Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1719
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de Radu161 » Lun Mai 28, 2007 12:59 am

Desi stiu ca topicul este despre cele 2 locomotive romanesti, m-am gandit ca ar fi utila si o lista cu posibilele conversii din modele deja existente in modele romanesti.
O sa dau cateva exemple, urmand ca cei care stiu mai bine modelele sa-si dea cu parerea si sa faca completari
seria 40.000 - Br 55 - Piko, Fleischmann, (stiu ca sunt mai multi)
seria 230.000 - Br 38 - Trix, Fleischmann
seria 50.100 - G10 - (nu stiu producatorul, dar parca am vazut model)
seria 142.000 - BBO 214 - Lilliput


Lista actualizata:

40.000 - BR 55 - Piko, Fleischmann, Trix
50.100 - BR 57 - Roco
140.200 - BBO270
140.400 - BR 56/OBB156 Gutzold, Fleischmann
142.000 - BBO 214 - Lilliput
150.000 - BR 50 - Roco, Fleischmann
150.1001-150.1100 - BR 52 - Gutzold,Liliput
150.1101-150.1123 - BR 52 - Gutzold,Liliput
150.1201-150.1203 - BR 42 - Lilliput
150.1301-150.1304 - BR 44 - Trix
230.000 - BR 38 - Trix, Fleischmann
94.000 - BR 94 - Fleischmann

7311a - BR91 - Fleischmann
Ultima oară modificat Dum Mai 30, 2010 8:07 pm de către Radu161, modificat de 11 ori în total.
cosmin78
Mesaje: 5821
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Mai 28, 2007 8:47 am

G10 il face Roco,model revizuit cu interfata digitala
Cosmin
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5821
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Iun 04, 2007 8:54 am

seria 150-Br 50,52(42),Roco,Gutzold,Liliput
Ultima oară modificat Dum Noi 17, 2013 10:16 pm de către cosmin78, modificat 1 dată în total.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1719
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Lun Iun 04, 2007 4:12 pm

Legat de seria 50, ca vopsire, varianta Br 57 a Roco e mai apropiata de cea romaneasca (G10 e verzui)
[Link Removed for Guests]
Cred ca vroiai sa zici 151 :)
Am gasit Br 45 de la Liliput, dar necesita destule modificari ca sa il aducem la o forma asemanatoare cu a noastra.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Din ce stiu eu, 151 a fost in mare parte, conceptie romaneasca.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5821
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Iun 07, 2007 12:16 am

ai dreptate....151.nu sunt inca bine documentat,insa br 45 a fost cea mai grea loc aburi la vremea ei,nu mai stiu pe unde am cetit.nemteasca 100%
Cosmin
[Link Removed for Guests]
dan
Mesaje: 150
Membru din: Lun Sep 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de dan » Dum Sep 23, 2007 8:15 pm

Problema este incurcata cu aceste seriile romanesti. Chiar daca poarta acelasi prefix, ele nu sunt toate la fel.

De exemplu din seria 150.1000 fac parte atat locomotive nemtesti BR 52, cat BR 42 si BR 44, precum si locomotive sovietice.

Iar seria 50 cel mai elocvent exemplu este la Resita unde avem 50.378, 50.115 si 50.025.

Prima este produsa la Resita, a doua la Rheinische Metallwaaren und Maschienenfabrik, Dusseldorf-Derendorf, si a treia care este clar diferita de cele precedente este produsa de StEG.

Pentru seria 50 Roco ofera un BR57 epoca III (62220), un G10 epoca I 62222 cat si un Rh 534.1 al CSD-ului epoca III. Alegerea modelului ce va fi modificat depinde de modelul la care se doreste sa se ajunga.

Tip: Pentru cei interesati de seria 150.1000 exista de vanzare un BR42 DB Liliput-Bachmann care ar putea fi inmatriculat in seria 150.1000 epoca III. ;) Prototipele au ajuns la noi ca prada de razboi.

Seria 150 este aproape identica cu BR50 ce poate fi achititionat de la Roco 63254, 63291 sau 63293 sau Fleischmann 4175, 4176, 4182 sau 74174.

Astept sa vad aburoase romanesti acuma. :-P
Cu toata stima,
dan
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Lun Sep 24, 2007 2:20 pm

dan scrie:Astept sa vad aburoase romanesti acuma. :-P
aburoasa mea statica, CFR-izata de grandpapascout dar care inca nu s-a intors de la Cluj 8)
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Sâm Noi 17, 2007 11:55 am

Dupa ce se zvoneste s-ar putea ca Roco sa scoata ca noutate 2008 locomotiva 50.100 CFR ca varianta a BR 57.
Ultima oară modificat Sâm Noi 17, 2007 12:09 pm de către grandpagscout, modificat 1 dată în total.
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1719
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Vin Feb 29, 2008 10:43 am

O lista mai completa:

40.000 - BR 55 - Piko, Fleischmann
50.100 - BR 57 - Roco
131.000 - BR 64 - Roco,Gutzold
142.000 - BBO 214 - Lilliput
230.000 - BR 38 - Trix, Fleischmann
150.000 - BR 50 - Roco, Fleischmann
150.1000 - BR 42 - Lilliput
150.1000 - BR 44 - Trix
150.1000 - BR 52 - Gutzold,Liliput
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sandy
Mesaje: 1116
Membru din: Sâm Apr 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de sandy » Vin Feb 29, 2008 11:03 am

Radu,din pacate vestile nu sint chiar asa bune.
Acum doua seri am stat impreuna cu Gabi Todoran si am studiat citeva modele de-ale mele sa vedem ce se poate ceferiza.

Am cautat foarte atenti in cartile lui Serban Lacriteanu-Ilie Popescu si practic e aproape imposibil sa faci o ceferizare corecta.Hai ca mai schimbi un dom,o cutie de nisip etc dar sint altele pe care nu le poti schimba,in primul rind e vorba de tender.
CFR a avut la majoritatea locomotivelor cu aburi tendere mixte pacura-carbuni,asa cum s-a mai scris de multe ori aici,lucru care nu s-a intimplat de ex in Germania(de unde vin aceste modele) care au avut fie pe carbuni,fie pe pacura.

Eu ma refer acum la cazul in care doresti sa faci o transformare EXACTA.
Daca ai curaj,poti sa faci modificari majore la tender dar e riscant pe modele asa scumpe.
De 2 saptamini incerc sa le pun cap la cap dar inca nu am curajul sa fac asemenea "operatii" estetice
s
Sandy-Trainsylvania Railway Club-Cluj-Napoca
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5005
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Feb 29, 2008 11:08 am

sandy,daca mai ai rabdare ai sa vezi un tender mixt :grin:
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1719
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Vin Feb 29, 2008 11:15 am

Aici e vorba despre modelele cele mai apropiate de ceea ce a existat la noi.
Normal ca se impun anumite modificari, mai mari sau mai mici, dar asta nu e o problema, doar suntem modelisiti. 8)
Si tenderul...nu vad de ce nu s-ar putea face unul de la 0.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sandy
Mesaje: 1116
Membru din: Sâm Apr 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de sandy » Vin Feb 29, 2008 11:24 am

Nenea Florin,sint foarte curios! Daca vad unul facut,mai ca as prinde curaj :lol:
Dintre cele pe care le-am ales pentru comparatia cu originalul(BR 38 10-40 FLM,BR 55 G8 FLM,BR 50-blocada Berlin Roco,BR 12 Liliput si BR 52 Wanentender Guetzold) cele mai putine modificari (in afara de tender) sint la BR 52.E si normal,fiind o "Kriegslokomotive" se caracterizeaza in primul rind prin simplitatea constructiei.
s
Sandy-Trainsylvania Railway Club-Cluj-Napoca
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Vin Feb 29, 2008 12:17 pm

40.000 - BR 55 - Piko o poza gasim?
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Locomotive si automotoare”