macheta hartie Astra 1940

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,
minden-deutz machetate de Berlinen Bahnen pe vagoane Y. Sunt boghiurile de serviciu din atelierul de vagoane

vrei probabil sa spui Gö V sau Gö Va, ca Minden-Deutz nu s-au facut decat in epoca Tillig pentru vagoanele DB UIC X.

vezi ca la Tillig gasesti Gö III Sch. sub vagoanele de grupa 39 (Schürzenwagen)
 
Salut,
toata stima pentru ceea ce realizezi, mai ales avand in vedere scara la care se lucreaza.
Talentul cand exista, se vede de a o posta :aplauze: .
 
Horia_Radulescu a spus:
vrei probabil sa spui Gö V sau Gö Va, ca Minden-Deutz nu s-au facut decat in epoca Tillig pentru vagoanele DB UIC X.

vezi ca la Tillig gasesti Gö III Sch. sub vagoanele de grupa 39 (Schürzenwagen)
Da, le-am incurcat :fluierat:, scuze, Sunt Gorlitz V, oricum nu vor ramane mult timp sub astra mea.
Multumesc frumos pentru sfaturi.
stageexp a spus:
Salut,
toata stima pentru ceea ce realizezi, mai ales avand in vedere scara la care se lucreaza.
Talentul cand exista, se vede de a o posta
Multumesc pentru apreciere, sper sa incurajez si pe altii sa incerce sa faca modele de la zero
 
am revenit cu ultimele realizari la vagon, au mai ramas boghiurile de schimbat si mici chestii





 
cat de curand, in functie de timpul liber. :cafea:
problema este ca nu prea am poze cu vagonul clasa, pentru detalii la cutia bateriilor sau din zona burdufului (in unele poze actuale apar niste scari verticale langa burdufuri).
Pentru epoca II par a fi vopsite in mai multe culori(cred ca aratau chiar bine la vremea aceea, nu degeaba ne mandream cu ele), din pacate am doar o imagine alb-negru cu o rezolutie proasta.
Mare pacat de aceasta serie de vagoane, din care, in ziua de azi nu exista nici un exemplar restaurat , doar incercarea din trenul dracula, care pare mai mult facut pentru balci. :(
 
buna,
Pentru epoca II par a fi vopsite in mai multe culori(cred ca aratau chiar bine la vremea aceea, nu degeaba ne mandream cu ele), din pacate am doar o imagine alb-negru cu o rezolutie proasta.

la livrare vagoanele au fost vopsite albastru ultramarin (actualul RAL5002) cu dungi alb-crem (probabil RAL 9001); faptul ca in fotografia de prezentare din epoca vagoanele par sa aiba partea superioara mai deschisa este fantezia celui care a retusat cliseul.

culoarea albastra si-au pastrat-o pana in a doua jumatate a anilor 1950, poate chiar dupa 1960 cand au primit culoarea verde inchis (RAL 6007). un text oficial al CFR din 1959 (!!!) mentiona inca "vagoanele noastre de calatori vopsite in albastru ultramarin".
au ramas verzi, uneori in nuante mai deschise, pana la scoaterea din uz.
Inmatricularea initiala a fost Aafld 10.0xx (numerele de la 41 in sus, vezi mesajele lui catalin), dupa 1968 au devenit Aafld 17-22 xxx si au pastrat aceste numere pana la casare.
 
indraznesc sa vin cu o parere referitoare la culoare. Daca la livrare acele vagoane au fost vopsite in albastru ultramarin, cel putin in partea de jos, iar in poza cu vagonul din fabrica avem doua nuante oarecum inchise de gri/negru, putem presupune ca grila de vopsire initiala a primelor vagoane este adoptata de vagoanele actuale produse de Astra? diferita fiind doar nuanta acoperisului, care pana in 1960 era gri deschis.
Astfel, cea de a doua nuanta a cutiei pare a fi acel bleu.
Asemanarea este izbitoare :
 
Acuma ca muzeul CFR este redeschis poti face o vizita si sa vezi cele 3 vagoane ce calatori albastre, cred ca poti ruga pe cineva sa iti deschida vitrina si sa pui paleta RAL, tot la muzeu este si un boghiu pentru vagon, il poti studia.

 
nu vreau sa fiu inteles gresit, eu nu am comentat daca este sau nu ultramarin RAL5002, ci faptul ca in singura imagine cu un astra cl1 nou nout, cutia vagonului este vopsita in doua nuante de culoare. Din nou poza:
.
In aceasta imagine apare clar o schema de vopsire in doua culori predominante, iar in imaginile de la muzeu nu apare nici un vagon astra cl1 pentru a face o comparatie !
 
buna,
ci faptul ca in singura imagine cu un astra cl1 nou nout, cutia vagonului este vopsita in doua nuante de culoare.

asa cum am spus in mai multe randuri, culoarea care pare mai deschisa in aceasta imagine retusata de catalog este fructul imaginatiei celui care a retusat-o.

vagoanele au fost vopsite la livrare intregral intr-o singura nuanta de albastru ultramarin, cu acoperisurile gri si benzile de acompaniere alb-crem.

vagoanele AVA200 salon produse actualmente de Astra sunt vopsite in albastru safir RAL 5003, o nuanta mult mai inchisa si care nu are de-a face cu cea a vagoanelor din 1940.

ideea e simpatica... insa ar fi un fals istoric.
 
@ Horia,


Imi pare rau, dar nu sunt de acord cu tine. Nici macar in ziua de azi, cu toate programele noastre moderne de prelucrare a imaginilor, nu este chiar atat de usor sa modifici IN FELUL ASTA o poza alb-negru si s-o faci sa para ca ar reprezenta o schema coloristica in mai multe culori. Cu atat mai putin in 1940. Eu sunt de acord cu tine ca schema adoptata pana la urma de CFR a fost una monocolor albastru ultramarin, dar cred ca este totusi mult mai probabil si mai simplu ca poza reprezinta un vagon autentic care a fost vopsit in felul acesta.

Stii principiul logic care se numeste "briciul lui Occam"? Ce e mai logic, sa avem un singur vagon vopsit intr-o schema coloristica mai complicata, care in cele din urma n-a fost adoptata, sau sa avem un fotograf care din motive necunoscute s-a chinuit foarte mult sa-si implineasca fantezia de a modifica o poza alb negru astfel incat sa para colorata intr-o schema coloristica ce n-a existat niciodata?

Poate firma Astra a vrut sa incerce cum ar arata noile lor vagoane cu o schema coloristica mai deosebita si a vopsit vagonul 10045 in aceasta schema. Vagonul a fost prezentat conducerii CFR, care a decis ca schema "bicolora" ar genera probleme la revopsire asa ca e mai simplu si mai eficient sa se mearga intr-o schema monocolora. A ramas o fotografie intr-o schema bicolora "inexistenta". ;-)
 
ormag,

poza cu Astra bicolora este dintr-o lucrare din 1939 si prezinta pe 045 intr-o vopsire speciala. Banuiala mea este ca a fost vopsit asa pentru un catalog din acel an al Astrei insa aici mai am eu de cautat/cercetat. Nu exista informatii/imagini ca ar fi circulat asa vreodata. Chiar si celebrul Tren Albastru, care avea in compunere aceste vagoane arata ca in 1939 vagoanele erau intr-o singura nuanta de albastru. Si cu aceasta iti confirm ca poza de mai sus nu este si singura existenta in colectii private.

Eu iti recomand sa folosesti la vopsire un tub de Revell email 51 care corespunde RAL 5002 si care costa 7 lei in magazinele de profil din Bucuresti. Dintr-un asemenea recipient vopsesti lejer mai multe vagoane.
Despre culorile de la interior, vezi ce am scris intr-un post anterior.

Referitor la capetele vagoanelor, NU difera de ceea ce ai facut tu. Evident, geamurile nu areau acoperite cu tabla si exista burduful, de culoare bej. Nu existau scari de acces acoperis. Acestea au existat la Dimitroave. Cei ai facut deja este bine, trebuie completat cu burdufuri.

Referitor la vagoanele de la "Muzeul CFR" , acestea sunt vopsite aproximativ corect, inscriptiile sunt fanteziste si in ciuda scarii de executie au prea putine detalii (dupa standardele de azi). Aceste machete erau construite candva in ateliere sau scoli de meserii, sunt foarte interesante insa au un grad de aproximare destul de mare. Le-as lua "for my info" si atat.

Succes si nu ezita sa intrebi. Raspunsuri exista, atata timp cat se pune intrebarea.
 
in timpul cat astept boghiurile din germania pentru vagonul Astra, de nerabdare am hotarat sa fac unele din hartie, la care am incercat sa fac cat mai multe detalii... :D
ceva poze cu inceputul lucrarii:



finalizarea fetelor de boghiu:


urmeaza structura de rezistenta(metalica) a boghiurilor
 
iata-le si vopsite. :D
Am muncit la boghiurile astea mai mult decat la tot vagonul, dar a meritat.
Ce parere ai Horia, seamana cu GoIII Schwer?




Pozele nu sunt chiar asa reusite dar o sa mai pun ceva poze doar cu boghiurile, pe care sper sa le scot mai bine.