Verde de CFR - Rama TE-1

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,

prima editie e de la jumatatea anilor '70, apare prototipul ABme dupa UIC Z2 insa de Bmh(e) adica Halberstädter Mitteleinstiegswagen (tot UIC Z2) inca nici o urma...

vorbesc bineinteles de cele originale TransPress si nu de cele preluate de Alba Publikation in vest.
 
buna seara,

"rasfoind" internetul am dat peste urmatoarea fraza pe un forum cu tematica feroviara din Romania:
in privnta TE-urilor, acestea au fost inscripionate cu CAILE FERATE ROMINE de catre fabricant (fostele uzine DWA din Germania de Est) pentru prezentarea catre CFR. Dupa ce au intrat in exploatare, aceasta inscriptie a fost indepartata si inlocuita cu roata inaripata clasica a CFR-ului.

lasand la o parte denumirea eronata atribuita de acest text fabricantului (in epoca VEB Waggonbau Görlitz), informatia este pur si simplu falsa. TE-01 a sosit in Romania dupa mai multi ani (!!!) de teste pe reteaua DR (Ost) si a fost in continuare testata in trenuri de diferite ranguri (vezi si fotografia istorica cu TE-01 trasa de o locomotiva Pacific 231.0xx alaturi de un Aald de constructie veche si origine probabil MAV sau DV) pana in 1968, moment in care s-a luat decizia comenzii seriei.
in toata aceasta perioada, TE-01 a circulat in schema de vopsire originala, textul "CAILE FERATE ROMINE" nefiind inlocuit cu "roata inaripata" decat cu ocazia primei RP la inceputul anilor 1970, cand rama era deja inmatriculata ca TE 001 si purta marcaje conforme UIC.

de precizat de asemenea ca mesajul de mai sus urmeaza unui comentariu in care se pune sub semnul intrebarii autenticitatea modelului STA si a fost scris dupa ce au fost facute publice fotografiile originale ale ramei (vezi arhiva electronica a statului liber Saxonia) unde prezenta inscriptiei este evidenta.
 
TE- de vanzare scara 1/87

<r><URL url="http://olx.ro/oferta/vagon-etajat-sarpele-cfr-macheta-sachsenmodelle-ho-1-87-ID5kGLv.html"><LINK_TEXT text="http://olx.ro/oferta/vagon-etajat-sarpe ... 5kGLv.html">http://olx.ro/oferta/vagon-etajat-sarpele-cfr-macheta-sachsenmodelle-ho-1-87-ID5kGLv.html</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
VARIANTA INSCRIPTIONATA ,,ARAD-TIMISOARA,, de vanzare</r>
 
Nu am crezut ca asa mult cresc preturile la modelele cfr...
 
Faptul ca se propune un model la un anumit pret nu inseamna nici ca acesta se va vinde la pretul respectiv si nici ca acesta este reprezentativ pentru piata.
 
Dar de curios acea rama TE, nu se mai mai reedita? avand in vedere ca sa facut prin anii 2000
 
Buna,

Firma Sachsenmodelle nu mai exista, dupa ce Richthammer a dat faliment activul firmei a fost preluat de catre Tillig. Cum ramele DB-13 datau inca din perioada RDG si intre timp exista o matrita mult mai buna, chiar daca nu perfecta, la grupul Hornby (Rivarossi), nu este interesant pentru Tillig sa mai produca vreodata ceva cu vechile matrite Sachsenmodelle pe scara H0.

Asta insa nu inseamna ca nu poate exista intr-o zi o versiune CFR albastru deschis, albastru ultramarin, etc. pe baza noului model Hornby - direct de la Hornby sau prin modificare Trains Addicted la calitatea cu care TA ne-a obisnuit.
 
Probabil ca va este cunoscut multora coperta vinilului lui Vintila,"Peripetii Noi" in care observ dunga subtire de jos de culoare galben ci nu alb sau crem,in 1984.
Deasemeni o alta ciudatenie neiteleasa de mine e vagonul din aerierplan,ce pare a fi un "PKP" frate cu "20-40" ,insa pe boghiuri Goerlitz V.
As dori foarte mult sa vad ceva fotografii color cu rame TE de la inceputul anilor 80.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Peripe%C8%9Bii_noi#/media/File:peripetii_noi.jpg
 
Raspunsul este simplu.

Coperta este un colaj, nu in Photoshop ci unul cat se poate de real, realizat folosind o fotografie a PKP care a fost de altfel reprodusa si in alte lucrari.

Vagonul din fundal este un B10 UIC Y de Pafawag, nu pe boghiu Gö. Va ci pe Opole 4ANm/1 polonez asemanator.

A nu respecta dreptul de autor al unei imagini si a o folosi in alt scop nu este ceva nou pe planuri mioritice. :) Pe vremea aceea nu exista Internet.
 
Am discutat personal cu Mircea Vintila legat de realizarea fotografiei.
Mi-a spus ca Alexandru Andries s-a ocupat de coperta,Andries insusi facand fotografia iar fotografia a fost facuta in gara Baneasa.
 
Salut,

Socotind ca fotografia originala a fost reprodusa in mai multe cataloage ale industriei producatoare de material rulant din Polonia si ca atat rama TE cat si vagonul vizibil sunt amandoua in schema de vopsire din anii 1970-80 a PKP nu prea avea cum sa fie facuta in gara Baneasa, insa ca de obicei, voi stiti mai bine.

Mult succes in continuare.
 
Nu am vazut pana acum poza asta in alt context (in vreun catalog de exemplu), dar avand in vedere ca Andries (care e arhitect) s-a ocupat de coperta, e plauzibila varianta colajului, in acest caz fiind un colaj bun. :)

Poza e in oglinda, pentru ca priza electrica e pe partea cealalta, dar totusi ma intriga faptul ca are 3 geamuri pe capat (la polonezi am vazut numai cu unul la cele cu capat drept, la cele tesite am vazut cu 3) si mai ales luminile de capat, care la polonezi de obicei sunt sus, iar aici sunt sub geamuri (similar cu CFR-ul).
Acum mai ramane culoarea dungilor pe care si CFR-ul le-a avut, la noi au fost albe sau galbene?
 
Dungile si semnul pentru gura de umplere erau crem.
 
De acord, cu un mic amendament, punctul (crem sau galben, dupa UIC galben) indica punctul de umplere al rezervorului cu apa rece (neincalzita) de la toaleta. Daca ar fi fost pe fundal alb ar fi indicat rezervor de apa cu protectie impotriva inghetului.