite?

Nu e niciunul din cele uzuale. Eu am reconstituit literele in Photoshop dupa fotografiile pe care le-am facut. Unele litere lipsa le-am generat din bucati de litere asemanatoare (F din E, P din B, A din V, M si N din I, etc).
 
Salut,

Care e explicaţia diferenţei de culori la plă’cuţele de staţie între caramiziu pe fond alb (Leţcani-Dorohoi) şi alb pe fond albastru (Ploieşti-Slobozia)? De regiune istorică’?
Putem face o presupunere despre cum erau pă’cuţele tipice pentru staţii pe epoci?
vedeţi aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12933&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ca font, cel mai aproape gă’sit de mine este Roma Semibold http://www.fontbros.com/families/roma/styles/semibold

@tozlovanuvlad: pozele puse de tine nu mai sunt disponibile. Poţi face ceva s㒠remediezi? Mulţumesc.
 
Pozele sint puse pe serverul majhost care e picat de o peste o luna; sper sa nu il fi inchis de tot. Pina imi fac cont in alta parte, iata produsul finit:

Master.png


Il am si la rezolutie mai buna pentru cei interesati.

Si un exercitiu cu aceste caractere:

Videle.png