Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cred ca pentru locomotivele cfr de care discutam ar fi aproape distributia locomotivei br 89.6:
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Datei:BR_89_6225_Fleischmann_4115.jpg
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Datei:Br897432drg.jpg

Cred ca si Br89.7 are aceeasi distributie Allan. Nu stiu insa nimic despre diametrul rotilor cuplare si distanta dintre axe la aceste locmotive daca se potrivesc la cfr-istele noastre din anii 1890. Modelele sunt fleischmann 4115, respectiv 4010. Mai sunt si alte variante.
 
Ala e T3-ul prusac. Are 1300 si 1700 mmm intre axe,fata de 1400 si 1700 mm cat are locomotiva CFR de mai sus. Rotile au 1100 mm diametru.
Asa cum spuneam, se poate incerca o clonare dupa distributie...
 
CornelTT , poate te incumeti sa incerci o printare 3D a suprastructurii locomotivei (marchiza, cazan,cutie fum, pervaz). Totusi cred ca e o lucrare destul de dificila. Lucrul la un astfel de proiect ar trebui inceput avand in mana un sasiu de Fleischmann Br53 art. nr. 4124. pentru ca din ce imi dau seama este singurul model la care diametrul rotilor si distanta dintre ele se apropie de locomotiva din planurile de mai sus.
Am gasit pe net fotografii ale unei astfel de locomotive Fleischmann desfacuta:
1e4124.jpg

1f4124.jpg

sursa: http://mainlyfleischmann.blogspot.ro/2012/11/conversion-of-br53-fleischmann-4124.html

Asa cum zicea Cosmin, toata suprastructura trebuie sa fie mai jos decat la modelul Fleischmann, si nu stiu daca mai incape in marchiza motorul asa cum este el asezat original pe model.
Apoi, ne putem gandi si la blocul de pistoane si distributia Allan.
 
La modelul actual pervazul si cazanul coboara , iar marchiza ramane la nivelul pervazului, adica isi mentine pozitia fata de motor.
Daca te uti la cilindrii (pe langa faptul ca sunt putin diferiti fata de varianta CFR) , prin eliminarea sertarului de sub pervaz, toata tarasenia coboara acolo unde trebuie, adica la nivelul traversei frontale. Putin mai dificil este schimbarea domului si a nisiparului, modelarea pervazului peste roti si cutiile aferente. Cilindrii existenti se modifica in conformitate cu desenul CFR. Asta pentru varianta modificarii masiniim fara print. Pentru 3D chiar este nevoie sa ai modelul in mana.
Este destul de munca, insa nu prea exista "ceferizari" unde sa nu fie nevoie sa tai sau sa modifici ceva.
 
O solutie pentru cei ce doresc sa "ceferizeze" o locomotiva germana tip 55, cu dispunere asimetrica a nisiparelor.
In general, am vazut ceferizari ale locomotivei 40.001 insa mai jos aveti o imagine cu 40.044, locomotiva care a avut pana in anii '50 aceasta dispunere a domurilor. Mai jos este masina pozata in 1941 in gara Comana (Giurgiu).

Fie se poate pleca de la modelul TA fie de la modelul original FLM cu mentiunea ca :

Tenderul are nevoie de buncarul de pacura (asa cum exista el si pe 40.001). Daca se doreste exactitate se pot face si suprainatarea din scanduri la buncarul de carbune.

Locomotiva trebuie inmatriculata si "dotata" doar cu placile de : numar, iuteala maxima si CFR (fara cele de revizii si depou, acestea neexistand in 1941). Placile TA sunt corecte, trebuie cumva confectionate placile cu numarul. Cabina trebuie lasata deschisa, ca la modelul german. Pentru iubitorii de plug se poate monta, sau fara daca se doreste cantonarea locomotivei la manevra. Farurile "poarta" acel cozoroc din motive de camuflaj si nu e niciun pacat daca se monteaza faruri obisnuite. Nu-mi dau seama din fotografie daca locomotiva este verde/negru (normativ 1929) sau deja era neagra complet asa cum incepusera sa fie vopsite din prima parte a anilor '40. Personal cred ca era verde.

40.044_zpsal2hx3qm.jpg
 
Da, e ciudatel. E de la altceva, un tip mai vechi de locomotiva sau 130. Lipsa farului central imi spune ca era folosita la manevra si probabil i-au pus...ce aveau.
Eu as prefera-o fara plug...asa cum am mai discutat la alte locomotive...nu e nimic gresit in a o reproduce fara.
 
Buna seara, intrebare dubioasa: cunoaste cineva dimensiunile epuratorului/preincalzitorului si a rezervorului de pacura cu care au fost inzestrate 230-urile noastre? Momentan nu am posibilitatea sa iau taurul de coarne si sa ma sui pe una, desi am doua in apropiere. Multumesc anticipat