Vagoanele CFR tip AVA 200

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare,

Cum o sa arate vagoanele mele AVA 200 pentru trafic intern in ani 1990:

ICE Mihai Eminescu Bucuresti-Iasi
http://www.virtualarad.net/news/2001/vagoanele_de_calatori_vor_fi_modernizate_la_arad.jpg

http://www.virtualarad.net/news/2000/astra_calatori_va_deveni_srl.jpg

Este pentru prima data cand eu vad poze pe care scrie numele trenului pe vagon.
Acesta inscriptionare a ICE-lui Mihai Eminescu este confirmata si de tatal meu care a lucrat la CFR.
 
Intr-o zi in gara de nord am vazut un vagon AVA200 cu numarul de inmatriculare:

61 53 21-90 040-4
RO-CFR CALATORI

Stie cineva mai multe detalii despre acesta forma de inmatriculare?
 
Varianta rosie cu dunga alba si logo vechi CFR:




Varianta rosie fara dunga alba:



c BogdanI
 
anghelson a spus:
Se pare insa ca producatorul nu a avut in vedere extesia ulterioara pentru instalarea unui kit de iluminare interioara (nu am vazut nici o referire in prospect si nici fizic vagonul nu pare a oferi aceasta posibilitate).

Sorin Anghel

sau nu am cautat suficient de mult pe forum, sau nimeni pana acum nu a incercat iluminarea vagonului.... in fine, fara a avea alte informatii apriori, m-a traznit sa ii fac iluminare, vagonul arata prea bine si ar fi pacat sa nu-i pun si lumina. am realizat un circuit de testare (ca sa nu ingrop o caruta de bani in led-urile smd) si... se pare ca are o problema: peretii sunt cam subtiri si se vede foarte rau lumina prin ei (am testat bagand deasupra unui compartiment un smd led sustinut prin sarmele de alimentare). de aici concluzia, ma gandesc ca din acest motiv nu au pregatit pentru iluminare vagonul.

acum solutii (va rog recomandari!):
- prima idee a fost sa iau oja rosie a nevestei si sa vopsesc peretii interiori, sa le dau un plus de opacitate. e rapida, ieftina, insa din cate stiu plasticul si acetona nu se impaca asa de bine, si nu vreau sa distrug vagonul.
- a doua idee e sa folosesc cu vopsea, aerograf & stuff dar nu am scule pentru asa ceva......
- a treia idee a fost sa acopar peretii interiori cu hartie si sa o colorez/vopsesc (oja?), dar cred ca va arata aiurea
- a patra sa fac degajari in pcb si sa aranjez ledurile astfel incat sa rezulte niste fante care sa opreasca lumina sa ajunga pe peretii vagonului (cred ca asta o sa fac la final, dar o sa mai fac niste teste)

Idei? opinii?
 
vopseaua neagru-mat pe pereti rezulta destul de bine,insa in cazul de fata cred ca ar trebui aplicata o culoare mata asemanatoare cu cea de pe interior.daca tot ai dat niste bani pe un vagon de calitate ,de ce sa nu folosesti vopsele adecvate?oja e foarte periculoasa si nu o recomand nimanui.
de asemenea la iluminarea unui vagon trebuie tinut cont de faptul ca lumina prea puternica il va face sa semene cu un pom de craciun...
 
din propria experienta iti pot spune ca sunt slabe sansa sa faci peretii compet opaci NUMAI prin vopsire; eu am folosit metoda staniol alimentar, peste care, daca e cazul (ca sa nu se vada urat prin geamuri, poti lipi o hartie pe care o colorezi cum vrei; pentru lipire iti recomand banda dublu-adeziva
 
cosmin78 a spus:
daca tot ai dat niste bani pe un vagon de calitate ,de ce sa nu folosesti vopsele adecvate?oja e foarte periculoasa si nu o recomand nimanui.
de asemenea la iluminarea unui vagon trebuie tinut cont de faptul ca lumina prea puternica il va face sa semene cu un pom de craciun...
as folosi vopsele, dar inseamna sa achizitionez echipament adecvat ca sa o pot aplica... la pensula nu am fost bun niciodata.......
cat despre lumina, folosesc un integrat LM317 (3,5 lei) care imi permite sa variez lumina prin intermediul unei rezistente variabile (50 de bani), si sa o mentin constanta la acel nivel de luminozitate indiferent de tensiunea de pe sine (am locomotive DC analogice). o sa fac un thread cand termin, momentan sa trec peste problema cu peretii subtiri, care mi se pare destul de stresanta....

@andreiul: cam cat timp ti-a luat ca sa faci operatiunea asta?
 
n-am facut la vagoane, am facut la BR 119 Brawa; mi-a luat cam 20 de minute; la un vagon cred ca mi-ar lua mai mult; cam o ora, daca e vorba de tot vagonul, si 15-20 de minute daca ar fi vorba numai de acoperis.

Diferenta e mare, pentru ca daca e vorba de tot vagonul, trebuie facute decupaje in dreptul ferestrelor si apoi venit cu ceva peste (hartie), ca sa nu se vada staniolul.

Oricum, indiferent cat ar dura, tot asa as face, pentru ca in acest fel as fi sigur ca nu am probleme de transparenta; staniolul, fiind metal, este 100% opac.

Aplicarea hartiei peste staniol se face inainte de a se face decupajele pentru geamuri, deoarece problema cu staniolul este ca este extrem de flexibil, si e cam complicat sa faci decupajele fara sa strici foita de staniol; daca insa peste staniol lipesti hartie, sandwich-ul rezultat este mai rigid si usor de prelucrat.

Banda dublu-adeziva o gasesti la orice magazin gen Praktiker, Mr. Bricolage sau je, nu stiu exact cum se scrie sau Bricostore.

Vezi ca la Mr. Bricolage gasesti si alte materiale pt modelism, cum ar fi lemn (furnir si tje) din balsa de diverse dimensiuni si grosmi, bare si tevi din alama, etc

Succes
 
mai,o vopsea mata aplicata in 2-3 straturi mai mult ca sigur impiedica lumina sa strabata plasticul.vopseaua neagra din prima mana mi-a rezolvat problema la BR 182.peste vopseaua neagra se poate aplica nuanta dorita(existenta?) in interiorul vagonului.combinatia banda adeziva-staniol-hartie cred ca va ingrosa peretii prea mult.

@manlif2_0

pai asemenea vopseluri o sa iti tot trebuiasca,iar cu pensula iti faci mana repede.
exista un topic la "Informatii utile,sfaturi practice pentru incepatori" unde LDH a explicat foarte bine ,poate prea bine,cum se face aceasta operatia ce pare banala.

daca ti se par scumpe vopselurile pentru modelism(si chiar sunt!) atunci le poti cauta in alta parte...vopseluri acrilice(mate sau nu)pentru pereti,auto sau scolare.

chiar te rugam sa ne prezinti solutia aleasa de tine pentru iluminare :)

edit: uite si topicul respectiv...spor la treaba!
 
multumesc pentru sugestii! acuma timp sa fie...

(p.s. evaluand volumul de munca, cred ca o sa fac mai intai la vagonul cfr supraetajat de la piko, are peretii suficient de grosi sa nu treaca lumina si chiar si iluminarea pare mai usor (rapid) de realizat. acolo o sa folosesc o alta tehnica de iluminare)
 
Eu am lipit staniol doar pe acoperis. PCB-ul cu ledurile SMD l-am orientat tot spre acoperis astfel incat lumina sa ajunga in vagon numai prin reflexii.

Pentru a asigura o lumina constanta indiferent de tensiunea din sina am folosit un stabilizator 78L06. La 6V in sina motorul locomotivei nici nu se misca, dar lumina din vagoane se aprinde.
 
Mircea, sunt locomotive care incep sa ruleze la 3 V. Ca sa orientezi lumina printre fante spre podea, inseamna sa lucrezi cu o placa groasa in care sa practici acele taieturi.Apoi luam in calcul si grosimea cablajului si al smd-urilor si uite-asa stratul devine gros. si vizibil prin geamuri. Cred ca cea mai buna solutie este un prim strat negru, peste care se da o vopsea mata ( albastra, rosie, maro-depinde cum era vagonul pe interior).
Producatorii fac peretii relativ subtiri din diverse motive: respectarea scarii, economie de material, etc. Si metoda difera, unele contin culoarea in plasticul injectat, altele sunt vopsite. Inca nu e consacrata una din metode.
 
uite aici cum sa folosesti un lm317:

http://niqro.3x.ro/LM317/LM317.htm

vace cam acelasi lucru ca 78L06 dar poti controla tensiunea de iesire prin intermediul unei rezistente variabile. astfel poti sa legi ledurile in paralel si sa faci dimming (sa reduci lumina lor sub valoarea nominala, sa nu lumineze prea puternic).

cu R1 240 ohm si R2 rezistenta variabila de 1 kilohm tensiunea de iesire a circuitului va fi de maxim 6 volti. iti mai trebuie un voltmetru ca ma masori si sa reglezi tensiunea de iesire sub pragul de aprindere a ledurilor (de regula 3,9V pentru albe, de regula 2V pentru restul) si poti conecta rigleta cu leduri sa te joci cu lumina lor.
 
Cu LM317 poti obţine orice tensiune de iesire - functie de valoarea semireglabilului.

Cu 78L06 obţi fix 6V. Este un integrat simplu care are trei pini: intrare, iesire si masa. La intrare se leaga tensiunea culeasa de la sine si redresata cu o punte redresoare (se poate conecta si un condensator pentru a asigura o mai mare stabilitate tensiunii). La iesire se pot conecta, in paralel, mai multe lanturi de trei leduri legate in serie si o rezistenta mica de aproximativ 33ohmi.
Solutia cu 78L05 este mai simpla pentru ca necesita mai putine piese!
 
Probleme la vagoanele din setul 25001 AVA 200

<r>Buna seara, va retin atentia cu o mica/mare problema aparuta la vagoanele AVA 200 din setul AF 25001 - vopseaua de pe ramele geamurilor se ia pur si simplu la simpla atingere cu mana - a mai experimentat cineva asa ceva ? Vagoanele au fost achizitionate second-hand de la primul proprietar care afirma ca aceasta exfoliere s-a produs la cca 1 an de la achizitionare. Am mai intrebat colegii forumisti - posesori de asemenea vagoane insa n-a mai patit nimeni dintre ei asa ceva. Va rog luminati-ma, ce ar putea produce o asemenea "reactie" ?<br/>
Iata unul dintre vagoanele afectate<br/>
<br/>
<URL url="http://i788.photobucket.com/albums/yy161/brcosminp/IMG_5765.jpg"><s></s><IMG src="http://i788.photobucket.com/albums/yy161/brcosminp/th_IMG_5765.jpg"><s></e></IMG><e></e></URL><br/>
<br/>
Va multumesc anticipat pentru info !</r>
 
ooo ce nasol arata...

stii cumva cu le-a pastrat proprietarul anterior ? cum le pastrezi tu ? in cutii, expuse in vitrina ?