Colectia CFR Horia Radulescu- scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna Florine,

nasul meu cel fin imi spune ca te gandesti la faimoasa serie A.B.7001-7008 produsa in 1902 la Ringhoffer (probabil Praga) si care au supravietuit pana spre 1970... :lol:

ar mai fi si o serie de C-uri (clasa a III-a) pe acelasi sasiu, contemporane, care au rezistat la fel de mult (dupa 1956 ca vagoane de clasa a II-a)

pe undeva aveam parca si o poza cu ele prin anii 1960, nu-i asa? ;-)

ei bine, tu esti pe H0 si aici trebuie sa improvizam, insa pentru cei de pe scara N... modelisti romani, vi se pregateste ceva! :|

pentru versiunea "initiala" avem cam tot ce ne trebuie: planurile exista, schema de vopsire se cunoaste, boghiul (tip prusac) se poate recupera de la multe vagoane pe H0 si N... ne trebuie cutie...
 
cu WL -urile chiar ca m-ai dat pe spate! mai multe despre ele, daca rog frumos departe? ;-)
 
buna baieti,

@Obi, te intereseaza acum scara N? :roll:

informatii, cu placere, numai ca trebuie sa-mi spui ce vrei sa stii... sunt practic toate modele industriale modificate cat a trebuit ca sa arate ca un vagon CFR / Gevaro (baza Rivarossi/Atlas la MU, Roco la T2s si Minitrix la AB33), vopsite cu culorile originale folosite de Atelierele Grivita, inscriptionate dupa original (unii se vor plange ca WLAmee 75-71 003 are inscriptia "VAGON DE DORMIT" prea sus insa priviti pozele originalului din 2006-07 si mai discutam dupa aceea) :D

inscriptionarea s-a facut prin decaluri self-made dupa "metoda Horia" (ca sa nu se vada folia deloc, secret profesional) si au fost "sigilate" prin lacuire cu lac Microscale.

interioarele au fost superdetaliate cu paturi si alte accesorii (masina de cafea, etc) provenite din piese LSModels (acum, cat se vad paturile prin "marile" ferestre, asta e alta treaba...) :D

@catalin: da, Wolfgang Besenhart a gasit o lista de culori folosite de Ringhoffer in anii 1895-1914 la vagoane, din care unele corespund cu cele ale CFR... cutia albastru inchis (problema e nuanta), sasiul, boghiurile, toate piesele metalice (manere, suporturi placute, placute, maini curente, scari acces, etc) in negru, benzile joantelor din tabla (probabil) negru cu galben-auriu (Goldgelb, deci galben aprins insa fara insertii metalizate).

problema o reprezinta stema veche CFR si inscriptiile "cu relief": este vorba probabil de combinatii alb/negru, galben auriu/negru sau crème/negru, insa aici din pacate documentele sunt irelevante.

dispui cumva de informatii in acest sens?
 
Horia, dar sasiu avem? Cutia se face.
Eu unul as vrea sa am vagoanele in schema de vopsire ep I.
 
Florine, sasiuri avem mai multe, avem chiar de ales...

de exemplu un vagon prusac A4ü, AB4u, ABC4ü, BC4ü, C4ü cu cutie de lemn (si cu Sprengwerk, intarituri pe sasiu), asa cum le face Fleischmann pe H0 si pe N...

ca trebuie eventual putin scurtat sau lungit, asta e alta treaba.

eu cu cutia si "coperisul" am probleme, asta nu e chiar asa de usor de facut...
 
Horia, am remarcat siguranta raspunsului tau la intrebarea lui Gam3 si m-am gandit automat ca poate ai gasit ceva concret, "negru pe alb" despre vopsirea acestor vagoane in anii cand ajuns in Vechiul Regat.

Si banuiala mea merge spre albastru, dar pana acum nu am ceva 100%.

In alta ordine de idei, stema desenata in centrul vagonului nu era a CFR-ului ci stema Regatului Romaniei, modelul adoptat dupa 1881, incluzand flamura cu "nihil sine dio". Sunt singurele vagoane care au purtat pe caroserie sigla regatului. Eram o natie saraca dar probabil ceva mai mandra pe atunci.

 
buna Catalin,

concret, exista o lista cu culori despre vagoanele pentru CFR de la Ringhoffer, cu coduri de culoare care fac referinta spre esantioane de culoare (azi pierdute, deci am ramas doar cu denumirile culorilor, in germana) si de asemenea se face referinta la scheme de vopsire si inscriptionare care s-ar parea ca mai exista... am pe cineva care sapa acolo!

cand voi stii ceva, o veti stii si voi, ca de obicei!
 
Horia_Radulescu a spus:
ca tot vroia Florin WL-uri UNIO, iata cateva vagoane contemporane:

un Bal 50.016 de constructie italiana, in starea originala din 1928:




...

Hai sa iti dau de lucru!

In filmul romanesc Gioconda fara suras (1967) apare un vagon Breda de cl 1 cu seria Aafld 50007!

In pozele noastre din 1928 seria Bal 50000 este alocata vagoanelor de cl a 2 a.

Undeva dupa anii 1950 vagonul de cl a 2 a a devenit vagon cl 1.

Uite asa mai faci un vagon ca cel de sus, cu 8 compartimente.
 
buna Florin,

informatia privind schimbarea din Bal in Aafld o am dintr-o carte... de la tine! ;-)

treaba asta s-a petrecut in iunie 1956, la asa numita "reforma a claselor" pusa la cale de UIC: clasele I si II vechi au devenit clasa I iar clasa a III-a veche a devenit clasa a II-a.

asa au ajuns vagoanele Cafld 71.000 (vulgo "Dimitroave") sa fie Bafld 71.000, ulterior Bafld 29-20 si dupa "distrugere prin reconstructie" Bafmd 29-22

la "Brede" (denumire generica la CFR a vagoanelor italiene, desi nu erau fabricate toate la Breda ci si la Officine Milanese) a fost asa:

- Aal 10.000 pana la 10.020 au ajuns Aafld 10.000 ff.
- Bal 50.000 pana la 50.050 au ajuns Aalfd 50.000 ff.

cred ca cel putin un Bal 50.000 / Aafld 50.000 a fost convertit in vagon restaurant: exista o poza cu el facuta de Fritz Stöckl in 1968 in rapidul Bucuresti Nord-Timisoara cu un vagon cu cutie "fosta cu 8 compartimente" in configuratia WR (geamuri si usi inchise si vopsite, etc)

mai exista posibilitatea ca vagonul sa fi provenit din cele ex-FS ramase pe teritorul Romaniei dupa cel de-al doilea razboi mondial, nu am mai multe informatii.

asa ca as putea sa am cu aceasta cutie:
- Bal 50.0xx in configuratia initiala (e gata, vezi mai sus)
- Aafld 50.0xx de dupa 1956 (ba chiar ca Aalfd 18-22 (probabil))
- V.R.00xx din 1968

ultimele doua ar sta bine si impreuna, alaturi de ceva "Dimitroave" :lol:
 
Mai, tu ai vazut filmul aseara? :D

Pe langa Aafld 50007 mai erau si 2 "Dimitroave" in garnitura.
 
nu, insa am nas :D

pai cu ce alte vagoane de clasa inferioara sa pui Aafld-uri in anii 1960, cand cele noi pe cutie Bafld74.000 (20-40/47/57/samd) abia aparusera si erau putine de tot?

cateva cadre din film nu ne-ar prinde rau deloc aici... :D
 
buna,

dupa ce am prezentat vagoanele de dormit (si pentru ca tot am adus in discutie modelele unui coleg de forum) :) iata si reprezentarile mele ale unor vagoane cuseta CFR / Gevaro in schema de vopsire actuala.

bineinteles, este vorba de modele pe scara N, care nu exista pe piata in versiune romaneasca, deci a trebuit sa fac totul... prin forte proprii.

mai intai iata un Bc 59-50 de Görlitz, in schema de vopsire introdusa de Atelierele CFR Grivita in 2005.

putine vagoane au primit aceasta schema inainte de RG ca AcBcee 44-31 (aproximativ zece); l-am ales deci pe unul dintre acestea, asa cum circula in trenurile sezoniere prin 2006:





am plecat de la un model Minitrix de Y/B-70 care a fost modificat pe cat posibil: acoperisul a primit aeratoarele corecte, luminile de sfarsit de convoi au fost deplasate, pe lateralul cutiei s-a montat grila de aerare si pe sasiu am montat instalatia de ventilatie/incalzire aferenta.

ar mai fi trebuit sa modific si manerele de la usile de acces si clantele, insa socotind ca vorbim de un vagon de 15cm lungime am acceptat compromisul.

ca sa-mi dau un "bolovan" singur ;-) inscriptia "vagon cuseta" este cam cu 40% prea mica si va fi remediata ulterior.
 
urmeaza unul din cele cinci foste Bcm243 ale CFR, imatriculate initial ca Bcm 50-30 si care au devenit progresiv la RG AcBcmee 40-31 impreuna cu fostele Bocmh244 mai lungi. am descris mai dedemult cum am realizat modele de asemenea vagoane in culoarea rosu inchis, si anume pe Bcm 50-30 001.

modelul in schema cea noua este Bcm 50-30 003 asa cum arata el inaintea conversiei, prin 2008-2009, cu ramele ferestrelor albastre (la fel ca si cutia) si fara inscriptiile "vagon cuseta" in diferite limbi deasupra ferestrelor.





am plecat de la un Bcm243 Minitrix, care a primit ferestre noi in usi, grila instalatiei de ventilatie/incalzire pe lateral; si aici se aplica "bolovanul" de mai sus iar boghurile vor fi inlocuite candva cu unele de tip Görlitz Va conform cu originalul.
 
modelul Minitrix prezentat mai sus este unul bun, cu proportii corecte, cu KKK, insa cu detalii la nivelul anului 1990 si intre timp exista baze mai bune de plecare... chiar mult mai bune! ;-)

asa ca, dupa ceva timp de gandire, am plecat de la un Bvcmz248.5 LSModels (care este o versiune modernizata de Bocm246, care la randul lui este un Bcm243 modernizat) si a trebuit sa aduc cutia aproape de starea sa originala... un fel de "downgrading" :D

iata mai intai doua imagini, ca sa stim de ce vorbim:





l-am ales pe Bcm 50-30 003 asa cum arata el in 2005, cand circula zilnic pe R346/347 "Dacia" pana la Viena si mai apoi pe EN "Ister" pana la Budapesta.

fata de starea ilustrata mai sus, in 2005 avea ramele ferestrelor gri (Fenstergrau RAL7040) si inscriptiile in mai multe limbi deasupra acestora.

intrucat nu am plecat de la un model "de-a gata" ci de la un fel de kit (elemente prototip provenite de la producator) am putut sa ma joc putin cu diferitele subansamble... iata pe scurt etapele conversiei:

- aeratoare Typ "Kuckuck" de la Bernd Schlosser pe axa mediana a acoperisului
- ferestre-ghilotina pe ambele parti ale cutiei
- suprimarea prizelor de curent si indicatoarelor de nivel de apa cu LED-uri de pe cutie
- modificarea sasiului conform cu originalul CFR
- modificarea interiorului, idem.
- montarea de rezervoare de retentie la toalete (la prototip montate cam in aceeasi perioada)
- montarea de boghiuri de tip Görlitz Va.

ca sa va faceti o ideie de cum ar trebui sa arate toate sasiurile de vagoane pe scara N in 2011, iata-l pe acesta:



si doua imagini din profil cu "jucaria":





de asemenea, o comparatie proportii / inaltime cu mai vechiul model Minitrix:



inutil de precizat ca un Fleischmann ar fi cu 1,5mm mai inalt decat Minitrix, deci ca ar arata si mai oribil :D

sper sa va placa!
 
buna,

intrucat inscriptiile prea mici ale celor trei vagoane "imi cam stateau in gat" au fost inlocuite cu unele corecte... inainte sa vina bolovanii ;-)

imaginile urmeaza in curand.
 
Place, place! Dar draga HR, trebuie sa aduci boghiurile la Florinn sa-ti arate arta cu haerografele, ca le are! Ce zici de-un gri prin care nu trece lumina? 8)

Paste fericit la nemti in Franta!
 
Buna seara nea' Obi,

Boghiurile lui nenea Horia sunt si ele vopsite cu pistolu' si anume chiar in culoarea potrivita, RAL 7031, insa cum este o nuanta semimata cam "arata a plastic"

Un pic de weathering a la CFR nu le-ar strica, o sa ma ostenesc un pic in sensul asta!

Paste fericit si la poporul valah de peste arcul carpatin! ;-)
 
Iata ca in Franta mai face figuri forumul si nu merge. Atasez pentru Horia cateva poze.

Vagoane Beem 22-96 si Aeem 30-76 din pentru trenul 662 Iasi - Bucuresti prezentat aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5870

Aeem 30-76_007



Aeem 30-76_004



Beem 22-96_049



Beem 22-96_046



Beem 22-96_009



Beem 22-76_004



Cusetele 50-30





 
Buna,

Multumiri in directia Iasiului pentru postarea pozelor, intr-adevar eu de aici nu am reusit.

Cateva precizari: vagoanele din R662 au fost (re)vopsite corect acum si au primit si placile de destinatie digitale coespunzatoare; Aeem 30-76 004 si Beem 22-96 019 sunt pe baza Fleischmann (ultimul isi asteapta inca boghiurile corecte GP200s), Aeem 30-76 007, Beem 22-76 004 si Beem 22-96 046 sunt pe baza Minitrix iar Beem 22-96 049 este un Bomz Arnold, évident modificat asa cum trebuie.

Mai trebuie si ceva corespunzator care sa asigure tractiunea, insa asta e mai greu... ;-)

Sper sa va placa!