CFR 150.1105

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am intrat în posesia unei locomotive...Piko :D ...BR 52... nefuncționale.

41614245162_bf9d8d45e7_o.jpg

Aș vrea să o transform (deci nu convertit) în CFR 150.1105.
A-8150.1105D_IO%5E:1.jpg

Motivul pentru care vreau să o face este că am văzut și fotografiat locomotiva.
Tenderul îl fac de la 0, folosind doar boghiurile.
Aș vrea să cred ceva sfaturi la locomotivă.
Ce pompă folosește 150.1105?

Sursa pozelor:
http://cfr.stfp.net
http://www.webseitenwartung.de
 
Daca intrebi de pompa de aer, vezi ca e si acum pe masina. Doar ca e pe pervazul fochistului.

Totusi, tendere barca de 52 am tot vazut pe la burse. Nu e mai ok sa-l cumperi si sa-ti pastrezi entuziasmul ptr restul micilor lucrari....?

Acuma, vesnica intrebare....in ce epoca sa fie jucaria ?
 
Mult de munca la cazan, la tender... O varianta Roco, Liliput sau Trix se preteaza mult mai bine, cu munca putina.
Daca ar fi sa fac un tender de la 0, atunci as face varianta cu sasiu rigid, exista o singura masina CFR 150.11xx, nu stiu pe unde e, parca Simeria sau Caransebes...desi tot mai ieftin as iesi cu un model gata facut de la Gutzold.
 
Mulțumesc domnilor.
Cătălin epocă III...b deși aș fi vrut să prind IVa in jurul anului 1971 ( cred că încă era epocă de aur) că să se potrivească la fix cu scenariul meu "partea a treia" :D fabrica de hârtie Bușteni adică AEG, Dacie 1300, ARO și Romanuri.
Cosmin o să încerc să pun un ochi pe ebay, dar pot să mă folosesc de tehnica FDM din dotare să printez tenderul.

Cătălin am zis pompă mă refeream la unitatea asta:
41636667512_006e762c4e_o.jpg


Sursa blogul lui BDA.
 
Daca comanzi, vreau si eu :D
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F263631561722
 
Pun si eu o intrebare. Daca tot doreste sa o transforme in CFR 150.1105, de ce nu cauta una care sa fie mult mai putin de munca la ea, ca se gaseste cu siguranta?
 
Instalaţia de frână automată cu aer comprimat a locomotivei era tip Knorr, cu frână directă care acţiona asupra tuturor roţilor osiilor cuplare (pe o singură parte, în faţa acestora) ale locomotivei şi asupra tuturor roţilor osiilor tenderului (pe o singură parte, în spatele acestora). Pompa de aer, compound dublă “Duplex” cu distribuţie tip “P”, era unsă cu ajutorul unei pompe “DK”, acţionată mecanic. Ambele pompe puteau fi încălzite pe timp rece.

Modelistic, nu ma bag, insa ma poate e mai intelept sa alegi o masina care nu avea ecrane Witte in anii '70 (toate fara 1105:)), sa cauti un tender SH si sa-ti pastrezi energia entru transformarile pe care trebuie sa le faci la cazan. Poate ma insel insa am vazut le ceva modele astfel de pompe bricolate (cauta prin forum). Acum nu stiu daca erau printate sau cum...

Epoca de aur...hmmm...cred ca fiecare are o epoca de aur. Cea care ii place cel mai mult :)
 
Multumesc tuturor pentru sugestii.

Cornel de ce HIPS? Nu se foloseste Hips ca suport?

Catalin, eu m-am uitat pe poze si asemanarea intre cazane este destul de mare. Desigur trebuie nivelate si astupate gaurile dinspre fata cazanului, dar in rest imi par asemanatoare :D .
Platforma trebuie refacuta intradevar...
 
Se astupa usor lipsurile pe cutia de fum, insa de nivelat e mai dificil, in sensul ca este imposibil sa eviti vreun alt reper in timpul slefuirii. Chiar si cu o mascare adecvata, tot scapa pila sau smirghelul pe unde nu trebuie. Constructia tenderului de la 0 presupune si o mecanica corespunzatoare, inca o variabila greu de controlat. Exista tendere barca, de fabrica, unde motorizarea este excelenta, Roco, Fleischmann, etc.
 
ICRA post_id=166023 time=1524686788 user_id=1819 a spus:
Multumesc tuturor pentru sugestii.

Cornel de ce HIPS? Nu se foloseste Hips ca suport?

HIPS-ul e tot un ABS dar mai usor de prelucrat. Un fel de stiren. Intra pe site la zortrax si vezi datasheet.
Eu stiam de el dar nu mi-am batut capul, printam tot timpul cu z-abs fiind cel mai ieftin. Am aflat de aceasta diferenta de la un modelist de pe cartula pentru care am printat piesele pentru un autobuz. Numai gentile le-am facut din rasina restul din abs, la H0. El mi-a spus sa folosesc hips ca e mai usor de prelucrat.
 
Mulțumesc domnilor pentru sfaturi.
Să fiu sincer treabă stă cam așa: am o BR55 piko, o BR94 Fleischman, o BR 91 Liliput și jucăria de mai sus.
Mă gândeam că o transformare ar fi mers... :(
 
Sfatul lui Cosmin mi se pare excelent. Am mai vazut masini serie 94 germana ceferizate, cred si aici pe forum, insa nu multe. Paradoxal e unul din cele mai usor de adaptat modele pentru ca dupa ce au fost inmatriculate CFR nu au suferit multe transformari. E drept, nici nu au prins o istorie la fel de lunga ca T9.3 sau 55....dar se incadreaza perfect in epoca ce te intereseaza. Au fost masini de manevra (cea de la Sibiu stiu ca a facut serviciu la Grivita pana foarte tarziu) si poti sa-i pui in carlig cam tot ce a tranzitat revizia de vagoane Grivita din anii '60 pana la sfarsitul Epocii de Aur...aia rosie.

Nu in ultimul rand ai placile TA deci te scapa de o munca in plus. Masinile tender le recomand pentru o transformare (evident, cele care au si fost in parcul CFR) si pentru ca scapi de durerea de cap care se numeste...tender, buncar de pacura....etc....
 
Cătălin, Cosmin, o să creez un topic dedicat modelului 94.
Aș vrea totuși să încerc măcar să construiesc acest 150.1105, poate nu la standarde modelistice înalte.