Vagon posta-bagaje seria 91-57...Top secret!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.293
988
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Aici voi prezenta unul din proiectele mele secrete, pe care il stie toata lumea.Cand, nu stiu sigur...
Deocamdata deschid topicul (nu cumva sa mi-o ia cineva inainte! :? ) ca sa nu va plictisiti... vi se pare cunoscut cliseul? :D

:cafea:
 
Da, oarecum.

Insa fii atent, Cosmin, primim numai proiecte top secrete de-ale tale pe care nu le-ai mai prezentat in nici o alta parte! :evil:
 
Sa trecem mai departe.

In posesia subsemnatului se aflau de ceva timp 2 vagoane A9 din setul Roco 6045 , "Le capitole" fabricat prin 1997.Cum nu (mai) am fotografii cu vagoanele asa cum erau ele in stadiul original, mai jos aveti o imagine de pe ebay.co.uk

1209010536063917710270303.jpg


Un coleg de forum mi-a atras atentia asupra unui vagon "CFR" , pus la vanzare pe ebay, si asa mi-a incoltit ideea unei conversii.Vagonul avut in vizor este un vagon de posta-bagaje, un 91-57.
Vedeti poza lui dantm



de pe:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5234&start=75


Lista de modificari necesare nu este tocmai una mica, insa executabila.In caz ca am omis ceva, editez pe parcurs.

-modificarea sasiului prin eliminarea/mutarea/adaugarea unor elemente
-obturarea ferestrelor 3-4 si 6-7 si decuparea usilor glisante
-eliminarea fustei vagonului si razuirea diferitelor detalii de pe peretii
laterali si adaugarea celor necesare
-modificarea capetelor vagonului
-modifcarea acoperisului (nervuri, aeratoare,capace cutii de apa)
-schimbarea boghiurilor
-vopsire si inmatriculare
 
Asa acum spuneam, ferestrele obturate (styrene de 1 mm) , aerisirile chituite si acoperisul razuit, chituit, pentru a primi cele necesare.



Au fost decupate golurile pentru usi (mai tarziu mi-am dat aseama ca le-am taiat prea mari).



Pentru nervurile acoperisului am lipit styrene,profile rotunde de 0,5 mm.

 
Salut de ce sunt rotunde nervurile ? Asa e si in realitate ? Daca da , ce rol au inafara de a tine zapada pe acoperis ? :lol: ofera ceva rezistenta mecanica ?
 
Profilul nervurilor in realitate cred ca este triunghiular cu muchea rotunjita, obtinut prin stantare.Nervurile sunt acolo unde este nevoie de rezistenta, din diferite motive...tabla mai subtire, economie de material, greutate etc...

Apropos de rezistenta...stii cum sa pui un pahar peste o bancnota sprijinta pe alte 2 pahare, nu? :p

Eu am aplicat profilul rotund pentru ca la data respectiva nu gaseam semirotund , iar spatiul intre suprafata si profil se umple cu adeziv rezultand o nervura semirotunda.Iar de la semirotund pana la triunghiular cu muche rotunda, la scara 1:87, nu este decat un pas.

:D
 
Nu zic, e frumos sa poti sa iti faci unul..
Eu as prefera sa il cumpar de undeva.. dar din pacate din atatea firme de profil, nici una nu a fost in stare sa scoata un vagon din acesta romanesc.. pacat.
 
Multumesc Razvan!

Pai a fost invers...de la posta am trecut la carbuni si de la carbuni la posta . :D

La capete, usile de trecere intre vagoane au fost si ele modificate.

 
Acoperisul si-a primit portia de aeratoare (clonate de pe un vagon Tillig), capace cutii apa si ce-o mai fi pe acolo.Prinderile capacelor sunt din alama de 0,5.
La carcasa i-am aplicat si usile glisante.




O mana de primer ca sa vaz ce defecte ar trebui remediate.


 
cosmine, sa ne zici si noua pe unde stai. promitem sa nu-ti spunem cand iti calcam pragul si iti furam modelele, daca avem drum prin coltul cela de lume !! Frumos!
 
LDH, imi ia mult sa cotrobai fiecare casa din Porto.... ceva mai ... precis.... :D

edit sa nu mai spamez:
@LDH sa nu dea mama lu' Nea Marin sa uitati de mine, ca va duc la Sadova si va iau tot: masina, acte, bani, si va las acolo!