Zes CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
de ceva vreme fugaresc sa convertesc niste cisterne in cisterne CFR. am deschis si un alt topic incercand sa identific variantele existente. la inceputuri credeam ca e usor, trag o vopsea spray de la tamiya si gata. numai ca lucrurile nu au stat chiar asa.

modelul de baza:


modelul real (http://www.railfaneurope.net):
cisterna_2osii_1.jpg


ce a iesit:




ce vroiam sa fac:
- sa modific nacela
- sa ingustez elementele de prindere a cisternei
- sa scurtez sasiul astfel incat elementele de prindere sa cada fix la limitele umerilor arcurilor de la osii (la modelul de baza osiile sunt prea in exterior)

dupa ce am facut bucatele modelul am ajuns la concluziile:
- nici o sansa sa ingustez elementele de prindere. sunt corp comun cu baza cisternei si nu separate cum speram eu

- nici o sansa sa scurtez sasiul. iarasi, am impresia ca este o rocosenie mai veche si de-asta tot sasiul este un corp comun. ma asteptam sa fie format din subansamble.

asa ca m-am limitat la a elimina zonele de sudura ale cisternei modelului de baza, fara a mai da cu chit (nu ma pricep, a iesit cam rau, practic sunt doar un pic mai estompate), la ingustarea corespunzatoare a tablei de identificare si la modificarea nacelei / scarilor de acces.

urmeaza sa trag autocolantul cu cfr marfa / sa aplic altele pe tablii, si eventual niste serpentine la capat.
 
eu ti-as sugera altceva....iei poza reala...si apoi colinzi toti producatorii cunoscuti si accesibili de material HO si vezi ce vagoane se aseamana cu cele din poza.astfel ai sanse sa gasesti ceva apropiat sau ,cel putin, sa nu ai atatea de modificat.
 
sap de destul de mult dupa problema asta, si am ajuns la concluzia ca ai nostri au copiat la nesimtire vagoanele altora, dar ca sa fie altcumva au pus scara prin capatul vagonului la cele care aveau scari laterale si invers, in loc sa puna rezervorul de aer sub sasiu in stanga l-au pus deasupra in dreapta, si tot felul de chestii de-astea. rezultatul? ce se vede. valabil mai ales pentru zaes-uri (acolo au avut mai multe combinatii posibile, si tot asa, toate modelele la scara care le-am gasit au ceva corect si altceva incorect, mai mult sau mai usor de modificat sau ignorat, dupa caz).
 
pentru ca din imaginile anterioare reiesea clar ca vagonul nu poate ramane asa, am recurs la o serie de corectii. dar inainte, ca de incalzire, doua Zes-uri care au in comun cu Zes-urile CFR fix 3 lucruri: logo-ul, numarul osiilor si culoarea vopselei:



Trecand la lucruri serioase, am inlaturat vopseaua, am sters si ce a mai ramas din striatii cu smirghel granulatie 800 sub apa (de 1000 nu am gasit), am sters cu lichid de frana inmatricularea si simbolurile DB, am facut serpentinele cu sarma de 1 mm (nu am gasit decat in cablu de antena!, dupa e am facut un tur practiker / dedeman / baumax; au iesit grosolane, dar nici gand sa gasesc sarma de 0,75mm, iar cea de cablu internet e prea subtire), am revopsit.

apoi am facut in photoshop inmatricularile si impreuna cu logo-ul si cu simbolurile le-am listat la imprimanta cu cerneala, pe foaie de autocolant. am ales imprimanta cu cerneala deoarece este capabila de rezolutii mult mai bune decat imprimantele laser si in plus culorile ies mate, nu plastic-lucioase. pentru a rezista la umezeala si in timp, le-am dat cu lac transparent.

mai am de facut nacela la al doilea vagon (scaritele sunt pe drum, multumita lui silviu20061) si sa inchid in lac. eventual sterg inscrisurile si de pe sasiu, dar inca ma mai gandesc.

dar sa vedem pozele:











nacela initial arata asa:


apoi dupa ce am mai tuns-o si am lipit cu bicomponent (foarte bun! mai ales ca ramane transparent la final!)



in episodul urmator, care nu se stie cand va fi,

zaes_n.jpg
 
stiu, nu am ajuns inca la magazinul de tehnico-medicale, au acolo betigase absorbante ffooarte fine, numa' bune de imbibat in lichid de frana si sters alea. dar inca ma mai gandesc, parca arata bine si oricum nu le citeste nimeni :D

p.s. bisturiul maner 4 (5RON) si lamele 11 pentru el (0,5 ron) fac minuni cu autocolantele; si cu dvd-urile (in episodu' urmator).