Vagon de dormit WLABmee tip T2S rosu, H0 - A.F.

Avatar utilizator
WeepingEye
Mesaje: 266
Membru din: Lun Noi 24, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de WeepingEye » Mar Mai 21, 2013 12:00 am

Adica furtunele sunt in principiu negre, iar prizele metalice fie negre, fie in culoarea sasiului, adica gri. Oricum ai intoarce-o, de vopsit nu scapi!
Pai asta-i intrebarea - bag pensula sau nu in prize, carlige si tampoane?
Tot e bine ca am ajuns sa avem "luxul" de a discuta asa ceva. Multumita AF avem modele cu un grad de detaliere din cele mai bune la ora actuala pe scara H0, acum patru-cinci ani ne certam pe modele Tillig cu alt sasiu, aeratoare in plus si cate si mai cate, pe vagoane de dormit Roco cu 2 usi in plus si boghiuri ciuntite si incercari nereusite de macheta marca Heris...
Am spus, prefer T2S-ul de la ACME inaintea celui de Roco... de Heris nici nu mai amintesc! Despre Roco nu vreau decat sa spun ca in cazul boghiurilor ciuntite nu prea vad o alta solutie (si MU-ul cu fuste de la ACME are boghiurile taiate similar, doar ca ceva mai grosolan), dar nu exista nicio scuza pentru usile in plus.

La modul serios, T2s-ul AF te imbie la perfectionari, numai ca, in afara de punctele amintite de Vali, nu prea ai unde...
Nu vreau decat sa adaug mici detalii care nu au fost luate in calcul incepand cu proiectarea, dar asta nu inseamna ca in acest caz ii critic pe cei de la ACME. Sunt convins ca la orice model cu pret obisnuit (aprox. 50 ... 55 EURO / 26,40 metri, adica cam 2 EURO la 1 metru de vagon :roll: ) se gaseste cate ceva de facut. Si totusi, fara a vrea sa fiu rautacios, scarile manevrantului sunt prost gandite (altfel n-ar fi rupte la modele abia scoase pentru prima data din cutii) iar T2s-ului meu ii lipseste un cablu de incalzire! :-( De ce mi se intampla din nou numai si numai mie?!!! :-( :-( :-(
Va pupa tata!
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Mai 21, 2013 12:19 am

Pai asta-i intrebarea - bag pensula sau nu in prize, carlige si tampoane?
Macar pe partile metalice ale furtunelor, da. :lol:
Despre Roco nu vreau decat sa spun ca in cazul boghiurilor ciuntite nu prea vad o alta solutie (si MU-ul cu fuste de la ACME are boghiurile taiate similar, doar ca ceva mai grosolan), dar nu exista nicio scuza pentru usile in plus.
Ba exista una si foarte serioasa: nimeni nu modifica o matrita de constructie relativ veche si fara insertii pentru 250 + 250 vagoane vandute pe o piata de importanta nesemnificativa. Motto: "Friss oder stirb" (manca sau crapa)!

Scarile manevrantului sunt prost gandite pentru "Betriebsbahner" adica cei care circula cu vagoanele pe diorama. Pentru modelistii "de vitrina" sunt asa cum trebuie. :grin:
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
WeepingEye
Mesaje: 266
Membru din: Lun Noi 24, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de WeepingEye » Mar Mai 21, 2013 12:32 am

Ba exista una si foarte serioasa: nimeni nu modifica o matrita de constructie relativ veche si fara insertii pentru 250 + 250 vagoane vandute pe o piata de importanta nesemnificativa. Motto: "Friss oder stirb" (manca sau crapa)!
Doar un punct de vedere: Se putea folosi matrita de la inmatricularea SBB - nu are decat doua usi, dar patru geamuri. Iar daca inchidem ochii si ne bucuram de ce avem, geamurile alea puteau fi, in plus, direct din fabrica, vopsite in albastru sau rosu, dupa caz. Dar am spus - este doar un punct de vedere, al meu.
Scarile manevrantului sunt prost gandite pentru "Betriebsbahner" adica cei care circula cu vagoanele pe diorama. Pentru modelistii "de vitrina" sunt asa cum trebuie.
Daca cumpar vagonul cu scarile rupte, nu mai e cum trebuie deloc, indiferent ce vreau sa fac cu el! Plasticul celor de la ACME este totusi de o calitate inferioara celui folosit de Roco iar piesele mai firave, cu sectiuni mici, cum este cazul scarilor in discutie, nu suporta solicitari prea mari si in loc sa se indoaie frumos si sa poata fi readuse la forma initiala, ele crapa de ti-e mai mare dragul! Iar problema scarilor este valabila pentru toate T2s-urile facute de ACME (am intalnit-o si la inmatricularea DB - TEN), deci nu s-a facut un rabat de la calitate pentru piata romaneasca. Voi pregati un mic material (sper ca pana maine sa fie gata) cu solutia gasita de mine pentru acele scari. Pentru cablul de incalzire, sper ca Dl. Adi Corodescu sa vina cu o solutie, pentru ca eu nu am una care sa imi convina 100%.
Va pupa tata!
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Mai 21, 2013 2:21 am

Buna,

Cu acel cablu de incalzire trimite-i un mail domnului Corodescu - sunt convins ca te va ajuta cu accesoriul lipsa.

Problema cu "plasticul" este legata de material. Una este PS sau ABS cum foloseste AF la aceste piese si alta este POM, folosit de Roco. POM are dezavantajul ca nu se poate vopsi satisfacator, insa este extrem de flexibil. Din pacate in China multi fabricant au oroare de acest tip de plastic.

Cu matrita de AB33 Roco, nu, nu se putea folosi matrita vagonului SBB pe simplul motiv ca aceasta nu mai poate fi intrebuintata, fiind dupa ce s-a scos ultima serie de WLABm SBB "Mond und Sterne" defecta. Poti fi sigur ca la momentul respectiv s-a insistat la firma germano-austriaca pentru a se realiza un model cat mai apropiat de realitate si acest compromis nu s-a ales degeaba. Din pacate nu se putea mai bine.

Intrucat ACME planuieste un WLABmh/z 174/175 poate ca intr-o zi vom avea si WLABmee 71-31 tip AB33 corecte de la AF.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Mai 21, 2013 7:03 pm

Am folosit T2S-ul in acceleratul 1742 din luna iulie 2007:
[Local Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
WeepingEye
Mesaje: 266
Membru din: Lun Noi 24, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de WeepingEye » Mar Mai 21, 2013 9:02 pm

Am spus mai devreme (ieri) ca vreau sa va prezint o solutie de inlocuire a scarilor manevrantului pentru vagoanele T2s de fabricatie ACME. Ei bine, pentru a nu devia acest subiect de la cursul lui normal, am postat aceasta lucrare aici:
[Local Link Removed for Guests]
in cadrul subiectului "Un ochi aruncat printre jucariile mele", pagina 2, mesajul de azi, 21 Mai 2013, ora 20:55.
Cu matrita de AB33 Roco, nu, nu se putea folosi matrita vagonului SBB pe simplul motiv ca aceasta nu mai poate fi intrebuintata, fiind dupa ce s-a scos ultima serie de WLABm SBB "Mond und Sterne" defecta.
Nu stiam ca matrita este defecta. In cazul acesta imi pun intrebarea: Oare se mai putea fabrica vagonul CFR? Cat de departe am fost de un monstruos Y de 26,40 metri lungime pe matrita de X?
Intrucat ACME planuieste un WLABmh/z 174/175 poate ca intr-o zi vom avea si WLABmee 71-31 tip AB33 corecte de la AF.
Vad ca cei de la ACME si LS Models le sufla destul de tare in ceafa celor de la Roco!
Cu acel cablu de incalzire trimite-i un mail domnului Corodescu - sunt convins ca te va ajuta cu accesoriul lipsa.
Ureaza-mi succes! :roll:

Vreau doar sa adaug un raspuns la fotografiile lui Gam3 si sa spun ca ma roade pizma cand vad vagonul ala si ma uit la al meu:
[Link Removed for Guests]
Dar mi-a fost teama sa-l trimit inapoi ca nu se stie ce dusman m-ar fi pandit din cutia celui de schimb :lol:

-----
Am folosit T2S-ul in acceleratul 1742 din luna iulie 2007:
[Local Link Removed for Guests]
Lokomotiv.ro zice:
Nu exista subiectul sau mesajul cerut
Va pupa tata!
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Mai 21, 2013 11:52 pm

Buna,
Vad ca cei de la ACME si LS Models le sufla destul de tare in ceafa celor de la Roco!
Nu Roco, ci LSModels, insa nu mai spune la nimeni ca afla toti!

Vopseaua roasa pe acoperis este o "boala" a seriei actuale. Si la Gam3 exista numai ca nu a pozat locul respectiv.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Mai 22, 2013 6:09 am

@WeepingEye

[Local Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
WeepingEye
Mesaje: 266
Membru din: Lun Noi 24, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de WeepingEye » Mar Iun 11, 2013 9:59 pm

Mai demult, HGDan a facut o comparatie intre cele trei T2s-uri CFR albastru/ gri fabricate de Heris, ACME/ AF si Roco ( [Local Link Removed for Guests] ). Va propun acum o mica comparatie intre T2s-urile ACME/ AF. Am luat in discutie cele doua CFR-uri – cod AF 20050 (rosu) si AF 20051 (albastru/ gri)

[Link Removed for Guests]

alaturi de un T2s de inmatriculare germana, epoca IV, vopsire TEN – cod ACME 50911.

[Link Removed for Guests]

Pentru inceput, am remarcat vopsirea patuturilor in albastru (cam asta e culoarea care se gaseste azi la CFR si nu rosu) si a masutelor in gri-metal (T2s-ul albastru/ gri are masutele rosii, ca si patuturile). Impreuna cu inscriptiile de pe peretele interior al coridorului si lufturile usilor cabinelor reprezentate prin rame fine, negre, inserate in grosimea tocurilor usilor (vopsite in gri-metal), toate arata o preocupare a fabricantului pentru dezvoltarea in continuare a produselor, deci vorbim despre UN MARE PLUS!

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Prin comparatie cu T2s-ul meu albastru/ gri, am constatat si o evolutie la nivelul tampografiei – s-ar putea sa fie doar un caz izolat, nu stiu. Acum scrisul este lizibil, uniform, nu sters sau cu vopseaua intinsa, cu pete, cum se vede pe T2s-ul albastru/ gri.

[Link Removed for Guests]

Usile de intercomunicatie au la varianta CFR rosie manerele vopsite in gri-metal si chederul dintre ele negru – poate ne ajuta cineva cu informatii despre vagonul real albastru/ gri, daca are manerele gri sau albastre, la fel cum nu stiu daca placa de trecere este gri-metal sau gri simplu. Chederul negru lipseste si la versiunea DB si din nou remarc acea grija pentru o dezvoltare continua.

[Link Removed for Guests]

T2s-ul albastru/ gri are peretii carcasei lisi, fara caseta indicatorului de locuri libere, fara clemele de prindere a placilor cu nr. de tren, de vagon si cu traseul. In realitate, clemele exista, doar caseta indicator nu. Modelul de T2s CFR rosu seamana cu modelul german, cu toate detaliile pe peretii laterali. Din pacate, remarc aici o greseala – in fotografiile puse la dispozitie de colegii de pe forum, se vede ca in realitate lipseste caseta indicator iar pe model ea exista.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

O alta nepotrivire este si capacul de vizitare sau priza de aer (nu stiu cu siguranta ce este) montat(a) pe plafon deasupra canalizatiei verticale de ventilatie – aceasta este reprodusa identic ca la inmatricularea germana, dar la vagonul real CFR rosu lipseste si trebuia lucrat ca la T2s-ul albastru/ gri.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Eu prefer ca modelele de vagoane sa nu poarte inscriptii referitoare la tren, traseu si nr. de vagon iar prezenta lor nu este un motiv de bucurie pentru mine (nu m-am bucurat nici la setul de AVA200 albastre), dar din punct de vedere al detalierii, din nou este un plus.

Intre cele doua modele CFR difera nuanta de gri a plafonului – la T2s-ul rosu plafonul este mai inchis. In continuare, alte fotografii:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Va pupa tata!
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Iun 12, 2013 5:52 pm

WeepingEye scrie:
Usile de intercomunicatie au la varianta CFR rosie manerele vopsite in gri-metal si chederul dintre ele negru – poate ne ajuta cineva cu informatii despre vagonul real albastru/ gri, daca are manerele gri sau albastre, la fel cum nu stiu daca placa de trecere este gri-metal sau gri simplu. Chederul negru lipseste si la versiunea DB si din nou remarc acea grija pentru o dezvoltare continua.
La 75-71 005-5.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Ca fapt divers pe fostul 71-31 019-2 actual 75-71 001-4 este caseta indiator.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Vagoane ”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat