Statie tip de pe linia Craiova-Calafat

Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5658
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Mai 24, 2017 3:01 pm

Arcada aceea dintre golul 2 si 3 sa fi fost acolo de la inceput? Ca prea este lucrata la fel... Sa fi existat 2 variante, una cu 3 goluri si alta cu 4 goluri catre oras? Sau o singura varianta cu 4 goluri?
Imaginile dinspre oras sunt mai rare, mai greu sa stabilim cate sau care varianta a fost cea initiala.
Arhitectii si inginerii nostri de pe forum ce parere au? :)
Ultima oară modificat Mie Mai 24, 2017 3:11 pm de către cosmin78, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Statie tip de pe linia Craiova-Calafat

Mesaj de catalin » Mie Mai 24, 2017 3:04 pm

Parerea mea: cu siguranta arcada era de la inceput. Eu am gasit- o si la Odobesti la cladirea geamana. Doi, eu nu am vazut ilustrata in care sa se vada 3 goluri, doar cu 4.

Si eu astept parerea unui profesionist :)
All aboard !
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5658
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Mai 28, 2017 9:55 pm

Catalin, ai dreptate, cele 4 iesiri sunt acolo de la bun inceput.

Imagine

Pe fuga si printre balarii, am reusit sa fac 2-3 poze si sa masor ceva.

ImagineImagine
Imagine

Cele 3 usi din stanga sunt gemene, au aceeasi dimensiune, 1510 mm , si se vede clar ca sunt obturate "recent". Iarasi se vede ca piatra de colt de la ancadrament este comuna, inca un argument care dovedeste ca au fost de la inceput 4 usi.
La interior nu am avut acces, insa mi s-a spus ca sigur s-au facut modificari interioare.

Cladirea calatorilor , din spusele IDM-ului , ar avea compartimentarea interioara originala. Cel putin din 1972 si pana acum , nu s-au facut modificari. Din pacate , nu am reusit sa vad ce si cum, insa sper sa trec iarasi cat de curand si sa fac o ciorna ceva.
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Statie tip de pe linia Craiova-Calafat

Mesaj de pres_mihai » Mar Mai 30, 2017 9:08 am

Mii de multumiri Cosmin pentru fotografii! Daca zici ca la masuratoarea pe teren ai gasit usa de 1510 mm , vad ca eu in schitele mele am apreciat-o la 1525 mm, dar la scara HO e mica diferenta, de la 17.54 mm la 17.35 mm :D . O sa ma dicutam despre dimensiunile astea pe schita zilele urmatoare :)
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5658
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Mai 30, 2017 12:50 pm

Cu placere!

1510 este valoarea dintre doua suprafete netede de caramida. La celelalte 2 deschideri gemene am gasit valori usor diferite (1525 si 1530) pe care le-am pus pe seama trecerii timpului, caramizile fiind roase . Am masurat putin mai jos, si valorile s-au schimbat, in minus.
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5658
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Iun 28, 2017 11:16 pm

In caz ca ai dubii la incadrarea cladirii in epoca, uite o sugestie ...pe la 1915 asa:

Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Statie tip de pe linia Craiova-Calafat

Mesaj de catalin » Joi Iun 29, 2017 12:09 pm

Superba atmosfera din poza ! Si iedea aia pe cladire, un detaliu exceptional. Imaginea este din anul 1917-1918, soldatii din imagine sunt germani, personalul statiei in perioada de ocupatie. Tinand cont ca zona a cazut in mainile lor in toamna lui 1916 si administrarea liniei a reinceput dupa decembrie 1916...

Partea buna e si ca poti sa folosesti material rulant german in culorile originale....

Cei doi din laterale sunt ceferisti, acestia participand la administrarea statiei impreuna cu personalul german.
All aboard !
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5658
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Iun 29, 2017 1:45 pm

De remarcat teii de pe peron , in imaginea din Albumul Lucrarilor Publice sunt inca "pitici", iar acum sunt deja niste copaci scorburosi, martori la atatea evenimente. Si nu in ultimul rand, bancile de lemn de langa zidurile cladirii,cea din dreapta a fost la locul ei pana la inceputul anilor 2000.Cea din stanga inca e la datorie...
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Statie tip de pe linia Craiova-Calafat

Mesaj de catalin » Joi Iun 29, 2017 5:24 pm

Divagam putin ...dar, cand a inceput ura fata de tot ce inseamna vegetatie prin garile noastre ? Hai, ca la liniile electrificate inteleg....dar la restul ?
All aboard !
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5658
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Iun 29, 2017 8:28 pm

Mai degraba nepasare...pana pe la inceputul anilor ´90 mai vedeai o iarba plivita, un gard tuns sau o gradina aranjata. Acum e nepasarea sau lene?! Ca nu prea vad pe nimeni sa puna osul la treaba, din proprie initiativa.
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Statie tip de pe linia Craiova-Calafat

Mesaj de pres_mihai » Vin Iun 30, 2017 8:41 am

Acum la CFR singurii angajati care se mai ocupa de toaletarea spatiilor verzi in gari sunt doar impiegatii. Nu mai exista serviciu specializat pentru treburile astea. Am vazut inclusiv sef de gara care se ocupa de taiatul buruienilor intr-o statie. Dar, intr-adevar, acolo unde exista responsabilitate si bune intentii, statiile arata inca bine. In rest, numai nepasare si distrugere.
Scrie răspuns


Înapoi la “Cladiri”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat