Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-11 decembrie 2018, forumul o sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Direct din preistorie- vagon LCJE

Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 203
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de lucian29 » Lun Ian 09, 2017 2:30 am

Domnilor, nu am cuvinte. Va dura ceva pana sa diger toate informațiile. Oricum construcția vagonului / vagoanelor va începe la primăvară, după finalizarea câtorva proiecte începute. Dar e o promisiune. Deocamdată vagonul e în drum spre atelier :-)
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2227
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de victorian » Lun Ian 09, 2017 9:44 am

Salut Horia, Lucian:

Am transcris gresit anul, vagonul StEG era din 1855, nu din 1885, deci este cu cinci ani mai tanar decat vagoanele LCJE!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2807
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de catalin » Mar Ian 10, 2017 3:20 pm

Sa nu uit Lucian, culoarea vagoanelor era : rosu,

Ce nuanta de rosu insa, cred ca Horia sau Florin sunt cei mai in masura sa ne spuna.
All aboard !
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 203
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de lucian29 » Mar Ian 10, 2017 3:48 pm

Mulțumesc mult băieți. Stimă
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 600
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de ICRA » Mar Ian 10, 2017 10:30 pm

Îmi pare rău că sabotez topic din nou dar ma roade o întrebare, se pot reconstituii vagoanele Călugăreniului plecând de la aceste vagoane? :?:
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Ian 10, 2017 10:35 pm

Ce intelegi prin "vagoanele Calugareniului"? Cele ale liniei Bucuresti-Giurgiu?

Seamana, insa nu rasar. Cum spuneam, multe vagoane din epoca sunt optic similare, toate insa diferite.

Mai degraba poti gasi similitudini intre cele ale liniei Constanta-Cernavoda cu cele ale liniei Bucuresti-Giurgiu. Au avut amandoua acelasi concesionar.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 600
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de ICRA » Mar Ian 10, 2017 10:44 pm

Horia_Radulescu scrie:Ce intelegi prin "vagoanele Calugareniului"? Cele ale liniei Bucuresti-Giurgiu?

Seamana, insa nu rasar. Cum spuneam, multe vagoane din epoca sunt optic similare, toate insa diferite.

Mai degraba poti gasi similitudini intre cele ale liniei Constanta-Cernavoda cu cele ale liniei Bucuresti-Giurgiu. Au avut amandoua acelasi concesionar.
Da cele făcute de Ashberry. Unde găsesc date despre cele de la Constanța-Cernavoda?
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Ian 11, 2017 9:46 am

Daca imi amintesc bine intr-un Modelism de prin 1985-86 erau profile color ale materialului rulant, o locomotiva cu trei osii cuplate si tender separat, fara marchiza acoperita si cateva vagoane. Nu stiu nici cat de corecta era reconstituirea si nici pe ce documente originale se baza. Trebuie sa caut prin arhiva.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2227
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de victorian » Mie Ian 11, 2017 9:47 am

Salut,

Exista doar doua feluri de poze cu vagoanele de calatori ale liniei Cernavoda-Constanta: un grup de imagini din jurul anului 1900 arata asa numitul "tren de la vii"care facea drumul intre gara veche din Constanta (situata unde actualmente este cladirea baroului Constanta) si zona de la vii, care era aproximativ incepand din dreptul spitalului CFR catre Mangalia. Pozele sunt o serie de carti postale ilustrate din perioada respectiva, colorizate sau nu, care arata vechile vagoane DBSR:

Imagine

Primul din dreapta e alta gasca in alta traista, vagonul salon al sultanului, devenit din cal de curse gloaba, dar fara prea multe modificari si fara indoiala un subiect interesant, care ar merita un studiu aprofundat. Ne referim insa acum la vagoanele care se vad inaintea acestuia.

Imagine

Aici se vad mai clar vagoanele englezesti - gabaritul lor este mai mic, se observa diferenta de gabarit dintre primele doua din stanga si al treilea, care intamplator este exact un vagon din seria despre care spuneam ca seamana bine cu vagonul pe care l-ai facut LCJE!

Imagine

Alt cliseu facut in acelasi loc, la alta data (se observa pozitia diferita a vagonului prusac fata de casa din fundal)
Ca o nota aparte, casa din fundal este posibil sa fie bufetul capitanului Creanga, fiul celebrului povestitor Ion Creanga, unde se gasea bere si se serveau cele mai grozave placinte din oras!

Imagine

Imagine

Cam asta este tot ce avem cu privire la vagoanele DBSR (dar in legatura cu subiectul asta mai am o surpriza, totusi!)
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 203
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de lucian29 » Mie Ian 11, 2017 4:23 pm

Superbe pozele, mai ales ca sunt din ograda proprie. Referitor la vagoanele de bae, de care sunt puțin obsedat, am câteva nelămuriri. Știi cumva ce sunt acele țepușe între stâlpii de susținere? Cum erau dispuse compartimentele? Erau acoperite cumva cu țesătură de pânză, de ce se vede textura aceea pe corpul vagonului? Victorian, trebuie sa ne vedem neapărat la un mic. Cu melon, desigur :-)
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 203
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de lucian29 » Joi Ian 12, 2017 5:18 am

Ce îmi faceți voi mie mai băieți.... Cam asta a ieșit. Planul de la Catalin -Mulțumesc încă odată. Vagon tip C, 43 de locuri, 3 compartimente. Timp de lucru circa 8 ore. Ce as modifica : curbura prea accentuata a acoperisului. Am păstrat pereții laterali, ramele geamurilor și acoperișul, și am făcut pereții transversali. Deocamdată atât. Mă întorc la batrana mea 230. Cu respect.
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2227
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de victorian » Joi Ian 12, 2017 10:50 am

Salut Lucian,

Ma bucur sa vad ca planurile trimise de Catalin te-au inspirat sa modifici vagonul - acum in loc de un LCJE fantasmagoric ai un vagon CFR real!
De asemenea, am uitat sa-ti spun, apreciez in mod deosebit locomotiva ta Handyside, este o prezenta binevenita in peisajul modelistic romanesc. Apreciez de asemenea foarte mult faptul ca esti interesat de epoca I-a romaneasca. Mie mi se pare o epoca deosebit de pitoreasca!

In legatura cu vagonul salon al sultanului - tepusa aia face parte pur si simplu din decoratia vagonului. Trebuie sa intelegem bine rostul acestuia:

Vagonul era unul ceremonial, in care sultanul ar fi urmat sa se deplaseze cu viteza redusa, salutandu-si supusii, la fel cum se face azi in cadrul vizitelor oficiale. Un fel de limuzina deschisa care merge cu viteza redusa prin Dallas-ul anului 1963, inainte de impuscaturile fatale...

Problema securitatii persoanelor importante era desigur cunoscuta inca de pe vremea imparatilor romani (ca sa nu mai vorbim de doi regi ai Frantei morti sub cutitul asasinilor) dar la fel ca si azi se face o mediere intre nevoia de securitate si confort a persoanei respective si nevoia de vizibilitate. Cel mai probabil, alaturi de vagonul salon deschis ar mai fi fost inca unul inchis in care calatorea de fapt sultanul, iar intr-o vizita oficiala vagonul respectiv ar fi fost insotit in fata si in spate de vagoane ale suitei, inclusiv garda de corp inarmata pana-n dinti, care statea cu ochii pe extrem de iubitorul public...

Dar din cate stim, sultanul Abdul Medgid nu a folosit niciodata acest vagon.

In schimb exact in aceeasi perioada, papa Pius al IX-lea se arata publicului pe noile cai ferate ale Statului Pontifical in vagonul sau papal denumit "La Balconata" care avea exact aceeasi structura, un vagon deschis cu partea de la parapet in sus sus protejata doar cu niste perdele grele din catifea. Tot prin perdele de catifea spatiul vagonului se putea imparti in trei "compartimente" cel central fiind destinat personalitatii VIP respective, capetele vagonului fiind destinate suitei si/sau garzii de corp.

Ca sa inchei intr-o nota personala mai umoristica, la capitolul personaje importante pe calea ferata mi-l amintesc pe Nikita Hrusciov iesit pe jumatate pe fereastra vagonului sau oficial, imbracat intr-o rubasca alba ruseasca traditionala si salutand oamenii muncii cu amandoua mainile in drum intre Budapesta si Bucuresti, cel mai probabil in primavara anului 1963.

Un vagon ceremonial foarte asemanator vagonului DBSR se poate vedea la Atena, in muzeul cailor ferate. Grecii, mai intelepti decat noi, l-au pastrat! Cu mare placere, cand se va putea, ne intalnim in Constanta la un mic si un pahar de vorba!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2807
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de catalin » Joi Ian 12, 2017 12:33 pm

sa nu uit, poate importa sau nu si in cazul unei alte discutii.
La Istanbul exista pastrate desene ale vagonului sultanului Abdul Aziz, construit în anul 1866, de firma britanică „M.R.C. & W.Co, SaltleyBirmingham”, pentru linia Smyrna-Cassaba. Avea lungimea peste tampoane de 9.550 mm, ampatamentul de 4.250 mm, lăţimea vagonului de 2.800 mm peste toate accesoriile, înălţimea maximă a vagonului de la ciuperca şinei de 4.900 mm şi greutatea de 10.500 kgf. Latimea e interesanta....e mai mica fata de vagoanele europene de mai tarziu, asa cum sublinia si Victorian si cum se vede clar si in pozele de mai sus. Ca si locomotivele....
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Ian 12, 2017 1:23 pm

Latimea e interesanta....e mai mica fata de vagoanele europene de mai tarziu
Nu numai "de mai tarziu" ci si de atunci. Gabarit britanic.

Diferenta cu gabaritul continental nu este foarte mare, insa exista. Spre comparatie vagoanele de calatori de azi sunt cam la fel de inguste, din cauza lungimii lor mari (altfel nu s-ar incadra in gabarit in curbe). La lungimi maxime de 26400 sau 27500mm avem latimi definite de standardele UIC-X si Z de 2820 pana la 2840mm. Vagoanele europeene din anii 1930 ajungeau la 2950mm.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2807
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Direct din preistorie- vagon LCJE

Mesaj de catalin » Joi Ian 12, 2017 1:30 pm

Si tu unde erai cand ne dadeam de ceadul mortii sa aflam standardul britanic dupa care se construiau liniile concesionate ? :))))

Pe scurt, daca ai latimea locomotivelor britanice de pe cele doua linii, Bucuresti-Giurgiu si Cernavoda-Constanta, pls, dezambiguizeaza-ne.

Vezi ca discutaram la subiectul Calugareni si suntem inzapeziti. Asteptam o masuratoare.
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Vagoane ”