CFR-izare BR 55 G8

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc Horia si Catalin pentru cuvintele de lauda si critica adevarata. Desigur sunt constient ca este un G7, pe care l-am transformat, in ceva sa spun asemanator, utilizandu-ma de pozele si link-urile postate pe aceasta pagina. Voi incerca desigur sa fac varianta originala si anuma acel G8.1 Cu toate acestea asa ca o locomotiva what if... (mentionand ca arata mai bine decat in varianta frantuzeasca in care era, mie personal nu mi-a placut nicicum fiind foarte simplista) o voi pastra si folosi la o garnitura de marfa a perioadei. Profit sa intreb daca un Br 55 Piko, model mai vechi, dar accesibil ca pret, se preteaza la transformarea in seria 40000? Multumesc inca odata si respect
 
buna,

da, modelul vechi Piko este o adevarata G8.1.
din cate imi amintesc, au existat si modificari care au facut acest model, care nu era deloc rau ca baza, sa fie mai aproape de original - eliminarea motorului din cabina, etc.
PDI facuse asa ceva prin anii 1980 din cate tin minte, poate iti da el mai multe detalii.

daca nu, gasesti G8.1 (DRG BR 55.25-56) la Fleischmann si Trix/Märklin.

mica explicatie:

pr. G7 - evolutie din G5, Dn2
pr. G7.1 - Zwilling, Dn2 (ambele la DRG BR 55.0-6)
pr. G7.2 - Verbund, Dn2v, la DRG BR 55.7-13

(au mai existat si 55.57 (meck. G7.2) si 55.72 (pfälz. G7.1)

pr. G8 - Hessdampf, Dh2, la DRG 55.16-22
pr. G8.1 - versiune intarita, Dh2, la DRG 55.25-56 si 55.58 (ex-meck.)
asta a fost cea mai raspandita, aproape 4000 de exemplare in diferite tari

pr. G9 - versiune Nassdampf cu sasiu de G7, Dn2, la DRG 55.23-24
 
se putea reproduce un G7.1 sau G7.2, (care au fost in numar de 2 buc. si respectiv 8 buc. la CFR, potrivit Istoricului lui Serban Lacriteanu).

in link-ul de mai jos este o fotografie cu un G7.1

http://www.lokomotive.de/lokomotivgeschichte/dokumente/cfr/d_cfr.htm

intrebare: au fost doar 2 bucati G7.1 la CFR sau mai multe?In link-ul de mai sus se vehiculeaza cifra 13, iar in acelasi link se specifica 3 numere diferite ale unor G7.1, CFR 4453, 4489 si 4415 care apare si in fotografie.
 
Buna Cosmin,

G7.1 da, G7.2 nu deoarece este o locomotiva cu cilindrii si distributia complet diferita!

Dupa cum scrie si in lista, dupa Tratatele de la Paris situatia locomotivelor militare i Romania a fost "legalizata", insa nu toate au fost repuse in circulatie la CFR. In Romania au ramas intr-adevara 13 locomotive G7.1 (numar confirmat si de Hansjürgen Wenzel), insa din acestea se poate prea bine ca numai doua sa fi fost puse in circulatie.

G7.1 era o locomotiva de conceptie depasita, net inferioara G8.1, din care CFR avea din belsug. La DRG au circulat inca pana in anii 1930 din cauza numarului mare (vezi mai sus, 600 de exemplare), insa nu mai erau de mult masini moderne.
 
ambele (G7.1 si G7.2) au distributie Allan.Cilindrii sunt de diametre apropiate (520/530), cursa pistonului de 630 la ambele.Vizual nu sunt diferente prea mari.

G7.1

http://img152.imageshack.us/img152/8688/55669holzbornbu4.jpg

G7.2

http://www.fde-hamburg.de/archiv/foto/hanomag/1.jpg
 
nuuuuuu, deloc... doar ca una are un cilindru cu un diametru cu 20cm superior celui din partea opusa, ceea-ce are ca rezultat o dimensionare a bielelor diferita (si a contragreutatilor de pe roti) iar cealalta cilindrii egali, conductele de admisie a aburului sunt complet diferite, etc.

pentru cel care vrea sa faca o G7.2 dintr-o G7.1 complet autentica are de munca si in orice caz ar trebui pornit de la noua locomotiva Brawa, intrucat cea de la Piko nu are prea multe in comun cu originalul...
 
Electicul: ma bucur ca ai inteles si nu a fost cu suparare.
Locomotiva ta e "migalita", e muncita, se vede ca ai incercat sa te apropii cat se poate de mult, dar baza e un alt model, asa cum prea bine ti-a explicat Horia, care nu are legatura cu G8.1-ul CFR. Oricat s-ar modifica, tot un G7.1 este :)

Cosmin, Horia, problema cu G7 ramase la noi e lunga si cu putine date. Stim ca au ramas la noi 13 buc, parte din divizia de transporturi "Dobrogea" si "Bucuresti" a armatei germane. S-a mai discutat despre, nu mai stiu pe unde. Cum au ramas dupa 1919, se vede in pozele din link.
Din ce stiu parte s-au repus in functiune din cauza lipsei de mijloace de tractiune insa pana la jumatatea anilor '20 inceput de ani '30 au fost retrase si taiate. Poze din ultimii ani de serviciu nu stiu sa fie...

Dar avem G8.1 despre care se stiu destule. Se poate merge pe diverse epoci, de la epoca 1 pana astazi, tinand cont ca 40.001 inca exista. O varianta ieftina si corecta de conversie este vechiul Piko.
 
Sincere multumiri wittman40, voi pune poze, putintica rabdare. Da, adevarul este ca reconditionarea s-a facut din epava, sau o locomotiva pe bucati, dar am facut-o unui prieten bun, care o merita.Voi reveni cat de curand cu poze. Respect
 
Salutare tuturor. Un pic cu intarziere postez niste poze cu Br-ul 55 Piko transformat intr-o locomotiva CFR. Inainte de a incepe cu criticile aferente, se cuvine sa fac urmatoarele precizari privind modelul: modelul pe care l-am primit era in stare de functionare dar se prezenta ca un puzzle, care trebuia montat si mai degraba refacut in multe privinte. Poate este prea dur sa folosesc cuvantul epava dar se apropie cel mai mult de cum se prezenta la inceput aceasta viitoare locomotiva. Prietenul meu wittman dorea sa se prezinte in culorile si forma cfr asa ca eu am depus efortul necesar pentru a-l aduce cat mai aproape de realitate. Partea frontala trebuia inlocuita si refacuta, la fel si cabina care era rupta si lipita cu un fel de prenadez. A urmat lipirea si chituirea apoi realizarea partii frontale a cabinei care efectiv lipsea. 3 suporturi pentru osii lipseau asa ca una s-a luat de la un alt br 55 mult mai vechi, si adaptat si restul de 2 refacute din plastic. Sasiul a fost curata si vopsit la fel si rotile si bielele. S-a facut reglajul aferent pentru a avea un mers corect si silentios, mai ales daca avem in vedere faptul ca motorul nu este cel original. S-au montat accesoriile pe laterale si plugul din fata precum si farurile. La tender partea modificata si specifica seriei 40 000 a fost realizata de proprietarul locomotivei, eu am facut finisajele montand detaliile necesare. A urmat vopsirea si detalierea apoi tablitele. Cand totul a fost gata locomotiva a primit si geamuri si a avut privilegiul de a tracta vagoane de epoca cu care s-a descurcat foarte bine aratand bine pe circuit. Plecand de la starea in care a sosit si felul in care a plecat, in perfecta stare estetica si de functionare, plus cutie adaptata, marturisesc ca a meritat pe deplin efortul, nu numai datorita faptului ca a fost realizata unui prieten ci si satisfactia de a vedea dintr-un morman de piese vechi o locomotiva care a renascut. Sper ca va place. Respect


 
Place ! Rog, nu mai folositi blitz-ul in fotografierea modelelor. Distorsioneaza mult culorile si detaliile, sa nu mai vorbim de reflexia suparatoare...

Tot blitz-ul arata si amprenta de la farul central :) (probabil cineva a pus mana inainte de uscare pe model). Astfel de mici "probleme" se estompeaza in lumina solara.

Incercati sa pozati modelul in lumina naturala. Diferenta se va vedea chiar si pe aparatele foto destinate incepatorilor. E pacat ca o asemenea munca sa nu fie pusa in valoare corect.