Vagon Astra 1940 cl 1

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.293
988
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
De ceva vreme lucrez la acest tip de vagon si as vrea sa va arat modul meu de abordare a constructiei.

Mai intai de toate, am sa pun cateva link-uri unde se pot gasi o multime de informatii despre vagonul in cauza si care mi-au fost de foarte mare ajutor, cu multumirile de rigoare catre cei care au postat , imagini, date tehnice, schite etc., facand astfel posibila renasterea acestui vagon (la H0), pe liniile mele.

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3538&postdays=0&postorder=asc&start=15

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4505

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10099&postdays=0&postorder=asc&start=0

Imagini sunt destule in mediul virtual, iar la Craiova se gasesc 2 vagoane ce apartin trenului macara.

http://transport-in-comun.ro/trenuri/alte_vag/Vagon%20Astra1-Craiova-003.jpg


Materialul folosit pentru constructia acestui vagon este styren-ul si polystirol-ul de 0,25-1 mm, materiale aproape identice si care se lipesc foarte bine cu adezivi pe baza de toluen.
Pentru sasiu am folosit material de 1 mm, urmand ca ulterior sa fie intarit/completat cu reperele de rigoare , conform necesitatilor impuse de constructie. Boghiurile le-am confiscat de la un vagon Maerklin, le-am inlocuit osiile si, desi nu sunt ce trebuie, vor incalta deocamdata incercarea mea de vagon.



Prima "piatra" fiind pusa si avand o baza de unde sa pornesc , am trecut la cutia vagonului. Material de 0,5 mm (pentru o mai usoara prelucrare) trasat, taiat, slefuit , adus la cote.



La acest vagon racordul intre peretii laterali si peronul de acces este putin mai complicat decat la alte vagoane asemanatoare, trecerea din planul peretilor se face cu ajutorul unei suprafete rotunde, urmata de o suprafata dreapta , unita cu planul usii, in unghi.Pentru a realiza acest lucru am avut de ales intre diferite metode:

- racord facut din styren indoit
- racord dintr-o bucata (calup) pre-slefuit/rotunjit si completat cu peretele vagonului, slefuint ulterior pentru obtinerea respectivei suprafete rotunde
- racord dintr-o bucata lipita in unghi cu peretele vagonului, slefuit ulterior pentru rotunjire

Am ales a doua metoda, suprafetele de lipire pentru peretele vagonului si planul usii fiind mai mare.



La capete am lasat o marja de lucru, pentru a putea lipi/completa racordul.

 
Hopa!!! Stiu pe cineva din Germania care va fi extrem de interesat de constructia ta! Felicitari pentru initiativa, astept cu interes continuarea!
 
Multumesc Dorin!

Sper ca subiectul meu sa fie de ajutor celor interesati. :)

Peretii laterali i-am intarit pe interior cu styren-polystirol de 1 mm, lasand golurile mai mari, unde vor fi incastrate gemurile. Intaritura pe interior are latimea mai mica decat peretele exterior, obtinand astfel un limitator pentru sasiu, la aplicarea carcasei pe acesta.



In ordine tehnologica realizarea usilor si definitivarea peretilor laterali




Colturile ferestrelor le-am rotunjit cu o pila rotunda fina, iar inainte de vopsire vor fi finasate definitiv cu smirghel foarte fin, lipit pe o scobitoare sau betigase pentru frigarui, obtinand astfel o pila fina de diametru redus.
 
Mai departe...capetele vagonului, din styren de 0,5 mm si intarite pe interior cu material de 1 mm, gaurite pentru a primi burdufuri de intercomunicatie luate de la vagoanele Roco.



Burdufurile au fost modificate un pic, am subtiat clipsurile de prindere, ajustate gaurilor date la capete. La fel, am subtiat putin partea de jos, urmand a fi completata cu styren, decupajele existente necorespunzand realitatii.



Dupa ce am terminat capetele , am lipit peretii laterali.

 
Foarte frumos... Mai Cosmine, esti de-a dreptul periculos, faci ca lucrurile sa para ENERVANT DE SIMPLE! :D

Va spun eu ca nu-i simplu deloc, spre exemplu burdufurile roco au niste picioruse de fixare care trebuie sa se potriveasca la fix in niste gaurele date in fata laterala facuta din stiren, e o intreaga dandana sa le potrivesti sa mearga la fix. Ca sa nu mai vorbesc de toate golurile alea de ferestre potrivite din pila de parca au crescut asa aliniate.

Ia zi sincer, n-ai avut vreo intalnire de gradul trei candva, te-au rapit extraterestrii si ti-au implantat ceva in cap, de aia vezi totul aliniat la laser! :D

Faci si mobilarea interioara? Spor la treaba, astept cu mare interes continuarea! Am si confirmarea, esti urmarit cu mare interes de Big Brother din Germania, care asteapta de multa vreme niste auspicii mai favorabile modelismului pentru a se apuca de acest tip de vagon Astra, unul dintre cele mai frumoase de altfel. Salutari de pe malul Marii Negre, intr-o duminica ploioasa... de altfel, ideala pentru activitati modelistice!

Cu prietenie,
 
Dorin,

ai dreptate, pare simplu, desi nu este. Insa acum este mult mai usor pentru cine vrea sa construiasca acest vagon, cotele sunt in mare parte "traduse", metodele fiind la alegerea constructorului.

Ferestrele sunt aliniate dupa o linie trasata cu sublerul, altfel mai greu cu "mersul drept". :p
Si daca tot amintisi de laser, peretii se pot obtine cu un grad de precizie mult mai mare si cu mai putina munca fizica , prin executarea acestora la laser sau router. Radu si Cristi Savin pot confirma acest lucru, avand destula experienta in domeniu.

Ma bucur ca sunt interesati direct de acest vagon, de fapt vagoane, pe acelasi sasiu si cu aceeasi cutie (cu mici modificari la cotele peronului de acces) se poate obtine vagonul de cl 2, fabricat in 1941, cel cu 10 compartimente si grup sanitar dispus central. Trebuie studiata bine schita pusa de Gam3 pe forum, pentru a determina dimensiunile ferestrelor, spatiul dintre acestea, etc.. O eventuala ruleta intinsa pe golurile ferestrelor si distantele dintre , ar prinde bine...

Pentru exemplificare, imaginea luata de Gam3




Trecem la vagonul H0

Cutia fiind extrem de fragila in acest stadiu, i-am adaugat o intarire la partea superioara , din material de 1 mm.



La capete am clipsat burdufurile, astfel intariturile verticale din material de 0,25 mm fiind protejate de eventuale accidente.



Salutari , tot de pe malul marii! :D
 
Dupa ce am rigidizat cutia, am aplicat piese de 1 mm , profilate dupa forma acoperisului.



Piesele au fost gandite pentru a primi acoperis din styren de 0,5 , dintr-o bucata. Insa cum nu m-am inteles cu materialul, nu a vrut sa se indoaie asa cum voiam eu, (de fapt s-a indoit, insa nu a fost chip sa il fac sa isi pastreze forma), am aplicat straifuri peste profilele acoperisului. Bineinteles, adezivul si intariturile aplicate pe interior, au "tras" in anumite locuri si a fost nevoie de o chituire sanatoasa. Concluzie...straifurile aplicate trebuiau sa fie mai groase, de cel putin 1 mm.

 
Janos, multam! Insa mai greu cu timpul....

Cutia fiind aproape gata (am sa revin mai tarziu asupra ei, lipsind unele detalii de adaugat), m-am ocupat de sasiu. Fata de forma lui initiala, a suferit cateva modificari, pentru a instala greutatea astfel incat sa nu conditioneze prea mult interiorul.



Am confectionat si sistemul cinematic, fara de care nu se poate. Greutatea este din fier, recuperata de la vagoane mai vechi, iar greutatea finala a vagonului nu va depasi cele 0,4 g /mm +30% recomandati de MOROP: :D

 
Proba intre "semeni"



Pentru a remedia eventuale defecte pe carcasa vagonului si pe acoperis, greu de observat , din cauza culorii albe, am dat o mana de grund gri , iar apoi am chituit acolo unde a fost nevoie, restul grundului fiind indepartat cu smirghel fin (1600) , in apa ,de aici si petele inchise la culoare de pe cutia vagonului.
Vagonul a primit si carligele de fixare ( aplicate la mijlocul profilelor verticale de la capetele vagonului) a burdufului in stare stransa.
 
Aerisiri , facute din 3 fasii de styren de 0,13 mm suprapuse. Pe partea opusa le-am slefuit un pic, reducandu-le grosimea totala la 0,25-0,3 mm.



Si vagonul, "aerisit", doar pe o parte. Poza nu este grozava, insa nici aerisirile nu arata prea bine. Mai subtiri de atat nu am cum sa le fac... :(

 
Salut Cosmin, uite chiar asteptam sa vad cum rezolvi problema asta, care este "calcaiul lui Ahile" pentru acest tip de vagon.

Mai ai o alta solutie mai eleganta, dar ceva mai costisitoare (circa 18 $ + transport) si o sa-ti ia ceva timp sa-ti ajunga produsul din Statele Unite:

http://www.archertransfers.com/AR88038.html
http://www.archertransfers.com/AR88039.html sau
http://www.archertransfers.com/AR88056.html
de aici:
http://www.archertransfers.com/SurfaceDetailsMain.html
Sunt niste decaluri speciale la Archer care se lipesc pe suprafetele dorite ca un decal obisnuit, insa contin detalii volumetrice (in cazul de fata, jaluzele) ;-)
 
Salut Dorin!

Crede-ma, am comandat aceste repere, impreuna cu diferite tipuri de nituri, la cateva magazine din Portugalia, Spania, Franta si Olanda. Ultima comanda am dat-o luna trecuta, prima acum 2 ani. Pana azi nimic, decat promisiunea ca atunci cand vor fi pe stoc , imi va fi onorata comanda.
Comanda directa in SUA inca este un caz de studiat, dupa ce am avut cateva experiente destul de neplacute cu desteptii de la Vama.

In caz ca imi ajung (vreodata) decalurile respective, inlocuirea celor de pe vagon nu va fi prea dificila.
Macarau EDk stagneaza de ceva timp tocmai din cauza acestor jaluzele de aerisire. De vagonul TF Astra nu mai vorbesc, fara nituri nu se poate...:(
 
Salut din nou Cosmin,

Asta este mica-mare problema cu transferurile Archer, sunt din Statele Unite si aici in Europa sunt doar cativa dealeri care nu au toate produsele lor in stoc in mod regulat. Cred insa ca nu e cazul sa te incurci cu dealeri, site-ul lor e cea mai buna varianta. Cauta pe site-ul lor "How to buy from Archer" si iti explica tot. Poti sa faci comanda si prin fax sau telefonic... desigur, singura problema este ca trebuie sa stii engleza! Am comandat si eu anul trecut o foaie de decaluri Archer -nituri la scara N- direct de pe site-ul lor, am platit cu un card direct pe site iar comanda mi-a sosit intr-o saptamana fara probleme. Dar trebuie sa precizez ca am comandat-o in timp ce eram acolo in Pennsylvania! :D

Daca ai un cont de PayPal si preferi, poti folosi si varianta asta, e posibila.

Oricum, trebuie sa stii ca daca faci comanda doar pentru cateva foi, iti soseste intr-un plic doar un pic mai lat decat unul obisnuit, deci exceptand cazul in care cei de la posta portugheza sunt mai catolici decat papa, ai bune sanse sa-ti soseasca pur si simplu in cutia de posta, fara vama si povesti.
 
Salut,
ce epoca faci vagonul? Vagonul de bagaje ajunge CFR daca e pus langa Astra si Hecht?
 
Sunt nehotarat in privinta epocii... as fi vrut sa il fac in albastrul epocii III, insa as vrea sa il fac si verde, precum in epoca IV . Ma mai gandesc...

Te referi la vagonul de bagaje din poza asta?



Vagonul (Roco) nu corespunde celui din fotografia luata in Gara de Nord, era acolo pentru ca l-am folosit ca "referinta" la reglarea inaltimii burdufului si la "probele de parcurs". :)

Dorin,

nu e problema nici cu engleza , nici cu PPal-ul , doar catarii de la vama , care sufera de exces de zel sau de incompetenta crasa.