Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Scrie răspuns
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Re: Locomotive cu aburi care pot fi ceferizate

Mesaj de srazvi » Dum Iun 22, 2008 12:01 am

Radu161 scrie: 40.000 - BR 55 - Piko, Fleischmann
50.100 - BR 57 - Roco
131.000 - BR 64 - Roco,Gutzold
140.200 - BBO270
140.400 - BR 56/OBB156 Gutzold
142.000 - BBO 214 - Lilliput
150.000 - BR 50 - Roco, Fleischmann
150.1001-150.1100 - BR 52 - Gutzold,Liliput
150.1101-150.1123 - BR 52 - Gutzold,Liliput
150.1201-150.1203 - BR 42 - Lilliput
150.1301-150.1304 - BR 44 - Trix
230.000 - BR 38 - Trix, Fleischmann
94.000 - BR 94 - Fleischmann
7311a - BR91 - Fleischmann
Toate acestea sint in varianta "se poate", parctic pentru a fii model CFR trebnuie mai multe modificari, cum zicea MP Ursu, inclusiv la biele :(
[Link Removed for Guests]
Imagine
mixu
Mesaje: 907
Membru din: Mar Apr 15, 2008 12:00 am
Localitate: arad
Contact:

Mesaj de mixu » Dum Iun 22, 2008 12:08 am

ok ok am vazut multzumesc ...dar vagoane care cu ce se potrivesc
poze nimic ...hai ca stiu ca aveti
gam 3 ,bogdan ,mp ursu ....
Avatar utilizator
alin
Mesaje: 393
Membru din: Dum Aug 19, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de alin » Dum Iun 22, 2008 10:15 am

Multe multumiri Victorian, pentru raspunsul detaliat!O nedumerire am, legat de planul inclinat din fata sasiului.
"....
2) realizarea planului inclinat al fremei, vizibil in spatele farurilor, care nu exista la modelele nemtesti
..."
Dupa ce am dat de 100 de ori alt+tab intre pozele lui Coobra (excelente de altfel!)si poza cu modelul Fleischman nu pot sa extrag o concluzie clara.Sasiul corespunde, e vorba doar de un plan inclinat reprezentat de o piesa de tabla?Sau e cumva vorba si de o modificare a sasiului (de lungime, piese diferite, etc)
In"Istoricul tractiunii feroviare " -Serban Lacriteanu, Ilie Popescu as gasi cumva planuri ale acestei locomotive?Unde as putea gasi planuri la scara?
Inca o data cu multumiri de la Cluj!
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Iun 22, 2008 12:21 pm

Servus din nou Alin!

Cred ca atunci cand te lansezi intr-un proiect de orice natura, inclusiv modelistic, cred ca trebuie sa incepi prin a aduna TOATE informatiile de care poti dispune.

De aceea iti sugerez sa cumperi cartea "Istoricul tractiunii feroviare" cel putin volumul al III-lea, unde, incepand de la pagina 482 vei gasi mai multe zeci de pagini cu poze si istoricul detaliat al locomotivei care te intereseaza, inclusiv un plan detaliat al locomotivei la pagina 495 si un desen al tenderului la pagina 497.

Acel plan inclinat de care vorbeam este de fapt mai degraba o simpla tabla cu intarituri pe margine decat o modificare a sasiului. Mai mult decat atat, el este specific pentru mai multe locomotive germane, de exemplu pentru seriile de locomotive BR 01. Presupun deci ca el exista la seriile de locomotive din timpul razboiului si nu exista la modelul Fleischmann doar fiindca el arata locomotiva in starea de dupa razboi, din epoca a III-a la DB. Oricum tu poti sa-l realizezi fie din tabla subtire de alama, fie chiar din profile si placa subtire de polistiren de 0.1...0.5 mm grosime, dar poate sa fie chiar si un carton subtire de buna calitate. Profilele de polistiren, marca Evergreen daca imi aduc eu aminte bine, se gasesc pe net, precum si pe la magazinele de modelism si materiale pentru artisti si arhitecti, desenatori, decoratiuni interioare. Evident, vorbesc despre cele din MĂźnchen, Viena, Barcelona, Rotterdam etc... iti spun strict despre magazinele unde am vazut eu personal asa ceva!

Din pacate, eu "activez" la scara N asa ca nu am habar daca Fleischmann produce le H0 si modelul acesta de locomotiva in epoca a II-a. Ar trebui sa verifici, s-ar putea sa fie mai apropiat de modelul romanesc!

Seria 150.XXX este in realitate alcatuita din 251 de locomotive construite la Resita + 31 locomotive construite la Uzinele Malaxa pe baza licentei locomotivei germane 1E-h2 (DR 50, DR 50 ÜK)

Primele locomotive de acest tip s-au construit in Romania incepand cu anul 1943, simultan la fabrica Malaxa din Bucuresti si la Uzinele de la Resita, care aveau fiecare sarcina de a realiza cate un lot de 50 de locomotive de acest fel.

Din cauza razboiului productia acestui tip de locomotive a stagnat, astfel incat prima locomotiva (150.051) a fost livrata efectiv catre CFR de fabrica Malaxa in aprilie-mai 1946, iar locomotiva cap de serie 150.001 a fost livrata de uzinele Resita in iulie-august 1946.

In pozele din carte se vede ca multe exemplare ale acestei locomotive au avut si un plug de tip suedez, pe care exemplarul pastrat la Brasov nu-l mai are.

Deci dupa cum vezi, seria CFR 150.XXX este de fapt facuta in Romania si este exclusiv epoca III-a.

Mult succes in realizarea unui model autentic!
Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2788
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Iun 22, 2008 1:53 pm

Nu stiu daca sa ma iau cu mainile de cap si sa nu mai scriu ca tare simt ca scriu degeaba.
Ati facut subiectul ghiveci, probabil pentru ca se pleaca de la premisa ca nu trebuie sa cunosti nimic despre trenurile reale ca sa te pricepi la machete.

Stimabililor:

BR 55 este CFR 40.000 cu tot ce inseamna, de la lungimea bielelor pana la robinetul de frana. Singura modificare este amplasarea buncarului de pacura pe tender. La fel si la BR 57, etc.
Un mic articol despre 40 CFR gasiti aici (inclusiv poze):
[Link Removed for Guests]
Primele loturi de CFR 40 si CFR 50.100 sunt de fapt G8.1 (BR 55) si G10 prusace (BR 57) cumparate SH din Germania sau despagubiri de razboi.
Toate locomotivele CFR 140.400 sunt de fapt SH-uri BR 56.
Locomotivele aveau deja 10-15 ani de circulatie prin Germania si cand au ajuns in Romania li s-a facut un minim de modificari pentru a putea fi folosita arderea mixta (pacura/carbune), si de aici aparitia rezervorului de pacura.

Lista este ok, pana la un punct:

131 = BR 64 este o inventia a unor distinsi modelisti romani. Este singura locomotiva din lista de la inceputul forumului care e gresit clasificata. Plecand de aici ati ajuns la concluzia ca totul e aproximativ.

131 este un proiect original CFR, mult mai original decat mult trambitatul 151. S-a bazat pe subansamblele existente in productie la uzinele romanesti, motiv pentru care are clindrii de la 230/50.100, ceva piese din distributie si ... cam atat.
Nu intru in detalii sa nu mai supar pe nimeni ca fac istorie in loc de modelism.

Restul listei este corecta.

150 de la Brasov nici nu a avut plug suedez. Asta pentru ca e de fapt un fost BR 50 ajuns dupa razboi in Romania. Alin, nu vad rostul discutiei cand ai deja modelul FLM 4182 care are si ecrane de fum Wagner, curatator de sina, etc....tot pana la rezervorul de pacura care trebuie facut, pentru ca e specific CFR. Tu trebuie doar sa tai buncarul de carbune si sa adaugi pe cel de pacura, sa tai clopotul (la CFR ele nu au existat) sa adaugi placutele de inmatriculare CFR si sa faci bandajele albe. Si in mare cam atat.
A...mai trebuie schimbata pompa, pentru ca la CFR in epoca 3 si 4, masinile 150 au primit pompa duplex. Modelul vine cu pompa simpla.

Cele dotate cu plug suedez au avut si alte modificari, printre care si esapament dublu Kayslab, si nu stiu sa faca cineva o macheta cu asa ceva.
Ultima oară modificat Dum Iun 22, 2008 2:36 pm de către catalin, modificat de 4 ori în total.
All aboard !
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Iun 22, 2008 1:57 pm

catalin scrie:Nu stiu daca sa ma iau cu mainile de cap si sa nu mai scriu ca tare simt ca scriu degeaba.
Ati facut subiectul ghiveci, probabil pentru ca se pleaca de la premisa ca nu trebuie sa cunosti nimic despre trenurile reale ca sa te pricepi la machete.
Pai poti sa te iei cu mainile de cap si poate as fi facut-o si je dar am obosit sa tot spun cum trebuie abordat un subiect ca sa aibe cap si coada iar cei care cietesc sa intelega si sa invete ceva.

In atare conditii, ipocrit fiind, stau pe margine si privesc.

Macar nu ma mai enervez si-mi consum neuronii pentru cauze mai bune.

Spoor la modelit!

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Iun 22, 2008 1:59 pm

@catalin

te referi la cosul acela alungit,asemanator cu cel de la Br 18 201?Roco a fabricat un Br 50 avand cos dublu
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2788
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Iun 22, 2008 2:20 pm

Da Cosmin, acela e un esapament dublu. Ultimele generatii de 150 CFR au avut asa ceva din uzina.
LDH, mai meditez...
E pacat ca nu exista coerenta si dorinta de a cunoaste. Exista o plangere generala ca nu exista modele "autentice CFR". Ba exista. Nu de DA sau EA, dar de LA exista destule. Exista si de vagoane (chiar aici pe forum avem exemplul lui Gam3 si Hecht-ul lui ceferizat).
Toate aceste locomotive asteapta doar ca cineva sa abordeze subiectul cu o bruma de profesionalism.
All aboard !
Avatar utilizator
alin
Mesaje: 393
Membru din: Dum Aug 19, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de alin » Dum Iun 22, 2008 3:58 pm

catalin scrie:Nu stiu daca sa ma iau cu mainile de cap si sa nu mai scriu ca tare simt ca scriu degeaba.
Ati facut subiectul ghiveci, probabil pentru ca se pleaca de la premisa ca nu trebuie sa cunosti nimic despre trenurile reale ca sa te pricepi la machete.
...
nadajduiesc ca nu m-ai trecut pe lista aceasta....
catalin scrie: 150 de la Brasov nici nu a avut plug suedez. Asta pentru ca e de fapt un fost BR 50 ajuns dupa razboi in Romania. Alin, nu vad rostul discutiei cand ai deja modelul FLM 4182 care are si ecrane de fum Wagner, curatator de sina, etc....tot pana la rezervorul de pacura care trebuie facut, pentru ca e specific CFR. Tu trebuie doar sa tai buncarul de carbune si sa adaugi pe cel de pacura, sa tai clopotul (la CFR ele nu au existat) sa adaugi placutele de inmatriculare CFR si sa faci bandajele albe. Si in mare cam atat.
A...mai trebuie schimbata pompa, pentru ca la CFR in epoca 3 si 4, masinile 150 au primit pompa duplex. Modelul vine cu pompa simpla.

Cele dotate cu plug suedez au avut si alte modificari, printre care si esapament dublu Kayslab, si nu stiu sa faca cineva o macheta cu asa ceva.
Pai discutia are un rost foarte mare.In urma discutiei in care ceream o opinie avizata, despre paralela intre macheta la scara si un model care a circulat la CFR, eu aveam in vedere modelul 74174 care cerea mai multe modificari.Tu imi propui un alt model care cere muuult mai putin efort -4182.Deci , de aici si rostul discutiei, nu :wink: ?Am iesit in castig obtinand o informatie buna.Totusi,mai mult sau mai putin intamplator stiam deja de modelul 4182, dar nu l-am adus in discutie din doua motive:
a-"Currently not available"
b-costa cam 400 de euro adica cam cu 25 la suta mai mult decat modelul 74174 ( habar nu am de ce, doar pentru deflectoare diferite nu merita diferenta) .Dar oricum nu este disponibil.
Salutari de la Cluj
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Iun 22, 2008 4:00 pm

Catalin a scris:
150 de la Brasov nici nu a avut plug suedez. Asta pentru ca e de fapt un fost BR 50 ajuns dupa razboi in Romania.
Locomotiva de la Brasov are numarul 150.1114.

Alin, mea culpa: n-am fost atent. Are dreptate (ca de obicei) Catalin cand este vorba despre istorie feroviara. Ia uite ce scrie domnul Serban Lacriteanu in cartea "Istoria tractiunii feroviare" volumul III, incepand de la pagina 549:

Locomotivele CFR tip1E-h2, seria 150.1100.

"Dupa incheierea razboiului, Romania a primit din partea URSS drept compensatii de razboi, 30 de locomotive germane seria 50, 52, 42 si 44. In realitate, aceste locomotive au fost cedate Romaniei deoarece prezentau uzuri, descompletari sau defectiuni foarte importante..."

Deci locomotiva de la Brasov este una dintre aceste locomotive, fiind una dintre cele din seria DR 50 incadrate la CFR intre numerele 150.1113-150.1116. Ele au sosit intre 1947-1948 din Austria prin Ungaria si au inceput sa "faca treaba" pentru CFR incepand din anul 1950, deci in plina epoca a III-a. Deci este foarte normal ca locomotiva de la Brasov sa arate foarte asemananator modelului aratat de tine, atata timp cat este in fapt...aceeasi!

Concluzia finala este tot cum spuneam mai sus: ia cartea, citeste-o dintr-o coperta in cealalta si vei identifica mai multe locomotive germane de diverse tipuri care au fost inmatriculate la CFR dupa cel de-al doilea razboi mondial, si care asteapta doar un pasionat care sa studieze pozele si schitele, apoi sa cumpere un model produs de o firma germana de modelism feroviar si sa-l transforme intr-un autentic model CFR!

Iar mai apoi, dupa ce avem locomotiva, e iarasi doar o chestie de timp disponibil si de vointa pentru a obtine si vagoane autentice CFR. Chiar si subsemnatul are prin sertare un vagon Hecht la scara N care a facut un drum foarte indelung pe harta Europei plecand de la producatorul Roco din Austria, ajungand prin Germania pana la Mulhouse la Horia, iar de acolo a luat calea Bucurestiului si in final a Constantei, asteptand sa fie "ceferizat"!

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
alin
Mesaje: 393
Membru din: Dum Aug 19, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de alin » Dum Iun 22, 2008 4:30 pm

victorian scrie: Deci este foarte normal ca locomotiva de la Brasov sa arate foarte asemananator modelului aratat de tine, atata timp cat este in fapt...aceeasi!
Pai...nu!Cel putin modificarile pe care le-ai mentionat in cele 7 puncte modelului
[Link Removed for Guests]
ca sa ajungi la 150.1114-ul din Brasov trebuiesc facute!Plus alte modificari.Deci nu ai gresit deloc!
victorian scrie: Concluzia finala este tot cum spuneam mai sus: ia cartea, citeste-o dintr-o coperta in cealalta si vei identifica mai multe locomotive germane de diverse tipuri care au fost inmatriculate la CFR dupa cel de-al doilea razboi mondial, si care asteapta doar un pasionat care sa studieze pozele si schitele, apoi sa cumpere un model produs de o firma germana de modelism feroviar si sa-l transforme intr-un autentic model CFR!


Salutari din Constanta,
Dorin
am comandat deja cele trei volume.Intradevar, forumul e doar un loc de plecare, in cel mai bun caz.Pentru o chestie competenta e nevoie de literatura de specialitate, preferabil scrisa si eventual o vizita la fata locului cu ruleta in mana.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Lun Iun 23, 2008 12:35 pm

buna baieti,

pana acum am stat linistit pe tusa privind o data la ecran, apoi la vitrina mea CFR pe N, apoi iar la ecran... insa o stire grava ma face sa intervin!

inainte de weekend si de placuta intalnire cu Gam3 l-am vizitat pe Franz Steiner, redactorul sef de la MBW, revista de modelism feroviar austriaca, la Bregenz... si am aflat cu stupoare ca bietul Mag. Oskar Klein a pus definitiv cheia la poarta!

se mai vand pana in August curent produsele in stoc, apoi se inchid toate magazinele si gata... personalul este concediat definitiv din aprilie :-(

este o ultima ocazie sa mai puneti mana pe material CFR-izabil (si aici nu ma refer la Gbs si Esx CFR Marfa) ci la vagoanele de marfa acoperite si descoperite k.k.St.B care au circulat cu sutele in Ardeal dupa anexarea din 1922; valabil de asemenea pentru locomotivele din diferite serii (exemplu 170) ale k.k.St.B care pot servi ca baza la modele MAV/CFR de dupa anexare (de exemplu, locomotiva 1'D austriaca are cazanul si tenderul identice cu 50.000 CFR (nu 50.100, G10) iar cea 1'C'1 a existat si la MAV/CFR!
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Iun 23, 2008 12:59 pm

Buna Horia,

Intr-adevar, nu prea e o veste buna sa auzi ca inca un producator precum Klein arunca prosopul in ring. Pare evident ca totusi "ceva" nu prea bun se intampla in lumea modelistica, daca toti producatorii ies "zguduiti" iremediabil din concurenta cu lumea virtuala si cu preferinta publicului actual pentru genul de divertisment "gata rumegat".

Asa ca noi astia nostalgicii, pentru care un model e interesant numai daca e in realitate si nu doar o chestie virtuala pe ecran, e cumva o ultima ocazie sa "punem mana" pe tot ce mai apucam, inainte sa traga toti oblonul! :grin:

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Lun Iun 23, 2008 1:22 pm

Baieti ,stati linistiti.....Acest hobby nu o sa dispara asa repede.Dar se va schimba cateceva :Toate firmele europene au probleme mari si productia o sa mearga spre China.Vezi la modelismul american :Totul vine din China (in afara de Kadee) incepand de la jucarie pana la supermodele.In state lumea s-a obisnuit deja ,si nimeni nu mai plange dupa "Mantua made in USA" (cam asa :Märklin made in Germany).Deoarece acum vin aceleasi modele din China :mai ieftine si mai bune.
este clar ca acei angajati din firmele respective trebuie sa caute alt servici (dar asta este si altundeva -vezi Nokia etc etc.Dar asa este ,timpurile se schimba ,si noi trebuie sa ne adaptam ......evolutia "homo mibanicus" :evil: ,daca nu vrem sa disparem ca specie.... :-D
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Lun Iun 30, 2008 11:16 am

Am o BR55 piko model vechi, ma uitam la poze cu cele noi si pare diferita la biele, totusi alte diferente nu am gasit

P.S. rally daca ai pe stoc o BR55 noua, masoar-o pentru MPUrsu si pune aici dimensiunile :grin:
[Link Removed for Guests]
Imagine
Scrie răspuns

Înapoi la “Locomotive si automotoare”