Vagoane clasa CFR epoca I-II

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

mai aduc cateva completari.

Cu 10 ani mai devreme fata de Görlitz:

Fabricatie Waggon Fabrik, Nürnberg 1889 şi au constat din 36 de vagoane de clasa I pe dou㒠osii (CFR A 115-150 trei compartimente) de culoare oliv şi din 44 de vagoane clasa II-a pe dou㒠osii (CFR B 2.115-2.158 patru compartimente) de culoare verde proiectate de inginerul român Theodor Dragu (şeful Serviciului Atelierelor şi Materialului Rulant) încă’lzire cu aer cald tip May-Pappe iluminare cu lampi cu rapita.


Fabricatie 1893-1894 Felice Grondona, Milano au fost încadrate la CFR în seriile A 851- 900 cu trei compartimente (50 unită’ţi ) de culoare verde oliv şi B 2.159-2.208 cu trei compartimente(50 unită’ţi) de culoare verde, incalzire cu abur, iluminare cu lapi cu rapita, frana de tip Westinghouse.
 
Revenind la acest subiect vechi...

a fost postata pe forum aceasta legatura:

http://cenafer.intraconnect.ro/muzeul-cfr/fototeca/statii

Victorian, priveste cu atentie in poza cu gara Predeal, garnitura aflata izolata in dreapta imaginii. Ti-am pus aici un crop mic dar ai imaginea mare in link-ul de mai sus:



desi imaginea este datata 1905, in stanga imaginii apare un furgon de bagaje construit intre anii 1908-1909 ceea ce ma face sa o datez mai aproape de 1910-1914... dar asta e alta poveste.

In imaginea de mai sus fotograful a surprins involuntar trenul accelerat Bucuresti-Predeal-Bucuresti in momentul in care era garat intre cele doua curse. Imaginea este extraordinara pentru ca ea contine o "garnitura corecta" de epoca 1 CFR, formata din vagoanele epocii, printre care si cele de care am vorbit mai sus in varianta cu luminator sau fara.

Primul vagon din stanga este un vagon de clasa a 3-a, seria 8184-8201 construit Dietrich Luneville in 1889 (rare imaginile cu aceste vagoane !), urmat de 2 vagoane Grondona 1893 si ultimul din dreapta un Gorlitz clasa 1 sau a 2-a (cum arata identic e greu de stabilit la o prima vedere).

Am lasat special in poza si vagonul din dreapta extrema a imaginii pentru ca este un "vagon de bagagiu si posta" CFR seria Dp cel mai probabil vagonul cu care garnitura a venit de la Bucuresti. Daca priviti poza intreaga o sa mai vedeti detalii extraordinare si anume ca partea maghiara a statiei (statia era folosita in comun de CFR si MAV) este inchisa accesului general, e un gard pe peron pazit de soldati (vamesi ?) si garnitura romaneasca este garata intr-o zona izolata. Vagoanele nu au placutele de traseu ceea ce insemna ca sunt intre curse. Bun motiv sa le admiram mai bine !

Off Topic: in spatele garii se vede vechea cladire a vamei care exista si astazi pe DN 1 aproape neschimbata. Se vede si bariera care bloca drumul dintre Vechiul Regat si Austro-Ungaria precum si ghereta soldatului care pazea bariera... Poza e o intreaga poveste !
 
victorian a spus:
Salutare Florine,

Nu stiu cum sta situatia la H0, dar sigur la N nu exista asa ceva.
Cel putin, nu INCA!

Insa, cu un pic de perseverenta, poate remediem problema asta...
;-)

Vagoanele Goerlitz au fost la CFR in mai multe variante diferite, respectiv cele de clasa I-a precum cel prezentat in poza, vagoane combinate de clasa I-a si a II-a, vagoane de clasa a II-a (care mai aveau o "jumatate de compartiment" in plus fata de cele clasa I-a prin restrangerea spatiului disponibil -pasagerii de clasa a II-a aveau nevoie de mai putin spatiu!), precum si vagoane de clasa a II-a prevazute cu o cabina de franar, dupa cum poti vedea in poza alaturata:

bjhle6tbo3v25jwp3.jpg


Si fiindca tot ai adus vorba, ce culoare crezi ca erau vagoanele astea? :roll:

Buna Dorin,
vagonul clasa II din dreapta cu numarul B.2129 fabricat la Nurnberg - cu interconunicatie si culuar lateral (vag. 2115-2129 au avut ghereta) - era verde.

Vagonul de clasa III era rosu. Din pacate fara numar nu putem afla fabricantul.
Singurele vagoane de clasa III de alta culoare erau vagoanele 8001-8019 fabricate la Ashhury din Manchester (primite de la linia Bucuresti-Giurgiu) - cu usile laterale fara intercomunicatie care erau de culoarea lemnului.


Am modificat numele topicului pentru ca in curand am sa prezint primul vagon de calatori ep IIb-IIIa.
Este un vagon cu totul special. O sa fie primul si singurul vagon de calatori pe 6 osii.
La CFR dupa anul 1918 pe langa vagoanele germane pe 2, 3 si 4 osii a ajuns si un vagon pe 6 osii fabricat in anul 1907 la Düsseldorf. Modelul este Fleischmann 580901:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/Fleischmann/2-4-001003-45231-0-0-0-9-1-2-0-gatt-de-p-0/productzoom.html
 
Salutari!

Am parcurs acest thread cu atentie si eu am documetare proprie facuta in ceea ce priveste aceste vagoane. Am crezut mereu ca cele de clasa a II a sunt identice cu cele de Cl I, doar interiorul avand o diferenta substantiala si culoarea la exterior. Iata o poza cu un vagon de clasa a II a: https://assets.museum-digital.org/s...lasse-mit-seitengang-gattung-bi-laengsans.jpg

Exista poze si cu cele care au avut jumatate de compartiment?