Vagoane de calatori care pot fi ceferizate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Asa cum avem subiectul Locomotive cu abur care pot fi ceferizate am zis sa fie si un subiect pentru vagoanele de calatori.

Cele mai cunoscute vagoane si cel mai usor de cfr-izat sunt cele tip Breda si Hecht. Se pot realiza modele ep II-V, de exemplu in anul 1996 pe ruta Husi - Bucuresti vagonul de cl 1 era un Hecht iar in Timisoara in anul 1990 era folosit un Breda cu 8 compartimente la trenurile personale.

Mai avem un vagon CIWL restaurant de la Rivarossi cod 4155 si un vagon DB cl 2 de la Roco cod 44550 (DRG e 44551) .

Din vagonul Hecht 45645 , 45443 putem face :

vag cl 1
vag cl 2
vag cl 1/2
vag cl 2/3

Toate variantele se fac din acelasi vagon, cel de cl 1 codurile de mai sus.


Din vagonul Breda cod 45700 se poate face vag cl 1 cu 7 compartimente, din cel
45699 se face vag cl 2 cu 8 compartimente iar din cel 45549 se face cl 1.


Hecht cl 1 CFR facut dupa o poza din 2006, vagonul va capata inscriptii corecte cat mai repede. Vagonul real dupa care a fost facut modelul este in depoul Dej




Un model DB, nu se stie numarul vagoanelor CFR de acest tip, cand si cu ce ocazie au ajuns la CFR. Eu voi opta pentru un vagon din anii 1950:



2 vagoane de acest tip sunt in Bucuresti Triaj, 1 care a fost vagon sanitar in trenul Sanitar de la Bucuresti Basarab se afla la Buzau.


Breda, va ajunge vagon cl 1 de la inceputul anilor 1990:


3 modele autentice, vopsire si inmatriculare 1928

cl 1:


cl a 2 a:




Vagonul CIWL rivarossi, poza a modelului real se gaseste la Muzeul CFR.



Detalii despre vagoanele CFR aici , aici si aici
 
  • Like
Reacții: neagugaby
Florin, salut initiativa !

atentie insa la vagoanele CIWL. Multe au umblat pe liniile noastre dar CFR nu au fost pentru ca erau detasate la baza CIWL din Bucuresti. Cu alte cuvinte: aveau inscriptii in romana, circulau la noi dar....nu erau ale noastre !
Nici macar vagoanele construite la Astra Arad pentru CIWL nu erau inmatriculate CFR, pentru ca erau proprietatea companiei.
Parte din ele au ramas la noi cand CIWL a hotarat sa se retraga din Romania din blocul comunist, dar in inmatriculare CFR au ajuns dupa ce au fost inlaturate toate insemnele capitaliste si cu alte transformari de rigoare...
 
Catalin, asa este. Dar cum la vagoane restaurant stam f.prost pentru perioada mentionata de tine am zis ca nu e bai daca pun si CIWL-ul acesta.

Am uitat sa pun la Breda si conversia facuta din vagon cu 8 compartimente cl 1 in vagon restaurant si sa mentionez vagonul restaurant ex Mitropa care mai circula prin anii 1960-1970. Din pacate pentru ex Mitropa nu gasesc un model cat mai apropiat cu cel CFR.
 
Sa nu uit.
Poza de care vorbesti mai sus este aceasta:



Vagonul – restaurant pe 4 osii CIWL WR 3785 D din seria CIWL 3778 – 3787 (Cegielski; fabricaţie 1932) care a fost utilizat în perioada interbelic㒠pe liniile CFR. Fotografia aparţine fotografului Åžtefan Kniat din Poenari.
 
Si totusi, am mai discutat acum 3 ani pe acest forum si mai multi ani pe alte forumuri, nu se poate "ceferiza" nici unul din superbele vagoane Pullman (produse parca si ele la HO) ???

Baza CIWL Bucuresti a avut in parc numerele: 4058, 4059, 4109, 4110 (fara bucatarie) si 4077, 4115, 4117, 4130 (cu bucatarie). Au fost in compunerea celebrelor trenuri Pullman-Express din Romania anilor '30....

ceva date/schite poate se gasesc, numai ca nu ma pricep la oferta firmelor de modelism ca sa stiu ce vagon se poate aproxima. Interesaza pe cineva ?
 
pai daca se gasesc ceva planuri, schite, detalii despre celebrele vagoane Pullman cred ca amatori ar fi, numai ca si la astea fiind problema cu scrisul, nu stiu daca exista pe undeva poze sau schite cu asa ceva
 
catalin a spus:
Si totusi, am mai discutat acum 3 ani pe acest forum si mai multi ani pe alte forumuri, nu se poate "ceferiza" nici unul din superbele vagoane Pullman (produse parca si ele la HO) ???

Baza CIWL Bucuresti a avut in parc numerele: 4058, 4059, 4109, 4110 (fara bucatarie) si 4077, 4115, 4117, 4130 (cu bucatarie). Au fost in compunerea celebrelor trenuri Pullman-Express din Romania anilor '30....

ceva date/schite poate se gasesc, numai ca nu ma pricep la oferta firmelor de modelism ca sa stiu ce vagon se poate aproxima. Interesaza pe cineva ?

Sigur ca intereseaza,
sunt pe piata destule modele de vagoane CIWL dar fara documentatie nu stim la care sa studiem mai amanuntit.
Orice schite/date ar fi bine-venite.
 
Avem treaba, modelele CIWL HO de pe piata:

http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=CIWL


Vagon de incalzit trenurile.
Pun acest vagon la calatori ca sa nu mai deschid alt subiect. Inainte de vagoanele WIT construite incepand cu anul 1972 la Astra Arad au fost vagoane WIT vechi construite in anii 1940. Un model bun de conversie este acesta de la Heris:

http://gallery.modelldepo.ru/showfull.php?photo=6533

Stiam de la Serban
Serban a spus:
catalin a spus:
WIT pe 4 osii cu cazan de locomotiva cu abur ?
Ne poti spune mai multe ?
Ce tip de vagon a stat la baza, cazanul carei locomotive l-au folosit ?

Am gasit notitele cu serii de vagoane WIT vechi:
WIT 00401 constructie 1933 st. dom. Craiova, casat 1975
WIT 00402 constructie 1946 st. dom. Craiova devenit 60 53 9920-402-9
WIT 00403 constructie 1946 st. dom. Iasi devenit 60 53 9920-403-7
WIT 00404 constructie 1946 st. dom. Bc devenit 60 53 9920-404-5 (cel pe care l-am vazut eu in Buc. Nord)
WIT 00405 lipsa in 1975
WIT 00406 constructie 1942 st. dom. Craiova devenit 60 53 9920-406-x
Cu exceptia lui 401 (nu stiu ce boghiuri avea), celelalte aveau boghiuri ORE.
de la 407 in sus erau vagoane tip Gags constructie noua UVA incepand cu anul 1965 cu boghiu ORE, Minden-Deutz ulterior si Y 25 Cs II !!!!!.

O poza cu un WIT-ul 403 apare in lucrarea Tractiunea feroviara pe Regionala Cai Ferate Iasi, din pacate poza confirma vizual existenta vagonului in anul 1978. De unde naiba luam inscriptii pentru vagon?
 
Florin, daca nu ma inseala memoria si ochii, WIT-urile 40X nu sunt construite in caroserii de TF-uri Astra interbelice ?

Sa nu uit si doar FYI: cel mai vechi WIT -uri identificate de mine sunt cele construite pentru CFR de Klett Nurnberg (nu am identificat exact anul, cel mai probabil 1895) seria Gi nr de parc 230202-230207 (vagon de incalzire si proba frana). Cel mai probabil erau folosite pentru incalzirea garniturilor si proba franei W in statiile mari , precum Gara de Nord, pana la cuplarea LA.
 
Catalin, nu imi dau seama, poza din cartea lui G.Margineanu si a lui L.Serban nu e grozava. Nu pot afirma cu precizie ca e caroserie de TF.
 
Ca sa nu se piarda informatia pe la alte subiecte am alcatuit impreuna cu Horia o lista cu modelele care pot fi ceferizate usor.

Aceasta lista va fi actualizata progresiv pe masura ce capatam si alte informatii.

1. Vagoane tip "Hecht CFR":

Baza H0: Roco (de exemplu cod 44444)
Märklin / Trix

Baza N: Roco

t4_R-44444.jpg

(imagine Roco H0 cod 44444)

Se poate realiza ca:

Epoca IIa (cu iluminare pe gaz, partial cutii de ungere Cosmovici):
A., A.B., A.B.C., B., B.C.

Epoca IIb-IIIa (fara iluminare pe gaz, cutii de ungere clasice):
Aafld, ABafld, ABCafld, Bafld, BCafld

Epoca IIIb (dupa reconstructie, dupa reforma claselor din 1956)
Aalfd, ABafld, Bafld

Epoca IV-V (numere UIC)
Aafld 17-22, ABafld 17-22/23

Epoca V-VI
Diferite vagoane de muzeu, vagoane de masuratori, etc.


2. Vagoane tip "Hecht" PKP

vagon de turism (V.T.)

Baza H0: Brawa cod 45302

Baza N: -

b4uew_23__db__250_872bdugm.jpg



Epoca IIIa/b (cu aeratoare "torpedo" pe acoperis):
V.T. 1xx

vagon cu 9 compartimente (fost clasele II si III)

Baza H0: Brawa cod 45301

Baza N: -

Br45301.jpg


Epoca IIIa (inainte de reforma claselor din 1956)
BCafld 91xxx

Epoca IIIb (dupa reforma claselor din 1956)
Bafld, ABafld 91xxx

Epoca IV-V (numere UIC), cel putin pana in 1988
ABafld 37-23


3. Vagoane de constructie italiana ("Breda" / "O.M.")

Vagon de origine italiana "Tipo 1921" cu 8 compartinente

Baza H0: Roco (de exemplu cod 55699)

Baza N: Tibidabo (cutie modifcata)

22901_c.jpg


Se poate realiza ca:

Epoca IIb-IIIa:
Bal 500xx, Bafld 500xx (dupa 1934)

Epoca IIIb (dupa reforma claselor din 1956)
Aalfd 500xx

Epoca IV-V (numere UIC)
Aafld 17-22

Epoca V-VI
Diferite vagoane de muzeu, vagoane-atelier, etc.

Vagon de origine italiana "Tipo 1921" cu 7 compartimente

Baza H0: Roco (de exemplu cod 45552, 45700)

Baza N: -

22902_c.jpg


Epoca IIb-IIIa:
Aal 100xx, Aafld 100xx (dupa 1934)

Epoca IIIb (dupa reforma claselor din 1956)
Aalfd 100xx

Epoca IV-V (numere UIC)
Aafld 17-22

Epoca V-VI
Diferite vagoane de muzeu, vagoane-atelier, etc.

Vagoane de origine italiana cu 7 1/2 compartimente:

Baza H0: Roco cod 45549
Baza N: -

39806_c.jpg



foto FlorinNan


Epoca IIIa (inainte de reforma claselor din 1956)
ABalfd xxxxx

Epoca IIIb (dupa reforma claselor din 1956)
Aafld xxxxx

Epoca IV-V (numere UIC)
Aafld 17-22


4. Vagoane cu compartimente pe 3 osii de origine prusaca

Vagon C3 Pr07

https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php

Baza H0: Roco 45411
Baza N: Fleischmann

3fa8e852a87065f07dfe29e009580a324.jpg

foto ebay.at

Se poate realiza ca:

Epoca IIa/b:
C xxxx / C xxxxx

C3 Pr.

Baza H0: Roco 44505
Baza N: Fleischmann

6.jpg

sursa - http://www.modellbahn-community.net/forum/threads/neuanschaffungen-april-2008.11225/

Se poate realiza ca:

Epoca IIa/b:
C xxxx / C xxxxx

B3 Pr.,

Baza H0: Roco 45410 (sau eventual ca Fleischmann 5094 (stiind ca modelul Fleischmann este de generatie veche si nu este perfect la scara, profilul fiind 1/82 si fiind prea scurt)
Baza N: Fleischmann

5131ac1fce5e25a473cc4f17cfc5c4633.jpg

Model Roco, foto ebay.at


Model Fleischmann 1/82

Se poate realiza ca:

Epoca IIa/b:
C xxxx / C xxxxx


5. Vagoane CIWL in Romania si CFR ex CIWL

Vagoane de dormit pe 4 osii, seria WL 1774-1783 A (M.A.N. 1908)

Baza H0: Lemke Collection / Hobbytrain cod H44010
Baza N: Lemke Collection / Hobbytrain cod H22100

H44010.jpg


(Set cu F 1067, WL 1775 A si WL 1881 A, starea din 1911)

Se pot realiza ca:

Epoca I:
WL 1775 A, 1881 A, ambele circuland in Romania cu inscriptii in franceza si germana (starea originala din set, fara modificari); vagonul de bagaje pe 3 osii inscriptionat si in romana (asa va aparea probabil in set ca F 1067)

Epoca IIa (cu iluminare inca pe gaz):
WL 1775 A, 1776 A ambele circuland in Romania cu inscriptii in franceza si romana

Epoca IIb (fara sa mai aiba iluminarea pe gaz):
WL 1775 A, 1776 A ambele circuland in Romania cu inscriptii in franceza si romana.
Vagoanele s-au casat la atelierele CIWL Bucuresti-Grivita in 1935, 1936.

Vagoane restaurant pe 4 osii, diferite serii WR (van der Zypen und Charlier 1911, Ringhoffer 1912)

0621123385195816.jpg

Foto: (c) RADOR / AGERPRES ARHIVĂ

Baza H0 (Ringhoffer): Liliput 386304
Baza N (Ringhoffer): -

361_full.jpg


Baza H0 (v.d.Zypen&Charlier): Lemke Collection / Hobbytrain cod H44011
Baza N (v.d.Zypen&Charlier): Lemke Collection / Hobbytrain cod H22101

H44011.jpg

(Set cu FP 1063 si WR 2092 D, starea din 1911)

Se pot realiza ca:

Epoca I:
Setul Lemke Collection WR 2092 D, circuland in Romania cu inscriptii in franceza si germana (starea originala din set, fara modificari); vagonul de bagaje si posta pe 3 osii circula doar pe relatia Oostende-Viena.
Modelul Liliput, circuland in Romania cu inscriptii in franceza si germana (starea originala fara modificari)

Epoca IIa (cu iluminare inca pe gaz):
WR din setul Lemke Collection, circuland in Romania cu inscriptii in franceza si romana
Modelul Liliput, circuland in Romania cu inscriptii in franceza si romana

Epoca IIb (fara sa mai aiba iluminarea pe gaz):
WR din setul Lemke Collection, circuland in Romania cu inscriptii in franceza si romana, acoperis modificat.
Modelul Liliput, circuland in Romania cu inscriptii in franceza si romana, acoperis modificat (vezi poza din 1938 de mai sus)

Epoca IIIa/b (ca vagon CFR):
Modelul Liliput, cutie de culoare verde acoperita cu tabla (documentat de fotografii din 1968)

Vagon de dormit tip CIWL S:



Baza H0: LSModels 49135 Set Typ “S” der CIWL Ep III Wagen Nr: StU 2947 ÖBB
baza N: -

LS_49135-1_Gangseite.jpg


LS_49135-1_Abteilseite.jpg


LS_49135-1_Detail.jpg


LS_49135-1_Detail1.jpg


Se poate realiza ca:

Epoca IIIa/b (ca vagon CFR):
cutie de culoare verde, numar V.D.00xx
 
De precizat ca o completare ca vagoanele WL Type S ale CIWL s-au produs o perioada de timp destul de indelungata in diferite serii si subserii, unele chiar cu diferente destul de mari.

LSModels prevede sa realizeze in decursul timpului mai multe variante de cutie de S, asa ca trebuie sa vedem care din ele se apropie cel mai mult de versiunea care a sfarsit-o la CFR.

Putem de altfel sa adaugam la WL Type S CFR:

Epoca IV-V (ca vagon CFR)
cutie de culoare verde, vagon de serviciu
 
Pentru o identificare corecta a WL-ului exista mai multe imagini facute de mine in 2004 cu acest vagon, inainte de taiere pe care le pot pune la dispozitie daca exista doritori. Asa cum scriam candva un astfel de vagon a fost surprins in Revizia Grivita, in perioada activa (se vede doar o parte a lui).
 
Codul pentru modelul Fleischmann cu 3 osii la 1/82 este 5094.L-a mai fabricat si alta firma? :roll:
 
Buna,

Catalin, candva va exista aceasta necesitate, deci iti multumesc pentru promptitudine. Mai am insa de "sapat" putin inainte in istoria CIWL in Romania.

Cosmin, codul vagonului l-am pus de la inceput in lista:
Baza H0: Roco 45410 (sau eventual ca Fleischmann 5094, stiind ca modelul Fleischmann este de generatie veche si nu este perfect la scara, profilul fiind 1/82 si fiind prea scurt)
Baza N: Fleischmann
(asa se raspunde si la intrebarea "l-a mai fabricat cineva?")
Insa mai bine de doua ori ca niciodata :D
 
:oops:

Am citit un pic "pe diagonala" si nu am vazut codul, imi cer scuze.

....desi ma refeream la varianta cu acoperisul plat la cabina de frana, in poza de la Sinaia se vede clar acoperisul plat.Roco are acoperis cu 2 ape.
 
Buna Cosmin,

Problema este ca vagoane prusace pe 3 osii au tot fost, din anii 1870 si pana dupa 1922, ultimele fiind chiar livrate ca vagoane pe 2 osii cu intaritura la sasiu in locul osiei a treia.

In cincizeci de ani s-au schimbat multe, si numai seriile de dupa 1905 sunt reprezentate cat de cat corect ca machete. Din aproximativ 35 de schite de vagon (Musterblätter) au fost pana acum reduse la scara cam 10-12.
 
Cum am modele in lucru pentru clasa 1; 2; 1/2; VR si VT caut un model si pentru VD - vagon de dormit.

In seria veche VD 0001-0061 au existat vagoane Unio Satu Mare, CIWL , Breda si foste ABC4ü - MAN Nürnberg 1941.
Am identificat un numar de VD pentru vagoanele fabricate in Germania si as vrea sa il am.
Problema este ca nu exista model pentru conversie. Exista la Liliput si Roco un N28 C4ü-28 in care trebuie bagata freza.

Roco 45662
L45662.jpg




Cea mai mare problema e la acoperis la capete.
Sunt curios daca atunci cand am pus vagoanele de mai sus la subiectul "Vagoane de serviciu CFR" cineva s-a gandit sa faca o conversie.
 
Lungimea este corecta?Dar intre pivoti? Distanta intre ferestre?

Nu e mare lucru sa tesesti captul, insa mai trebuie bibilit pe la capete, langa burdufuri, schimbate tampoanele cu unele rotunde, umblat pe sub sasiu.

Daca nu ma insel , Liliput avea vagoane cu 10 ferestre si capt tesit... :roll:
 
Pe vagon e o lungime iar pe hartie e alta lungime.
Dar hai sa zic ce e pe hartie pentru ca am mai intalnit vagoane cu greseli.

Lungime peste tampoane - 21.400 mm
Distanta intre osiile boghiului - 3.600 mm
Distanta intre pivoti - 14.200 mm
Latimea ferestrei - 800 mm
Inaltimea ferestrei - 785 mm