Rama CFR - TE6 - TT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
Deoarece nu sunt vagoane de pasageri CFR la TT am incercat sa fac o conversie avand la baza o rama DB13 produsa de BTTB pe care o am din anii 70.
Dupa ce am analizat cateva zeci de poze am decis sa reproduc rama TE6 considerand ca necesita cele mai putine modificari pentru ceferizare a ramei DB13.
Si acum etapele pentru realizarea ramei TE6 :
se ia una rama DB13



se deface in bucati

se ia fiecare carcasa in parte si se pilesc jgheaburile de deasupra ferestrelor si usilor


la carcasele de capat ale ramei se modifica ferestrele sau se inchid dupa cum e cazul, se chituieste, se slefuieste si se repeta aceste operatii pana cand se obtine un rezultat acceptabil, asta la o privire cu ochiul liber, nu cu poze macro, m-am chinuit ceva ca la un capat sa se vada la fereastra centrala conturul inchiderii acesteia cu tabla


dupa o baie buna in lichid de frana a urmat ultima slefuire si apoi vopsirea, am ales vopseaua albastra RAL 5015, stiu ca legat de nuanta au fost mai multe pareri pe forum

urmeaza partea cea mai delicata, inscriptionarea, am realizat aceste inscriptii absolut fidel si in totalitate conform pozelor, din pacate datorita dimensiunilor unele nu sunt descifrabile, la final un strat de protectie cu lac, iata ce a iesit la final :



cateva poze macro de detaliu cu inscriptiile facute :



din pacate pozele nu sunt deloc grozave, nu am un aparat cat de cat performant, ce pot sa spun este ca in realitate arata mai bine decat in poze.
mai trebuie sa gasesc niste bare la usi pe masura si sa pun stopurile pe capetele ramei.
avand in vedere experienta capatata cu acesta conversie (nu am mai facut asa ceva pana acum) sunt convins ca urmatoarele vor iesi mult mai bine, vreau sa mai convertesc in CFR si alte tipuri de vagoane.
astept sugestii si mai ales critici, imi vor de folos pentru urmatoarele lucrari dar avand in vedere dimensiunile (TT) va rog sa alegeti pietre mai mici :D
 
capatul din ultima poza mai trebuia lucrat un pic, kit+slefuit.in rest, felicitari pentru isprava!
o intrebare: cum te-ai descurcat cu decalurile?
 
buna,

socotind ca mity a spus ca:
m-am chinuit ceva ca la un capat sa se vada la fereastra centrala conturul inchiderii acesteia cu tabla

mi se pare capatul ok.

pe de alta parte, se poate discuta asupra culorii: albastru RAL 5012 (mai deschis, vezi modelele recente Roco pe H0) sau RAL 5015 (ceva mai inchis)?
la 1/1 avem din fiecare...
 
Rama arata excelent si merita tot efortul!
Eu, totusi, as fi incercat sa modific si capetele boghiurilor cu tampoanele atasate...
Acestea nu reprezinta realitatea si e pacat pentru rezultatul final.
Mult succes la urmatoarele conversii.
 
multumesc pentru aprecieri
cosmin
iata poza dupa care m-am inspirat

e foarte adevarat ca la partea superioara se vad locurile unde am chituit golurile pentru lumini la DB13 care la TE nu exista dar dupa cum spuneam cu ochiul liber nu se vad ( sau nu le vad eu, deh, la varsta mea te mai lasa vederea, e clar trebuie sa lucrez sub lupa), oricum este usor de remediat
mity
stiu eu pe cineva din Braila care tot din lipsa de modele CFR la HO s-a apucat de conversii :D , este adevarat ca mai am mult pana sa ajung la performanta lui, iar la N ce sa mai vorbesc, noroc cu Horia....
ormag
rama pe care am sacrificat-o (nestiind daca o sa fac vreo isprava) o am de vreo 40 de ani produsa de BTTB cu tehnologia de atunci, acum cativa ani Tillig a reluat productia acestei rame dar realizata corect, boghiurile de capat independente, cu carcasa completa si cu tampoane, vezi si cazul vestitelor vagoane Y (BTTB) ale caror boghiuri aveau si scarile pe ele, acum Tillig si Kuehn produc vagoane Y corecte ce se pot usor ceferiza

daca o sa am ocazia ( bani) sau va dorii cineva o sa folosesc modele corecte si cu experienta acumulata sunt sigur ca va iesi o treaba mult mai reusita
 
Horia,

nu la golul dintre ferestre m-am referit, ca doar a fost o intreaga "batalie" de convingere in alt topic pe seama ferestrei din mijloc :p ,ci la golurile pentru lumini (asa cum a specificat si autorul) si ramasitele din coltul dreapta-jos, insa nu este ceva care sa bata la ochi.

cftt,

urmeaza vreo rama cu capetele drepte? :p
 
Cosmin
ramasitele din coltul dreapta-jos vrea sa reprezinte un furtul (nu stiu la ce foloseste), vezi ultima poza atasata, nu am umblat la model in acel loc, pentru o rama cu capetele drepte ar trebui sa fac rost de asa ceva sau macar de alta rama cu capete tesite la care sa modific acoperisul, candva de mult Cristi (lok) a realizat o asemenea modificare la o rama HO
 
am remediat golurile de lumini de la partea superioara si am pus si stopurile
 
Salut

Ma uit de multe ori la colectia cftt-ului si o admir. La fel si topicurile cu modificari de rame, etc
Uitandu-ma la acest vagon cred ca singura discrepanta pe care am vazut-o pana si eu (fiind un tip care nu agreez detalierea pana la nebunie) ar fi tampoanele...
Daca se poate rezolva...mmm..ar fi ceva
 
stiu chestia cu tampoanele, nu e o filozofie de inlocuit, problema este ca trebuie comandate in Germania, pentru mine nu merita efortul financiar (piese +transport)
 
Te putem ajuta? Adica se poate face vreo comanda mai mare?
Eu aveam la niste vagoane pe care le-am scos la vanzare... Nimeni nu le cumpara:(((... Mai astept sa vad vreo luna daca se vand
 
stiu ca unele rame TE sunt insotite de un vagon de cl.1, stie cineva daca TE6 pe ruta Ploiesti-Targoviste a avut atasat un astfel de vagon si daca da ce tip de vagon este, eu am cautat pe unde am stiut eu dar nu am gasit nicio informatie
 
Daca tot ai revopsit complet vagonul, merita sa renunti la "partea miscatoare" din fata si sa refaci cutia vagonului, ceva ce am incercat eu cu muuuulti ani in urma!

 
excelenta treaba, am studiat vagonul si cred ca pot sa fac aceasta modificare dar am o mare dilema, nu cumva pe raze mai mici boghiul loveste in cutie ?, prin 2001 Tillig a reluat modelul cu cutia modificata cum ai realizat-o tu si boghiul independent dar nu specifica in niciun catalog raza minima, chiar eram dispus sa iau de pe ebay cele doua capete noi ( nu sunt foarte scumpe), dupa ce ma lamuresc cu raza minima modific sau cumpar cele doua capete, mai am o problema, nu am un clestisor special pentru scos acele saibe elastice ce tin boghiurile, cu ce am eu risc sa le rup si nu cred ca mai gasesc asa ceva