Vagon G10 pentru zarzavaturi Gfv Ep II - CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
cosmin78 a spus:
In dreapta este carligul de la G 02, iar in stanga, ciotul acela este carligul de la G 10...matrita noua, ai? :evil:
Si daca tot e matrita noua, de ce se vede bavura in mijlocul acoperisului?Nu se putea proiecta astfel incat turnarea/injectia sa se faca (numai) prin interior, lasand partea vizibila intacta?

Bravo Cosmin!
In sfarsit observa si altcineva chestia cu acoperisul...Un lucru facut fara cap.
Si nu vreau sa cad in pacatul de a spune ca...lasa, merge si asa, la pretul asta, plus ca se poate indeparta cu putina munca, etc...Ei bine, eu sunt mai lenes, si nu sunt de acord cu asemenea scapari...

Nu are rost sa trec plusurile, le-au contorizat alti colegi mult mai competenti in domeniu.
 
Eu pun asemena scapari in contul cost/data livrare, treburi din astea.Ca altfel nu are logica sa imbunatatesti o matrita si sa lasi anumite amanunte deoparte.Desi puteau sa evite asemenea deraieri...
 
Buna,

Germanii au o vorba: "Wer lesen kann ist klar in Vorteil"
(pe romaneste, cine poate citi este clar in avantaj" :D

Asa ca la ce spune Cosmin:
In dreapta este carligul de la G 02, iar in stanga, ciotul acela este carligul de la G 10...matrita noua, ai?
Si daca tot e matrita noua, de ce se vede bavura in mijlocul acoperisului?Nu se putea proiecta astfel incat turnarea/injectia sa se faca (numai) prin interior, lasand partea vizibila intacta?

nu pot decat sa imi citez propriul mesaj:
Fleischmann, care are si acum un PM separat de Roco si o structura de firma separata de Roco, a avut de ales: sau sa "ingroape" matritele de G10, sau sa le imbunatateasca. S-a ales versiunea a doua, stiind din start ca si matritele imbunatatite nu vor atinge nivelul Brawa, si de aceea s-a ales varianta producerii singurei versiuni de cutie pe care nu o propune Brawa si anume vagonul pentru transport de legume si zarzavaturi cu aeratoare suplimentare pe cutie si acoperis de tabla. Cutia a fost regravata (din pacate nu si acoperisul), cabina de franar (oricum falsa) a fost inlocuita cu cea corecta de la Roco, la fel si manerele si suportii de felinare, care erau de nivel de Mehano Hobby. Imi pare rau, suntem in 2012 si ce era "specific" sau "nespecific" firmei atunci cand e vorba de piese incorecte e irelevant.

Sasiul vagonului nu a fost modificat, de aceea e normal sa aiba acel carlig in relief (asa se obisnuia in 1978) si nu asa frumos ca la G Stettin-ul din 2005. Singura modificare suferita a fost adaugarea cuplei scurte cu KKK in 1988.

Privind acoperisul, asa cum spuneam, din pacate nu a fost reproiectat, asa ca si forma sa adica curbura este falsa, ceea-ce ma deranjeaza personal mai mult ca punctul de injectie de pe mijloc.

In plus:
Eu pun asemena scapari in contul cost/data livrare, treburi din astea.Ca altfel nu are logica sa imbunatatesti o matrita si sa lasi anumite amanunte deoparte.Desi puteau sa evite asemenea deraieri...

In sfarsit observa si altcineva chestia cu acoperisul...Un lucru facut fara cap.

Observatia am facut-o in textul meu de mai sus. Nu este nici o "scapare", nici o "deraiere" si nici ceva "fara cap", ci modul de executie al matritei vechi de 40 de ani. Nu se poate muta la o matrita punctul central de injectie in alta parte, se poate doar realiza una complet noua si problema nu s-a pus astfel. Asa ca acel punct pe acoperis va ramane cat va exista matrita respectiva.

Concluzie: Nu se poate compara un vagon din 1978, chiar modernizat in 2012, cu unul din 2008-2009, deci sa ceri de la un G10 Fleischmann acelasi lucru ca de la cel de la Brawa este ceva nepotrivit.
 
Dragule, eu le-am pus alaturi de Brawa, (de aceea am spus ca Brawa e Brawa si Fleischmann e Fleischmann), insa de comparat ,la modul literar, am facut-o cu un frate facut aceeasi firma, chiar daca matrita este mai recenta.

Din punctul meu de vedere, al clientului, ma simt indreptatit sa fac unele observatii pe marginea produsului.Asta nu inseamna ca il "demolez", nici vorba de asa ceva.Nici cliseul "nu iti place, nu cumperi" nu il accept ,am cumparat si asta spune tot, eu imi doresc CFR-uri pe liniile mele si incerc sa contribui "la efortul pentru razboi" cat pot.
Asa cum spuneam, defecte minore (si asta depinde de fiecare)...unele se pot remedia ,altele nu.
 
Buna dragule, :D
Dragule, eu le-am pus alaturi de Brawa, (de aceea am spus ca Brawa e Brawa si Fleischmann e Fleischmann), insa de comparat ,la modul literar, am facut-o cu un frate facut aceeasi firma, chiar daca matrita este mai recenta.

Da, unul e din 2005-2006 si celalalt din 1978 ca matrita de sasiu. E si normal ca in aproape 40 de ani sa fi facut si Fleischmann ceva progrese, nu? :roll:
Din punctul meu de vedere, al clientului, ma simt indreptatit sa fac unele observatii pe marginea produsului.Asta nu inseamna ca il "demolez"

Nu, nu e vorba de asa ceva, insa atunci comparatia trebuie facuta competent si nu intr-o oarecare "bascalie", pentru ca de exemplu fraza:
In dreapta este carligul de la G 02, iar in stanga, ciotul acela este carligul de la G 10...matrita noua, ai?

Nu-si are sensul daca ai citit si inteles mesajul meu care suna:
Cutia a fost regravata (din pacate nu si acoperisul), cabina de franar (oricum falsa) a fost inlocuita cu cea corecta de la Roco, la fel si manerele si suportii de felinare, care erau de nivel de Mehano Hobby

Pe scurt, as dori o critica atat pertinenta cat si competenta, comparand ce e comparabil cu atat mai mult cu cat am jucat jocul transparentei si am explicat pe larg ce a dus la aparitia acestui vagon in aceasta forma pe piata.
Nu de alta, insa e vorba de Romania, cu obiceiurile sale, de piata din Romania, care are si ea obiceiurile sale, si sunt o gramada de oameni care au obiceiul sa citeasca printre randuri si sa inteleaga doar ce vor!

LE: corectare greseli de ortografie
 
Horia, nici vorba de bascalie, insa eu inteleg acest hobby ca sursa de momente placute , educative si nicidecum stresul si scrobeala diferitelor situatii cotidiene.De aici si umbra de veselie pe care eronat ai etichetat-o ca bascalie.Ca doar n-o sa fac riduri pe fata uitandu-ma invartind trenuletele. :p
 
"Ceea ce merita sa fie facut merita sa fie bine facut" (Nicolas Poussin)

Matrita din 78' "impinsa" pe "piata" din Romania in 2012 se incadreaza tot la categoria "fara cap" (mai ales in contextul in care vagoanele mele piko achizitionate in 78' nu aveau bavura aia in mijlocul acoperisului!).
Eu sunt probabil un caz singular; nici toate explicatiile avizate ale specialistilor in domeniu nu inlatura pentru mine (dupa ce le-am citit, bineinteles...) asemenea scapari pe care nici la gama hobby nu le-am intalnit (dar experienta mea cu siguranta este limitata in raport cu un oarecare alt sistem de referinta...).
 
Buna,

Cosmin, noi doi ne intelegem reciproc, insa altii nu ne inteleg. De aceea merita la putinele produse pe care le avem sa explicam "le pourquoi du comment". ("de ce" de la "asa").
Matrita din 78' "impinsa" pe "piata" din Romania in 2012 se incadreaza tot la categoria "fara cap" (mai ales in contextul in care vagoanele mele piko achizitionate in 78' nu aveau bavura aia in mijlocul acoperisului!).

Matrita nu a fost "impinsa" doar in Romania, ci s-au realizat simultan 5 sau 6 versiuni de imatriculare, din care unele s-au anuntat abia acum cateva saptamani ca noutati 2013 (DR Ost, DB, etc).

Asa cum spuneam, existau doua posibilitati: a propune un vagon (versiune de baza DRG, faptul ca exista o varianta CFR e chestie de noroc) cu neajunsuri cunoscute intr-o versiune inexistenta la concurenta sau a-l ingropa pe vecie. S-a ales prima varianta si asa cum am amintit din prima mea recenzie aici pe forum, acel punct de injectie ma deranjeaza si pe mine.

Pana una, alta, e cel mai corect model de vagon de marfa CFR existent pana acum in serie mare pe H0, chiar si in raport cu cele scoase anul trecut de Fleischmann si trebuie subliniat acest lucru. Sper sa existe in curand altele si mai corecte, nu numai de la Fleischmann - chiar si o firma romaneasca lasa sa se intrevada acest lucru cu un vagon refrigerent care este un exemplar exotic insa va fi absolut corect, atat ca forma cat si ca inscriptionare.
 
Buna Razvan,

Cate vagoane G10 Fleischmann sau cate vagoane CFR cu totul?

Daca e vorba de prima varianta, numarul de vagoane produse este cu trei cifre, stiind ca este vorba de undeva intre treimea si jumatatea sumei globale posibile :lol:
 
Salut Horia
Din ce stiu eu, o serie la FLM era de 500 bucati, deci in RO sunt 300?
Oare cate au fost vandute pentru ca, dincolo de marele inconvenient - punctul de injectie ......, vagonul este cat de cat corect, bine detaliat si pretul ok, zic eu.
 
am si eu unul. ca tot eram la magazin, le-am luat si pe celelalte de la Fleischmann. Desi am citit pe forum de diverse probleme, pe care eu nu le-as fi observat niciodata sau nu ma dereanjeaza, imi plac foarte mult

acum, ce optiuni avem pentru locomotiva? e ceva in plan la Fleischmann daca tot a facut vagoane?
am un BR 55 si un BR 56, ambele DB, se preteaza vreuna la modificare?

74153.jpg


4157.jpg


imagini de pe situl lokshop.de
 
Da ambele se pot face CFR seriile 40.000 respectiv 140.400. Dar pe actualele modele, din cauza lipsei rezervorului de pacura, se pot face (de catre fabrica) numai variante pentru epoca 2a, adica imediat dupa primul razboi mondial.
Pentru modificari home-made poti sa incepi cu topicul asta: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=679&start=0
 
Buna,

Se pare ca cititul si mai ales intelesul unui thread complet pe forum e o operatie foarte complexa, pentru ca la intrebarea pusa mai sus am raspuns deja in pagina a 2-a:
Ca locomotiva, cele mai adaptate de la Fleischmann ar fi o Pr. G8.1 (40.000 CFR) sau o G8.2 (140.400-500 CFR), stiind ca la prima se poate realiza o versiune de anii 1920-1930 fara rezervor auxiliar de pacura, adica fara a modifica deloc matrita existenta.

;-)

Ca o completare la ce spune Radu, cel putin la G8.1 adica CFR 40.000 avem versiuni de epoca IIb documentate fotografic fara rezervor de pacura - si anume o 40.0xx in B.M. in 1932, in plina epoca IIb.
Oare cate au fost vandute pentru ca, dincolo de marele inconvenient - punctul de injectie ......, vagonul este cat de cat corect, bine detaliat si pretul ok, zic eu.

Razvan, pentru mine "cat de cat" insemna ceva aproximativ, si vagonul de la Fleischmann nu este ceva aproximativ ci ceva pur si simplu corect. As prefera ca pe viitor sa folosesti formulari ceva mai putin ambigue. :lol:
 
Exact despre aceasta locomotiva este si vorba, catalin. Fotografia apare, intr-o calitate destul de slaba din pacate, si in lucrarea lui Serban.
 
Horia_Radulescu a spus:
Se pare ca cititul si mai ales intelesul unui thread complet pe forum e o operatie foarte complexa, pentru ca la intrebarea pusa mai sus am raspuns deja in pagina a 2-a:
citisem deja tot thread-ul, inclusiv linkul de la Radu161, asa ca a ramas doar varianta cu intelesul. Cu toate astea, mai aveam nevoie de info, sfaturi etc, plus ca nu era doar o intrebare
Dar sa stii ca avem si noi astia mai fraieri rolul nostru pe lume, fara noi ar trece complet neobservati cei ce pot face operatiuni foarte complexe :)

La multi ani,
Mircea