Kleinmodellbahn Esx & Ggs "CFR"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CFRmarfa

Active Member
14 Septembrie 2016
112
21
NL
LOCATION
NL
Dupa o perioada intunecata a trecutului in care vagoanele erau cel putin la scara 1:100, anii '90 au adus vagoane corecte 1:87 se pare ca noul trend este sa scoti modele la scara 1:69. Cel putin asta se observa la KleinModellbahn care a fabricat cu nerusinare un model care cica ar fii al CFR-ului, cel putin asta reiese din inscriptionare.

Modelul fantezist arata astfel:
http://www.kleinmb.at/5275.jpg

O "raita" prin galeria foto de la railwayfan si descoperim vagonul real dupa care au fost facute inscriptionarile. Fotografia apartine colegului shoppy. http://www.railwayfan.ro/image/?img=3722&r=

Pentru acest vagon au folosit o matrita a unui vagon tip Gbs 245 care a circulat doar cu inscriptionarea Deutsche Bundesbahn. Gbs 245 este cu aproape 2 metri mai lung decat Ggs-ul CFR. Asadar modelul este la scara 1:69 in cea ce priveste lungimea.
RUSINE Kleinmodellbahn si initiatorilor acestui model! Pe o macheta a unui modelist adevarat nu are ce cauta un asemenea model fantezist.
Prin a cumpara asemenea model nu faceti altceva decat sa incurajati minciuna si prostia.
Nicu
 
Nu stiu ce sa zic, dar atata timp cat la ora actuala alaturi de celalat model CFR, sunt singurele modele CFR marfa existente pe piata, oriunde in lume, cred ca modelistu nu se gandeste de 2 ori sa il cumpere, indiferent ca e modelist adevarat sau nu. Probabil ca daca am avea din ce alege am fi si noi mult mai atenti la detalii pe care doar cunoscatorii le stiu.
 
Ar trebui sa ne mai temperam pasiunile si sa cugetam mai mult inainte sa facem afirmatii referitoare la cineva sau ceva.
Criticile sunt bune mai ales cand sunt facute intr-un spirit constructiv. De criticat ceea ce a realizat altcineva e foarte usor.
E adevarat ca modelul nu respecta in totalitate realitatea, dar modele "fanteziste" au existat, exista si vor mai exista si nu numai la firma Klein cat si la firme cu "greutate"
A afirma "RUSINE Kleinmodellbahn si initiatorilor acestui model!" mi se pare deplasat, mai corect ar fi fost "o nota mica". La orice proiect, de la conceptie sau idee pana la realizarea fizica, apar o sumedenie de diferente, dictate in special de factorul economic, comercial. Nu exista model realizat de orice fel de firma care sa n-aiba minusuri din punctul de vedere al reflectarii realitatii
Spun acestea in cunostinta de cauza deoarece ma "ocup" de trenuri in miniatura de aproape 40 de ani.
Cu toate acestea nu ma consider un "modelist adevarat" pentru ca modelismul implica ceva mai mult decat cumpararea si detinerea de modele.
Dar ma consider un colectionar de modele, avand cunostinte bune despre modele, castigate in decursul anilor si faptul ca detin acest model de vagon nu ma face sa ma simt nici "de rusine" nici ca as incuraja minciuna si prostia.

Toate cele bune
Mihai Ionescu
 
Din spusele lui CFR marfa, romanul este intruchiparea perfectiunii pe pamant,deci merita sa aiba numai ce este perfect.
Se stia de la inceput de problema lungimii vagonului.
Daca ai citi revistele de specialitate o sa ai surprinderea sa vezi ca aproape niciun model ( fie Klein Roco Tillig)nu respecta una sau mai multe dimensiuni
si vorbesc doar de modelele CD PKP,MAV ZSR ZSSK adica est europene.
si totusi sunt cumparate,se scot serii noi.Exemplele sunt prea multe.
Nu se face atata caz pe nici un forum cat faci tu aici.
In fond nimeni nu te obliga sa cumperi.poti sa-ti spui opinia dar nu pe tonul acesta.
Oricum ca si modelist contezi prea putin.
 
Salut,
Discutia despre acest vagon nu are treaba cu cit sintem noi de buni sau de rai modelisti.Spre exemplu,multi dintre colegii mei modelisti de aviatie sau blindate ,printre care nume foarte sonore,lucreaza machete care au metehnele lor si nu se pling atita.Exista firme mici care fac short-run-uri rarisime si care ,e normal,sint pline de greseli.Dar modelistii,in masura posibilitatilor incearca sa repare,sa modifice sau le lasa asa daca nu pot umbla la dimensiuni.Alteori,in cazuri flagrante(de exemplu botul lui SU-15 Trumpeter 1/48 e mai lung cu aproape 1,5 cm decit ar trebui!),iei Dremelul si tai.
Daca nu esti modelist,esti fericit ca ai si tu un model romanesc de marfa,ca de cusete sintem plini.Multi dintre noi au vagoane 1:100 de la Roco si inca nu s-au raportat cazuri de sinucideri.Hai sa scriem la Roco si sa-i urechem ca incurajeaza minciuna si prostia!Sau hai sa ii trimitem la origini pe Piko,pentru ca fac biele aiurea la locomotive.Sau sa-i deportam pe aia care fac sine de 2,1.Iar cei care au pe diorama sine cu profil U sa faca 3 saptamini de munca in folosul comunitatii.
Sigur ca din punct de vedere ISTORIC e gresit,dar de aici si pina la negare totala cred ca e un drum lung.
Cu respect,
sandy
 
Salutare ,
Nu stiu cum sa continui MODELISTI , PERFETIONISTI sau NEGATIVISTI
CFRmarfa fara suparare eu sunt ala care "se lupta cu relieful" nu cu modelele dar sincer cate greseli la scara am vazut la NOCH,BUSCH,FALLER etc pot continua la nesfasit greseli care un MODELIST incearca sa le PERFECTIONEZE si sa le "readuca" la realitate.Te inteleg si eu m-am enervat cumplit (vezi REMIZA VOLLMER de la Nebunia din mansarda) dar nu am acuzat pe nimeni am remediat problemele si mi-am continuat treaba .Dar sa ajungi sa folosesti cuvinte gen "cu nerusinare" asupra unui fabricant care momentan SINGURUL care a facut acel model de vagon PERFECT sau NU mi se pare cam deplasat.
Tu te ataci de la un vagon pe care l-ai sesizat ca fiind imperfect , inseamna ca noi restul ar trebuii sa dam in judecata toate firmele care produc nelipsitele "jucarii imperfecte" .
Si atunci te intreb ai idee ce inseamna Hobby , pasiune ,relaxare etc ?

Cu respect
Bogdan

PS. Suntem aici pentru ca ne uneste un hobby nu o cladire,vagon,copac fabricat imperfect de niste "colegi" ,oameni la randul lor .
 
Ca o completare vreau "sa incurajez minciuna si prostia" si vreau sa cumpar si eu 2 vagoane fanteziste de genul asta are careva idee de unde ca am pierdut valul :(
 
BOGDAN I a spus:
Ca o completare vreau "sa incurajez minciuna si prostia" si vreau sa cumpar si eu 2 vagoane fanteziste de genul asta are careva idee de unde ca am pierdut valul :(
http://www.minitechnik.ro , vezi rubrica contact, stanga jos.
 
Pana una alta nici un producator important nu ne baga in seama din simplu motiv comercial.
Uitati la DA care apare (speram) in 2008 dupa vreo 3 ani de amanari. Mai este seria noua de cusete rosii (dar doar reeditare) , cusetele albastre au fost gasite prin ceva depozite uitate de vreme, herrisul nu se stie nimic , Piko a reeditat etajatele...deci practic nu avem nimic nou de ani de zile.
Nu avem pentru ca marii producatori nu cred ca exista un potential in piata. In schimb daca un producator mic incearca sa faca ceva sarim pe el si mai ca nu ii cerem scuze pentru indrazneala.
Normal trebuie sa le dovedim ca merita sa realizeze si vagoane CFR (noi de la cluj am cumparat 18 asemenea vagoane) cumparandu-le si asa "defecte" cum sunt, in acest fel vor vedea potentialul in crestere a pietii din Romania si vom ajunge si la punctul in care sa comentam ca scarita x sau farul y sunt cu 2 mm mai la staga.
Pana atunci daca numai stam deoparte si dam cu pietre dar nu facem nimic, peste 3 ani o sa cumparam a 10-a editie limitata de cusete care va fi trasa de un DA modificat dintr-un gecon.
 
Ca tot ai adus vorba Ionut de DA. Ce spuneti de aceste doua modele
si respectiv

(clik pe imagini pentru mai multe poze)

Sunt doua modele editie limitata facute de Tillig pentru Italia.In realitate sunt DA-uri ex CFR transformate pentru a fi in concordanta cu normele Cailor Ferate Italiene (la gabarit) adica s-a eliminat inaltarea turbosuflantei.Pe langa acestea, locomotiva FER mai are si AC.Farurile rosi sunt in alta pozitite.Italienii au pastrat grilele de aerisire si un singur far central.
http://www.railfaneurope.net/pix/it/private/FER/diesel/D361/pix.html

Iar modelul HO este exact asa cum il aveti si dumneavoastra in colectie.

Este un exemplu ca se poate si asa si nimeni nu arunca cu pietre
 
pai, ca sa fie clar. nu vom avea vagoane si locomotive corespunzatoare decit daca le facem noi. de exemplu azi m-am lovit de etajatele cuplate de la schicht pe care tillig sau sachsenmodelle - nu mai stiu exact care din ele - le-a facut si cu inmatriculari cfr.
greseli de baza:
1 culoarea - ral 5012 e mai deschis decit albastrul regal :D
2 nervurile longitudinale - la cfr nu exista
3 inmatricularea 50 53 216-17 407 3 - incercati sa calculati cifra de autocontrol ca nu iese. simplu, tipul vagonului e 26-17 pt clasa 2 si 16-17 pt clasa 1.
4 existenta a trei ferestre la capete in loc de doua

deci, le facem singuri in loc sa dam banii pe ele direct facute. de data asta sint de acord cu cfrmarfa. dar nu in termenii astia. e un vagon varza ca si multe altele. chiar cu inmatriculari db sau dr sau csd. la db predomina existenta biscuitului cind anul de revizie zice ca nu trebuia sa fie biscuite sau cu statia de domiciliu la hamburg. :D :D :D la fel si cu dr. statii de domiciliu din germania federala. acum, la aproape 20 de ani de la unificarea germaniei cine sa mai tina cont de rdg sau rfg. sau seturi de vagoane de marfa cu cite o aburoasa de calatori :D dar le luam, ca sint frumoase si le combinam noi cumva :D :D :D
 
ce sa mai discutam de locomotiva prezentata de 060-EA. or fi dat si ai lor cu pietre. dar au luat-o si au modificat-o probabil, sau, au lasat-o asa. in spirit latin: 'las-o ba ca merge-asa!' :(
 
Cred ca nici un producator mare nu o sa isi asume riscul pentru un model nou numai pentru Romania.
O sa pun o intrebare cam cate etajate de la Piko s-au vandut in Ro?
Cred ca numarul este destul de mic ca sa determine orice producator sa zica ca nu face o matrita noua, ci se vor utiliza cele existente cu erorile de rigoare.
Solutia nu cred ca este speratul ca unui producator mare i se face mila de romani, ci ceva similar cu ce au facut vecinii nostrii de la vest sa aiba M41 si V43 adica productie locala la preturile de rigoare.Dar pana va aparea o firma sa faca acest lucru cred ca va mai trece ceva timp.
 
Faptul ca aceste greseli exista nu justifica continuarea in acest fel. Foarte bine ca avem oameni documentati care pot sa le semnaleze.
Apoi fiecare decide daca sa-l cumpere sau nu.
 
shoppy a spus:
Faptul ca aceste greseli exista nu justifica continuarea in acest fel.

Foarte corect, dar eu ziceam ca inca nu suntem in masura sa atragem atentia producatorilor asupra acestor defecte (sau mai corect cred ca vor zice take it or leave it) ci suntem la pasul in care trebuie sa demonstram ca avem o piata pentru modele corecte. Asta inseamna si sa cumparat serii defecte.
 
IonutTrif a spus:
Asta inseamna si sa cumparat serii defecte

Sau sa procedam ca alti confrati din foste comuniste.

Un atelier de transformare a modelelor in modele autohtone. Se aduc de la producator modelele, corecte ca forma, gabarit si ce mai trebuie, iar in tara se face vopsirea si inscriptionarea poate si mici modificari, daca este cazul.

Se ofera cineva?
 
sandy a spus:
Apropo de modele gresite:
Colegii mei de trupa,care sint total habarnisti intr-ale modelismului au comentat ca vagoanele cuseta nu au inauntru...cusete!Dar de aia nimeni nu s-a plins foarte tare.
s

Chiar asa! Tocmai ieri am achizitionat un vagon cuseta CFR rosu si l-am descfacut de curiozitate. Nici o cuseta. Insa imi place vagonul mult si abea astept sa-i aduc surorile pe care le astept de la rally.

Acum am si eu CFR :D