Vagoane de marfa care pot fi ceferizate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cisterna "23 August", scara 1:120 TT, poate fi facuta incepand cu anul 1954 pana in anul 1990 daca nu vrem vagon din trenul PSI. Vagonul a avut seriile CFR Z.AZSFF 880000, Uah 31 53 7280 xxx-x , Zaekk 82 INTERN 53 7740 xxx-x.

Cisterna iinmatriculata ca CFR Z.AZSFF 881xxx:
DSC_7971%20cisterna%2023%20august_zps38erewcr.jpg



Vagon cisterna fara sasiu (autoportant), capacitate de 62000 litri, 20.1 t greutate, constructie germana, 1940?
La prima vedere, din cauza ca e cisterna autoportanta, vagonul poate fi confundat cu o cisterna 23 August. Eu am gasit 2 astfel de cisterne.
La CFR au fost incadrate ca Zaff 3 902 xxx, apoi dupa 1967 ca Uaf 00 53 7250 000-0.



Boghiurile au fost schimbate cu unele tip Andrews


Capatul cisternei cu platforma si scara de acces



La Ho avem modele de la Liliput:
L235962
L235962.jpg


L235984
L235984.jpg

cosmin78 a spus:
Liliput are cisterne ( de 630 hl si de 480 hl) care seamana cu vagonul de sus.

https://www.reynaulds.com/products/Liliput/235980.aspx

http://www.modellbahn-fokus.de/product/H0/Liliput/Kesselwagen/4-6-0-002003-1181-0-de-7-3-2-0-0-1-0-0/index.html

https://www.haertle.de/Modelleisenbahn/Spur+H0/Gueterwagen+Spur+H0/LILIPUT+235984+Kesselwagen+BP+DB+DC+Spur+H0.html
 
Ceva mai exotic. Modele made in Rusia. Sunt produse de firma Konka.
Vagon de marfa , CCCP, ep 3. nr 220-4378,

DSC_8014_zps8xg217jv.jpg

DSC_8015_zpsmrfxwb0u.jpg



Vagon nr 242-8819.
DSC_8022_zpsha6ctlpp.jpg

DSC_8023_zpsziu9m9cj.jpg


Vagonul care a rezistat pana acum 2-3 ani la Mestecanis.



foto Mircea Dorobantu

Schita vagonului:


A mai existat o versiune, cu platforma cu frana si cu sasiul intarit. Vagonul avea 5 stalpi si dispunerea diagonalelor la fel ca la model.
 
Desi intra la categoria utilaje, plugul de la Micro Metakit se pune ...la ceferizari? :fluierat:

http://www.osterthun.com/2.Static/001.Static~MiMe-SchneeRaeumer.htm

Se apropie foarte mult de plugurile simple, prezentate in ITF, vol 3, pag. 392.
 
Se pune :D

Plugul CFR nr.26, construit in anul 1888 de fabrica de vagoane F. Ringhoffer - Smichow. Avea 2 osii, ampatamentul de 2880 mm, inaltimea deasupra sinei de 1700 mm, lungimea de 6390 mm, greutatea totala de 8380 Kg, vopsit in negru, cu statia de domiciliu Bucuresti.

Plugul exista in parcul CFR din 1915.

Plug%20de%20zapada%20CFR%20nr%2026%20-%201888_zpszvomb2za.jpg

foto - CFR 1906.

SchneeR.SR8.jpg
 
Inaltimea de 1700 mm nu cred ca se refera la inaltimea efectiva a plugului. Mai degraba cred ca este inaltimea maxima de lucru. Inclin sa cred ca plugul are peste 3 m inaltime. In link-ul de mai jos , in prima imagine ,se poate observa acest lucru.

http://www.steamer.cz/mod_pluh.html
 
Pe langa faptul ca este scump, este si foarte rar. Editie limitata, fabricata in 1999...

Pentru cei interesati de acest plug exista 3 variante:

- cumparat si ceferizat ( 2 decizii grele,nu pentru toti) plugul de la M.M.
-construit de la 0, cu costuri mult mai mici si rezultate discutabile
-inghitit in sec si pus pofta in cui

Eu prefer varianta din mijloc.
 
1700 mm reprezinta inlatimea maxima a stratului de zapada pe care acest tip de plug il putea indeparta fara probleme. In ciuda aspectului masiv aceste pluguri erau utilizate pentru zapada de inaltime medie (in vremurile cand 1,7m era zapada medie....) si afanata.
Pentru inaltimi mai mari sau zapada inghetata se apela la plugurile sistem Rotary sau lucratori manuali care dislocau partial sulurile de zapada sau practicau santuri in acesta.

Acum, trebuie sa-mi aduc aminte unde am postat niste dimensiuni ale unui astfel de plug din parcul CFR...
 
In parcul din 1899, la plugul nr 26, apare asa:
Inaltimea cutiei deasupra sinei: 1.7 m

Mai adaug:
Inaltimea maxima deasupra sinei - 4.06 m
Latimea maxima sus - 3.33 m
Latimea maxima jos - 2.96 m
Lungimea totala din varful botului pana la tampon - 5.79 m
 
In ITF avem urmatoarele date despre plugul nr. 26:

-ampatament 2880 mm
-inaltime deasupra sinei 1700 mm
-lungime 6390 mm
-greutate totala 8380 kg
-construit la F.Ringhoffer-Smichow 1888

Mai avem si o imagine a plugului nr.18. construit la Resita in 1879, cu dimensiuni destul de apropiate de plugul nr.26:

-ampatament 2850 mm
-inaltime 1700 mm
-lungime 6271 mm
-greutate totala 8560 kg

Sunt diferente intre lungimea data de ITF si cea de la Florin, 600 mm. Sa fie lungimea unui tampon, uitat la masuratori de catre meseriasii vremii?

P.S. cred ca trebuie facut un subiect aparte cu plugurile simple
 
O sa ma ocup zilele astea. O sa incerc sa trec cotele la toate plugurile care apar in parcul din 1889.
 
De la Piko avem un posibil Ucs 3 CFR, judecand dupa lungimea peste tampoane inscrisa pe model, 9,19 m.
Mai raman de verificat ampatamentul, diametrul domurilor.


CIMG0464_kl.jpg


Mai multe imagini pe site-ul de la Piko:

http://www.piko.de/DE/index.php/en/latest-news/613-h0-classic-cement-silo-car-dr-54690
 
uitandu-ma la urmatoarea imagine
http://s226.photobucket.com/user/mureseanu_976/media/just%20for%20friends/IMG_4976.jpg.html
pare sa fie corecta varianta de la Piko.
 
gid a spus:
...cele doua modificari ?

Care de fapt sunt mai multe...peretii laterali, astupat gauri si adaugat nervuri, inlocuit tampoanele rectangulare cu unele rotunde, schimbat scarile, gaurile la capete, mainile curente de la scari scurtate putin...si ce-o mai fi pe acolo de modificat.