Vagoane marfa CFR161

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.858
220
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Deschid acest topic cu ceva "light": 3 Esxuri de origine Roco, vopsite si inscriptionate CFR + incarcatura si weathering.
O poza de la expozitia de la Balaton, cand inca erau curate, si aveau alt tip de incarcatura. :)

Dupa balaton, incarcatura s-a modificat, sau mai bine zis, murdarit:


Incarcatura de carbuni e facuta din pietris de acvariu, iar cea de lemne din...lemn...crengute culese din parc si taiate.
 
Pai asta ne-ai demonstrat deja! Era o intrebare din pura curiozitate. Apropo 21-47 ceva vesti :D
 
Da ai dreptate,am gasit o poza cu unul cu 3 geamuri si al patrulea proaspat astupat si vopsit cu alta nuanta de vopsea :D.Astept cu nerabdare sa vad si alte proiecte ale tale. Eu tocmai am gasit un "donator"sa continui WIT-ul meu.
Toate bune
 
In perspectiva unei viitoare garnituri CFR MARFA am inceput realizarea unor vagoane de marfa moderne. De ceva timp am pus ochii pe vagonul cu pereti culisanti tip Hbikklls.
Un model asemanator cu vagonul CFR MARFA a fost produs de firma Klein. Pe parcurs mi-am dat seama ca necesita mai multe modificari decat imi imaginam.
Intr-o prima faza am modificat grinzile de pe capetele vagonului. Cand am ajuns la relizarea striurilor mi-am dat seama ca de fapt vagonul CFR are alta curbura. Fiind o modificare destul de importanta, am preferat copierea acoperisului si realizarea cruburii corecte pe o copie din rasina.
Am taiat aproape tot acoperisul, lasand numai marginile si am l-am inlocuit cu o bucata printata 3D, avand curbura corecta, urmata de slefuirea capetelor pentru a ajunge la acelasi nivel.



In poza se observa diferenta de nivel dintre original si cel modificat.



A urmat aplicarea striurilor din guta pentru pescuit pe cel modificat si vopsirea pentru a-l verifica.





Am mai facut cateva modificari mici, printre care inlocuirea tampoanelor originale cu unele corecte si adaugarea rotilor pentru frana de mana.
Vagoanele au fost vopsite si le-am adaugat si weatheringul aferent, nelipsit de pe ele.





 
  • Like
Reacții: Cristake1974
Arat㒠super. Abia astept sa vin la club si sa le pot vedea. Bineinteles, daca binevoiesti sa le scoti la demisol. Si pe cand vedem si o producţie de serie (restransa)?
 
frumoase ,sunt si eu interesat de achizitionare a unor vagoane cfr realizate de tine
 
Trecand prin multe poze vechi, mi-am dat seama de existenta unui alt tip de inscriptionare pentru Esx-uri, fata de cele pe care le-am facut pana acum.
Astfel, am decis sa reprezint 2 vagoane tip Es-x, dupa cum ar fi fost denumite imediat dupa trecerea la inmatricularile UIC din 1964. La cele 2 am ales sa schimb si pozitia cutiei pentru etichete, pentru a fi conform unei poze din epoca respectiva.

 
  • Like
Reacții: Cristake1974
Am continuat seria de vagoane tip Hbikklls ale CFR MARFA cu 2 vagoane cu statia de domiciliu ARADU NOU:
2372 191-4 si 2372 183-1.



Si o imagine cu un inceput de garnitura de vagoane Hbikklls, ce a rulat pe diorama modulara din cadrul expozitiei internationale de la Balatonfured.

 
  • Like
Reacții: Cristake1974
Dupa cativa ani de pauza (aparenta - ca nu am stat degeaba :) ) am revenit cu un proiect mai vechi, refacut cu noile tehnologii.



Vagoanele din poza au ca punct de pornire vagoanele Ggs unificate UIC inchise cu panouri din tego, produse in Romania incepand cu anii 60. Desi pe piata de machete exista vagoane similare, nici unul nu este identic cu cele CFR, principalele diferente fiind in general in ceea ce priveste acoperisul (lipsa nervurilor, a capacului pentru cosul de fum si a pervazelor laterale), forma obloanelor, sasiul si multe alte detalii (suportii lampilor de pe capete si lateral, dimensiunea panourilor, ,dispunerea panourilor pe capete). Astfel, am masurat unul dintre multele Ggs-uri abandonate prin triaje, si am pozat pana am umplut cardul. :)

Printre cele pozate am avut bafta sa gasesc unul la care inca se putea distinge inscriptionarea de la inceputul anilor 70 si a fost primul ales pentru realizare ca macheta cu inmatricularea 21 53 1485 255-3.





Am realizat proiectul 3d al vagonului, am printat masterul cu un printer 3D cu rasina (dupa maimulte teste pentru gasirea variantei optime), a urmat slefuirea pana sa scap de orice urma de la printare, dupa care am facut matrita dupa master si am turnat cateva copii in rasina. Barele de mana, tevile echipamentelor sitreptele de pe capat sunt din metal fotodecupat.






A urmat vopsirea, aplicarea decalurilor cu inscriptii si un strat de lac la final pentru sigilare.