macheta hartie Astra 1940

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ormag

Active Member
4 August 2010
56
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
salut,
nu am mai postat de mult, dar nu am stat degeaba in tot acest timp.
Am incercat sa fac o macheta de hartie a unui vagon astra din anii 1940, la scara 1/120 :D
Pentru exemplificare postez o poza facuta de Wolfcata pe la Vatra Dornei:

Am ales ca material hartia lucioasa de calendar care poate fi vopsita si modelata destul de bine.
dupa realizarea schitelor le-am imprimat pe hartia deja specificata si am trecut la decupaje:

deoarece hartia nu este deosebit de rezistenta am conceput un schelet pentru rigidizarea structurii

to be continued... :wink:
 
o asamblare aproape finala


si finalizarea acoperisului, ceva mai dificil cu colturile de deasupra usilor:


deoarece am dublat grosimea peretilor si multumita structurii de hartie vagonul are o rezistenta deosebita si totodata f.f. usor :D
o vopsea de proba scoate hartia din imagine si da o nota interesanta..





urmeaza poze cu boghiuri si ceva weathering
 
Bravo, foarte frumos!

Este de mentionat ca modelismul care foloseste ca material de baza hartia nu este de nici un fel un soi de "arta minora" asa cum ar considera unii, ci din contra, este o tehnica foarte interesanta cu rezultate extrem de meritorii, materialul respectiv imitand foarte bine tabla din care sunt facute foarte multe vehicole feroviare.

Felicitari, asteptam continuarea! :aplauze:
 
intradevar, imita tabla foarte bine si, daca ai ceva rabdare, poti face un model deosebit de realist.
Dar este prima mea incercare de a modela in hartie, asa ca unele detalii sunt cam
grosolane.
 
si ultima transa de imagini cu modelul de hartie:
boghiurile sunt de la vagoane Y facute de bTTb si adaptate putin(mai mult :roll: )



deoarece modelul nu a iesit prea artistic la finisaje, weathering-ul vagonului a avut ca idee un vagon ars tras pe o linie moarta.




si o incercare de "dioramare" :lol: :



sper ca v-am incurajat sa va apucati de treaba.
 
Interesant vagonul tau.
Sunt curios in ce masura se poate realiza un vagon din carton care sa ruleze in conditii bune.

Din hirtie se pot modela extrem de multe lucruri la un pret extrem de mic. "Celebrele" vagoane CFR se pot realiza fara prea multe probleme.

PS Inceraca sa dai cu un lac inainte de vopsire, eventual in mai multe miini sa creezi un suport pentru vopsea si in acelasi timp sa impermeabilizezi hirtia.
 
andrei_nsts a spus:
Interesant vagonul tau.
PS Inceraca sa dai cu un lac inainte de vopsire, eventual in mai multe miini sa creezi un suport pentru vopsea si in acelasi timp sa impermeabilizezi hirtia.
pai, hartia de calendar este lucioasa si destul de impermeabila pentru a se preta vopsirii.
probabil pozele nu permit vederea luciului vopselei, dar chiar nu a fost problema la asa ceva.
straturile de vopsea de wheatering au dat o nota poroasa suprafetei, care era initial lucioasa dupa prima vopsire.
 
Foarte misto, ai talent incearca sa il valorifici mai mult , incearca noile tehnologii , laser de exemplu proiectarea in autocad - corel , incearca si alte materiale nu numai cartonul , desi sustin ce scriu colegii mai sus legat de carton dar materialele plastice aduc ceva mai multe avantaje.
 
Nu e vorba ca nu e destul de bun suportul hirtiei de calendar. Insa lacul sigileaza suportul evitind posibilele neplaceri daca vopsesti cu vopsea acrilica diluata cu apa.
Daca dai mai multe straturi de sigilant atunci cu siguranta suportul devine o idee si mai rigid.

Eu de regula vopsesc plastic cu acrilice si folosesc acel sigilant inainte de vopsire si dupa vopsire (inainte http://www.cartula.ro/forum/topic/7701-garnituri-militare-germane-ep2-a/page__st__160 si dupa http://www.cartula.ro/forum/topic/7701-garnituri-militare-germane-ep2-a/page__st__180 )

De regula dupa vopsire se sigileaza iar cu lac, odata sau de mai multe ori apoi se aplica prafurile de imbatrinire apoi se sigileaza iar. Dupa caz se poat aplica mai multe rinduri de sigilari.
Te sfatuiesc si eu pe tine cum a m fost sfatuit si eu acum o vreme.
 
foarte instructiv! acum, ca ai exersat pe hartie, poti trece la realizarea vagonului in ABS (Evergreen sau Plastruct)... :)
 
andrei_nsts a spus:
Nu e vorba ca nu e destul de bun suportul hirtiei de calendar. Insa lacul sigileaza suportul evitind posibilele neplaceri daca vopsesti cu vopsea acrilica diluata cu apa.
Daca dai mai multe straturi de sigilant atunci cu siguranta suportul devine o idee si mai rigid.

Eu de regula vopsesc plastic cu acrilice si folosesc acel sigilant inainte de vopsire si dupa vopsire (inainte http://www.cartula.ro/forum/topic/7701-garnituri-militare-germane-ep2-a/page__st__160 si dupa http://www.cartula.ro/forum/topic/7701-garnituri-militare-germane-ep2-a/page__st__180 )

De regula dupa vopsire se sigileaza iar cu lac, odata sau de mai multe ori apoi se aplica prafurile de imbatrinire apoi se sigileaza iar. Dupa caz se poat aplica mai multe rinduri de sigilari.
Te sfatuiesc si eu pe tine cum a m fost sfatuit si eu acum o vreme.

Multumesc mult pentru sfaturi, chiar o sa le aplic. Pana acum am vopsit cu spray-uri auto dar am cumparat de curand un aerograf si o sa incerc sa-l folosesc, apropo, superb exemplul din link.
sogard_2003 a spus:
Foarte misto, ai talent incearca sa il valorifici mai mult , incearca noile tehnologii , laser de exemplu proiectarea in autocad - corel , incearca si alte materiale nu numai cartonul , desi sustin ce scriu colegii mai sus legat de carton dar materialele plastice aduc ceva mai multe avantaje.
am lucrat si in plastic(vezi http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7506) dar acum am vrut sa fac o comparatie intre cele doua moduri de constructie(modelare) si, vreau sa spun ca hartia este net superioara.
un exemplu este nervura aflata pe toata lungimea vagonului imediat sub ferestre, incearca sa faci asta in plastic, este crunt.
Dar la partea cu autocadul si cu laserul o sa ma straduiesc sa aplic, deoarece un model la asa o scara necesita finete(laser) si exactitate(autocad)
 
Vezi ca pentru linii subtiri , de genul celor pe care le-ai facut sub geam gasesti si materiale plastice destul de variate, uite un exemplu cu produse disponibile chiar in bucuresti: http://www.trennet.ro/category.php?cat=4&page=3
 
Apreciez lucrarea facuta, mai ales ca ai incercat un material diferit.
Dar...pe termen lung, atat ca timp, cat si ca lucrari, o sa observi ca hartia are niste dezavantaje.
In timp, clar o sa se degradeze mai repede decat plasticul sau metalul.
Ca material rulant...fiind usor, ar deraia, fiind relativ fragil, s-ar distruge la o lovitura/cazatura.
Din punctul de vederea al lucrarilor viitoare, o sa observi ca la forme complicate si la diverse elemente aplicate pe model o sa ai probleme. Cred ca si mascarea pentru vopsire poate fi o problema
Avantajul plasticului e ca se gasesc diverse folii/placi de diverse grosimi, prelucrabile in diverse moduri. O astfel de banda nu este o problema. Plasticul permite foarte multe prelucrari mecanice necesare pentru anumite forme. La vopsire iar nu sunt probleme, in principiu poti vopsi cu orice (cu mici exceptii).
Din punctul meu de vedere, metalul e destul de greoi de prelucrat si pentru a obtine un rezultat bun e nevoie de mult mai multa munca decat la plastic.
Am divagat un pic de la subiect, dar poate fi folositor cuiva care vrea sa se apuce sa faca modele de la 0.
 
bineinteles, de ce nu.
intre timp am reusit sa le mai inbunatatesc, am mai facut un vagon, mult mai bine realizat de data asta, pe care o sa-l expun in cateva zile.
Ti le dau pe pm doar ca trebuie sa fac inainte un fel de instructiuni cum sa le asamblezi, si, atentie, este la scara 1/120
 
nu e problema scara oricum pot sa-l transform in photoshop, numai rezolutia sa nu fie mai mare de 300 dpi, poti sa mi le trimiti si pe mail in pm iti scriu adresa mea ok? Mersi
 
Boghiul original al vagonului este Gorlitz-ul de 3,6 m intre axe venit pe filiera germana. De fapt este acelasi boghiu care a incaltat destule vagoane germane.
La N si HO sunt vagoane care au acest tip de boghiu si ma gandesc ca poate gasesti sa achizitionezi cumva aceste boghie ca piese de schimb.

Vorbesc despre aceasta: