Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Indicatoare folosite în stații CFR

wittman40
Mesaje: 379
Membru din: Lun Ian 24, 2011 12:00 am
Localitate: Arad - Satu Mare
Contact:

Indicatoare folosite în stații CFR

Mesaj de wittman40 » Dum Mar 09, 2014 1:15 pm

Deschid acest topic, ca s㒠cer ajutor în legă’ture cu indicatoarele care sunt expuse în staţiile CFR pentru că’lă’tori, atenţionă’ri sau alte indicatoare cum ar fi de exemplu sala de aşteptare sau bilete, etc. Deci fiindc㒠mulţi ne chinuim s㒠facem diorame tipice româneşti, am dori s㒠le detailă’m corespunză’tor. Pentru acest lucru am rugă’mintea cine are drum în staţii şi poate s㒠ne pozeze diferite indicatoare s㒠ne ajute, rog s㒠fie poze din poziţie cât mai drepte din profil.


Mulţumiri!
Janos
Avatar utilizator
tozlovanuvlad
Mesaje: 35
Membru din: Lun Oct 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tozlovanuvlad » Dum Mar 09, 2014 10:26 pm

Iata citeva exemple de indicatoare cu numele statiilor. Pentru inceput caracterele "contemporane":

Imagine

Cele din epoca Ceausescu (sau poate si putin mai vechi):

Imagine

In interbelic parerea mea e ca au fost folosite astfel de caractere:

Imagine

Am vazut unele similare la Ploiesti Vest si Prahova (M1000).

Mergind si mai departe in timp, gasim alte tipuri de scriere. De data asta caracterele folosite pe diferitele sectii din regat sint aparent asemanatoare dar la o privire mai atenta apar diferente semnificative:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Am fotografiat fiecare litera din aceasta tablita pentru a o reproduce in format vectorial. Nu am apucat sa o fac asa ca daca aveti timp va pun la dispozitie materialul:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Alte tablite, alte gari, alte epoci:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
tozlovanuvlad
Mesaje: 35
Membru din: Lun Oct 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tozlovanuvlad » Dum Mar 09, 2014 10:34 pm

PS: cum se face sa apare imaginile drept iconite? Nu am reusit sa gasesc. Daca deranjeaza, rog un moderator sa editeze mesajul. Merci
wittman40
Mesaje: 379
Membru din: Lun Ian 24, 2011 12:00 am
Localitate: Arad - Satu Mare
Contact:

Mesaj de wittman40 » Dum Mar 09, 2014 11:21 pm

Pentru mine e perfect asa multumiri
Janos
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2781
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Mar 10, 2014 2:40 pm

salut tozlovanuvlad

cele mai vechi placi sunt cele cu chenar (cum este cea de la Cornet). Acestea sunt practic la fel de vechi ca si cladirea in sine. In perioada respectiva placile indicatoare ale salilor de asteptare, telegraf si "seful statiunei" erau cu chenar. regula nu a fost respectata peste tot , ca asa-i la noi...Idem caracterul folosit pe placi.
singura constanta o reprezinta caracterele albe pe fond albastru.
Primele care au fost schimbate in timp au fost cele cu "seful statiunei" (astazi mai stiu una doar la Grajduri) cu ..." seful statiei" pe toata perioada anilor '30 si '50.

"Caprele" indicatorul de statie (Brosteni-exemplu) au aparut pe la noi in preajma primului razboi mondial si s-au generalizat dupa 1920.
All aboard !
Avatar utilizator
tozlovanuvlad
Mesaje: 35
Membru din: Lun Oct 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tozlovanuvlad » Lun Mar 10, 2014 10:13 pm

Salut Catalin

Mai este sectia Letcani - Dorohoi pe care avem placute cu chenar, ea cred ca e cea mai veche dintre toate. Evident si acolo avem un set complet diferit de caractere si, mai interesant, placile sint albe si scrisul caramiziu.
Mi-am propus sa reproduc intregul alfabet, din fiecare dintre aceste grupuri. Aproape am reusit cu unul din ele (cele de pe Videle - Giurgiu), imi mai lipseste numai litera "S". Exista litera in numele statiei Stanesti dar cind am fost sa ii fac poze era de serviciu un IDM foarte vigilent...
Placutele cu chenar se gasesc asadar pe urmatoarele sectii:

1. Letcani - Dorohoi
2. Vilcea - Sibiu (pina la Podu Olt)
3. Ploiesti - Slobozia
4. Videle - Giurgiu
5. Bucuresti - Oltenita

Cred ca au fost si pe Cainari-Revaca, in Basarabia. Vazusem o poza cu noua - pe atunci - gara Revaca si avea indicator din asta. Plus felinarul de peron clasic, cum mai vezi acum la Ceamurlia si Cornet.

Indicatoarele tip capra de care spuneai au avut dintotdeauna acest tipar sau erau si in varianta cu chenar?
KAT
Mesaje: 316
Membru din: Dum Noi 23, 2008 12:00 am
Localitate: Arloev,Suedia
Contact:

Mesaj de KAT » Lun Mar 10, 2014 11:22 pm

@tozlovanuvlad ai mai multe poze cu gara Armasesti?
A 839/840- M 700/701
Catalin
Avatar utilizator
tozlovanuvlad
Mesaje: 35
Membru din: Lun Oct 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tozlovanuvlad » Lun Mar 10, 2014 11:59 pm

Nu, dar am cu altele care cred ca sint facute dupa acelasi proiect: Ialomita si Ciorani. Sint fotografiate din tren, nu am coborit sa le cercetez mai indeaproape.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2781
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Mar 11, 2014 10:26 am

Buna,

interesanta observatia referitoare la Letcani-Dorohoi !
Confirm si observatia ta referitoare la Revaca. Stiu poza pentru ca o am in colectie si eu sunt cel care a postat-o, dar nu mai stiu daca aici sau pe Railwayfan....

Daca imi aduc aminte pe unde e o postez din nou aici....

Ca o observatie personala, imi place enorm vechea practica de a "scrie in piatra" vechile denumiri ale statiilor din Vechiul Regat. Tradeaza traditie si continuitate...
La asa ceva ma refer:

Imagine

referitor la intrearea ta am un singur raspuns momentan: nu spun ca nu au existat, spun (scriu) ca eu nu am vazut nicio placuta de acest fel cu chenar. Am vazut una singura cu chenar intr-o imagine din ww1 luata de armata germana dar care era colorata si puternic modificata manual. Experienta imi spune sa nu ma raportez in mod obligatoriu la asa ceva.
All aboard !
Avatar utilizator
tudor_corbul
Mesaje: 498
Membru din: Mie Mai 09, 2007 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de tudor_corbul » Mar Mar 11, 2014 7:02 pm

Confirm placa de la Grajduri:

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2781
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Mar 11, 2014 7:17 pm

Tks. Tudor,

aveti niste comori pe plaiurile alea, timp sa aveti de pozat si zghihara de Husi pentru dezlegat limbi ... !
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1842
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Mar 11, 2014 8:39 pm

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Grajduri

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
tozlovanuvlad
Mesaje: 35
Membru din: Lun Oct 26, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tozlovanuvlad » Mar Mar 11, 2014 9:11 pm

Placuta cu numele "Grajduri" pare sa fie cea originara, din doua bucati si cu chenar. De tipul asta de tablita nu stiam, cu chenar simplificat si fara rozeta. Off, o sa am de munca nu gluma.
Nu ar trebui sa fie pe undeva prin arhivele CFR niste schite cu cote si coduri de culori pentru astea?
Bratul felinarului a fost si el demontat de pe cladirea veche si instalat pe cea noua. Am mai vazut cazuri, de exemplu la Corlatesti (Ploiesti - Urziceni).

Uite cam am reusit sa reproduc doua din placutele de pe Giurgiu- Videle:

Imagine

Imagine

In mod bizar numai statiile din judetul Giurgiu mai au vechile tablite, celorlalte (Videle, Radulesti, Tarnavele si Draganesti) le-au fost inlocuite.

"S"- ul nu e din filmul asta, e imprumutat din "vocabularul" Ploiesti - Slobozia. Nu e foarte evidenta diferenta dar promit ca o sa corectez dupa ce mai fac o plimbare pina la Stanesti.
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de pres_mihai » Mar Mai 13, 2014 9:59 am

Ce font se foloseste la aceste tablite?
wittman40
Mesaje: 379
Membru din: Lun Ian 24, 2011 12:00 am
Localitate: Arad - Satu Mare
Contact:

Mesaj de wittman40 » Mar Mai 13, 2014 10:36 am

Foarte bune mii de multumiri acuma se poate lucra mai bine pe o statie CFR, adica se poate inscriptiona mai perfect.
Janos
Scrie răspuns

Înapoi la “Cladiri”