Vagon CFR BAFMD 70 xxx - H0

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Vagon CFR BAFMD 70 090 si BAFMD 70 092.

Zic de la bun inceput ca vagonul nu are la baza o documentatie, nu am gasit nicaieri poze cu vagoanele tip Bye 667 in serviciu la CFR. Anul trecut am gasit doar 3 exemplare in trenuri de servici, 2 Bye 667 ca vagoane Protectia Munctii si 1 vagon tip Bye 655 in trenul sanitar.

Imi place sa cred ca pana sa ajunga pe trenuri de lucru au facut servici la calatori.

Culoarea, inscriptiile si pozitionarea lor sunt cat se poate de autentice, numerele sunt la cateva numere distanta fata de alte vagoane de cl a 2-a din perioada 1963 atunci cand e revizia modelului.


Vagoanele sunt produse de Roco, cred ca e prima generatie cu KKK, nu stiu ce cod sunt, am cumparat vagoanele fara cutie.



Dupa vopsirea in Alsacia:


La Cluj a capatat inscriptii:




Cand am ajuns acasa am vazut ca placutele cu ruta au ramas la Cluj. De asta in unele poze se vede urma lipiciului.

La final cum arata vagoanele de care pomeneam la inceput:
CFR 80 53 98-13 000-7 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34


CFR 80 53 98-13 001-5 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34


80 53 97-60 104-0 - Waggonfabriken A.G, 1936 - fost DRG-Eilzugwagen C4i36

foto Mircea Dorobantu
 
buna,

mai trebuiesc aduse cateva precizari privind executia, vopsirea si inmatricularea.

nu am modificat deloc cutiile vagoanelor E36 (Eilzugwagen Gruppe 36, adica vagoane de tren accelerat ale DRG din grupa 1936, primele de acest tip integral sudate) intrucat si cele care au supravietuit pana in ziua de azi in trenuri sanitare au cutiile intr-o stare apropiata de cea originala.
la fel si aparatul de rulare de tip Görlitz III usor varianta I.

privind vopsirea, desi este vorba de modele "free lance", am ales standardul CFR din epoca: verde mediu CFR 6.007 (sau mai bine spus echivalentul sau RAL), gri mediu pentru acoperis, "murdarit" usor la partea centrala si negru pentru sasiu.

inscriptionarea s-a facut conform normativului din epoca, ca Bafmd (clasa a II-a, 4 osii, cutie integral din fier, culoar central, dinam) 70.0xx, grupa in care ar fi trebuit sa intre vagoanele fiind vorba de foste clasa a III-a inainte de 1956.

pana la gasirea unor informatii mai precise, ramane un model "free lance", insa unul absolut plauzibil.
felicitari si in directia Studio Trains Addicted pentru imprimarea inscriptiilor dupa schema de inmatriculare pe care am alcatuit-o si aplicarea lor pe model!
 
La TrainFest 2012 alaturi de Dimitrov si viitorul Hecht CFR de cl 1/2: