Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Vagoane calatori CFR161

Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Apr 12, 2011 3:17 pm

Buna Radu,

Interesanta conversia de AcBcmee, insa aici am mai multi bolovani... ;-)

Unul mic, vopsirea: originalul este vopsit in RAL5002 (albastru), RAL7040 (griul deschis) si RAL7031 (griul mediu), la tine culorile par mai deschise, mai ales in raport cu alte vagoane vopsite corect (vezi pozele de la Cluj); poate e si vorba de lumina si ma insel...

Bolovanul cel mare e insa cu lungimea cutiei vagonului: ai plecat de la un Heris de 303mm, 26,4m reali (ceea-ce e de altfel si corect pentru Bcm 50-30 ex Bcm243 DB, UIC-X din 1962 cu capetele acoperisului tesite).

AcBcmee 40-70 001 la 007 si AcBcmee 40-31 001 la 020 (nu si cele foste Bcm) sunt insa vagoane cu capetele acoperisului drepte, "compatimente cu perdea" duble in mijloc de 2160mm latime fata de 1890mm la celelalte si o lungime peste tampoane de 27500mm, la fel ca la WRmz de exemplu.
Vagoanele au fost construite incepand cu 1967 ca Bctum256, modificate in anii 1980 ca Bcum257, modernizate in 1999 ca Bocmh244 pentru DB AutoZug si vandute apoi la WagonTravel Service Bratislava (unde circula si acum in schema de vopsire DB AZ) si la CFR (unde cele cu boghiuri originale MD362 au devenit AcBcmee 40-70 iar cele "cocotate" pe G.Va AcBcmee 40-31.

Din cate vad din pozele tale, in conversie nu s-a schimbat lungimea cutiei, deci acesta e incorecta - mult prea scurta! :-(
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mie Apr 13, 2011 7:53 pm

Despre lungime stiam, dar atat s-a dorit la momentul respectiv. Varianta corecta ar insemna sa fac un vagon nou. Nu renta sa-l modific pe asta. O sa fie candva si unul la lungime corecta, dar deocamdata am alte prioritati.
Cat despre vopsire...nu stiu ce sa zic. Eu m-am orientat pe cat posibil dupa poze (raportat la vopselele disponibile), dar chiar si in realitate, ele au nuante diferite, fie din cauza vopselei folosite, fie din cauza vopsirii. Asa ca nu stiu cat ne putem orienta dupa RALuri, asta ramane o discutie deschisa.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Apr 13, 2011 8:44 pm

Buna Radu,

Pentru un vagon corect poti pleca de la un 256 sau mai bine un 257 LSModels, care e disponibil de cateva luni, cu lungimea si ferestrele corecte... Nu ai de facut decat sorturi la el, la 257 poti folosi chiar si acoperisul fara aeratoare, decat la toalete... Ma mir ca respectivul "client" nu ti-a pus asa ceva la dispozitie, din cate stiu e fan de LS ;-)

Cu vopisrea, ai facut o greseala des intalnita: albastrul ultramarin (RAL 5002) are marele dezavantaj de a arata mai deschis in poze ca in realitate. Asa am gresit si eu in 2005 cand am vopsit primele WLABmee si AcBcmee pe N CFR prea deschis (5010 si chiar 5014, cuseta mi se parea si mai deschisa); dupa ce am vazut cat de deschise au iesit m-am hotatarat sa-i cred pe baietii de la Grivita pe cuvant si am vopsit cu nuantele corecte si surpriza, modelele pozate (le vei vedea in curand pe forum) arata mult mai deschis.

Dupa aceea am avut ocazia sa pun cartea RAL pe un AcBcmee 40-70 in Wien Westbf. si surpriza, chiar sunt 5002/7031/7040 ;-)

O vopsea poliuretanica semimata (PUR) cu doua componenete cum folosesc Atelierele Grivita se deschide cam cu 10 procente in timp, insa ca la vagonul tau nu poate sa arate!
Daca ar fi singur singurel nu ar fi drama, insa langa un WLABmee 71-31 MU de la AF sau AB33 de la Roco, ambele vopsite corect 5002/7040/7031/1021 diferenta este crasa si face ca toata munca depusa sa fie cam de pomana...

Oricum, traim ca sa invatam si urmatorul o sa fie mai bun! ;-)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mie Mai 11, 2011 7:11 pm

Dupa 2 ani, WIT ul este (aproape) gata. Din pacate, pozele cu constructia sunt imprastiate si n-am cum sa fac un articol coerent. Ca idee principala, este construit de la 0, cu pereti taiati la laser, similar cu restul materialul rulant facut pana acum.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Joi Mai 03, 2012 9:57 pm de către Radu161, modificat 1 dată în total.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mity
Mesaje: 1048
Membru din: Lun Feb 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de mity » Mie Mai 11, 2011 7:24 pm

Câteva poze cu bliţ ar fi edificatoare. :) Sa vedem niturile şi sudurile. :lol:

Arata SUPER!
Imagine
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4982
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Mai 11, 2011 8:53 pm

Felicitari! Vei face si varianta cu 4 ferestre mari? Este interesant un vagon verde cu 4 geamuri si cu sigla roata inaripata CFR.
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mie Mai 11, 2011 9:27 pm

Ala e "next". :)
O sa revin cu alte poze, inclusiv cu ce e sub sasiu, dupa ce ii fac weatheringul, interiorul si luminile.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Joi Iun 23, 2011 9:48 pm

Weathering & "maruntaie"
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
I-am facut si interior, destul de stilizat avand in vedere ca n-o sa se vada mare lucru din exterior, la care ulterior am adaugat si iluminarea.
[Link Removed for Guests]
Si cu asta am terminat prototipul.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Sep 02, 2012 3:20 pm

Intr-un final am reusit sa termin si varianta originala a WITului, cea verde, cu 4 geamuri.

Poza din timpul constructiei, cand inca era curat.

[Link Removed for Guests]

Unul cu un pic de mizerie.

[Link Removed for Guests]

Si un vagon folosit intens. :)

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]

Echipamentele de sub sasiu.

[Link Removed for Guests]

Interiorul e un pic mai detaliat de la primul, dar ramane destul de rudimentar, mai ales ca nu se vede mare lucru prin geamuri.

[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Dum Sep 02, 2012 5:22 pm de către Radu161, modificat de 2 ori în total.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
KAT
Mesaje: 316
Membru din: Dum Noi 23, 2008 12:00 am
Localitate: Arloev,Suedia
Contact:

Mesaj de KAT » Dum Sep 02, 2012 3:46 pm

:aplauze: Super ! arata f bine !
A 839/840- M 700/701
Catalin
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mar Iul 16, 2013 5:55 pm

Continuand seria vagoanelor de incalzire, am realizat un WIT epoca 4, de culoare albastru inchis, asa cum a circulat dupa jumatatea anilor 80 pana la inceputul anilor 90.
De data asta am optat pentru un weathering mai usor, numai in zona cosurilor de fum si la partea de jos, pe sasiu si boghiuri.
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Electricul
Mesaje: 724
Membru din: Sâm Dec 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare
Contact:

Mesaj de Electricul » Mie Iul 17, 2013 3:40 pm

Absolut superbe in aceasta schema de culoare! Felicitari pentru noile realizari sunt adevarate bijuterii ale modelismului feroviar! Ma pot numi unul din fericitii proprietari ai unui astfel de vagon pe care il astept de o lunga prioada Multumiri Radu :grin:
Cu respect,
Cristian
wittman40
Mesaje: 379
Membru din: Lun Ian 24, 2011 12:00 am
Localitate: Arad - Satu Mare
Contact:

Mesaj de wittman40 » Mie Iul 17, 2013 5:06 pm

Foarte fain si felicitari inca odata pentru premiul din Ungaria!
Janos
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Joi Iul 18, 2013 8:30 pm

Multumesc! :)
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1216
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Joi Iul 18, 2013 9:58 pm

Felicitari, Radu...
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Vagoane ”