Vagoane de marfa care pot fi ceferizate

Avatar utilizator
gid
Mesaje: 584
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Vagoane de marfa care pot fi ceferizate

Mesaj de gid » Vin Ian 30, 2015 12:46 pm

Nu am vazut daca este un topic dedicat ca si la calatori si la locomotive, astfel ca m-am gandit sa facem si un topic pentru vagoane de marfa care pot fi ceferizate. Sper ca este oportun, daca nu... ne putem si opri...

Din ce am scotocit eu pe forumuri si google am incercat sa le adun, problema mea este ca studiul s-a bazat exclusiv pe masuratorile mele ochiometrice, de aceia sunt binevenite corectiile sau confirmarile ca e OK sau nu ceea ce presupun eu. Nu vreau sa induc in erori pe nimeni.

Din pacate, graba nu m-a lasat sa-mi notez intotdeauna sursele, astfel ca imi cer scuze anticipat daca omit sa specific sursa foto/info.



- Un G CFR din G29 Piko 57709 H0 - am gasit poze aici pe forum si am incercat sa fac si o comparatie punandu-le unul langa altul


[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]



- O gondola CFR reconditionata la Dej de d-nul Nan, foto de la dansul de pe site.
model H0 Fleischmann 5705 sau 5881

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


- o alta gondola CFR (prima dupa locomotiva) aici nu mai stiu sursa.
model la H0 ar fi un Om21 de la BRAWA - 48414
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
foto Willy Pragher

- Un alt G CFR pe care l-am vazut la scara N in colectia Horia Radulescu aici pe forum, nu am foto reala. Am gasit pentru H0 Brawa 48018 si 48019

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]



- Inca o Gondola CFR gasita aici pe forum, epoca mica. Am gasit ca model H0 o gondola type O 10, FS de la FLM cod 526002

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


- ceva mai modern, o platforma Ks CFR gasita pe transport-in-comun.ro si care se poate realiza, zic eu, din H0 Roco 67659 si 67660

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Acesta ar fi un prim set.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Ian 30, 2015 5:52 pm

Pentru G-ul OCEM 29 de la Iasi avem model si de la LsModels
LsModels30257
[Link Removed for Guests]

Pentru gondola de la Dej trebuie o poza veche cu inscriptiile. Oare exista?

Astept al 2-lea set.
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 584
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de gid » Vin Ian 30, 2015 9:11 pm

Din pacate eu nu am la niciunul foto cu inscriptionari (cand am inceput acu cativa ani cautari pe net nu credeam ca sunt asa greu de gasit). Ce am mai ceferizat eu deja erau gasite de altii :)

Am sa pregatesc si restul ce am mai notat, nu cred ca mai am decat vreo 2-3.... trebuie sa le adun din diversele locuri depe hdd :)
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 584
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de gid » Sâm Ian 31, 2015 1:07 am

Urmatoarele vagoane despre care propun sa se discute ca pretabile la ceferizare sunt din zona cazanelor (cisternelor) CFR din perioada ante, interbelica sau postbelica.
In acea perioada au existat foarte multe societati petrolifere si cu siguranta fiecare a avut, printre altele, chiar si propiul parc de vagoane cisterna. Ca sa va faceti o idee, o lista a societatilor din perioada mentionata si a fluctuatiei actionariatului se poate gasi aici: [Link Removed for Guests]

Legat de partea de modelism… depinde de fiecare cat de mult accepta ca procent de eroare pentru o conversie din vagoanele existente la scara in cele reale, CFR. Cred ca limita maxima de acceptanta se poate opri la cele de la FLM pentru “Margina” si “Astra Romana”. (eu deja m-am decis ca ceferizarea mea proprie pentru Colombia si Auxiliara este ok petru mine cu baza FLM – rog observatii daca sunt)

Mai departe ma voi referi acum exclusiv la alte patru dintre ele: Romano-Americana, Concordia, I.R.D.P. si Creditul Minier, si voi prezenta ce am gasit eu. Oricum, tot ce prezint mai departe va rog sa luati ca presupunere ca se pot realiza modele CFR din aceleasi modele FLM sau Sachsenmodelle/Tillig – diverse inmatriculari .

Banuiesc ca cineva cu mana fina le poate aduce la cel putin 99% aproape de modelele CFR.

Deci, defalcat, din modelele FLM (543709, 543710, 543902), Roco 61420 si rugam cunoscatorii sa completeze, putea realiza urmatoarele:

a. Concordia, cu diverse inscriptionari

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]


b. Romano-Americana - statia de domiciliu Teleajen

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

c. I.R.D.P. - Industria Român㒠de Petrol - (atat pentru produse albe cat si negre). Se observa aici trei vagoane diferite, toate IRDP: doua cu cabina de franar dar volum diferit,si unul fara cabina de franar.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


d. Creditul minier - Cred ca are mai multe tipuri de cisterne...

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Feb 02, 2015 9:04 pm

Mai intaii sa vedem lista din 1926 cu numele societatilor petrolifere ce aveau inscrise vagoane Kz. Am sa revin si cu lista pentru anii 1940.

Aquila Franco-Română’; Astra Română’; Auxiliara (cu cele mai multe vagoane); Atlas-Petrol; Bogner; Bragadiru; Bratsheider; Columbia; Cometa; Concordia; Creditul Minier; Dacia - Român㒠; Danubiana; Elias Mercus; Fabrica Petrol Dej; Feher; Freund; Franco-Romana; Frisch; Fabrica Spirt Timisoara - Czell; Gig; Grigorescu; Hirschodon; I.R.D.P.; Jupiter; Koppes; Koppel; Leow Akfred; Leowenbach; Lustgarten; Lupenii; Mendel-Farcas; Marasesti; Moldonaphte; Noris; Oildields; Orion; Olea; Orsova; Palas; Petrol-Block; Petrol Bucuresti; Petrol Latin; Petrol Roman; Photogen; Phonix; Prhdger; Rafinaria de petrol Tg Mures; Redeventa; Societatea Romana pentru produse chimice; Resita; Româno Petroliferă’; Româno-American㒠; Româno-Belgiana; Rutgerns; Segal; Steaua Română’; Uzinele Chimice Romane; Uzinele Solvay; Unirea; Weiselberg; Vega.

Daca cineva vrea un numar de la o anumita societate sa zica.

Au existat si cisterne pe 3 osii, ale Societatii Nitramonia din Bucuresti, din pacate nu am acum nicio poza. Vagoanele erau pentru transportul de amoniac lichid. Aveau statia de domiciliu Fagaras.

Cisterne pe 4 osii.

Cisterne de fabricatie austriaca facute din tenderele seriei 52 germane. Cisternele au fost cumparate de CFR.

Cel de la Arad (ultimul vagon) a fost pentru trasport produse albe.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Roco 67591

Imagine

sau
Roco 67090
Imagine

Pentru Zaff 3 902 073 (macheta de la muzeul CFR)

[Link Removed for Guests]

Zaff 3 902 215

[Link Removed for Guests]

Zasf 3 901 060
[Link Removed for Guests]

Sunt modele de la Piko

PIKO 54359
Imagine

PIKO 54363
Imagine

PIKO 54368
Imagine



Cisterna pe 2 osii

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Modele Roco si Piko

Roco 66908
Imagine

PIKO 57754
Imagine
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 584
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de gid » Vin Feb 06, 2015 2:32 pm

Hmm. Buna treaba cu cisternele... de fapt e bagat necaz in casa... :)

....


Eu am mai gasit urmatoarele, dar numai cu aceiasi documentare gugaloasa. In caz de erori, rog observatii.


- un Ggs CFR, cu usi de lemn, si cu scara veche, mai lunga. L-am vazut pe [Link Removed for Guests] - nu am link-ul exact, pentru ca eu (mai) am un defect: ma grabesc si uit sa iau si notite exacte :). Ca model am gasit de la Electrotren 1827

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


- Tot pe [Link Removed for Guests] am vazut si un Ggs CFR - zic eu - cu usi de lemn si scara mai lunga dar cu cabina de franar. Nu stiu daca are model la H0.



- Un Itd CFR 425 260, gasit pe facebook, . Ca model de baza ar fi Roco 66824 sau 66825, cu observatia ca ii trebuie cabina de franar (e realizabila treaba, eu am unul cu cabina adaugata de Radu161)

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]



- Un Itdf CFR 426 502, gasit pe [Link Removed for Guests] (normal ca nu am link-ul exact...:(). Este ca si precedentul, dar fara cabina de franar. Ca model de baza ar fi to Roco 66824 sau 66825

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]



- si un alt Ks CFR, acesta cu tampoane rotunde, gasit aici: [Link Removed for Guests] . Ca model de baza, Roco 67891. Sunt multe pe transport-in-comun.ro, mai jos dau doar un exemplu.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Feb 06, 2015 9:08 pm

Referitor la primul vagon.
Au fost CFR Gvsdfwh/Ggs din lemn cu usa de lemn, cu usa de constructie metalica la pereti din lemn, cu pereti din tegotex, cu ghereta, fara ghreta.

Pe langa modelul pus de tine, pentru a face modele cuprinse intre anii 1960-1980 eu am in vedere pentru conversii modelele:

Fleischmann53100
[Link Removed for Guests]

FLH531003
[Link Removed for Guests]

FLH531402
[Link Removed for Guests]

Rivarossi HR6062
[Link Removed for Guests]

Rivarossi HR6115
[Link Removed for Guests]

Rivarossi HR6206
[Link Removed for Guests]

Roco67858
[Link Removed for Guests]


Pentru ep V sunt modele facute de HGD din Rivarosii si nu are rost sa ma complic.
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1711
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Vin Feb 06, 2015 10:45 pm

Salut

Legat de Ggs-uri, discutia e un pic mai complicata.
Fara a intra prea mult in detalii, ceea ce este clasificat generic ca Ggs, au fost de fapt 4 tipuri diferite.
Incep cu cele mai recente, ce se gasesc si in exemplele de modele date de Florin si de Gid. Dar mai exista inca 2 tipuri pe langa acestea.
Primul este cel din poza pus de Gid, in care apar 2 Ggs-uri, ultimul este identic cu cel de la Electrotren, dar primul este o versiune mai veche, cu o lungime similara, dar un acoperis mai turtit. Se recunoaste usor dupa forma actionarilor pentru clape. Cel ami des intalnit este in varianta cu cabina de franar.
Si mai exista o a 4a varianta de Ggs, usor mai lunga, dar cu cate 4 panouri pe fiecare parte a usii (in loc de 3), si cu doar cate 2 clape pe fiecare lateral al vagonului.
Pentru aceste ultime 2 tipuri nu am gasit inca un model compatibil.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 584
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de gid » Vin Feb 06, 2015 10:59 pm

Asa cu G-urile ... neverending story... :)

G-ul CFR cu cabina si cu usi de lemn la care ma refeream si eu anterior ar fi acesta, daca nu gresesc (luat de pe [Link Removed for Guests]). Eu inca nu am gasit o baza H0 la el (nici nu prea am cautat) dar poate stie gam3 (sau careva...)

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1711
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Sâm Feb 07, 2015 9:47 am

Da, acela e al 3-lea tip despre care vorbeam.
In epoca 3 era inmatriculat ca Gsdfwh v 158 xxx , in epoca 4 fiind Ggs cu inmatriculari intre 1473 xxx-x si 1479 xxx-x , fiind amestecate cu celalalt tip mai vechi de Ggs .
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Sâm Feb 07, 2015 12:53 pm

Salut,
eu le am ca CFR Ggs/Gvsdfwh 21-RIV-MC-53-CFR 1484 xxx (cu pereti din tegotex),21 RIV MC 53 CFR 1479 xxx (pereti din scandura de brad si usa metalica), Gvsdfwh 158000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 163000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 165000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 166000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 159000 OPW (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 161000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 164000 (pereti din tabla de otel sau placaj special de vagoane), Gvsdfwh 165000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 166000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 167000 (pereti din scandura de brad), Gvsdfwh 162000 (pereti din scandura de brad), 01-RIV OPW 53 CFR 1476, .

Ggs CFR fabricat la Arad, Meva T.Severin.
[Link Removed for Guests]

Si varianta a-4-a a lui Radu. Cu un compromis mare ar merge facut din Brawa.
Imagine
Imagine

[Link Removed for Guests]


La fel ca la Ggs-ul cu 3 panouri si aici este un tip care are acoperisul mai turtit. (CFR Gvsdhfw 153000)

CFR Gvsdhfw cu 4 panouri am CFR Gvsdhfw 153000, Gvsdhfw 157000,Gvsdhfw 159000, Gvsdhfw 161000, Gvsdhfw 162000.

----------------------------------------------------------------------------------
CFR Gglkm 00 53 1159 / Ggklm 1199 032-8.
CFR Ggklm 00 53 1193 varianta cu acoperisul turtit.
Lungimea 10.90 m, ampatament, 6.50 m.

[Link Removed for Guests]
din filmul Pistruiatul

Bucuresti Triaj
[Link Removed for Guests]

Ilva
[Link Removed for Guests]

La Focsani sau la Ramnicu Sarat ( nu stiu cum sunt osiile)
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
foto Detlef Schikorr

Roco 47521 [Link Removed for Guests] Roco 66889[Link Removed for Guests]Roco 66895 [Link Removed for Guests] Liliput L225315[Link Removed for Guests]


CFR
00 53 1159 000-0
-CFR Ggklm=Gvf
(dupa inscriptionare nu sunt apte pentru a iesii din tara)
Ploiesti (nu se vede dar are osiile cum trebuie pentru model)
[Link Removed for Guests] Piko 54842 [Link Removed for Guests] Piko 54044 [Link Removed for Guests] Roco 46021[Link Removed for Guests]


Liliput 221715
Imagine

pentru CFR If 3 449 000
[Link Removed for Guests]
foto Detlef Schikorr
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1711
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Sâm Feb 07, 2015 11:06 pm

Apropo de vagonul tip Villach, chiar azi am gasit o poza pe facebook cu 2 astfel de vagoane, fara cabina de franar.

[Link Removed for Guests]

Legat de Ggklm, cel din Pistruiatul este cu ampatament mic, la fel ca modelul facut de Piko. Desi seamana, cel de la Roco este mai lung.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 584
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de gid » Dum Feb 08, 2015 12:28 am

Hi Gam3, Hi Radu,

Excelenta treaba, detaliile acestea confirma si diversitatea parcului CFR de marfa...

Trei intrebari pentru clarificare, daca vorbim despre dorinta de conversie din modele existente:
1. La care model Brawa este referirea?
Gam3 scrie: Si varianta a-4-a a lui Radu. Cu un compromis mare ar merge facut din Brawa.
Imagine

[Link Removed for Guests]

2.
Radu161 scrie:Apropo de vagonul tip Villach, chiar azi am gasit o poza pe facebook cu 2 astfel de vagoane, fara cabina de franar.

[Link Removed for Guests] .
Radu: Poza este ca si mai jos... Despre care vag. e vorba?

[Link Removed for Guests]


3. Si ultima intrebare:
Gam3 scrie: [Link Removed for Guests]
din filmul Pistruiatul
Radu161 scrie:Legat de Ggklm, cel din Pistruiatul este cu ampatament mic, la fel ca modelul facut de Piko.
Care piko s-ar preta... ?
Ultima oară modificat Lun Feb 09, 2015 7:51 am de către gid, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1711
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Feb 08, 2015 1:16 pm

Salut

La 2, e vorba de primele 2 vagoane.
La 3, e vorba de acesta: [Link Removed for Guests] , din colectia ta. :lol:
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 584
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de gid » Lun Feb 09, 2015 11:14 am

Ok...

Apropo de colectia mea, acolo am mai multe conversii facute, dar pentru ca eu nu am foto cu vag. reale nu am sa pomenesc de ele...

Ce mai pot aminti atunci:

- Un Ibbhs CFR s-ar putea realiza din Piko 54082 - Luat de pe [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]



- Pentru Villach CFR (primele doua vagoane) ar merge poate un Liliput 21702 (foto de pe ebay luata)

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Vagoane ”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat