Vagon de dormit WLABmee tip T2S rosu, H0 - A.F.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Vagon de dormit CFR / Gevaro WLABmee tip T2S rosu numarul 61 53 75-71 002-2 scara H0 produs de Amintiri Feroviare.

Amintiri Feroviare spunea mai demult ca isi doreste sa scoata toate vagoanele care au circulat pe rutele internationale si acest T2S rosu este unul dintre ele.

Vagonul 61 53 75-71 002-2 a fost initial inmatriculat ca WLABmee 50 53 71-31 020-0.

Modelul:






Placuta cu ruta, EN 347 Dacia vagonul 815 cu caracter facultativ Wien - Bucuresti Nord:


Imi plac manerele la usile de intercomunicatie si inscriptiile de sub lampa finala:

La vagonul albastru inscriptiile lipsesc iar manerele sunt in culoarea vagonului.

Interiorul:


Accesoriile:


Cine nu poate sau nu vrea sa faca trenul Dacia poate folosi vagonul intr-un tren accelerat de pe relatia Arad - Bucuresti Nord sau Oradea - Bucuresti Nord alaturi de vagonul rosu sau albastru tip AB33 Roco, vagoanele cuseta seria 59-50 rosii si vagoanele tip Y de la Roco.

Am sa fac in curand cateva compuneri si cu acest T2S Rosu A.F.
 
Interesanta si utila prezentarea!

Cred ca ar fi utila si o prezentare a compunerilor posibile cu acest vagon, cu argumentele de rigoare, imagini, link-uri etc., asta pentru unii ca mine, mai bustean la compuneri autentice :oops:
 
Am uitat de vagonul real.
75-71 002-2 nu mai circula de cel putin 2 ani si este garat in revizia Bucuresti Grivita:

 
Buna baieti,

Mai intai multumesc frumos lui Florin pentru imagini. Inca nu am vazut vagonul "pe viu" si nu l-am tinut in mana insa fotografiile sale sunt cat se poate de concludente. AF a facut treaba buna.

Inscriptiile sunt de un nivel calitativ de laudat. Ciudata poate parea cutia de pe sasiu marcata "ENERGIEVERSORGUNG 1000V" insa este cat se poate de autentica pentru T2s-urile ex-DB ajunse la CFR. Vremea inlaturarii inscriptiilor "burghezo-mosieresti" cu dalta de pe materialul rulant din fericire apusese in 2001-2002 cand au ajuns primele doua T2s-uri la CFR. :D

Cosmin, privind compunerile autentice nu este foarte greu, pentru ca T2s-urile, cinci la numar, au circulat pe foarte putine trenuri:

- cea mai mare parte din "viata" lor la CFR T2s-urile au circulat pe acceleratul Bucuresti Nord - Arad. Din compunere mai faceau parte un Bc (Bc 59-50, ulterior Bcm 50-30, apoi AcBcee 44-31), unul sau doua vagoane clasa I (19-47/57/50, ulterior 19-54/55) si mai multe de clasa a II-a (20-47/57, 20-50). Vorbim de acum cam 10 ani, deci 2003-2005. Macar Bc 59-50 rosu, Bcm 50-30 rosu si 19/20-50 albastre exista ca modele H0 si chiar si pe N in serie mica.

- mai recent un T2s circula pe acceleratul Bucuresti Nord - Vatra Dornei (- Viseul? Florin, corecteaza-ma), alaturi de un AcBcee 44-31 (a se inlocui cu Bc 59-50 in culorile actuale atat pe N cat si pe H0) si 19/20-54/55.

- T2s a circulat intr-adevar pe "Dacia". O data a ajuns unul in Viena in 2005 (vagonul 75-71 004 gri/albastru) ca inlocuitor pentru un T2s CIWL/ÖBB incendiat partial in Viena. O fotografie a T2s CFR in Viena a aparut in Schienenverkehr Aktuell in acea vreme. Fara poza, a mai ajuns si un alt T2s la Viena cu un an mai devreme, de data asta unul rosu - ceea-ce ar corespunde cu tablita de parcurs a modelului AF. Era vremea cand "Dacia" circula cu AVA200 (21-90) pana la Viena, pana la 4 21-90 pana la Budapesta, A 19-50 sau 19-54/55, bar cu cutie de suburban modernizat. ÖBB punea cuseta (Bcmz 59-70 in schema K3, exista la LSM) si WL (T2s CIWL ex-SBB), insa asa cum am spus T2s CFR a ajuns la Viena tocmai pentru ca WL austriac luase foc.

- T2s-urile CFR au vazut si Praga, pe "Pannonia". Treaba asta se intampla in 2008, exista si fotografii care sa documenteze acest lucru. In garnitura mai circulau un Bc 59-50 rosu, mai multe Bmee 21-80 DWA, un Y/B B al CD gri/verde etc...
 
Am 3 intrebari legate de acest vagon:

1. urechile de ancorare sunt / erau galbene (in fotografia setului Fleischmann 860702 apare un T2s cu urechile gri)?
2. stuturile de umplere cu apa ale rezervoarelor pentru toalete sunt / erau gri, sau rosii (parca traditia la CFR spune "rosu" iar la acest vagon ACME / AF le-a vopsit in gri)?
3. alveolele scarilor sunt / erau rosii sau gri (fac din nou trimitere la traditia CFR unde alveolele sunt de culoarea sasiului - negre sau gri - si nu de culoarea peretilor cutiei)?

Poate ca exista material fotografic indisponibil datorita drepturilor de autor, dar sper ca informatia poate fi scrisa fara a fi necesara postarea pozelor.
 
Buna Vali,

Intrucat am avut de-a face cu ambele T2s rosii ale CFR iti pot raspunde cu usurinta.

1. Da, la 71-31 020 actualmente 75-71 002 urechiile sunt galbene; in schimb la 71-31 019 actualmente 75-71 001 sunt gri ca si sasiul. Si amplasarea logoului CFR difera intre cele doua vagoane.

2. La 71-31 020 / 75-71 002 gurile de umplere sunt gri si la partea superioara sau cel putin asa erau cand circula regulat.

3. Si aici sunt diferente. La 71-31 020 / 75-71 002 alveolele sunt rosii, iar la 71-31 019 / 75-71 001 ele sunt gri ca sasiul (7031 ca alchid, nu poliuretan).

Daca AF ar mai scoate un T2s rosu si anume 019/001, cred ca putem juca cu usurinta acel faimos joc "in aparenta la fel, in detaliu diferite". Ar fi mult peste 10 diferente! :D
Nu vorbesc de modelul fantezist Heris de 71-31 046 rosu, care nu are prototip real (71-31 046 actualmente 75-71 003 a fost dintotdeauna gri/albastru la CFR).

Daca imi amintesc bine, si indicatoarele "paturi libere / paturi ocupate" lipsesc la celalalt (si la unele din cele albastre/gri).
 
Multumesc mult, Horia!

Si as mai avea o a patra intrebare: scarile de la usi si buzele scarilor manevrantului sunt gri metal ca pe model, sau au culoarea sasiului?
 
Buna Vali,

Daca te referi la treapta rabatabila si la buzele celor fixe, au ramas cum au fost de la mama lor adica din metal eloxat (un fel de argintiu mat), in schimb toate piesele din jurul lor sunt gri precum sasiul.

Problema este ca cel putin treapta rabatabila se murdareste extrem de usor si in afara de poza de la expozitie cand vagoanele erau proaspat vopsite eu nu am cunostinta de vreo fotografie in care sa dea spre argintiu...
 
Multumesc mult, din nou!
Problema este ca cel putin treapta rabatabila se murdareste extrem de usor
Asta este marea problema - daca azi m-as fi dus pe teren sa caut raspunsuri la intrebarile anterioare, sigur m-as fi intors cu coada intre picioare! Cred ca n-as fi avut succes nici daca aveam la mine o sacosa plina cu perii, carpe, detergenti, alcool si diluant! :lol:
 
Pai de aceea mai are si forumul asta un sens - mai apare cate un tovaras de suferinta cu o poza de la punerea in circulatie sau macar unul care a vazut poza respectiva si raspandeste informatiile :D
 
Buna Paul,

Pe vremea aceea impreuna cu Bc 59-50 rosu, uneori alte 71-31 tip AB33 si un lung sir albastru 19/20-47/57/50...
 
In anul 2005 1742 Satu Mare - Bucuresti Nord:
GM - 20-47 - 20-47 - 19-57 - 20-47 - 20-27 - 71-31 rosu - 71-31 rosu - 75-71 - 59-50 rosu - 59-50 rosu

Dupa poze cred ca 71-31 019 / 75-71 001 a fost mai tot timpul pe Arad - Bucuresti Nord. Ocazional a facut si pe R 696 "Valahia" Timisoara - Bucuresti Nord. Il am in 2002, 2003 in Arad si in Timisoara. 71-31 020 / 75-71 002 facea si el pe Arad - Timisoara.
 
Si a cincea intrebare dintre cele 3 (ma scuzati ca sunt ca o baba care tot isi aminteste cate ceva, dar asta e - trebuie sa ma suportati asa :D ): prizele pentru incalzire sunt negre sau gri (in punguta de accesorii se dau prize negre)? Aceeasi intrebare si pentru carligele de tractiune si pentru tampoane!
si tot in 2006 in compunerea acceleratului 1742 Satu Mare - Bucuresti Nord
Parca aici deja stutul de umplere cu apa ajunsese sa fie rosu!
 
Juma-juma, ca la piata, baba draga :D

Adica furtunele sunt in principiu negre, iar prizele metalice fie negre, fie in culoarea sasiului, adica gri. Oricum ai intoarce-o, de vopsit nu scapi!

Stutul de umplere cu apa ar fi trebuit sa fie rosu de la bun inceput, numai ca in pozele mai vechi nu apare asa.

Tot e bine ca am ajuns sa avem "luxul" de a discuta asa ceva. Multumita AF avem modele cu un grad de detaliere din cele mai bune la ora actuala pe scara H0, acum patru-cinci ani ne certam pe modele Tillig cu alt sasiu, aeratoare in plus si cate si mai cate, pe vagoane de dormit Roco cu 2 usi in plus si boghiuri ciuntite si incercari nereusite de macheta marca Heris... :D

La modul serios, T2s-ul AF te imbie la perfectionari, numai ca, in afara de punctele amintite de Vali, nu prea ai unde...
 
Adica furtunele sunt in principiu negre, iar prizele metalice fie negre, fie in culoarea sasiului, adica gri. Oricum ai intoarce-o, de vopsit nu scapi!
Pai asta-i intrebarea - bag pensula sau nu in prize, carlige si tampoane?
Tot e bine ca am ajuns sa avem "luxul" de a discuta asa ceva. Multumita AF avem modele cu un grad de detaliere din cele mai bune la ora actuala pe scara H0, acum patru-cinci ani ne certam pe modele Tillig cu alt sasiu, aeratoare in plus si cate si mai cate, pe vagoane de dormit Roco cu 2 usi in plus si boghiuri ciuntite si incercari nereusite de macheta marca Heris...
Am spus, prefer T2S-ul de la ACME inaintea celui de Roco... de Heris nici nu mai amintesc! Despre Roco nu vreau decat sa spun ca in cazul boghiurilor ciuntite nu prea vad o alta solutie (si MU-ul cu fuste de la ACME are boghiurile taiate similar, doar ca ceva mai grosolan), dar nu exista nicio scuza pentru usile in plus.

La modul serios, T2s-ul AF te imbie la perfectionari, numai ca, in afara de punctele amintite de Vali, nu prea ai unde...
Nu vreau decat sa adaug mici detalii care nu au fost luate in calcul incepand cu proiectarea, dar asta nu inseamna ca in acest caz ii critic pe cei de la ACME. Sunt convins ca la orice model cu pret obisnuit (aprox. 50 ... 55 EURO / 26,40 metri, adica cam 2 EURO la 1 metru de vagon :roll: ) se gaseste cate ceva de facut. Si totusi, fara a vrea sa fiu rautacios, scarile manevrantului sunt prost gandite (altfel n-ar fi rupte la modele abia scoase pentru prima data din cutii) iar T2s-ului meu ii lipseste un cablu de incalzire! :( De ce mi se intampla din nou numai si numai mie?!!! :( :( :(
 
Pai asta-i intrebarea - bag pensula sau nu in prize, carlige si tampoane?

Macar pe partile metalice ale furtunelor, da. :lol:
Despre Roco nu vreau decat sa spun ca in cazul boghiurilor ciuntite nu prea vad o alta solutie (si MU-ul cu fuste de la ACME are boghiurile taiate similar, doar ca ceva mai grosolan), dar nu exista nicio scuza pentru usile in plus.

Ba exista una si foarte serioasa: nimeni nu modifica o matrita de constructie relativ veche si fara insertii pentru 250 + 250 vagoane vandute pe o piata de importanta nesemnificativa. Motto: "Friss oder stirb" (manca sau crapa)!

Scarile manevrantului sunt prost gandite pentru "Betriebsbahner" adica cei care circula cu vagoanele pe diorama. Pentru modelistii "de vitrina" sunt asa cum trebuie. :D
 
Ba exista una si foarte serioasa: nimeni nu modifica o matrita de constructie relativ veche si fara insertii pentru 250 + 250 vagoane vandute pe o piata de importanta nesemnificativa. Motto: "Friss oder stirb" (manca sau crapa)!
Doar un punct de vedere: Se putea folosi matrita de la inmatricularea SBB - nu are decat doua usi, dar patru geamuri. Iar daca inchidem ochii si ne bucuram de ce avem, geamurile alea puteau fi, in plus, direct din fabrica, vopsite in albastru sau rosu, dupa caz. Dar am spus - este doar un punct de vedere, al meu.
Scarile manevrantului sunt prost gandite pentru "Betriebsbahner" adica cei care circula cu vagoanele pe diorama. Pentru modelistii "de vitrina" sunt asa cum trebuie.
Daca cumpar vagonul cu scarile rupte, nu mai e cum trebuie deloc, indiferent ce vreau sa fac cu el! Plasticul celor de la ACME este totusi de o calitate inferioara celui folosit de Roco iar piesele mai firave, cu sectiuni mici, cum este cazul scarilor in discutie, nu suporta solicitari prea mari si in loc sa se indoaie frumos si sa poata fi readuse la forma initiala, ele crapa de ti-e mai mare dragul! Iar problema scarilor este valabila pentru toate T2s-urile facute de ACME (am intalnit-o si la inmatricularea DB - TEN), deci nu s-a facut un rabat de la calitate pentru piata romaneasca. Voi pregati un mic material (sper ca pana maine sa fie gata) cu solutia gasita de mine pentru acele scari. Pentru cablul de incalzire, sper ca Dl. Adi Corodescu sa vina cu o solutie, pentru ca eu nu am una care sa imi convina 100%.
 
Buna,

Cu acel cablu de incalzire trimite-i un mail domnului Corodescu - sunt convins ca te va ajuta cu accesoriul lipsa.

Problema cu "plasticul" este legata de material. Una este PS sau ABS cum foloseste AF la aceste piese si alta este POM, folosit de Roco. POM are dezavantajul ca nu se poate vopsi satisfacator, insa este extrem de flexibil. Din pacate in China multi fabricant au oroare de acest tip de plastic.

Cu matrita de AB33 Roco, nu, nu se putea folosi matrita vagonului SBB pe simplul motiv ca aceasta nu mai poate fi intrebuintata, fiind dupa ce s-a scos ultima serie de WLABm SBB "Mond und Sterne" defecta. Poti fi sigur ca la momentul respectiv s-a insistat la firma germano-austriaca pentru a se realiza un model cat mai apropiat de realitate si acest compromis nu s-a ales degeaba. Din pacate nu se putea mai bine.

Intrucat ACME planuieste un WLABmh/z 174/175 poate ca intr-o zi vom avea si WLABmee 71-31 tip AB33 corecte de la AF.
 
Am folosit T2S-ul in acceleratul 1742 din luna iulie 2007:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=141329141329