Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
victorian a spus:
Deci este foarte normal ca locomotiva de la Brasov sa arate foarte asemananator modelului aratat de tine, atata timp cat este in fapt...aceeasi!
Pai...nu!Cel putin modificarile pe care le-ai mentionat in cele 7 puncte modelului
http://www.fleischmann.de/images/products/big/74174.jpg
ca sa ajungi la 150.1114-ul din Brasov trebuiesc facute!Plus alte modificari.Deci nu ai gresit deloc!
victorian a spus:
Concluzia finala este tot cum spuneam mai sus: ia cartea, citeste-o dintr-o coperta in cealalta si vei identifica mai multe locomotive germane de diverse tipuri care au fost inmatriculate la CFR dupa cel de-al doilea razboi mondial, si care asteapta doar un pasionat care sa studieze pozele si schitele, apoi sa cumpere un model produs de o firma germana de modelism feroviar si sa-l transforme intr-un autentic model CFR!


Salutari din Constanta,
Dorin

am comandat deja cele trei volume.Intradevar, forumul e doar un loc de plecare, in cel mai bun caz.Pentru o chestie competenta e nevoie de literatura de specialitate, preferabil scrisa si eventual o vizita la fata locului cu ruleta in mana.
 
buna baieti,

pana acum am stat linistit pe tusa privind o data la ecran, apoi la vitrina mea CFR pe N, apoi iar la ecran... insa o stire grava ma face sa intervin!

inainte de weekend si de placuta intalnire cu Gam3 l-am vizitat pe Franz Steiner, redactorul sef de la MBW, revista de modelism feroviar austriaca, la Bregenz... si am aflat cu stupoare ca bietul Mag. Oskar Klein a pus definitiv cheia la poarta!

se mai vand pana in August curent produsele in stoc, apoi se inchid toate magazinele si gata... personalul este concediat definitiv din aprilie :(

este o ultima ocazie sa mai puneti mana pe material CFR-izabil (si aici nu ma refer la Gbs si Esx CFR Marfa) ci la vagoanele de marfa acoperite si descoperite k.k.St.B care au circulat cu sutele in Ardeal dupa anexarea din 1922; valabil de asemenea pentru locomotivele din diferite serii (exemplu 170) ale k.k.St.B care pot servi ca baza la modele MAV/CFR de dupa anexare (de exemplu, locomotiva 1'D austriaca are cazanul si tenderul identice cu 50.000 CFR (nu 50.100, G10) iar cea 1'C'1 a existat si la MAV/CFR!
 
Buna Horia,

Intr-adevar, nu prea e o veste buna sa auzi ca inca un producator precum Klein arunca prosopul in ring. Pare evident ca totusi "ceva" nu prea bun se intampla in lumea modelistica, daca toti producatorii ies "zguduiti" iremediabil din concurenta cu lumea virtuala si cu preferinta publicului actual pentru genul de divertisment "gata rumegat".

Asa ca noi astia nostalgicii, pentru care un model e interesant numai daca e in realitate si nu doar o chestie virtuala pe ecran, e cumva o ultima ocazie sa "punem mana" pe tot ce mai apucam, inainte sa traga toti oblonul! :D

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Baieti ,stati linistiti.....Acest hobby nu o sa dispara asa repede.Dar se va schimba cateceva :Toate firmele europene au probleme mari si productia o sa mearga spre China.Vezi la modelismul american :Totul vine din China (in afara de Kadee) incepand de la jucarie pana la supermodele.In state lumea s-a obisnuit deja ,si nimeni nu mai plange dupa "Mantua made in USA" (cam asa :Märklin made in Germany).Deoarece acum vin aceleasi modele din China :mai ieftine si mai bune.
este clar ca acei angajati din firmele respective trebuie sa caute alt servici (dar asta este si altundeva -vezi Nokia etc etc.Dar asa este ,timpurile se schimba ,si noi trebuie sa ne adaptam ......evolutia "homo mibanicus" :evil: ,daca nu vrem sa disparem ca specie.... :D
 
Am o BR55 piko model vechi, ma uitam la poze cu cele noi si pare diferita la biele, totusi alte diferente nu am gasit

P.S. rally daca ai pe stoc o BR55 noua, masoar-o pentru MPUrsu si pune aici dimensiunile :D
 
Radu, presupunand ca vrei sa vorbesti despre "Pacificul" denumit S3/6 la K Bay Sts B si devenit BR 18.4-5 la DRG, diferentele sunt mai mult decat majore.

Ele sunt asemanatoare doar in masura in care un "Pacific" poate sa semene cu alt Pacific".

Poate sa mearga doar daca vrei sa zici ca o locomotiva unde biela motoare exterioara antreneaza prima osie (asa cum se intampla la "Pacificul" nostru) poate fi "echivalata" cu o locomotiva cu aceeasi formula a rotilor si facuta de aceeasi fabrica, insa unde biela motoare exterioara antreneaza A DOUA OSIE, asta fiind motivul principal pentru care nu se poate nici macar folosi un sasiu de BR 18.4-5, restul locomotivei fiind facuta de la "0".

Singurul Pacific romanesc pe care l-ai putea face pornind de la o mecanica de "Pacific" existenta este MAV 301, devenit seria CFR 301 (15 exemplare la CFR), o locomotiva superba, insa seria respectiva a fost casata in totalitate in 1950 deci ramane numai "epoca II-a".
 
victorian a spus:
BR64 si 131.004?

Ufff, mai Srazvi, atata am tot auzit si ras-auzit basmul asta cu "asemanarea" dintre BR 64 si seria CFR 131, incat acuma chiar m-am suparat si vreau sa "demonetizam" putin mitul acesta!

Hai sa consideram situatia ipotetica in care un modelist are la dispozitie un model de BR 64 bine realizat, si vrea sa faca o CFR 131 pe baza ei.

Sa stii ca situatia nu este pe de-a-ntregul ipotetica in ceea ce ma priveste, eu chiar am un sasiu de BR 64 Minitrix la scara N si am incercat efectiv sa vad la ce il pot folosi!

Partea cea mai dificila de realizat este sasiul, deci presupunem ca modelistul nostru ar incepe prin a verifica in ce masura sasiul modelului sau de BR 64 se potriveste la o CFR 131.

Va constata urmatoarele:

BR 64 este o locomotiva "simetrica" avand formula osiilor 1C1, unde rotile de pe osiile alergatoare si purtatoare au diametrul de 800 mm, iar rotile cuplate au diametrul de 1440 mm. Distanta dintre rotile locomotivei este de 2700 intre axele rotilor alergatoare si purtatoare, respectiv de 1840 mm intre cele trei osii cuplate.

CFR 131 este tot o locomotiva "simetrica" avand formula osiilor 1C1, unde rotile de pe osiile alergatoare si purtatoare au diametrul de 950 mm, iar rotile cuplate au diametrul de 1200 mm. Distanta dintre rotile locomotivei este de 2600 intre axele rotilor alergatoare si purtatoare, respectiv de 1500 mm intre cele trei osii cuplate.

Deci in acest moment, modelistul nostru ar incepe sa aiba mari probleme in adaptarea sasiului sau de BR 64, fiindca difera sensibil SI diametrele tuturor rotilor, SI distantele dintre ele. Practic, daca vrea sa obtina un model autentic si nu doar o facatura aproximativa, la faza asta modelistul nostru ar trebui sa renunte la a mai folosi sasiul lui de BR 64 si sa inceapa sa faca un model de la 0.

Si tine cont ca pana acum am vorbit doar de diametrele rotilor si distantele dintre ele, n-am spus nimic despre diferentele semnificative de distributie de care pomenea MPU mai sus, si cu atat mai putin despre diferentele de cazan, pozitie a domurilor, forma cosului, forma marchizei, forma rezervelor de carbuni etc. Toate acestea impreuna ar implica de fapt realizarea unei carcase complete de la 0.

Te-ai lamurit acum ca de fapt SINGURA asemanare intre cele doua locomotive este doar formula osiilor?

Salutari din Constanta,
Dorin
 
5 modele CFR-izate:

231.065


142.072


142.072; 231.065:


150.1105; 142.072; 231.065:


231.065 si 230.229:


230.229; 231.065; 150.1105; 142.072:


150.1105:


7311


Multumesc Flavius pentru cheia de la vitrina :D
 
kltrainlover a spus:
Superb!
Ne spui si din ce modele provin?

231.065 provine dintr-un BR 18.5 de la Fleischmann, bine, ce s-a mai pastrat din el, adica partea motoare, osiile....si cam atat ca restul s-a facut de la zero.

142.072 provine dintr-un BR 12 Liliput, care cu greu se mai gaseste , si refacut tenderul complet, si modificat cazanul si marchiza

230.299 provine dintr-un BR 38 Fleischmann

150.1105 daca nu ma inseala memoria parca era un Roco, daca gresesc rog sa fiu corectat, un BR 52 parca, aici s-a modificat tenderul si anume cazanul de pacura, si la cutitele dinaintea alergatoarei in fata

si 7311, din aceasta a fost facuta http://www.fleischmann.de/produkteshop/uebersicht/detail/cat/8231/d/3/p/12601%2C8231%2C10822/pr/dampflokomotive-br-913-18-der-dr.html